Min kärlek...

        DATUM: 2011-05-05 TID: 13:25:49

Varje dag slår tanken mig hur lyckligt lottad jag är att Vilma faktiskt finns.

Oddsen måste ha varit ganska små, att jag ens hade blivit gravid om vi hade försökt efteråt, utan jag tror istället att det blev som det blev -  att lilla Vilmas liv började gro - innan Victor lämnade sitt.


Dagarna och huset är fyllda med liv och rörelse, och även om jag ibland skulle önska mig lite mer egentid - så njuter jag av tillvaron. Det är hon och jag och vi delar ALLT.




Igår var vi på Öppnaförskolan i Örsundsbro och lekte av oss. Vilma var helt vild och när det var dags att gå flera timmar senare, så var hon alldeles svettig i pannan och den lilla kroppen var alldeles varm =)



Jag, som säkert alla mammor därute, blir alldeles pirrig i kroppen när jag ser mitt barn springa runt, skrattandes och med lysande ögon. Så inne i nuet, utan bekymmer eller onödig medvetenhet om annat än det roliga.

På grund av att Victor så sällan fick leka med andra barn, så vet jag vilken ynnest och glädje det verkligen är. Att få vara barn alltså.
Jag ser mig ofta omkring och försöker tänka att kanske någonstans i rummet, så iaktar han och kanske till och med deltar i lekarna. Lika skrattandes och glad som sin lillasyster, busar de i smyg...

Kanske är det honom hon talar med när hon hukandes bakom dockvagnen, konverserar på sitt eget språk, eller när hon med utsträckt arm försöker ge den röda leksaksbilen till något jag inte kan se.


Det är en härlig tanke i alla fall...





















Med ögon, djupa som brunnar ser du på mig
Kravlös fullständig kärlek, från mitt hjärta, till ditt...







TITTUT!


Kommentarer
Postat av: En medmänniska

Åh, så fint skrivet och bilderna på Vilma sååå otroligt fina. Så stor hon blivit er älskade tjej! Hade varit jätteskoj att se nåt videoklipp på Vilma.

Jag hoppas verkligen att det är som du skriver Sofie att er älskade Victor är där med er. Att det är Victor som Vilma pratar och leker med. Åh jaa, vilken härlig tanke Sofie ♥

Kramar och många tankar på er som alltid från mig,

Malin

2011-05-05 @ 16:25:16
Postat av: Kia

Klart att det är så Sofie!!!Victor har full kontroll över lillasyster.Vi märker hos oss att Simons katt har en del hyss för sig som att leta på ställen där Simon gömde sig för honom....Våra älskade änglar är med oss.Kram Kia

2011-05-05 @ 23:43:27
Postat av: mli

så fin hon är! jag tror också som du, att victor är med och leker bland barnen. de som lämnat oss finns där nånstans. det måste vara så!

2011-05-06 @ 15:08:02
URL: http://swedishstyle.wordpress.com/
Postat av: Hannas pappa

Sofie...Tydligare än så här kan det inte bli. Inte i vår upplevelsevärld. Viktor ÄR där. Tvivla aldrig. Saknaden blir ju såklart ändå inte mindre...

Massmis med

Niklas, Hannas pappa

2011-05-06 @ 17:52:28
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Inkan o Ligan

Så otroligt fint skrivet.

Jag går in här ibland och läser.

Jag tror att det är så som du skriver att han följer och ser sin syster och mamma och pappa.

Kram

2011-05-07 @ 08:26:13
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

alldeles säkert är det Victor som är där och busar med henne =)

2011-05-08 @ 14:23:06
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Tina

Men va fina bilder. :)

2011-05-10 @ 08:41:00
URL: http://haxanflyger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback