Ägg

        DATUM: 2011-06-08 TID: 14:44:11

Ännu en dålig början på att uppdatera veckan. Vilma har varit dålig både Söndag och Måndag, så vi har hållit oss hemma.
Hostig och dann har hon varit, men nu verkar det släppa.

Lite små saker har hänt som jag inte hunnit skriva om så jag får nog ta en kort resumè tror jag.


Bland annat så har vi fått egenkläckta kycklingar. Tre av äggen kläcktes och ut kom små ulliga gulliga kycklingar. Det var skit häftigt att se hur allt gick till och följa hela processen från det första hacket till kampen att ta sig ut.

Vi har även varit och hämtat 7 stycken vita hönor till Obelix. Han blev så glad över att få en egen liten flock, och han trivs verkligen. De nya hönorna får vara instängda i hönshuset, men med fri tillgång till hönsgården den första veckan, och sedan kan jag släppa lös dem på tomten.

Jag har lagat mina första pannakor på egen plockade ägg igår. Tjoho! Det blev super gott och är skönt att äta ägg från höns som man vet mår bra.
Hoppas dom trivs iaf =)







Tittut!


















Det blidde två gula och en svart/gul.





Igår var vi i Enköping och besökte lekparken samt bibliotetket. Det var så varmt att vi nästan smälte bort. Vi åt glass på torget, åkte rulltrappa och hiss (Vilma älskar det!) och tog en powernap på en gräsmatta under ett träd.
En urhärlig dag helt enkelt,.



Det här inlägget blir relativt kort (som vanligt). Vilma är vaken och vi skall cykla iväg till fåren lite längre bort. Hon blir jätte lack när jag sitter vid datorn.

Det var någon som nämde att jag var sämre på att uppdatera än en ko. Måste tyvärr ha invändningar mot det och snarare påstå att jag är sämre på att uppdatera än en DÖD ko!! =)

Thats life!


Kommentarer
Postat av: Ida ♥

Åh, så söta. Roligt!

2011-06-08 @ 17:42:31
Postat av: Emma-mamma till Melvin som finns i himlen och till Wilmer på jorden

Men så söta!! Och vilken härlig upplevelse :)

2011-06-08 @ 23:26:17
URL: http://mammautanbarn.blogg.se/
Postat av: em

Men gud så söta!!!! Så häftigt att få se!! :) Hur många kyckligar blir det!

2011-06-09 @ 10:12:15
URL: http://swedishstyle.wordpress.com/
Postat av: Emma

gud va gulligt:)

2011-06-09 @ 12:43:01
URL: http://mammatillbenjamin.blogg.se/
Postat av: Anita

Är så glad att livet rinner på för er. På gott o ont med sjukdomar o roliga saker. Ja allt som hör livet till. Att du skulle vara dålig på att uppgradera tolkar jag som att ni lever livet istället för att sitta vid en dator. Sofi jag tycker så mycket om dig trots att jag aldrig träffat dig. Lev det liv du har med din underbara vilma o Peter o hör av dig då tid finns. Många kramar till er alla från Anita.

2011-06-09 @ 18:07:07
Postat av: En medmänniska

Häftigt bara i bilder, men hur spännande måste det inte varit att se det i verkligheten då =)

Skönt att läsa Vilma mår bättre och om er härliga dag i Enköping.

Kramar Malin

2011-06-09 @ 18:40:26
Postat av: Kristina

Haha tycker det e najs att du uppdaterar när du har tid för det betyder att du lever livet o prioriterar andra saker...som sig bör



Ha fortsatt fina dagar

2011-06-10 @ 23:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback