Träning och mat tips

        DATUM: 2010-06-23 TID: 18:19:32
Haha, ni är så gulliga.

Jag tar tacksamt åt mig alla fina komplimanger, och det är är trevligt att höra att man ser OK ut efter två barn =)


Jag har aldrig varit, och kommer troligtvis aldrig att bli ett träningsfreak. Jag hatar att gå på gym, jag suger på att jogga och kan ingenting om kaloriräkningar.
Har dock alltid varit SÅ imponerad av människor som har karaktär nog att tänka på vad de äter och som går upp innan jobbet för att gymma eller jogga.
Alltså, hur gör man?

Jag antar att anledningen till att jag har gått ner så fort efter båda mina barn, är att jag har "snabb ämnesomsättning?", hund - vilket utgör 99% av min dagliga träning" och att jag rider.
Flänger visserligen omkring både här och där med damsugaren och Vilma på höften, samtidigt som jag plockar ur diskmaskinen med andra armen. Men gör vi inte alla det ?=)


När vi börjar tala om mat och om att käka nyttigt så har jag inga knep alls. Jag kan visserligen många, men jag är dålig på att själv följa dem.
Jag äter väldigt lite halvfabrikat och lagar mina egna köttbullar, potsatismos osv, och köper tex. aldrig färdiga pannkakor eller Billys rätter.
Maten lagas alltid med RIKTIG grädde och det är sällan som lättprodukter slinker ner. Jag tror på att kroppen behöver fett, för att kunna göra sig av med det.
Om du aldrig unnar dig socker eller fett så blir kroppen som en svamp som SUGER åt sig det lilla minsta, de få gånger du stoppar i dig det.
Jag unnar mig något litet flera gånger i veckan, men vräker sällan i mig.
Frukt och grönt käkar jag i mängder och även mycket grönsaker så som potatis, rotfrukter, morötter osv.

Att promenera efter maten är också kanon, då det är då som matsmältningsprocessen är i fullgång. Två raska promenader om dagen räcker som träning för mig, något mer har jag varken tid eller ork till.

Men dock, det viktigaste av allt! Sätt inte upp några omänskliga mål som du bara vet att du kommer att bryta, utan anpassa din träning efter dig själv och DIN vardag.




                                  
         
                                                Sluta babbla morsan, annars drar jag dig i håret !




Hi hi, nej fy vilket ytligt inlägg det här blev.
Min familj kommer att skratta ihjäl sig när de ser att JAG ger tränings och mat tips. Ja ja, ni frågade - och jag berättade =)



Kommentarer
Postat av: Dubbelmamman

Det var ett jättebra inlägg, så det så!

2010-06-23 @ 20:21:57
Postat av: Ida♥

Vilket härligt och annorlunda inlägg i just den här bloggen!

2010-06-23 @ 20:53:07
Postat av: Therese

Jättebra inlägg!! Kul att prata lite vikt och kropp efter barnafödande =) Jag e sugen på att operera min mage så den skall se ut som din. Jag har en dotter och min mage e stor och lixom sladdrig uch jag tänker på allt jag äter, jag gör ca 1000 sit ups/vecka, jag tränar på gym och går raska promenader men inget hjälper, jag e nöjd med min kropp förutom magen, jag gick upp 30 kg med tösen å fick inga dåliga bristningar. Jag lever ett inrutat liv med vad jag får äta å inte och det e lite trisst Men men alla e ju så olika efter man fött barn.

2010-06-23 @ 21:44:00
Postat av: Ann-Louise

Hej!

Tänkte bara berätta att vår fina Laban sten har kommit nu. Bilder finns på min blogg. Finns även en bild på Labolina stenen som står i närheten!

Tack än en gång för att ni gjort detta möjligt!

/Ann-Louise

2010-06-23 @ 21:50:20
URL: http://ann-louise-angel.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Hej!

Läser din blogg och ÄLSKAR den. Det är bäst! Jag är gravid i v 37 och har lite namn problem. Tänkte om du ville hjälpa mig med lite fina namn till båda könen?



Vill verkligen ha inspiration från dig!

Vill du inte blogga om det kanske du kan mejla mig?

Kram !

2010-06-23 @ 22:16:43
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Du ser inte OK ut!

Du är dundersnygg ju :D



Kram!

2010-06-24 @ 00:20:20
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Moster Josse

Sofie vilket SKÄMT!!!



Hahahahohohihi.. Du e rolig du, säger ju att du har världens tur att se ut som värsta baben efter två barn. :)

2010-06-24 @ 16:06:55
Postat av: Anna L

Vill bara tipsa therese om lit e inspiration o tips. Skippa situpsen, det värsta du kan göra enl. Olga Rönnberg. Du måste bygga inifrån, situps tar bara de yttre musklerna och inte din kärna. Olga har en blogg på mama.nu. Har kört efter hennes filosofi hela våren och kan säga att det verkligen har gett resultat. PÅ hennes blogg kan du spana in det fantastiska resultat hon själv har uppnåt efter sina tvillingar!!Lycka till !

2010-06-24 @ 19:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback