Hitler = Jag ???

        DATUM: 2010-05-15 TID: 21:38:49
Hallå, vad hände !?!

Helt plöttsligt blev det högsommar, och det med råge =)
Synd bara att man inte har kunnat njutit av vädret idag, då jag spenderat hela dagen på djurskliniken Ultuna i Uppsala.

Jo, ni hörde rätt. Laban har nämligen råkat gjort illa ögat, och det som till en början igår kväll bara såg ut som en irritation, hade i morse förvandlat hela ögat till ett grått svampigt gegg.

Åkte självklart in akut, och skrattade åter igen åt ironin att så fort man blir drabbad med skador på sina djur  så inträffar det ALLTID på helgerna !! Visst är det otroligt va ?

En timme senare i en kokhet bil, plockar jag ut en klibbig Vilma och en halvblind Laban, och beger mig sen in på kliniken.


Där konstaterar man ganska snabbt att ögon skadan är allvarligare än vad jag hade trott och den hade, som de uttryckte sig "spruckit och smält ut över linsen".
Nu har frätande bakterier bildats och ligger och "äter" på ögat.

Operation blir bokad och de skall försöka rädda ögat med hjälp av hans eget blod som de samlar upp och häller på linsen, och då skall tydligen kroppen bli hjälpt att tillverka nya blodkroppar och läka bättre.

Hjälper dock inte detta, så kommer de att ta bort hela alltihop, och Vips, så har jag mig en enögd mops !




Alltså jag fattar inte vad det är som händer, varför drabbas jag av så mycket skit ?!!
Vem var jag i mitt förra liv igentligen ?? Hitler eller ?


Är inte ett dugg förvånad att detta drabbar oss, jag menar lite till på smeten så blir det nog en fin kaka =)
Stackars lilla Laban också, han såg så olycklig ut... I morgon skall jag passa deras telefontid och ringa och höra hur det har gått.
Håll tummarna nu allihopa för att han får behålla ögat. Det är ett väldigt fint exemplar =)






                       


Kommentarer
Postat av: Kia

Hej,självklart håller vi tummarna för din lille vovve.Håller med dej om att man drabbas hela tiden.Som om det inte vore nog att vi har förlorat barn i en skitsjukdom.Men du har i alla fall humor och det är skönt att vi har det.Hitler......nää så djävligt kan det väl inte vara.Kram Kia

2010-05-15 @ 21:52:51
Postat av: Rebecca

Men usch :( Hoppas lilla Laban kommer bli bättre snart! =(

Lider med er, urk

2010-05-15 @ 22:31:40
URL: http://jagrebeccamirjamkarin.blogg.se/
Postat av: Ida♥

Stackarn. Håller tummarna för att allt ska gå bra!

Ha det fint!

Kram

2010-05-15 @ 22:36:03
Postat av: Kristina

Nej, fy. Som hundägare själv så förstår jag vad du går igenom. Stackars doggy, lider med han.

2010-05-15 @ 23:40:38
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie!! Håller med dig om, varför det ska hända dig och din familj så mycket. Har inte du haft nog nu?? Du har gjort din kvot, av jobbiga saker, tycker jag. Hoppas och håller alla tummar jag har, att Laban piggnar till och får behålla sitt öga.

Ha det så bra du kan och skriv gärna hur det går, (om du orkar).

Kram från Anitha

2010-05-16 @ 06:58:30
Postat av: Ida

Håller tummarna hårt för lille Laban. Så jäkla trist om ögat inte går att rädda.. Hoppas på det bästa!

2010-05-16 @ 11:50:26
Postat av: ParadisFrida

Stackars Laban :(

Tyvärr är just ögonskador både dyrt och väldigt krävande att behandla, men jag hoppas verkligen att han inte mister sitt öga!!

Min häst skadade sitt öga förra sommaren, det blev 11 veckors boxvila i nedsläckt stall, medicinering 6-8 gånger /dag med bland annat serum (tillverkat av hans eget blod) och besök på Klinik 1 gång i veckan, skrapningar av hornhinna och massa annat skit! Men det var värt allt slit och pengar, för han blev helt återställd och det enda som syns är en liten grå prick på hornhinnan.



KRAM



Victor för alltid i mitt hjärta.....

2010-05-16 @ 12:24:29
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vilken jäkla otur för Laban...och er :(

Håller verkligen tummar att han får behålla sitt öga.Å visst händer alltid något när det är helg.... tur att man har försäkring iaf..annars hade kostnaderna dragit iväg,hoppas att allt går bra för er å att allt lugnar sig nu så att ni får njuta av vårvärmen!!!!



Många kramar Marie

2010-05-16 @ 13:05:36
Postat av: carola åkesson

Stark berättelse. Läste artikeln och undrar om han verkligen skulle kalarat av att "Bli bra" när han blev så mycket sämre trots nya medeciner. Men som förälder eller anhörig vill man naturligtvis hitta någon att skylla på, det svåra känns lättare då. Härliga badkort du lagt ut. Hon e såååååå söt den lilla dockan.

2010-05-16 @ 16:27:22
Postat av: Desirée

Hej!

Jag var hos en bekant förra helgen och läste om er i Allers, sparade adressen till bloggen och i fredags när jag var ensam hemma började jag läsa från början. Den kvällen bestod av många tårar då jag grinade mig igenom mycket!

Du (och din familj) är såå STARK!

Jag kommer fortsätta att följa er vardag och håller självklart tummarna för Laban!



Många varma tankar från

Desirée i Sandviken

2010-05-16 @ 19:37:34
Postat av: Greta

Här i Norrköping kom sommaren också den 15 maj och försvann idag den 16 maj :(

Stackars Laban, hoppas att han kryar på sig och får behålla sitt öga!

2010-05-16 @ 20:27:29
URL: http://blogg.passagen.se/gretag59/
Postat av: Malin

Håller tummarna för Laban!!



Kram

2010-05-16 @ 20:41:07
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Stackars Laban, håller tummarna jag med att han verkligen får behålla ögat och blir bra.

Precis, har ni inte haft nog =(

Tänker på er.

Kram Malin

2010-05-16 @ 20:48:32
Postat av: Gnillib

Men lilla hunden då! Stackarn! :-( Hoppas att han blir frisk och får behälla ögat.

Postat av: Cilla

Men lilla Laban då, vilken otur nu har!

Är det Eva ni har som veterinär på Ulltuna??

2010-05-16 @ 21:54:50
URL: http://www.skorbyglantan.com
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Håller tummarna för att dom ska kunna rädda Labans öga och att han blir bra snart!



Kram

2010-05-16 @ 22:00:09
Postat av: Anna Haapala Silfver

Hej vännen,

Hur går det med stackars lille Laban?

Inget mer elände nu, Tack! Håller tummarna...

Vi går här hemma och väntar och väntar, den 25 maj ska vi på möte med Bo och Susan på Ackis. MRT är gjord och nu ska de bara titta på bilderna och se om Klumpen har växt eller inte, eller om det "ploppat upp" någon ny tumör...

Usch, den här väntan på svar är verkligen ren tortyr...VILL VETA NU, eller kanske inte...???

Vi måste höras snart och SES!!!

Stora Mega Kramar /// Anna o Co

2010-05-17 @ 09:31:23
URL: http://utrotaklumpen.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag kunde bara inte låta bli att skratta åt bilden :p

Ibland känns det faktiskt som att vissa människor råkar ut för all skit som finns, det är konstigt egentligen. Stackars Laban... Hoppas ögat bättrar sig nu. Kram!

2010-05-18 @ 12:24:15
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

ja jag frågar mig ibland vem jag varit innan, jag måste varit en ond människa eftersom jag förlorar allt kärt jag har, mor, far, dotter...

:-(

Livet är hårt men varför det skall va så här h å r t för vissa förstår jag inte.

2010-06-27 @ 14:19:08
URL: http://bambinidolce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback