Mys med gammelmormor =)

        DATUM: 2010-03-09 TID: 22:55:55

I kväll har Vilma badat och blivit insmord. Det var ett tag sedan så jag passade på efter att hon spytt ner hela sig efter maten.
Nu luktar hon återigen bebis och är sådär härligt mjuk i håret och hyn.

Till middag blev det fläskfilè och potatisgratäng och det avnjöts till ett splitternytt avsnitt av Desperate Housewifes.

Är föresten så jäkla trött i ögonen och det svider när jag tittar in i skärmen, har fått så jäkla dålig syn på senaste tiden och jag är inte van då jag alltid har sett bra som en örn. "Mitt Indiannamn är nämligen Falköga"
Kanske är det ålders tecken, men det är tveksamt när man bara är 25.
Kanske är det de simpla faktum att min hjärna och mitt inre, som numera är lika utslitet som är en 65 årings, även har lyckats lura min kropp till att den är i den åldern och därmed slitit ut min syn i förtid...

Men jag är 100% seriös alltså.
Jag känner mig verkligen som en 50+ are, minst! Jag har varit med om fler saker under de senaste två åren än vad vissa är med om under ett helt liv, så jag känner mig en aningen... trött...
Undra om jag kan försöka lura till mig penisions rabatt på tågen?! Det vore coolt =)





















Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag blir helt varm och lycklig i hjärtat av att se detta lilla underverk



stor kram från mig till er alla

2010-03-09 @ 23:33:00
Postat av: Anna-Lena

Förstår att du är trött, det har du all rätt att vara!

En klok vän till mig sa en gång att det är först när man slappnar av som tröttheten kommer, först när man törs leva som man känner att ma levt!



Ligger mycket sanning i det!



Fina bilder på dig & Vilma!

Kram från mig

2010-03-10 @ 05:52:52
Postat av: Sofia

Om du ammar så kan din dåliga syn bero på det. Många ser sämre när dom ammar det är en av "biverkningarna". Kommer inte ihåg om det va så för mig men vet att jag har läst om det =) Så du kan lugna dig, det behöver inte va ålderstecken =)

2010-03-10 @ 07:14:25
URL: http://www.sofiajblogg.blogspot.com
Postat av: pernilla

Hej HEj.

Jag har lixom du alltid haft superbra syn men har på senaste tiden fått ont i ögonen utav datorn och att köra bil i mörker, även lite huvudvärk mest hela tiden.

Tog mig i kragen och gick till optikern i lördas vilket resulterade i 2 par glasögon, man kan tydligen få sämre syn efter man fått barn sa hon jag va lite rädd för ålderstecken jag me men är ju bara 23:P så ett hett tips: Gå å kolla synen det kommer bli grymt skönt att slippa dom trötta ögonen ska du se, jag gick till Specsavers i Enköping supertrevliga och jätte hjälpsamma undersökningen gick på 295:- och tog ca 30 min men då kollade dom allt.

Wilma är så underbart söt!!



Lycka till

Pernilla

2010-03-10 @ 07:31:56
URL: http://miltonsmamma.bloggplatsen.se
Postat av: Josefine

vilken underbar dubbelhaka Vilma har när hon kikar upp över soffan;)



Det jag inte har förstått när jag läser din blogg är att du orkar vara såå aktiv precis efter att ha fött Vilma OCH förlorat Victor...men nu ser jag att du inte gör det egentligen...Jag var ju alldeles färdig "bara" med ett litet barn flera månader! Försök att dra ner på allt, om du kan, och mys på med din lilla tjej och gråt och skrik över att Victor inte är hos er! Det tror jag är det bästa så att du får någonsådär ork tillbaka!

Lycka till:)

2010-03-10 @ 08:05:06
URL: http://josefinkans.blogg.se/
Postat av: Kristina

Med tanke på att du känner dig som 50+ så ser du otroligt fräsch ut. Men jag förstår att kroppen reagerar med tanke på allt den fått stå ut med psykiskt. Kanske tar det bara lång tid innan den har jobbat sig ikapp - du har ju precis gått igenom en förlossning också.

Jag tycker du verkar leva ett aktivt liv, kanske du skulle dra i handbromsen och gå på sparlåga ett tag. Trots allt är det så härligt att läsa om dig och se din fina fina flicka.



Vänliga styrkekramar

2010-03-10 @ 09:55:24
Postat av: Moster Josse

tack for jatte fina bilder pa min prinsessa, hon ar sa lik victor sa det tjuter om det, saknar er sa men jag kommer hem snart och da far ni se mer av mig, det lovar jag. forbered peter!



Alskar er!

ps, nya bilder pa bloggen :)

2010-03-10 @ 10:29:50
URL: http://josiek.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Vilken underbart söt liten badtjej =) Va hon växer tänk 2 månader på söndag! Så lik sin älskade storebror ♥ och va stolt Victor är över sin lilla prinsessa.



Hoppas att vårsolen snart är här för att stanna så du kan få lite kraft av den och att snön försvinner helt så ni kan få göra vackert hos Victor med blommor och andra planteringar i vår.

Tänker på er och det går inte en kväll utan att ljusen tänds för Victor och alla andra änglabarn.

Kram Malin

2010-03-10 @ 16:51:42
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Så fina ni är, du strålar!

Njut.

Kram

2010-03-10 @ 19:21:11
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Maria

Vilka fina bilder på dig och Vilma. Om det är någon tröst så ser du i alla fall inte ut som en gammal tant, du ser hur pigg ut som helst.



Men efter allt som har hänt de senaste åren kanske tröttheten liksom har kommit i kapp dig.



Kram

2010-03-10 @ 19:33:49
Postat av: Lollo & Wille

Vilka supersöta bilder:) Har alltid undrat om en sån där badhjälp eller vad de heter, är bra? Läste inlägget nedan också, vilken underbar dröm du hade haft om finaste Viktor:) Han finns med dej o Wilma o vakar över er, det är jag säker på. Stor Kram

2010-03-10 @ 19:42:58
Postat av: Anitha Leidefors

Hejsan!! Så underbara kort på Wilma.. vad stor hon har blivit!! och så underbart söt. Hon ser ut att njuta av livet...

Du skrev att du ser lite dåligt, tror du inte det har med all stress att göra.. Det tror jag!!! Jag är full av beundran att du orkar ta dig igenom allt!! Det var inte så länge sedan Wilma låg inne i magen och sparkade!!

Ta hand om dig!!

Kram Anitha

2010-03-10 @ 19:46:15
Postat av: Lilian

Vilken liten docka såå söt !!O så mytcket hår redan , ser ut som en liten prinsessa, kram

2010-03-10 @ 20:06:24
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Vilken liten goding hon är!:)



Jag har oxå det där problemet med synen! Kanke är det nåt man kan få efter barnafödande?... Jag har ju inte på långa vägar varit med om så mycket som du har, jag är bara en "vanlig" småbarnsförälder, men känner verkligen igen mig i din beskrivning. Man kanske får sämre syn när man fött barn.. Vet inte faktiskt...



Kramar

2010-03-10 @ 21:58:43
Postat av: Frida-Ungmamma t Melker

Så himmla söt hon är :)

Jag beklagar verkligen för Viktor !

2010-03-10 @ 22:14:55
URL: http://maammafrida.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

vilka fina bilder =D



Jo,synen kan påverkas..å om inte så har du all rätt i världen att vara trött.. men boka in en tid hos dr å be dom ta lite prover så du inte går å drar på något annat..Efter sista grav. fick jag dålig syn,rasade i vikt,ledvärk,huvudvärk,yr,TRÖTT,hjärtklappning osv osv osv.. gick i många mån innan jag hamnade på akuten.jag hade fått giftstruma. efter man fått barn eller haft det traumatiskt eller stressigt under lång tid kan det dyka upp..

Ett enkelt blodprov visar snabbt om nå e fel.



kramis

2010-03-11 @ 19:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback