Helg igen

        DATUM: 2011-04-10 TID: 18:52:18

Hej allihopa!!

Vill börja med att säga TUSEN tack för era kommentarer om gravljusen. Det hjälper mycket att veta att de flesta är positiva, då vågar man mer.


Kan väl börja med att raportera från galan i Lördags.
Allt gick bra, trots lite tekniska bekymmer i första föreställningen samt att jag  var så nervös så att jag trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig.

Tyvärr så satte det sig på sången som blev lite knackig och "svag". Är dock SÅ stolt över att jag trots min otroliga scenskräck - vågade mig upp där inför alla människor och ge gärnet.
Nej, man behöver utmana sig själv med sånt som är obehagligt ibland. Tror det är nyttigt.


Syrran och Emma var super duktiga, och en stor eloge till de fyra tjejer som anordnat allt. Hoppas nu att de fick in mycket pengar till Barncancerfonden.

Vi har filmat från dagen i ära, men jag vet inte ännu om jag kan få över några klipp från kameran. Jag skall kika på det senare.



I går kväll så hade vi besök av Josse och Fredrik och Ronnie och Sandra. Vi grillade, drack vin samt invigde vår stora härliga uteplats. Det var såå mysigt och det blev småprat långt inpå natten. Stackars Josse mådde dock så dåligt att hon mer eller mindre gick och lade sig med Vilma klockan åtta.

På Söndagen mådde hon lite bättre och fick iaf busa lite med Vilmis i solen.


Är något sliten idag, på grund av alldeles för få timmars sömn, men trots det så har vi haft en strålande fin dag i solen.

Nedan följer lite bilder....




Söndags morgonen börjar med våffelkalas och fortsätter med trädfällning samt grillning igen på kvällen. 





















Vilma hjälper mamma putta vagnen...






Röjning på tomten =)























Bus med moster är det bästa som finns!









Vilma sitter på vår väg och leker med stenar =)








Det är så härligt när våren är här, och man märker på Vilma att varje stund är ett äventyr med spännande nya saker överallt.

Snart kan man gå ut i linne och shorts och det kalla blöta är ett minne blott =)



På Fredag fyller jag och Linnèa år, och jag hoppas på sol så vi kan sitta ute. I år har vi även en flaggstång så vi kan hissa flaggan på riktigt Svenskt sätt =) Mysigt!











På Torsdag är det exakt 2 år sedan Victor gick bort, så det blir mycket pyssel vid graven och att göra fint. Det kommer bli en jobbig dag med extra mycket minnen...
Kan knappt fatta att det är så länge sedan vi sågs.


Vissa saker blir aldrig lättare...











Kommentarer
Postat av: Felicia

Vad bra att galan gick bra då! =) vilka underbara bilder från helgen oxå hoppas du kan lägga upp en film från galan är ju nyfiken på hur de hela såg ut =)



Många kramar Felicia!! =)

2011-04-10 @ 19:01:25
Postat av: Jenny

Himla mysigt ni verkar bo. Fick Bullerbyn känsla när jag såg grusvägen och lite röda hus :)

2011-04-10 @ 19:40:11
Postat av: Hannas energipåfyllda pappa

Härliga bilder!

Trist att vi missade galan - vi ville verkligen delta...

Men vi träffade istället Benny Rosenquist och fick många nya indikationer på att våra barn finns runt oss! Jag har försökt redogöra för dem om du är nyfiken - men du vet precis som jag hur svårt det är att finna rätt ord...

Massmis med - xtra tankar inför torsdagen...

Hannas pappa

2011-04-10 @ 19:51:14
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Nettan

Du är så modig! Hade aldrig vågat ställa mig upp och sjunga på en gala!



Underbara bilder särskilt den när hon sitter bland alla tussilagon. Blir alldeles varm i hjärtat!

2011-04-10 @ 20:25:39
Postat av: Julia

Vad modig du var :) Skulle aldrig själv göra något dylikt. Och vilka härliga vårbilder! Blir fylld av vårkänslor :) Kram

2011-04-10 @ 22:59:41
URL: http://jkmt.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Skönt att det gick bra med sången. Håller med om att det är lite "Bullerbykänsla" över bilderna där ni bor.

Fina Victor - tänk att det snart gått 2 år. Ska tänka extra mycket på honom på torsdag. ♥

Kram

2011-04-11 @ 06:58:31
Postat av: Anna

Roligt att det gick bra i lördags! Här kan du se bilder och film :=) http://www.direktpress.se/enahabotidningen/Artiklar/noje/Barngalan-fyllde-BCJF/

2011-04-11 @ 08:33:22
URL: http://www.enahabo.se
Postat av: Sara

Du är så modig som trotsar din scenskräck och uppträder inför så många människor, jag är säker på att du var toppen! Vilka härliga vårbilder på Vilma, hon ser så lycklig ut när hon busar runt med moster.

På torsdag tänder jag ett ljus för fina lilla Victor och sätter in en hundring på hans fond. Jag uppmanar alla som har möjlighet att göra detsamma!Kram till er!

2011-04-11 @ 08:57:24
Postat av: Hanna K

Vill jättegärna se kilpp från galan, vore kul!

Åh vilka underbart fina bilder!!! Våren verkar kommit långt hos er, här täcker snön fortfarande gräsmattan och rabatterna...

Tänk att det redan är 2 år sen, himmel vad fort tiden går!

Postat av: Hannas pappa

Sofie, jag måste bara säga att jag misstog mig på gala...jag syftade på en annan....Skönt att det gick bra hursomhelst!

Massmis med

Niklas

2011-04-11 @ 12:21:14
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: C

Ni är otroligt starka!! Jag var på galan du och din syster är så vackra, sjunger så fint och så starka människor på två stora hjärtan!

Erat tal fick en att fälla en tår, men man blev också alldels varm i hjärtat av eran styrka och av att veta att ni finna i vår välrld för att hjälpa andra.. jag beklagar er finaste viktor och när jag ser vad fint ni skriver om honom, ser en bild på den ängeln så fäller jag en tår..



Han hade haft så fin familj, och har det en.. fortsätt vara starka som ni är fina människa!

2011-04-11 @ 14:23:29
Postat av: Annika

Vad fint det ser ut där ni bor! Skulle vara jättekul att få se lite film från galan. Kommer den att sändas på tv?

2011-04-11 @ 14:59:58
Postat av: Anna R

Fina modiga Sofie!!

Vilken underbar Vilmis ni har!!!!

Tänder ett ljus för fina Victor på tor

& tänker på honom o på er!!

många varma kramar Anna

2011-04-11 @ 22:21:56
Postat av: Moa

Vilka underbara bilder på Vilma!



Massa styrkekramar, förstår att det känns extra svårt nu...

Kramkram

2011-04-12 @ 09:26:48
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Johanna - Vendelas mamma

Vilka jättefina bilder på Vilma bland tussilagon!

2011-04-12 @ 19:09:51
Postat av: En medmänniska

Kan tänka mig att du och din syster gjorde ett jättefint uppträdande och att ditt tal berörde djupt. Hade så gärna velat sitta i publiken. Håller med, stor eloge till tjejerna som anordnade galan!

Bilderna helt underbara, ni ser ut att bo som flera redan skrivit Bullerbyn =)

Ofattbart att det snart gått 2 år sen Victor gick bort. Tänker på er så nu inför torsdagen.

Styrkekramar Malin ♥

2011-04-12 @ 21:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback