Tisdag

        DATUM: 2010-07-06 TID: 18:47:43

Sitter och sippar på en kopp svagt kaffe i en svart kopp med trasigt öra. Nedanför mig på golvet ligger Vilma och sover.

Alltså, jag har inte som det låter, lagt mitt barn direkt på golvplankorna, utan hon sussar så skönt på en hög med filtar omgiven av ett gäng leksaker.

Vår kaffebryggare har gått sönder och det är nu andra dagen som jag tvingas laborera med vår kaffepress. Igår blev resultatet superstarkt och idag jättesvagt =(  Trots denna brist skall jag snart resa mig för att fylla på en kopp till, nöden har ingen lag som man brukar säga.

Idag har jag och Vilma varit på fika hos Katja och hennes lilla dotter som går i vår föräldrargrupp. Det var även två andra små där, och den som säger att en 6 månaders inte kan få ut något av att träffa andra barn - den personen har tokfel!  De är så superintresserade av de andra och skall promt klämma, känna, göra miner och stirra på varandra tills ögonen nästan trillar ur! Vilma var helt slut och slocknade redan i bilbarnstolen när vi skulle hem igen.

Sitter och väntar på Peter så att jag kan sticka till stallet en stund... Får se om det blir ridhuset eller skogen, det beror på antalet kg mygg som jag får i munnen när jag sätter första hoven in bland alla trän.


Kommentarer
Postat av: Ida♥

Usch ja. Mygg är inte så roligt!!

2010-07-06 @ 19:21:52
Postat av: Jennifer

Jag antar att ni har den mer vanliga storleken i kaffepress.. och då kan du göra som så att sätta 7-8 kaffemått till en full sådan (fyller vattnet så att pulvret kommer just ovanför den översta kanten). och om du inte har en sån press så har jag skrivit detta i onödan :P. och önskar dig därefter lycka till med att testa dig fram :)..

2010-07-06 @ 21:30:02
URL: http://jennifernording.blogg.se/
Postat av: Josse (Karlshamn)

Inte så flitig länge med mina kommentarer och jag hinner inte läsa varje dag heller men jag har mycket och läsa när jag väl gör de och jag vill bara att du ska veta att mina tankar på er finns där varje dag!! =)

2010-07-06 @ 21:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback