Ja..

        DATUM: 2011-05-09 TID: 10:56:18

Hallå allihopa i sommarvärmen!

Är det inte härligt nu när graderna stiger och luften fylls av dofter från grönskande träd, nyutslagna knoppar och nybrukade åkrar.


Landet är som bäst på våren och sommaren, och jag älskar friheten att bara kunna gå ut med en kopp nybryggt kaffe på altanen och blicka ut över sina ägor.
Inga billjud, inget som stör - bara en total tystnad med undantag för fåglarnas kvittrande och trädens susande kronor.
Jag och Vilma går alltid en tur ner till ladorna för att busa och hitta på upptag, och från och med igår så har vi nu två nyinflyttade familjemedlemmar och en verklig anledning att gå dit på besök.

Igår var vi på Hönsbytardag i Upplsala. Ja det låter lite konstigt, men faktum är att det är en mycket trevlig tillställning.
Tänk er en mindre marknad, där man kan köpa grönsaker, höns, ankor, kaniner, marsvin samt lite olika sorters hantverk.
Ägg är ju självklart en given produkt, samt en hel del hembakt fika.
De här hönsmarknaderna är till för att främja kampen mot inavel, och sprida nytt blod till folks gårdar.
Det byts tuppar, införskaffas nya kycklingar samt diskuteras friskt angående bästa värprasen osv.



I helgen är det Visommist träff och på Söndag kommer grisarna.
Kommer antagligen att vara helt emotionellt slutkörd så veckan blir till för att vila upp sig.




 


Kommentarer
Postat av: Julia

Vad mysigt med höns, och vad gulligt, haha "bönan" :) Älskar små barn.

2011-05-09 @ 22:44:16
URL: http://jkmt.blogg.se/
Postat av: mli

Det är så mysigt med höns! :) Det hade vi hemma när jag var liten också, samt några ankor och kalkoner. Hönsen var tama och kalkonerna smet ungefär två gånger om dan ;)

De kommer garanterat triva hemma hos er! :)

2011-05-09 @ 23:18:36
URL: http://swedishstyle.wordpress.com/
Postat av: Frida Einarsson

Hejsan! Mitt namn är Frida Einarsson och jag går sista året på gymnasiet. Jag har haft som projektarbete att samla in pengar till barncancerfonden, ha en föreläsning på min skola, samt så har jag besökt en barnonkologisk avdelning i Lund och skänkt massa leksaker. Jag undrar nu om jag möjligtvis får använda en bild av dig i mitt arbete, och berätta kortfattat vad som drabbade er familj?



Om du anser att detta är okej, får du gärna melja mig på min hotmailadress.



Med vänliga hälsningar

Frida

2011-05-10 @ 12:21:53
Postat av: Anonym

[email protected]

2011-05-10 @ 12:22:31
Postat av: Gabriel

Hej.. Cool blogg och schysst design.. Inspirerande.. Har själv startat en pappablogg om mitt liv som ensamstående pappa till Leon och Mio.. Bröderna Brothers.. Kul att skriva om våra äventyr tillsammans.. Kram Gabriel..

2011-05-10 @ 20:05:02
URL: http://gabrielgavric.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Haha så gulligt =) Bönan blir jättebra! Vilken fin familj dom kommer få flytta in hos =)

Kramar Malin

2011-05-10 @ 21:18:20
Postat av: Hannas pappa

Bönan...SÅ SJÄLVKLART!

Massmis med

Niklas

2011-05-10 @ 22:45:28
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Malin

Hej Detta handlar egentligen inte om detta inlägg, Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva, känner bara att jag vill skriva nåt... Hamnade på din blogg av en slump o av nyfikenhet så skuggläste jag lite till en början, vilket slutade med att jag satt o storgrät. Har en son i samma ålder som eran lilla Victor var när han lämnade er o jag tror det var därför jag blev så otroligt berörd, mina tankar har ägnats åt er o er lilla kille dom senaste dagarna. Kan inte låta bli att tycka att livet är så jävla orättvist! Återigen så vet jag inte vad jag ska skriva... Men jag tänker på er, fast jag inte ens vet vilka ni är så har det berört mej oerhört mycket... Jag önskar er o ni är fan värda all lycka i framtiden! Massor med styrkekramar!

2011-05-14 @ 19:40:13
Postat av: Josefin

Jag tycker att du har en riktigt nice sida! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2011-07-11 @ 04:55:27
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback