Syskonkärlek

        DATUM: 2010-03-02 TID: 20:20:48


















Kommentarer
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vilka fina bilder på syrrorna :)))

Ser urmysigt ut!!!

2010-03-02 @ 20:43:19
Postat av: Fröken Elin

Å vilka härliga bilder!

2010-03-02 @ 20:53:39
Postat av: anna

Fina bilder!

Jag gick in på tv3-play igår och såg avsnittet av sjukhuset som finns där. Jag såg programmet av och till när det gick så jag kände igen lille Victor. Så otroligt fin! Började gråta innan jag läst sluttexten om att han inte klarade sig, när den texten kom forsade tårarna för mina kinder... Såg filmen om honom här på bloggen också. Jag finner inte ord för det som känns i mitt hjärta när jag ser honom. Vilken fantastisk kille! Vilken smärta att ha förlorat honom men vilken lycka att ha fått känna honom. Kram till er från min lilla familj

2010-03-02 @ 20:58:55
Postat av: Anna

Vilken mysig säng dom ligger i, är det ett hemma bygge?

2010-03-02 @ 21:20:44
URL: http://familjenpersson.blogg.se/
Postat av: Kajsa

VILKA fina bilder! Verkligen gulliga.

2010-03-02 @ 21:22:47
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja man blir verkligen förbannad när man hör att kammarrätten gav FK rätt. Men som du säger man blir inte förvånad. Det känns som att dom allihopa sitter på sina höga stolar och klappar varandra om ryggen. Usch!!

Jag hoppas verkligen att ni får överklaga till Regeringsrätten och att dom ger er rätt och att det blir till en lagändring eller i alla fall att man lägger till ett undantag. Ni är grymma som orkar kämpa och som gör det för alla oss andra, som kanske nån dag hamnar i samma sits. Jag menar, vem vet.

Massor med kramar till er båda

/Jessica

Postat av: Moa med två små

Så mysiga bilder :)



Läste precis inlägget innan, och lyssnade på intervjun. Vilken kamp, vilken strid, när ska ni i eran fina familjen få ro?!

Du är beundransvärd Sofie, jag tror inte att jag skulle orka göra det du gör, även om jag givetvis skulle ha velat göra det samma i denna situation. Du är verkligen beundransvärd.



Kramar

2010-03-02 @ 22:15:10
Postat av: Mysan

Kan bara säga en sak, det är inte människor som jobbar på Försäkringskassan det är robotar! Jag fick en dag ett brev hem från F-kassan där de stod så här: Vi har fått uppgifter om att din son inte längre bor hos dig och kommer därför inte att betala ut något barnbidrag för honom till dig"! Nä hä tänkte jag, var bor han då! Han satt i alla fall i mitt kök innan idag och åt frukost! Det hör till saken att jag och min sons (Victor heter han) pappa haft sk växelvis boende sen 1998 något vi tom skrivit på papper om och skickat till F-kassan. Victor har under alla dessa år bott var annan vecka hos oss var och allt är frid och fröjd. Victors pappa bestämmer sig för att flytta till samma stad som jag bor i så att Victor skall slippa åka 1 mil med buss till skolan den veckan han är hos pappa. Pappa hittar en lägenhet bara några 100 meter från där jag bor och vi är alla överlyckliga. När så F-kassan får vetskap om adressändringen som då görs på Victor eftersom han är skriven hos pappa, tror de helt plötsligt att en adressändring där är detsamma som att han inte längre bor hos mig! Ursäkta uttrycket men "vad fan har det med vartannat att göra"!!! Kan inte pappa byta adress utan att det måste betyda att sonen inte bor hos mig! Jag förstår inte ett skit och ringer F-kassan, fly förbannad och frågar om de kan tala om för mig var min son bor, eftersom de precis skickat ett brev till mig att han i alla fall inte bor hos mig! När handläggaren tillsist förstår vad som hänt säger hon "oj då det har nog gått lite fort" Ja det är nog första gången det har gått fort på F-kassan, blir mitt svar på hennes kommentar!

Det du råkat ut för är inte mänskligt, men det beror som sagt på att det arbetar robotar på F-kassan!

Kramisar

2010-03-02 @ 23:20:47
Postat av: marie

Hej jag tänker på er!!!!Min son fick leukumi när han var 2,5 år det var en pärs nåt man aldrig glömmer,kommer aldrig sluta oroa mig att det kommer tillbaka heller....han mår bra idag känns orättvist att säga det till er .Jag läste också att du skrev att det drabbar samma familj igen och jag håller med dig!!!Vi fick vårt 3 barn nu isommras och när hon var ca 2-3 v märkte jag att nått var fel med hennes ögon.Då körde allt igång igen med massa sjukhus besök ,undersökningar,Det kunde vara allt från "bara nystagmus"hoppande ögonrörelser till hjärntumör.Alla känslor kom upp igen som jag kan tänka mig att det gjorde för er med.Men till slut fick hon diagnosen Akromatopsi en väldigt ovanlig ögonsjukdom.Jag tyckte det var underbart det var ingen tumör!!!.En synnedsättning finns det hjälp att få men kanske inte en hjärntumör... .Många tyckte nog att jag borde vara "deppig" el vad jag ska säga men det känns som inget alls jämfört med denna hemska sjukdom cancer och har du varit där en gång då är detta inget.Hon ser idag ca 40-50 cm är ljuskänlig,färgblind.Men det posetiva är att den kommer ej att förändras.Hon kommer att ha en synnedsättning livet ut men hon vet ju inget annat och det känns ju bra!Jag ville bara berätta för dig för jag tror du kan förstå mig och så vill jag bara säga att jag tycker du är så stark som fixar allt med tidningar och tv,försäkringskassan ,bloggen och boken du skrivit.Och att du orkar finna glädje varje dag!EN STOR STOR KRAM TILL DIG OCH DIN FAMILJ :) MARIE

2010-03-02 @ 23:58:44
Postat av: Olivia

GUD så fin säng! Skitmysig! Och fina barn också. Såg dig alldeles nyss på Tv4. Vilka otroliga kämpar ni är! Och så läste jag om Casper...krya på han. Många kramar en trogen läsare!

2010-03-03 @ 08:42:26
Postat av: Jonelin

Vilka underbara bilder på så söta flickor! :-)

2010-03-03 @ 08:48:22
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Så unberbart söta tjejjer!:)

2010-03-03 @ 10:00:27
Postat av: Gnillib

Amenguud vad söta de är! <3 Men Försäkringskassan är ju så man baxnar. När min son var drygt ett år så var det något med hans pappas föräldraledighet som inte funkade (minns inte vad det gällde, det här var hösten -08) men det var något papper som vi inte fick. När sambon då ringer FK får han veta att han inte står som vårdnadshavare för Linus! Wtf?!? Vi var och fixade det hos Skatteverket när Linus var kanske en vecka gammal! Nejdå, det intyget fanns minsann inte hos FK, så det fick min sambo beställa från Skatteverket och skicka till FK, för det kunde de VERKLIGEN inte göra själva! Tack för den, ärthjärnor!

2010-03-03 @ 10:01:45
URL: http://regnetsmat.wordpress.com
Postat av: Ulrika

Underbart fina tjejer!! Tänker på er och Victor ofta! Kram

2010-03-03 @ 10:36:29
Postat av: En medmänniska

Så underbara bilder på tjejerna =)

Kram Malin

2010-03-03 @ 14:38:46
Postat av: mamma/mormor

Underbara bilder. Vad lika dom är flickorna..!

Kramaar till Er alla!

2010-03-05 @ 07:42:22
Postat av: vladimir

hej hej

2010-03-05 @ 17:37:03
Postat av: Moa

så fina systrar :)

2010-03-10 @ 20:04:36
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback