Den lilla vita uppståndelsen!

        DATUM: 2010-07-21 TID: 21:05:03







Igår efter maten så satt jag i soffan och torkade bort lite dreggel runt Vilmas mun - jag vet, låter äckligt men hon slemmar jätte mycket nu för tiden - och där var den!

En liten vass kant, ett nytt steg i den otroliga utvecklingen, ännu en mammas stolta upptäckt!
Den FÖRSTA tanden =)!!!!

-Peter!! ropade jag genom rummet.
Vilma har fått en tand!!!!

- Äh, lägg av, få se !

Efter en bra stunds fingrande i stackars Vilmas gap så utbrister han,
-Äh, du snackar skit! Jag känner iaf ingen tand.. Du bara inbillar dig!

Arg som ett bi, idiotförklarar jag honom och tycker bestämt att det är hans eget fel om han har korvskinnsfingrar utan känselförmåga.
Tar försiktigt min fingerspets och tar på samma ställe igen. Jo, mycket riktigt, där är den vassa lilla kanten igen.

- Ha, nu känner jag den igen! triumferar jag och tycker snabbt istället ganska synd om Peter, för att han inte KAN känna den lilla tanden.




Morgonen efter, - idag alltså -  så sitter vi alla runt frukost bordet och har precis ätit klart.
Peter har Vilma i sitt knä och busar för fullt, och utbrister plöttsligt.
- Jag såg den! Den är där!!

- Vilken då? undrar jag.

- Tanden! Jag såg den när hon skrattade!

-Jag sade ju det, triumferar jag och fortsätter plocka av frukosten. Jag torkar av det sista och går sedan fram till Peter och Vilma i soffan.

- Få se, säger jag och börjar lirka fram ett skratt hos Vilma. Efter en stund så skrattar hon för fullt, flyttar på tungan, och där är den, i all sin prakt. Ett litet vitt gryn som precis har stuckit upp sin lilla ryggås från tandköttet. Men när vi tittar närmare, vad syns inte där bredvid om inte ännu en liten vit kant!!

- Tvååå tänder! utbrister vi samtidigt.
Hon har två tänder!!!!


Mycket riktigt! Vår lilla tös, lilla vilda Vilma, har nu officielt fått TVÅ tänder.. Coolt va?
Snart kan hon bitas också =) Oj så roligt !

Tänk ändå vilket fuss över något så litet, men ändå SÅ stort =)


Kommentarer
Postat av: Kristina

Livets små framsteg, vad fort man glömmer dessa när barnen blir stora. Passa på o njut av livets framgångar.

Hon e för ljuvlig lilla Vilma.



Sommarkram

2010-07-21 @ 21:07:48
Postat av: Anna

Jag hittade hit via bloggendag.n.nu, och det var ett klick jag verkligen inte ångrar. Du skriver verkligen fantastiskt!

2010-07-21 @ 21:11:54
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Hon är ju så galet söt!

Och mycket lik sin söta mamma! :)

Kram!

2010-07-21 @ 21:36:44
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken störtskön bild på Vilma och Laban!

2010-07-22 @ 09:59:39
URL: http://humleblomstret.blogspot.com
Postat av: En medmänniska

Haha så gullig bild på Vilma o Laban :D och lika gulligt att två små gryn börjar sticka fram på henne!

Kram Malin

2010-07-23 @ 21:25:22
Postat av: Maja

Kommer ihåg första gången jag läste denna blogg och som jag grät. Jag grät och tänkte små barn dör inte. Jag var arg och ledsen. Visade den sedan för mina kompisar och snart satt vi alla tre där och skrattade med tårar i ögona som om vi kände lillpojken.



Hoppas ni klarar er fint och att lill tösen växer så att det knakar, Tänker på er även om jag inte känner er. Varma kramar Maja <3

2010-08-04 @ 23:02:47
URL: http://fnasktrosorna.blogg.se/
Postat av: jennifer faltin

Gud vilken gullig bild på din dotter och vovven. en snygg bild :)

2010-08-31 @ 14:59:55
URL: http://ourloveisforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback