Kasta Gris

        DATUM: 2010-03-30 TID: 22:41:13


Idag har jag varit och hälsat på Mormor och mamma i Västerås.
Vi har haft en trevlig dag, med påsk lunch på kyrkan, fika med blåbärspaj och soliga promenader. Eftersom att vi inte har badkar hemma så passade jag självklart på att ta mig ett lååångt bad med en massa skum, och sedan så var det dags för lilla klimpen också.
I med ljummet vatten och ner med Vilma.
 
Det var inte lika populärt med hennes dopp, och hon gallskrek hela tiden och fattade inte alls varför mamma och mormor plågade henne på detta viset.
Men det kunde inte hjälpas. Även fast hon är en väldigt söt bebis, så var hon också en väldigt lortig bebis =)











          

               



Satt och löste korsord efter fikat, när jag plöttsligt hittade ett spel som såg bekant ut.
Snacka om vilka minnen som dök upp när jag öppnade asken.

Kasta Gris!! Det är ju ett skit roligt spel som jag inte har spelat sen jag var liten. 
Det är ganska snarlikt som Yatzi, förutom att du kastar omkull två små grisar i stället för tärningar.
På bilden nedan kan du se de olika poängen som du får, beroende på hur grisarna hamnar efter att du kastat dem på bordet.
Den spelaren med flest poäng vinner !

Ha ha, alltså det var sååå länge sen jag spelade, och det är verkligen hur kul som hellst! Ett perfekt familjespel som är lika roligt för barn som för vuxna.


                                                     



                                 



                                                             


Skall defenitivt spela det nästa gång jag kommer på besök till mormor. Jag hann tyvärr inte den här gången.

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Hej!



Jag håller med dig, det är ett jätteroligt spel.

Vilken mysig bild på en liten skrutta ! Hon är ju helt underbart söt, och vad hon har vuxit !

Du ser så avslappnad ut i badet, kan tro att du njöt i fulla drag.

2010-03-30 @ 23:37:37
Postat av: Cilla

Kasta gris är urkul, dessutom så påminner de små grisarna starkt om sovande mopsar när de hamnar på rygg :-)

2010-03-31 @ 06:37:50
URL: http://www.skorbyglantan.com
Postat av: Cecilia (i Huddinge)

Hi, hi...det där spelade jag också när jag var yngre. Skoj! :)

2010-03-31 @ 07:44:54
Postat av: Maria

Ja just det! kasta gris. Det var ju ett jätteroligt spel. Det kanske man skulle leta fram ur gömmorna.

2010-03-31 @ 08:12:13
Postat av: Lotta Nyström

Hej på er!



Ville bara önska familjen en riktigt härlig påsk.



Varma hälsningar från Lotta Nyström i Västerås.

2010-03-31 @ 08:57:29
Postat av: Jennifer

Vilken vacker dotter ni har :)!

2010-03-31 @ 09:07:42
URL: http://jennifernording.blogg.se/
Postat av: Therese

Söta Vilma <3 Låter precis som min lilla Gustav, inte poppis att bada ibland, nu går det bättre iof.



Kasta gris vilka minnen som dök upp :) Verkligen jätteroligt spel och spelade det mycket då precis när det kom, sedan har det liksom fallit i glömska.



Skall genast hem till mamma och leta upp det igen!!



Varma hälsningar från Therese och liten Gustav

2010-03-31 @ 10:26:06
URL: http://viskarpaminaxel.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Så söt hon är lilla vilma :-) en lite knubbis

2010-03-31 @ 16:15:16
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie! Visst är det härligt med skumbad... du ser ut att njuta av din egna stund...

Wilma kanske inte var sugen på att bada??

Mina barn gillade att spela Kasta gris oxå.. de är ungefär i din ålder.. jag kommer ihåg att jag oåx tyckte det var kul.

Ska nog gå ner i källaren o rota bland spelen och se om jag kan hitta några grisar..

Ha en bra och mysig påsk...

Kram Anitha

2010-03-31 @ 17:15:41
Postat av: En medmänniska

Ah, just det.. kasta gris. Hade glömt bort det men vet jag älskade det när jag var yngre =)

Härliga bilder, glad att läsa ni hade det så trevligt hos din mormor och Vilma och Victors mormor.

Tänker på er. Kram Malin

2010-03-31 @ 19:01:37
Postat av: tess

Älskar att läsa din blogg, så fin. Men det går inte EN enda gång utan att tårarna rinner.. Styrka till er! En otroligt fin dotter som måste betyda nåt fruktansvärt mycke, men att ersätta går ju aldri.. så fin han e.. lilla victor..

2010-03-31 @ 21:44:57
URL: http://tessmedess.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åå det spelet spelade jag också hemma hos min mormor när jag var där som liten!! =)

2010-03-31 @ 22:33:09
URL: http://heartline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback