Utställning och ängslan....

        DATUM: 2010-05-17 TID: 11:22:15
                         

I går, för att fördriva tiden lite, så följde jag med syrran på hundutställning i Åkersberga. Det var samma utställning som jag och Laban skulle åkt på, och som vi sett fram emot.
Med magknip dagen igenom, och nervösa tankar gick jag och tittade på mobilen ungefär en gång i kvarten och varje gång telefonen ringde så blev jag alldeles iskall.
"Nu är det djursjukhuset som ringer och berättar att de måste ta bort ögat!" "Nu har han blivit sämre igen "

Telefontiden då man kan ringa och höra hur det går för inlagda patienter är mellan två och tre, så det blev en lååång väntan.

Det gick dock väldigt bra för Ayla som blev Bästa Valp Tik och som fick Hederspris, och solen sken så det var ändå skönt att komma i väg.

Strax innan halv två så ringde mobilen och på displayen står det Ultuna med svarta blinkande bokstäver.
Med darrande röst svarade jag och veterinären i andra änden presenterade sig och förklarade att hon hade fått lite tid över att ringa.
Laban var vid gott mod och behandlingarna pågick för fullt. Såret i ögat hade möjligtvis blivit något törre, men inte djupare som tur var.
Nu skall de försöka fortsätta behandlingarna och hoppas på att han inte blir sämre och måste opereras.
Han blir dock kvar minst ett par dagar till.

Efter samtalet kunde jag pusta ut. Det var åtminstonde stabilt för tillfället.
Skall ringa idag och höra hur natten varit men får vänta tills kl 14.00.




     


Det är tur att man har den här lilla sötnosen att le åt när man har bekymmer... =)
Allting liksom bara blir SÅ mycket bättre !!

Här sitter hon för första gången i Victors gamla hoppgunga som han fick på julafton när han var lika gammal.


Kommentarer
Postat av: thess

Läggägg så söt lilletjejen är!

Man blir ju helt såld på henne- ljuvliga trollunge:)

Hoppgungor måste va en av de bättre uppfinngarna:)

Storerbror njuter nog när han ser att lilasyster använda den och skrattar och utvecklas =)



Hoppas att allt kommer gå bra med Laban. Hoppas de inte blir mera krångel me ögat- så han får förbli en tvåögd vovve:)

Men fy vilken jobbig väntan de måste vara/varit.



Hoppas ni får en bra dag!:)



kram på er allihopa! <3

2010-05-17 @ 11:32:51
Postat av: Ida♥

Åh vad skönt att det inte var något värre!

Forsätter hålla tummarna!

Kram!

2010-05-17 @ 14:36:36
Postat av: Mathilda

Vilma är så fin =)



Hoppas allt går bra med Laban!



Jag tänker ofta på Victor...

Så stark han var!

2010-05-17 @ 15:28:00
URL: http://mattisiscool.blogg.se/
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie!! Åhh, vad jag blev glad när jag läste, att Laban inte blivit sämre... hoppas att behandlingen fortsätter lika bra framåt nu. Kan ana hur du känner det, med dennna väntan, att få reda på hur det går för våra små fyrbenta kompisar.. Vet hur det var förra sommaren, när min älskade Ronja ( min katt) låg på djusjukhuset i Jönköping. minuter var som timmar, timmar som dygn!

Så underbar hon är lilla goa Wilma!!!! hon ser ut att trivas i hoppgungan lika bra som i vattnet..

Skriv gärna hur det går med Laban, om du vill förstås. Tycker synd om dig, att du och Laban inte kunde vara med på hundutställningen. Men det kanske kommer fler utställningar..

Ha det så bra du kan.. och jag håller båda tummarna stenhårt!!

Kramar i massor från Anitha

2010-05-17 @ 15:28:14
Postat av: Hanna K

Åh hon är så söt!!

Jag hoppas verkligen att Laban slipper ta bort ögat!

Kram!

Postat av: Ellinor

Heej Sofie! Jag är en tjej på snart 17år som går första året på omvårdnad i en liten stad som heter Söderhamn. Jag håller precis på och läser om cancer och har valt just Victors cancerform. Jag funderar över om jag skulle kunna få ställa några frågor till dig. Du får gärna kontakta mig på min mail: [email protected]

Massor med kramar en trogen följare

2010-05-18 @ 11:51:09
Postat av: Marianne Hirvelä

Hej Sofie :=) Du känner inte mig men vi har gemensamma bekanta och jag har följt din blogg ett tag nu. Jag har nyligen gått med som suppleant i Barncancer föreningen MellanSverige och undrar om du har möjlighet och lust att byta några ord med mig, du kan höra av dig på min mail adress. Varma hälsningar Marianne Hirvelä-Sjöblom

2010-05-18 @ 16:32:00
Postat av: Greta

Vad synd att Laban och du inte kunde vara med på utställningen! Hoppas nu att han får behålla sitt öga.

Jo, jag förstår att man blir på bra humör av det leendet och de kinderna ;)

2010-05-18 @ 21:40:53
URL: http://blogg.passagen.se/gretag59/
Postat av: sofie

Till Marianne !!!



Vad har du för mail adress ????



MVH Sofie

2010-05-18 @ 22:38:04
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/
Postat av: mamma/mormor

Visst har jag ett underbart barnbarn! helt fantastiskt!!! Kraaaam mormor/mamma

2010-05-19 @ 05:25:09
Postat av: En medmänniska

Ja mormor, er lilla Vilma♥ så underbar där hon sitter i sin älskade storebrors♥ hoppgunga.

Kram Malin

2010-05-23 @ 15:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback