Husköp samt potatisfrossa =)

        DATUM: 2010-09-16 TID: 16:46:41
Idag har vi tagit ett stort steg i våra flyttplaner.

Kl tolv mötte vi upp och skrev papper med mäklare samt spekulanterna på vårt hus. Satt med en knut i magen under hela mötet. Inte för att jag var speciellt nervös över hela säljsituationen - utan mest för att jag visste att när den lilla kråkan väl satt på pappret - ja då kunde vi inte ångra oss.

Så nu är vi officiellt bostadslösa på papper, ja i alla fall tills i morgon, då vi skall bege oss till Sigtuna för att skriva på till det andra huset som vi lagt ett bud på.

HJÄLP, vilka stora beslut på så kort tid. På bara två dagar så har vi bytt både hus, kommun samt läge.
Det nya huset är ett liknande objekt som det här var när vi första gången gick på visningen och bestämde oss för att slå till.
Köket måste bytas, allt skall målas om och eftersom att det är sommarstugestandard så står nytt värmesystem och dränering på listan.

Men allt har sin tid, och vi skall bara göra det absolut nödvändigaste till en början och ta en sak i taget.

Läget är underbart och huset ligger längst bort, lite på en höjd vid en återvändsgata och bjuder på både sjöutsikt och egen brygga.
Vi är förväntansfulla över att få sätta hammaren i det, men måste tyvärr vänta tills sista October, då det är tillträde. Vi kommer att bo kvar i vårat gamla hus ända tills sista December, så vi har gott om tid på oss att göra det inflyttningsbart  =)






Passade föresten på att rensa potatislandet igår - vilket jag inte ens trodde innehöll några potatisar, eftersom att jag satte dem så sent och dessutom i dålig jord - men tji fick jag då en hel drös med gula knölar dök upp under plantorna.

Jag fullkomligt ÄLSKAR potatis, och är en riktig sucker för ALLT som kommer ifrån guldklimparna, så i dag så kokade jag ca ett kg, hälften med salt och hälften utan och så gjorde jag i ordning lax, ångkokade broccoli och mixade ihop lite barnmat till Vilma och fyllde i fyra burkar.

Till mig själv så tog jag de salta potatisarna, en massa smör och åt sedan upp en hel tallrik. Mmmm, snmakade underbart =)

Så nu har Vilma gourmè mat för några dagar, och själv skall jag försöka mig på att göra egna potatis chips. Har alltid velat prövat, så nu skall jag passa på.



Kommentarer
Postat av: Elin i Malmö

Grattis till er husaffärer :-)



fråga: Kan man frysa in barnmat med potatis i?

2010-09-16 @ 18:02:32
Postat av: Anna

Grattis till Huset:) Ligger det långt ifrån där ni bor nu?

2010-09-16 @ 18:23:42
Postat av: Annika

Grattis, då blir ni stockholmsbor nu då:-) det är bra det!

2010-09-16 @ 20:10:47
Postat av: Frida

Grattis. Får man fråga varför ni har valt att flytta? Gud så spännande=)

2010-09-16 @ 22:39:20
Postat av: Maria

Wow va spännande! Grattis till försäljning och husköp. Ska ni bli Sigtunabor nu? I sådana fall - välkomna till kommunen!



Kram

2010-09-17 @ 07:25:44
Postat av: Kimsan

va mysigt ditt liv låter även om jag förstår att allt har sin tid och att det inte alltid är en dans på rosor... ligger det nya huset långt ifrån där ni bor nu?

Kram

2010-09-17 @ 09:48:45
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback