Kaos, som vanligt....

        DATUM: 2011-01-13 TID: 22:58:16
Vilken daag !


Ha ha, skulle ju som bestämt ner till Bålsta för att låna lite saker till Vilmas tårta i morgon och samtdigt besöka Öppnaförskolan så att hon fick leka av sig.

Eftersom att vi båda försov oss och på grund av att jag inte ville missa sångstunden halv elva, så struntade jag i  den obligatorsika "sitta vid bordet" frukosten och gjorde i stället för gröt, iordning en flaska välling som Vilma fick dricka i bilen.
Allt gick som smort, och med min frukost - en banan - i ena handen så rattade jag ut bilen från parkeringen och började köra mot Bålsta.
Vilma hade redan tömt sin flaska innan vi var ute på stora vägen och såg sig förnöjt omkring. När vi åkt i ca 10 minuter och var ungefär halvvägs så började hon gnälla lite. Jaha, tänkte jag men lade inte ned någon särskild uppmärksamhet på det, utan fortsatte bara åka.

Sekunderna senare så stod det en kaskad av spyor - alltså jag talar "exorcistklass" på dessa - ut från Vilmas mun och lämnade både henne, sätet samt hela bilbarnstolen neddränkt i illaluktande välling.

Aaarghh!!! En snabb parkering längsmed vägkanten och jag var ur bilen på två röda ! Faaan, servetter, papper, VAD SOM HELLST !!! Torka torka torka, trösta trösta trösta.... Fan, magsjuka? Influensa? Vad händer ???

Stackars Vilma såg förundrat och lite förvirrat på medans hennes mamma for omkring och duttade lite överallt.
Jaha, konstaterade jag efter att jag trots den enorma mängd med kräks, faktiskt fick bort det värsta.
Det var bara att vända bilen och åka hem igen...

Vilma var sitt vanliga jag igen, förutom att hon var dödligt trött då hon innan spyatacken, precis var på väg att somna.
Jag lyckades hålla henne vaken resterande biten hem och fick sedan in henne i värmen så att jag kunde slänga in alla kläder i tvätten.
Efter att hon återigen var ren och nybytt så fick hon gå upp och sova i sin säng, och sen kunde jag bege mig ut och ta tag i jobbet att göra rent bilen och stolen. Det tog ett tag kan jag säga och jag fick gnugga av ren jävulskap för att få bort de nästan intorkade fläckarna.

"Typiskt, typisk, typiskt!! Nu blir hon säkert magsjuk lagom till att hon fyller år i morgon" var några av tankarna som irrade runt däruppe. Och kände jag mig inte lite illamående ändå?? Jo, magen bubblade sådär konstigt... Mmmm, jo då, nu blir vi allt kräksjuka allihop i familjen minsan...


Senare på dagen, ca fyra fem timmar efter incidenten hade dock inte Vilma spytt något mer, utan istället ätit med god aptiti och var på strålande humör.
Det såg ut som om hon helt enkelt blivit åksjuk i kombination med islurkande av hel vällingflaska. =)


Med det postiva konstaterandet under vingarna, så återgick jag till att förbereda inför morgondagen och påbörjade Vilmas dekorationer till tårtan. Eftersom att jag nu inte fick tag på någon penna eller någon röd sp, så blev resultatet mindre lyckat.
Fick som akut lösning använda mig av smält blockchoklad till att rita Laban och Lilla Annas ansiktskonturer med, och ja... Det blev som sagt mindre lyckat!
Är det någon som vet hur j**la svårt det är att rita tunna streck med snabbt stelnande choklad ?? Det är SKIIIT svårt!!
Ja, ja... Huvudsaken är att Vilma tycker att tårtan är fin och att hon åtminstonde känner igen figurerna någorlunda =)

Skall ta lite kort i morgon så får ni se resultatet själva !



Nu skall jag återgå till att titta på TV, vilket jag efter denna dag har förtjänat tycker jag!


Ha en bra kväll så hörs vi i morgon!

Kommentarer
Postat av: Johanna (från mammagruppen)

Vilken tur att det inte verkar vara magsjuka. Det låter verkligen som att vällingen och bilturen var problemet.



Inte för att oroa, men exakt så där gick det till när vi fick magsjuka. Vendela kräktes helt plötsligt i bilen, men sen hände ingenting mer, förutom att hon var rätt dålig i magen. Men sen två dagar senare började Richard spy..



Hoppas ni klarar er och att kalaset blir lyckat! Och grattis till Vilma! (En timme i förskott) :)

2011-01-13 @ 23:08:31
Postat av: Elin

Hej Sofie!

Jag började läsa den här bloggen, men övergick sedan till att mest börja läsa mama-bloggen, och sen tappade jag liksom att läsa den här. Har därför trott att du helt enkelt slutat att blogga eftersom mama-bloggen legat tyst ett bra tag nu! Men så tänkte jag att jag testar idag på denna adressen och ser om där står något och ojdå, där var det ju massor skrivet :)



Jag tror för övrigt att Vilma kommer gilla sin tårta för det är hennes fina mamma som har gjort dem och det är det enda som räknas vet du!



From nu skall jag hålla mig till att läsa denna bloggen ;)



kram

2011-01-14 @ 00:16:33
URL: http://frokenelins.pcaesar.se
Postat av: Anonym

Hej Sofie!

Jag började läsa den här bloggen, men övergick sedan till att mest börja läsa mama-bloggen, och sen tappade jag liksom att läsa den här. Har därför trott att du helt enkelt slutat att blogga eftersom mama-bloggen legat tyst ett bra tag nu! Men så tänkte jag att jag testar idag på denna adressen och ser om där står något och ojdå, där var det ju massor skrivet :)



Jag tror för övrigt att Vilma kommer gilla sin tårta för det är hennes fina mamma som har gjort dem och det är det enda som räknas vet du!



From nu skall jag hålla mig till att läsa denna bloggen ;)



kram

2011-01-14 @ 00:16:53
Postat av: Elin

Hej Sofie!

Jag började läsa den här bloggen, men övergick sedan till att mest börja läsa mama-bloggen, och sen tappade jag liksom att läsa den här. Har därför trott att du helt enkelt slutat att blogga eftersom mama-bloggen legat tyst ett bra tag nu! Men så tänkte jag att jag testar idag på denna adressen och ser om där står något och ojdå, där var det ju massor skrivet :)



Jag tror för övrigt att Vilma kommer gilla sin tårta för det är hennes fina mamma som har gjort dem och det är det enda som räknas vet du!



From nu skall jag hålla mig till att läsa denna bloggen ;)



kram



PS; kommer denna kommentarer fler än en gång beror det på att den sagt "bad gateway" ett antal gånger! ds.

2011-01-14 @ 00:17:08
URL: http://frokenelins.pcaesar.se
Postat av: Hej

Tänk va din bekymmer har föränndras , & det är med glädje jag läser hur du kommit in i dom rutinerna igen!

2011-01-14 @ 01:54:57
Postat av: Matilda

Usch, stackars liten! Hoppas att hon bättre nu till födelsedagen :)

2011-01-14 @ 10:23:35
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Åå neeej =( Hoppas verkligen Vilma och ni är pigga idag på hennes stora Dag. GRATTIS Vilma på Din 1-årsdag =)

Tänker på er, ha det så bra ni kan.

Många kramar Malin

2011-01-14 @ 10:45:09
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Haha fy, det där med spyor i bilen är ett rent helvete asså. fy! men vad skönt att det förmodligen bara var åksjuka :) hoppas ni får ett underbart kalas :D kraam!

2011-01-14 @ 11:20:43
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Tänker såklart även på Victor denna speciella dag. Ska tända många ljus för ♥Vilma o Victor♥ idag.

Kram Malin

2011-01-14 @ 11:34:05
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Varmaste gratulationerna till Vilma idag på 1-årsdagen! Hurra, hurra, hurra, hurra!



Även många tankar till finaste Victor.

Kramar

2011-01-14 @ 13:19:33
Postat av: Malin

Grattis Vilma på din stora dag!! Hoppas du får en supermysig födelsedag!!



Kram

Malin

2011-01-14 @ 13:22:25
Postat av: Maria

Åh va skönt att det inte var magsjuka!



Grattis till lilla Vilma idag!Hoppas ni får en riktigt fin dag :)



Kram

2011-01-14 @ 15:00:22
Postat av: Nathalie

Jag beklagar sorgen! det gör ont i hjärtat att läsa det du varit med om. Att cancer ska förstöra människors liv. speciellt små bebisar, som inte ens hinner påbörja livet! Du är stark! Jag beundrar verkligen dig!

2011-01-14 @ 16:36:23
URL: http://delavmittliv.blogg.se/
Postat av: Hanna K

Hurra hurra för Vilma idag! Jag hoppas verkligen ni sluppit mer kräka och att hon "bara" blev åksjuk. Ser fram emot att se tårtan! =)

Stor kram!

Postat av: mli - utomlands

Grattis Vilma på din 1-årsdag! Hoppas du är frisk och har haft en jättehärlig dag med tårta och presenter!

2011-01-14 @ 18:04:25
URL: http://swedishstyle.wordpress.com/
Postat av: carrå - mamma till Isabella

Grattis till Vilma, hoppas ni slipper magsjuka!

2011-01-14 @ 18:13:03
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/
Postat av: Philippa - 23 och snart tvåbarnsmamma

Grattis till Vilma, hoppas det inte blev någon mer spy eller illamående från något håll och jag slår vad om att tårtan blev kanon



Kollade in här för första gången idag, kan inte låta bli att imponeras av din/er styrka med allt ni fått gå igenom.

2011-01-14 @ 18:56:04
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej,

såg er på reprisen av tv3:s serie Sjukhuset och idag var det avsnittet då man fick veta att Victor inte klarade sin kamp mot de onda. Tårarna bara rullade ner för kinderna! Såg då att det fanns en fond i Victors namn som jag nu har givit ett bidarg till. Såg även att du hade denna fina blogg i hans namn.



Vill även säga grattis till eran lilla flicka fyller år idag! Stort Grattis!



Kramar till er från mig.

2011-01-14 @ 22:02:45
URL: http://leavillemeja.blogg.se/
Postat av: Joanna-Ett aspergerliv

Just nu pågår flera tävlingar på min blogg, så passa på att gå in och anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

2011-01-16 @ 16:23:56
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback