Snökaos !!!

        DATUM: 2011-02-11 TID: 17:57:50
Idag råder det snökaos i Litslena.


Hade en tandläkartid till Vilma som fick ställas in och syrran som kom på besök i morse blev kvar och missade sitt arbetspass.


Vilma är i alla fall frisk nu och spyr inte längre. 5 dagar höll kräksjukan i sig, men nu äntligen så verkar den vara borta.
Det märks att hon tar igen lek och bus med råge, efter att hon sovit bort nästan en hel vecka. Full med energi och glädje är vår lilla tös och det värmer i hjärtat att återigen höra barnskratt i huset.


Just nu ligger hon och sover och har inte märkt att tjejerna har kommit hit. Hon kommer att bli sååå glad när hon ser dem =)


Fastän det är Vilma som vait magsjuk och inte jag, så är jag minst lika trött  efter alla sömnlösa nätter. Har inte varit utanför dörren på en hel vecka, inte träffat en levande själ förutom Peter, och har mer eller mindre känt mig som en fånge i mitt eget hus.
Har fått tacka nej till mycket roliga saker, bland annat inbjudan till Panos Emporius 25 års jubileum,  tjejkväll, två invigningar samt Loppis bloggmöte.

Trots denna isolering så känns det skönt i mammahjärtat att få ha varit nära 24-timmar om dygnet och haft koll. Tyvärr så har Vilma blivit väldigt mammig under den här tiden och vägrar nu att bli lagd till sängs av någon annan än mig.
Måste dessutom börja helt om med "sova i egen säng " träningen som gick så bra. Hon vill absolut inte sova någon annanstans bredvid oss nu.

Det blir en tuff tid framöver, men men... Inget att göra åt.


I kväll är det Lets dance som gäller och kanske någon bra film lite senare. Skall väl ge mig ut i snökaoset med Laban också.


Hoppas att ni får en trevlig helg !!


KRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad skönt att sötnöten mår bättre!

2011-02-11 @ 20:08:24
Postat av: Sara

Hittade hit av en slump. Vilken stark familj ni är! Jag stortjöt när jag läste om det som hänt lille Victor.



Kramar Sara

2011-02-11 @ 20:40:16
URL: http://zessansliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej! Först och främst vill jag säga att ni är så otroligt starka och jag beundrar er verkligen! Jag kollade på sjukhuset när Victor var med. Och jag hoppades av hela mitt hjärta att allt skulle bli bra med honom. När jag såg sista avsnittet och fick se slut texten så vart jag helt förkrossad, ledsen, arg osv! Min första tanke var, hur klara man sig ur en sån sorg? Därför beundrar jag er så mycket att ni klara av det. Jag är så berörd av er och er upplevelse. Har tänkt mycket på er, även fast jag inte vet vilka ni är men vissa blir man mer berörda av än andra. Sedan har jag en fråga. Jag såg på en bild på Victor och en rottweiler. Heter den möjligvis Leon? Jag har för mig att min kusin sa att han hade tagit över eran hund för ett par år sedan. Ett stort lycka till, till er! <3 Mvh Jennie!

2011-02-11 @ 21:33:21
URL: http://nattstad.se/mirabilis
Postat av: En som bryr sig

Underbart att Vilma är bra och kräksjukan borta. Hon har som sagt mycket att ta igen.Det blir fint väder i helgen, så passa på att gå ut en stund. Ha en trevlig helg!

2011-02-12 @ 10:25:34
Postat av: Cattis & Hasse

Så skönt att Vilma mår bättre! Kram

2011-02-12 @ 15:08:35
Postat av: HO

Hejsan,



nu fick du min mailadress ;), vore tacksam om du hade lust och maila mig?



MVH HO

2011-02-12 @ 21:12:51
Postat av: Till HO

Var har du skrivit din mailadres???



Ser den inte någonstans, men försök ingen =)



MHV Sofie

2011-02-13 @ 13:16:45
Postat av: Hanna K

Åh vad skönt att Vilma mår bättre, tyckte det var så hemskt att ni skulle få en sån envis kräksjuka också, 5 dagar herregud.... Klart att kroppen är full av bus nu! =) Både för dig och Vilma, hehe.

Postat av: Anonym

Tycker din blogg är så välskriven och känslosam. Du är enormt stark som berättar så öppet.

Tänkte på en sak när jag läste i bloggen idag. Har ni bara en hund kvar?

2011-02-14 @ 00:25:21
Postat av: Marie

Skönt att se att Vilma mår bättre. Känns som om ni har haft nog med kräksjuka i era liv. Kram på dig

2011-02-20 @ 17:13:30
URL: http://dagdrommandemamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback