Zombie premiär !!=)

        DATUM: 2011-02-20 TID: 22:10:12
Helgen har varit toppen, förutom den extrema kylan förståss.

Vilma har varit på visit hos moster Josse och hennes Fredrik över natten och vi som var så oroliga att allt skulle sluta i katastrof, fick bita< oss själva i baken.

Allt gick jätte, jätte bra! Inget pip och gnäll, inte ens när det var sovdags =) Hon somnade lungt och förnöjsamt på mosters mage och vaknade som en solstråle dagen efter.

Jag och Peter pustade ut, då vi hela kvällen gick beredda på att vi kanske skulle behöva hämta hem henne. Barnfria som vi nu blev, så tog vi tillfället i akt att röja ur garaget efter flytten, placera allt snyggt i ordning samt förberedde för de nya hyllorna som skall köpas in snart.

På kvällen bokade vi in en bio, och det blev en komedi för en gångs skull. "Meet the parents, little fockers" vilket är den tredje filmen i "Fockers" serien.
Filmen var sådär men dock inte lika rolig som de tidigare.

Vaknade med gott samvete att Vilma haft det bra, utvilad och på glatt humör. Solen lyste in genom rullgardinen och nu var det dags att röja in alla sorterade sopor som vi jobbat med kvällen innan, in i Peters bil och sedan vidare till tippen.


När vi några timmar senare plockade upp vår lilla tjej så verkade hon inte ha saknat oss något speciellt mycket. Ha ha... Jag är sååå lättad att det bara verkar som att det här "mammiga" problemet gäller hemma, och att det tydligen går att jobba på.
Tack så hemskt mycket för alla era tips och råd, jag sög åt mig som en liten svamp och grundade allt noga.

Just nu sitter jag och väntar in den nya Golden globe nominerade skräck serien som skall börja på TV11. The walking dead heter den och spås bli en riktig succe!
Efetrsom att jag är en riktig sucker för Zombier så är detta inget jag vill missa.
Som sagt TV11 kl 22.30. MISSA INTE!!!

Även ni som är lite skeptiska tycker jag skall ge den en chans, ni kanske blir förvånade =)


            


Kommentarer
Postat av: Nina

Vad härligt att höra att allt är bra med er! Jag pluggar på för fullt inför inlämningar i morgon, men det kan nog bli en trip till pigan/centrum på onsdag om du är sugen? Hör av dig på mobilen. KRAM!

2011-02-21 @ 11:43:20
URL: http://www.metrobloggen.se/moreira
Postat av: En medmänniska

Så skönt att det gick så bra att sova över hos moster Josse. Glad för er skull! Va mycket ni hunnit med, ni är så flitiga. Hoppas på att få se lite bilder framöver från ert nya hem =)

Trist, jag har inte TV 11 =(

Kram Malin

2011-02-21 @ 13:08:27
Postat av: Veronica

Hejsan började läsa eran blogg när jag hade sett på sjukhuset på TV. Det blir kanske kännsligt att jag säger detta men blev jätte ledsen av att ni förlorade er son Victor. Följde varje program som gick med han på TV. Min lilla syster pratade om att hon ville se the walking dead och jag tyckte att det verkade vara ett läskigt program men när vi satt och tittade på det så tyckte jag att det inte var så läskigt. Kram Veronica

2011-02-21 @ 14:48:19
URL: http://skaningdeejag.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

Jag blir så...lättad...över att se att ni verkar ha fått en ny, annorlunda men välfungerande struktur på era liv...själv famlar jag fortfarande...en dag i taget, en dag i raget...

massmis med

Niklas

2011-02-21 @ 20:06:27
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Josephine

Häri Spanien där vi bor har vi precis sett första episoden i serien "The walking dead". Jag som är livrädd för sånna filmer såg inte första avsnittet men det gjorde min man. Han kunde inte sluta prata om den så när andra avsnittet sändes så såg jag den mellan mina fingrar med handen tryckt mot ögonen. Och sen gick det inte att sluta se de följande avsnitten. Super bra och super spännande!!! Kan verkligen rekommenderas!

Största kramen,

Josephine

2011-02-21 @ 21:05:40
Postat av: Lindis

" the walking dead" är en kanonserie......

2011-02-23 @ 10:33:02
Postat av: Tora - Viggos mamma

såg den serien för ett tag sedan.

Tycker att sminkningarna och framställandet av zombiesarna (haha vad heter det i plural?) är riktigt snyggt gjort - men serien tyckte jag var ren skit.



MEN smaken är som baken, right? :)

2011-03-01 @ 11:33:37
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback