Upp i ottan till 4:an

        DATUM: 2010-03-03 TID: 10:48:37
Det blir en tidig morgon med hängande ögon och tovigt hår, men vi kommer alla upp i tid.
Taxin är försenad då den hade fått fel adress och jag fick stressmage och hicka på köpet.
Väl inne i stan när vi lämnat av Vilma och Linnea så känns det lite bättre och vi har dessutom lyckats köra in den försenade tiden.

På TV4 blir jag inskickad till sminket där de gör mig "fin" för rutan, alltså matt i hyn och så. Har gott om tid att äta frukost men det blir bara en kaffe och en apelsin då magknipet fortfarande sitter i.
Ca 4 minuter innan sändning blir jag inskickad till Anders och Kristin och hinner med en snabb genomgång av ämnet.
Sekunderna räknas ner och sedan är vi i gång.


Efteråt så hoppar jag in i Taxin och beger mig tillbaka till Astrid Lindgren för att plocka upp tjejerna. Solen värmer och jag längtar hem så jag kan komma ut på en promenad.
Tycker väl att sändningen gick Ok, förutom att Försäkringskassans svar var lika tomma som vanligt.

Väl hemma igen så hinner jag knappt innanför dörren innan P4 Extra ringer. De vill ha in mig till studion för att träffa Lotta och tala om det som hänt.
Jag förklarar att jag precis har kommit hem och att det inte känns jätte roligt att sitta och åka tillbaka hela vägen till Sthlm igen när jag har en nyfödd med mig.
Vi bestämmer efter ett tag att det få bli Uppsala studion som jag får åka till, det blir lite närmare i alla fall. Det är nog mest psykiskt det där, att det är tungt att åka tillbaka exakt samma väg som man nyss har åkt, så Uppsala känns bättre.

Någongång efter klockan ett sänds det inslaget och de har dessutom fått tag på två ansvariga personer som skall vara med i samtalet så det skall bli intressant.
De skall dessutom fortsätta debattera efteråt och det vill jag inte missa =)

Är sååå jäkla trött och vill inget hellre än att sova, så när vi kommer hem skall jag och Vilmis krypa ner i sängen och sluta ögonen.

Hörs senare!





Zzzzzzz

Kommentarer
Postat av: christine

Du gjorde jättebra ifrån dig! Så starkt att ta upp kampen för Victors skull. Dessvärre förstår jag försäkringskassan och de regler de tyvärr måste följa. Samtidigt ifrågasätter jag också varför de överklagade. Som jurist vet jag att samhället ibland är omänskligt och jag hoppas verkligen detta leder till en lagändring. Lycka till!

2010-03-03 @ 11:03:49
Postat av: Roger

Strongt gjort av dig att kämpa på !! Vi håller tummarna för dig !!!

2010-03-03 @ 11:05:33
Postat av: Moa med två små

Oh, jag missade ju att titta imorse.. men så fort jag lämnat största barnet på dagis så försökte jag hitta klippet på tv4s hemsida, men kan ju inte hitta klippet där du är med :( kanske läggs upp om ett tag!



Du är så otroligt stark! Men måste säga som i kommentar ovan, att jag förstår fk, att de måste följa sina regler. men det sjuka är ju just deras regler! vem har kommit på detta?! varför är det inte ändrat sedan länge. Nästa person i ditt ställe kommer verkligen ha dig att tacka Sofie, för jag är säker på att din kamp kommer leda till en lagändring, det bara måste bli så.

Styrkekramar

2010-03-03 @ 12:35:48
Postat av: Annika

Någon får gärna lägga ut klippet här, jag fattar inte hur man hittar det på Tv4:s hemsida!

2010-03-03 @ 13:11:01
URL: http://dagarmedhedda.blogspot.com
Postat av: Lollo & Wille

Lycka till i radion, länka gärna till klippet sen! Du var jättebra i morse, usch vad tom o trist hon var från F-kassan.

Kramar

2010-03-03 @ 13:23:35
Postat av: Anna-Lena

Jag tycker att du var mycket bra, saklig imorse,

f-kassan svamlade bara en massa ord som inte hade nån speciell inbörd för nån, inte ens för henne själv, pinsamt!

Sov så gott, det är du värd!

Nosa lite på Vilma (finns inget som luktar så gott som en bebis)....

2010-03-03 @ 13:51:10
Postat av: Jonelin

Usch som de sliter och drar i dig. :-(

Ska lyssna på radio inslaget strax. Hoppas du fått lite vila nu.

2010-03-03 @ 14:20:59
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: Lindis

Du gjorde jättebra ifrån dig! Starkt att stå upp i kampen mot en jätte!!!!!!!!!!!!!!!

2010-03-03 @ 14:23:45
Postat av: En medmänniska

Såg dig på tv imorse och lyssnade på radion. Du är fantastisk Sofie och så vacker måste jag också tillägga!

Vi stöttar er till fullo och håller tummarna.

Hoppas du och Vilma vilar gott nu efter denna hektiska dag minst sagt.

Kram Malin

2010-03-03 @ 14:29:28
Postat av: N

http://sofie.essetdesign.com/

2010-03-04 @ 07:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback