Besök

        DATUM: 2010-03-11 TID: 23:13:39
Idag har vi haft ett par söta tjejer på besök, nämligen Lovisa och Ella som kom ända från Ludvika med mamma och pappa.
Lovisa och Victor vårdades på samma avdelning och vi umgicks ofta under behandlingar och sjukhustid.
Lovisa har samma sorts cancer som Victor hade, men hennes resa har gått strålande och idag är Lovisa snart färdigbehandlad.

Det var jätte trevligt att ses igen, då det var ett tag sedan nu. Vi fikade, samtalade och tjejerna lekte med vovvarna och gosade med Vilma.
I sommar åker vi och hälsar på hemma hos dem och förhoppnignsvis så är det så pass bra väder att man kanske kan sitta ute och grilla lite =)

Nej, ännu är sommaren avlägsen och när man tittar ut genom fönstret så tror man att snön ALDRIG skall försvinnna. =(


        



             



                                  




                                



                                



Kommentarer
Postat av: Anitha Leidefors

Hej!!! Kan ana att det kanske var blandade känslor att träffas??? Men så söta tjejer!! Jag ser hur de njuter av Wilma och vovvarna..

De andra korten du hade på Wilma när hon badade, har jag tittat på så många gånger, speciellt när jag har haft så ont så jag inte orkat med Herr Värk. I natt tittade jag på Victors fimer och kort och läste i din blogg och det som händer är att jag får kraft att gå vidare..

Om du bara bodde lite närmre så skulle du få en bamsekram för att du och din blogg betyder oerhört mycket för mig!!

Ha en bra dag!! själv ska jag jobba lite och sedan ett vattengympapass och sedan en stund i relaxen.

Kramar i tusental från mig till dig.

2010-03-12 @ 05:16:45
Postat av: Anitha Leidefors

Gomorron!! Hoppas att ni har sovit gott!! Vad kul att få besök.. vet inte om jag rätt, men det kanske är lite blandade känslor som kommer upp??

Men vilka söta och underbara tjejer, det syns att de njuter av Wilma och vovvarna.

De korten du hade på Wilma på besök hos farbror doktorn, är helt underbara. Men vad hon har blivit stor!! och vilka ögon!!! Tala om att hon kan få mig på gott humör.

I natt var jag uppe och kollade i din blogg, vet inte vilken gång i ordningen. Slutat att räkna alla gångerna jag är inne, tittat på Victors filmer och kort och läst och gråtit.

Om du visste vilken styrka du och din blogg ger mig, du får mig verkligen att kämpa med alla skador och sjukdomar. Bodde du lite närmre skulle du få en bamsekram från mig...

Ha en bra dag, kanske får vi sol i dag, men de har lovat en dm snö idag. Då går jag i ide, om den kommer.

Kramar från mig till dig!!

2010-03-12 @ 05:24:36
Postat av: Anitha Leidefors

Du Sofie, de fick två kommentarer av mig... den första ville inte datorn ta emot, så då skrev jag en till och då kom den första med oxå!!

Kram Anitha

2010-03-12 @ 05:26:17
Postat av: Nina

Så fina bilder i vanlig ordning :) Särskilt den sista, så vacker! Duktig fotograf och superfina motiv :)



Kram Nina!

2010-03-12 @ 07:03:49
URL: http://nina-livetistort.blogspot.com
Postat av: Hanna K

Vilka fina tjejer!

Postat av: Jonelin

Underbar bilder på tjejerna ihop! :-)

Hoppas ni får en riktig härlig helg!

Hur går det för Cazper?

2010-03-12 @ 10:41:21
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: ParadisFrida

Som vanligt underbara bilder!! Du har många talanger du Sofie, fotografering är bara en i mängden :)



Sänder en varm hälsning till lilla Lovisa, vilken stark och modig flicka som kämpar emot den fruktansvärda sjukdom som tog eran lille Victor ifrån er..... fyy, nu kommer tårarna igen!!



Kramar i massor till er och till alla små som kämpar världen över!



Victor för alltid i mitt hjärta....

2010-03-12 @ 10:42:38
Postat av: Undrar..

Jag har en fråga. Det är helt underbart att Lovisa snart är frisk och inget i världen är viktigare eller bättre än att ett cancersjukt barn (eller vuxen för den delen) blir frisk igen. Men hur blir det i framtiden för cacersjuka barn, kan de själva få barn sen? Vet att efter cellgifter, kan det bli svårt för vissa. Men gäller det bara om man har hunnit komma in i puberteten? Förstår också att det kan vara individuellt. Så själva sjukdomen är ju någonting som "man kan bli lidande av" resten av livet även om man blir frisk från själva cacern. Tack för en underbar blogg och förlåt om frågorna blev stötande på något sätt, inte min mening i så fall!

2010-03-12 @ 14:13:44
Postat av: En medmänniska

Vill också skicka en varm hälsning till Lovisa och önska henne allt gott framöver.

Underbara bilder!



Victor lille, hoppas du har det bra där du är nu. Att du leker och busar tillsammans med dom andra änglabarnen. Vi är så många som tänker på er ♥

Många kramar Malin

2010-03-12 @ 16:53:17
Postat av: Moa

Fina tjejer! Jag såg Lovisa på sjukhuset på tv3 rätt många gånger, skönt att det går bra för henne och hoppas verkligen det fortsätter så. Kram!

2010-03-12 @ 18:28:31
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: En medmänniska

Läste på text-tv att under helgen hålls en avdelning för cancersjuka barn på Akademiska sjukhuset i Uppsala stängd på grund av personalbrist. Svårt cancersjuka barn har nu fått transporteras till andra sjukhus runt om i landet.

Usch så upprörd man blir =(

2010-03-12 @ 19:15:57
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Många kramar till modiga Lovisa!!!

Vad glad man blir att se att det faktiskt går bra trots en sån hemsk å svår sjukdom.Mitt i allt det sorgliga och i å med att barn dör av det så "glömmer man" nästan bort dessa modiga underbara kids som faktiskt överlever!! Dessa barn som cancermonstret inte får tag på.

Alla kramar till er därute som har kämpat och till er som kämpar varje dag!!!



Bilden längst ner är underbar :)))



Å kram till er Sofie!! Du berör

2010-03-12 @ 20:31:31
Postat av: Sara

Denna fina tjej känner jag igen då hon går i samma skola som mina söner gjort eller rättare sagt min äldsta går där än och min yngsta flyttade med mig till Stockholm =)

Så skönt att höra att det är på väg åt rätt håll för henne.

Många kramar

2010-03-12 @ 21:12:27
URL: http://saranordbergs.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej Sofie! Jag har inte kommenterat på ett tag men jag vill att du ska veta att jag besöker dig varje dag. Din blogg är jättefin! Lilla Vilma är helt bedårande söt. Hon växer så det knakar! Min lilla Lovis har redan hunnit bli 4,5 månader. Vart tar tiden vägen när man har små? Tyckte det var inte så länge sedan jag satt med en nyfödd och spänt följde din nedräknare här inne. Ha det bra!

2010-03-13 @ 08:15:50
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Lexi

Söta tjejer!:-)

2010-03-13 @ 09:15:55
URL: http://lexismode.blogg.se/
Postat av: mamma

Hälsa Lovisa och hela familjen från mej.

Otroligt bra att några klarar sig från detta hemska!

Sköt om Er, älskar Er!

Kraamar mamma

2010-03-13 @ 10:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback