Till Victor, vår älskade prins

        DATUM: 2010-09-05 TID: 10:47:12

Vår älskade prins...


Vi har mot vår vilja blivit fråntagna rätten att fira den speciellaste av dagar. Att en gång om året omsorgsfullt få slå in små paket, baka en färgglad tårta och med tassande tår smyga in på ditt rum och väcka dig med sång och kärlek.
Fråntagen rätten att få se ditt nyvakna ansikte spricka upp i förväntan över att få öppna paketen som vi placerar i din säng.

Jag vet inte ens hur du skulle ha sett ut nu, eller hur stor du hade varit.
Hade håret hunnit växt ut i långa lockar, och hade du kanske lärt dig räkna?

Vi tänker på dig varje dag, gråter, skrattar och älskar dig.

Det har gått så lång tid, men ändå så var det så nyligen vi sågs... Du har en lillasyster nu som vi ser så otroligt mycket av dig i. Hon ser på oss med samma glöd och djup som du hade i blicken, och när jag håller henne nära så känner jag dig...
Jag hoppas att du ser oss här nere, här på den andra sidan och hör våra sånger och att vi ständigt talar om dig. Du får aldrig tro att vi glömt, ALDRIG!! Det vore som att glömma bort sig själv och det går ju inte.


Den bästa tiden i vårt liv var när du fanns och det är från den dagen du föddes, som jag räknar att mitt liv började. Mitt riktiga liv.
Innan dess visste inte jag var riktig kärlek var och hur man helt fullständigt kunde älska någon så.






Det finns så många runtomkring som älskar dig, saknar dig och som idag - Ja, speciellt idag, tänder ljus till ditt minne.
3 år min älskling! 3 år gammal hade du blivit! Vilken stor pojke =)
För trots att din kropp slutade att växa den där dagen i April, så kommer din själ aldrig att sluta göra det! Och den kommer att fortsätta växa och bli större för varje år som går.
Detta datum är för oss en symbol för hur många år du har funnits i våra hjärtan, inte hur många år du har funnits hos oss på jorden.

Jag önskar att vi hade kunnat ge dig en stor kram på din födelsedag, och fått viska i ditt öra hur stolta vi är att få vara dina föräldrar, men jag hoppas att du ändå vet, och att ingen kram behövs.




Så ta emot våra tankar, vår längtan och vår värme och hör oss när vi sjunger för dig. För detta är din födelsedag, då du kom till oss för så många år sedan, och inget kan ändra på detta.

Inte ens döden kan skilja oss åt...




Kommentarer
Postat av: Linda

Tänker på dig.

2010-09-05 @ 11:42:05
URL: http://kattskatt.blogspot.com
Postat av: En medmänniska

Jag vet inte hur jag ska kommentera ditt inlägg. Så sorgligt samtidigt så otroligt fint skrivit. Fick dock avbryta kunde inte läsa allt på en gång för tårarna kom. Nu har jag läst allt och mitt hjärta värker så för er och er älskade Victor. Hela mitt hem var upplyst igår av tända ljus och jag tror det såg likadant ut i många andra hem. Kan tro det lyste så vackert hos er prins och att ni gjort så fint på hans viloplats.

♥ Ni finns i mina tankar för jämnan, Sofie Victor Vilma Peter ♥

Styrkekramar Malin

2010-09-05 @ 11:54:05
Postat av: Fröken Elin

Vilka vackra ord, Sofie...tänker på er! Jag är säker på att er fina Victor ser och hör er där han är. Sköt om er!!

Kram Elin

2010-09-05 @ 11:56:38
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Otroligt fint och rörande <3 Tänkte på er så mycket igår på Victors och Elmers födelsedag. Väldigt jobbig och tung dag men framförallt en glädjens dag att fira att Victor kom till er. Att ni fick denna fantastiska unge som gett världen så mycket på den lilla tid han fick ha på jorden.



Jag förstår er ilska och sorg över att bli ifråntagen rätten att göra tårtor och mysa med paket och frukost på sängen. Det är omänskligt att behöva uppleva den smärtan.



Varmaste kramar!

2010-09-05 @ 12:00:33
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Pernilla

UNDERBARA ord, jag gråter floder varje gång jag läser dina tankar och känslor om din son. Jag har följt dig så länge så på nått sätt finna Victor och er i familjen i mitt hjärta och varje dag i mina tankar. Jag håller me dej till fullo att det är inte innan man får barn som man vet hur det är att älska någon så villkorslöst och stark. Min 2½ åriga dotter är mitt allt, skulle hon försvinna vet jag inte hur jag ens skulle komma i närheten att va så stark som du varit och klarat dej så bra som du gjort.... GRATTIS PRINSEN på sin dag och ge mamma en kram i hennes dröm inatt och säg att du är stolt öve rhenne med <3

2010-09-05 @ 12:04:39
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Vackra fina lilla pojke.

Kramar till er!ska tända ett ljus idag för Victor.

2010-09-05 @ 12:10:18
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med tre små barn)

Orden träffade rakt in i både hjärta och själ...så otroligt gripande,sorgligt men ändå så vackert.

Å ljusen måste synts hela vägen upp till himlen igår..

Finaste Victor <3

2010-09-05 @ 12:13:19
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie!!! Mina tankar går till er idag ,ska du veta. Jag tände ljus för Victor idag på morronen, när jag satt och fikade!!

Jag tror att han är jättestolt över sin mamma o pappa o sina syskon..

Ha det så bra o tänker på er...

Kram med styrka i från mig till dig!

2010-09-05 @ 12:49:48
Postat av: Elisabeth

Bästa Sofie, det finns ingen som kan uttrycka sig så fint och känslosamt som du. Trots ALLT ni har gått igenom så är det så skönt att läsa din blogg och att ni på något sätt ser mycket positivt på er tillvaro och framtid. Förstår att Vilma är ett stort ljus för er och hon har nog bidragit till att ni helt enkelt måste fortsätta leva.



I era hjärtan lever Victor vidare, föralltid Den starkaste och vackraste stjärnan.



Du skulle ta tillvara på din kunskap och din erfarenhet på något sätt, skulle något sådant fruktansvärt hända någon i min familj eller närhet så skulle du vara den första jag skulle tänka på.

Sofie har klarat det så på något sätt måste det gå.



Har du kraft o ork så skulle du passa att jobba med människor i sorg/krissituationer....



Kram Elisabeth



2010-09-05 @ 12:50:43
Postat av: Elin

Jättefint skrivet!! Tänder ljus idag på Victors dag!

2010-09-05 @ 13:15:57
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: linda

har ett ljus som brinner för viktor idag och jag skänker er en värmande kram idag och jag tänker på er ..

kram

2010-09-05 @ 13:24:04
Postat av: Linnéa

det är så vackert så jag finner inga ord. så otroligt gripande eran historia är. och så vackert hur du kan se på det idag. kram

2010-09-05 @ 13:25:32
Postat av: Naomi

Återigen lämnas inga kinder torra efter att ha läst även denna text om Victor. Nu bultar hjärtat lite extra och jag tänder ett ljus till Victor idag, på hans 3 årsdag! Grattis till finaste prinsen!

2010-09-05 @ 13:42:00
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Sofie, som alltid skriver du så fint om finaste Victor. Mina ögon tåras när jag läser det du skrivit. Så sorgligt, så smärtsamt och så orättvist.....

Ljusen var tända här igår kväll. Förstår alla funderingar om hur Victor hade sett ut, vad han hade kunnat mm. 3-års kalas här hemma på onsdag, usch så orättvist livet är.

Många kramar

2010-09-05 @ 14:12:05
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Tänker på er...



Kram / Yvonne

2010-09-05 @ 15:21:28
Postat av: Nettan

Starka,vackra Sofie! Har inte kommenterat din blogg på länge men jag tittar in varje dag. Som så många andra beundrar jag din styrka och ditt mod och är tacksam för att vi får/fått följa din och Victors resa. Var säker på att han vet hur mycket ni älskar honom och att han ser ner på er varje dag och vakar över er! Många kramar!!!

2010-09-05 @ 16:02:00
Postat av: Amanda

Du skriver så otroligt bra! Jag önskar att Victor kunde läsa det där!

Han skulle vara stolt :)

2010-09-05 @ 16:25:08
URL: http://aaadnama.blogg.se/
Postat av: Natalie

Stor kram till er <3

//Natalie

2010-09-05 @ 16:30:21
Postat av: Ida N

sa fint skrivet... lilla fina prinsen, vill bara saga att vi tanker pa er alla. Tander ljus for Victor ikvall har pa Koh Chang -Thailand

Massor med kamar sander vi till er!!!

halsningar fran Ida med familj.

2010-09-05 @ 16:46:27
Postat av: Andréa

Jag minns att jag tittade in på denna sidan förra året någon gång, och idag ramlade en tanke in när jag satt och jobbade, att jag ville leta upp denna blogg igen. Och Se! Det är ju Victors födelsedag idag! =)

Jag skickar alla mina varmaste tankar till er familj.



Och jag är säker på att Victor alltid är med er, och håller ett vakande öga över sin familj, där några av världens bästa föräldrar finns. =)

2010-09-05 @ 17:19:57
URL: http://mustbeandrea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så sorgligt... Grattis Victor på din dag, nånstans vet jag att du hör <3

2010-09-05 @ 17:41:38
URL: http://hakanssons.webblogg.se/
Postat av: Nina

Grattis finaste Victor på din dag! Önskar så att ni fått fira den tillsammans, du, mamma, pappa och lillasyster...



Ni finns i våra tankar och hjärtan Sofie och Peter!



Kramar från oss i Köping

2010-09-05 @ 17:50:55
Postat av: Kimsan

Såå vackert att jag gråter, troligtvis så gör de flesta som läser det... Grattis Victor och hela hans familj! Kram

2010-09-05 @ 17:51:51
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: madde

Åh vad fint du skriver Sofie! Det är omöjligt att hålla tillbaka tårarna!! Stort Grattis till sötaste Victor på födelsedagen!

2010-09-05 @ 18:25:20
Postat av: MrsG

I helgen har bilden du ritat av Victor med sina änglavingar stått framme och våra tankar har varit hos er. Ni kommer att ses igen, han har bara gått ett litet stycke i förväg... Kramar Åsa

2010-09-05 @ 18:48:50
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Anonym



Fina ord från dig Sofie... Grattis finaste Victor på dagen, här brinner ett ljus ikväll, ett för BARA Victor..

2010-09-05 @ 19:06:41
Postat av: Melissa

Sa vackert skrivet! Han finns bland er, tittar ner fran himmelen med sina stora vita vingar! Sa fruktansvart onaturligt att det gar sahar ibland, ens barn ska inte behova ga doden tillmotes fore an sjalv! Men minnena och kanslan av att han enda omger sig omkring an kan INGEN ta bort! Stor kram!

2010-09-05 @ 19:09:16
Postat av: Elin

Tänk, 3 år i dag! Denna 3-åriga prins har berört så många hjärtan och fått så många människor att tänka på tid, rum, nära och kära. Hans kamp har engagerat mig och många fler att bekämpa cancermonstret med alla medel vi kan!!! Hans och er kärlek, smärta och sorg berör och ger eftertanke och en kämparglöd utan dess like mot denna orättvisa sjukdom. Jag tänker extra mycket på er i dag, och i mitt inre ser jag Victor på sitt 3-årskalas, med ballonger, busbubblor, paket och tårta...strålandes, som den stjärna han är!! GRATTIS Victor på DIN dag!! Kram Elin

2010-09-05 @ 19:17:34
Postat av: Maria

Vilka fina ord Sofie. Tårarna rinner förstås på mig också. Varför? Varför? Varför?



Grattis igen lilla fina Victor!



Kram

2010-09-05 @ 19:51:36
Postat av: Jenny, mamma till 3! 2 på jorden och 1 i himlen!

åh kära fina familj... mitt hjärta värker för er alla.. Lilla Victor som skulle fyllt hela 3år.. Precis som min lilla kille fyller nu i september.. Det är fortfarande så ofattbart och jag gråter så fort du skriver så vackert om Victor.. Hans öde kommer jag aldrig glömma och en speciell plats har han i mitt hjärta för alltid!



Så fint skrivet det där om att åldern är en symbol för hur länge han funnits i era hjärtan... Tyvärr blev mitt första barn även hon en ängel som nu funnits i mitt hjärta i över 6år.. Så ska jag tänka varje år när det är dax för hennes födelsedag.. I år skulle hon ha börjat skolan.. Mina fina tjej!



Grattis Victor på din dag och hoppas verkligen du ser hur älskad du är... Tänk om alla barn fick en uns av all den kärlek..



Kramar till hela er familj!

2010-09-05 @ 19:58:27
Postat av: Anna

Lilla Victor- så fin! Stort grattis på din 3-års dag! Tårarna rinner nerför mina kinder och vill bara säga att det var det finaste jag läst...kramar i massor!

2010-09-05 @ 20:00:11
Postat av: Malin

Mina tankar finns hos dig Sofie o din familj.

2010-09-05 @ 20:18:44
URL: http://malinsweb.blogspot.com
Postat av: Maria

Grattis till er finaste lilla Victor.



Er blogg är otroligt gripande och jag grät när jag såg Victor på "sjukhuset"(tv) hur han i sista avsnittet satt i sängen o sa "bôô" o busade med er. En otroligt charmig gosse verkade han vara och trots sin låga ålder kan jag förstå att han lämnade ett otroligt stort tomrum.

Det gör så ont när ett litet barn rycks bort och man funderar på som du skrev, hur o vad hade han gjort & sett ut om han fått leva...

Livet är inte rättvist..suck..



Kram från Värmland

2010-09-05 @ 20:19:20
Postat av: Tess

Finaste....

Victor finns alltid i våra hjärtan..



Massa kärlek Tess mamma till 2 grabbar

2010-09-05 @ 20:21:13
Postat av: karolin

jätte fint skrivet till världens bästa Victor<3<3



RIP

2010-09-05 @ 20:56:33
Postat av: Lena

Du skriver alltid så fint och nu när jag läser dina vackra ord om er son så rinner tårarna.... Livet kan verkligen vara så orättvist! Jag tänker på er. Kramar

2010-09-05 @ 21:01:21
Postat av: Ida

Grattis på din dag Victor <3

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig och din familj. Jag kikar in här varje dag och ser så bedårande bilder på din lillasyster och läser din mors vackra och berörande ord.



Kramar från oss på västkusten

2010-09-05 @ 21:17:25
Postat av: Anna WWmor

Grattis fina Viktor, nu har du fyllt 3 år!!



Underbara ord du skriver Sofie. Och jag är såå himla ledsen att Viktor inte fick bli kvar levande här på jorden!

Jag är säker på att han vet precis hur mycket han är älskad och saknad en dag som denna!!



Massa kramar,

2010-09-05 @ 21:17:35
Postat av: Kristina

Inga kommentarer behövs. Mina tårar rinner av dina ord skriva direkt ifrån hjärtat med så mycket kärlek.

Jag lider med dig samtidigt som jag beundrar dig.



All styrkekramar till dig idag Sofie m familj

2010-09-05 @ 21:31:53
Postat av: Therese

Nu gråter jag....

2010-09-05 @ 21:33:04
URL: http://kenzobebis.blogg.se/
Postat av: Therese

Vackra ord, så fulla av kärlek. Fina Victor!



Massa styrkekramar från Therese och liten Gustav

2010-09-05 @ 21:45:10
URL: http://viskarpaminaxel.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Finaste Viktor! Grattis på din födelsedag:-) Som mamma till två fantastiska pojkar rinner minna tårar och vi sänder styrka till Er denna dag och alla andra!



Viktor: Kom till din mamma, pappa och lillasyster i drömmarna i natt och ge dem all din kärlek:-)



Kram

2010-09-05 @ 22:08:31
Postat av: Amanda

så himla fint skrivet sofie, tårarna rinner.. grattis fina lilla victor, hoppas du har en bra födelsedag i himlen med dina änglavänner..tänker på er sofie! kramar <3

2010-09-05 @ 23:22:41
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: frida

önskar också ni kunde fått ge honom en födelsedagskram men han fick en i tanken och den värmer honom lika gott tror jag, sen fick han nog en av varje änglakompis han har i himlen :)



grattis viktor, du kommer för alltid vara hjälte för mig!

2010-09-06 @ 08:45:42
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Så vackra ord till er underbart fina lilla prins. Att se honom på bilden med en så underfundig blick, pigg och vaken...det är så det borde få vara. Det går inte att förstå.



Stort grattis till Victor och till er som fått äran att vara hans föräldrar i hela tre år.

2010-09-06 @ 10:47:16
Postat av: Johanna, Mamma till Lukas

GUD vad fint skrivet! Du skriver så fint, du får det i text så bra och så fint! Jag blir så ledsen att det ska behöva vara såhär! Man ska inte kunna förlora sitt barn på detta vis!!!



2010-09-06 @ 14:11:18
URL: http://johannamokvist.bloggplatsen.se
Postat av: Sandra

Grattis Victor på födelsedagen i efterskott!!



Vilken fin bild...en fantastisk närvaro. Och vad fint ni firade födelsedagen och underbart vackert det blev vid graven med alla ljusen.

Vår Frank skulle ha blivit 3 år nu den 29:e september, men dog förra sommaren. Så snart har vi också en födelsedag att fira utan att födelsedagsbarnet kan vara med på vanligt sätt.

Men de kanske firar med varandra där uppe...



Jag mailade för länge sedan och undrade om du sålde din teckning av himlen fortfarande. Jag är jätteintresserad av att köpa en. Så om du fortfarande gör det kan du svara till [email protected]



Sköt om er.

Kram/Sandra

2010-09-07 @ 09:14:05
Postat av: Helene

tårarna strömmar nerför mina kinder.. ja känner inte dig å har aldrig läst din blogg innan.. men jag känner för dig. finner inga ord

2010-09-09 @ 14:44:02
URL: http://ninniz.blogg.se/
Postat av: draken

Grattis lilla Victor på din födelsedag! Jag tänker på dig och de dina!

2010-09-21 @ 19:38:44
URL: http://drakenorebro.blogg.se/
Postat av: Judith

Kom in av en slump när jag läste några dikter.

Jag blev väldigt rörd av dina vackra ord du skriver till din älskade son Victor RIP. Jag beklagar sorgen och önskar er all lycka med er älskade dotter och håller tummarna på att de hittar något bot mot sjukdomen. Din blogg berörde verkligen på allt sätt svårt och förklara i ord. Men fortsätt med det du gör!! Kramar

2010-10-13 @ 22:29:57
URL: http://angelesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback