GOTT NYTT ÅR!!!!!!

        DATUM: 2011-01-02 TID: 18:51:12

Hej hej!

Har haft en blogg fri nyårshelg, vilket har varit skönt på ett sätt. Vi var överbjudna till en lugn kväll hos Familjen Sjögren och det passade oss perfekt då vi inte ville ha någon stor fest i år.

Nedan följer lite bilder om ni vill se.





Hemma hos familjen Sjögren...






















Menyn för kvällen var;


Förrätt

Räkcoktail med grönsallad,fetaost och vitlöksdipp


Huvudrätt

Fläskfilè och Vildsvinsfileèr med rödvinssky
Honungsglacerade rotfrukter i ugn


Efterrätt

Lime cheesecake med mjukt marängtäcke samt färska jordgubbar.








Linda slavar i köket





Vilma somnade ganska direkt efter maten och vi vuxna började spela spelet Kvinnor mot Män =) Ja som alla kan förstå så van ju vi kvinnor, vilket helt enkelt bevisar vad ??
Ja, ni vet själva...










Vid tolv skyndade vi oss ut i det tunga snöfallet med champangen i högsta hugg och med facklor och raketer redo.

Med dunder och brak fylldes den gråa mörka himlen med färger och ljus och det var med ens verklighet att det nya året var här.

När vi hälsat och önskat några grannar gott nytt år, så fortsatte vi in i värmen igen. Nu var det dags att svida om till lite bekvämare kläder och krypa ned i soffan.

Vilma sov gott i sängen och hade inte berörts ett dugg av allt stohej som skedde utanför=)








Gott nytt år min älskade =)







VILL PASSA PÅ ATT ÖNSKA ER ALLA EN RIKTIG BRA START PÅ DEET NYA ÅRET !!!

Ta hand om varandra, och jag hoppas att ni fortsätter att följa oss änen i år!!!


Kommentarer
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

Gott Nytt År till er också, självklart kommer jag att fortsätta att följa er!

2011-01-02 @ 19:14:24
Postat av: Annika

Gott nytt år du också. Jag går in på din blogg varje dag sedan i april 2009.

2011-01-02 @ 20:04:39
Postat av: En medmänniska

Så kul med alla bilder! Menyn lät underbar. Vilma så go och tänk va att hon snart fyller 1 år!

Ni med så fina Sofie och Peter.

Jag vill självklart också fortsätta att följa er.

God fortsättning på det nya året!

Kramar Malin

2011-01-02 @ 20:57:32
Postat av: Anna R

Gott Nytt År till dig oxå, kära Sofie!!

Självklart följder jag er detta året oxå!!

Kikar inom bloggen varje dag!!

Många kramar Anna

2011-01-02 @ 21:14:29
Postat av: Kristina

Vilken kanon meny - det vattnades i munnen och vilket vackert hem. Alltid lika kul att se bilder.

Jag kommer absolut att fortsätta följa din blogg och jag önskar dig och hela din familj ett riktigt Gott Nytt År (igen)



Kram Kram

2011-01-02 @ 21:32:01
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Gott Nytt År! Kommer så klart att fortsätta följa er via bloggen även detta år.

Många kramar

2011-01-02 @ 22:00:30
Postat av: Anna Haapala Silfver

Härligt att se att ni hade en bra nyårsafton, trots att ni inte kunde komma upp till oss :-) även om vi saknade ert sällskap...!

Kan vi komma över och "våldgästa" er något i veckan...Är lediga tors-sönd, vad passar er???

Vill ses!!!!

Massor av Kramar /// Anna o Co

2011-01-03 @ 00:16:49
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: victoria

Vilka underbara bilder, god fortsättning på det nya året! Kram

2011-01-03 @ 10:39:06
URL: http://victoriaseecret.blogg.se/
Postat av: Felicia

Hej jag heter Felicia är 15:år hitta din blogg! ska bli mycke intressant att följa er här! =)

kan säga att jag har lipat igenom alla inlägg från våren 2009 och verkligen känt att ni måste ha haft er skit jobbigt, tuff resa :(. Själv så har jag också förlorat en i cancer en i famuiljen som stod väldigt nära. Har en fråga den filmen du hade gjort om Victor vad heter första låten i den tycker den är sååå fiin får gåshud när jag hör den <3 min mail adress är [email protected]



O vilken fin blogg med bilder och sånt du måste va ducktig på att desagna :)



Mvh Felicia! :) du kan väll maila mig vad låten heter så fort du får tid vill säga :)

//Felicia

2011-01-03 @ 11:15:22
Postat av: emelie

Gott Nytt År!



Självklart ska jag hänga med er i det nya året också! Skulle vilja veta adressen till Vilmas blogg också! :)



Ha det bra!

2011-01-03 @ 11:15:36
URL: http://swedishstyle.wordpress.com/
Postat av: Caroline

God fortsättning!

2011-01-03 @ 12:50:44
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Hanna K

Gott nytt år!! Vilka fina bilder, och maten låter supersmarrig!

Klart jag fortsätter läsa!

Kram!

2011-01-03 @ 13:33:04
URL: http://lillspooky-syblogg.blogspot.com
Postat av: Angelica

Hej inte igår jag va här inne men lika kul å läsa allt. Kul att ni flyttat å trivs.

Väldigt fint linne du hade på dig på nyår vad har du hittat detta?:) skulle passa mig som en smäck hehe

God fortsättning på de nya året.

kram VARBERG

2011-01-06 @ 16:32:13
Postat av: Jannice

Hejsan!

Vilken underbar blogg du har! :) Följt den en tid.

Undrar om det finns någon möjlighet att få receptet på Lime cheesecaken med marängtäcket??



Ha ett fortsatt bra år. Önskar er allt gott

Mv Jannice

2011-01-22 @ 22:05:17
Postat av: Anonym



Jag ber om ursäkt i förhand för att jag frågar dig detta om du inte gillar detta men endå är jag dum nog och frågar för jag skulle verkligen behöva din hjälp!



Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att göra mig en tjänst, en stor sådan och som tack mot det så får DU EN BILDLÄNK. har förklarat snabbt och enkelt hur man gör här: http://robinhoods.se/2011/may/rosta-fa-en-bildlank.html#comment

Stora kramar och tackar i förhand! - kort och gott ska du rösta på min spelningslista.

2011-05-19 @ 22:38:17
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback