Första bilden... =)

        DATUM: 2010-03-19 TID: 00:59:11
Har precis blivit någorlunda klar med färgläggningen till en av bilderna till min barnbok.

Det tar ett tag att lära sig ritbrädan, och det här är det första resultatet. Tänkte att det vore kul att lägga upp den som ett smakprov så att ni får se vad jag håller på med.
Kan dock inte göra det förens i morgon, eller rättare sagt idag då den är för stor i sitt orginal och nu är det försent för mig att spara om den. Måste gå och slummra =)

Själva boken kommer att gå ut på vad olika barn tror och får önska att just hur deras sin himmel ser ut. Efter deras berättelser och fantasier, tecknar jag sedan boken där huvudpersonen, en liten pojke, får ta del av den nya världen.
Den här boken kommer att vara till för både friska men mest sjuka barn och deras syskon som funderar mycket på döden och vart man hamnar.
Jag vill att de skall få en fin och positiv bild av himlen som kanske kan minska mycket ångest och oro.


Bilden som ni kommer att får se är början på ett resultat av Linneas och Theas himmel, med klubbträd, blåsbubbelblommor, Önskekatten Zoe med de magiska ögonen och slottet Änglaskolan.
Den går inte att få så stor på bloggen tyvärr, så många detaljer syns inte, men en liten bild får ni i alla fall.


Som sagt, lägger upp den här under dagen.


Sov gott

Kram








Kommentarer
Postat av: Anitha Leidefors

Hej!!! Vad duktig du är.. det ska bli spännande att se den första bilden. Jag kommer att köpa din bok på en gång, har barnbarn som funderar på döden och vad som händer när man dör och hur ser det ut.

Är så nyfiken, så du anar inte på din bild!!

Ha det bäst!

Kram Anitha

2010-03-19 @ 05:11:08
Postat av: Ida N

Ja jag håller med, du är jätte duktig!!! Tycker idén till boken är jätte bra, tror den kommer att hälpa många barn!!!

Väntar med spänning på bilden =)



Kram

2010-03-19 @ 07:56:38
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Ska verkligen bli oerhört spännande att få se bilden, och vilken fin idé med din bok. Den kommer säkert att bli väldigt värdefull för många!

2010-03-19 @ 08:13:13
Postat av: Jonelin

Här är en som absolut kommer köpa boken när den kommer ut. Har både systersöner som har många frågor, och även jag uppskattar en sådan bok med så fina bilder och bakgrund!

Systersönerna skulle kasta bollarna och gunga upp till mammas mormor (när de skulle kasta högt resp. gunga med mer fart högt upp...) och pekade upp i himlen.

2010-03-19 @ 18:38:27
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Ditt hjärta är ENORMT sofie!!!!

2010-03-20 @ 19:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback