Blir så ledsen...

        DATUM: 2012-05-06 TID: 17:42:58
Jag satt på jobbet och hade rast när jag slog upp Aftonbladet och läste om Jimmy Fredriksson, pappan som FK utförsäkrade efter ett halvår då han inte orkade jobba heltid.


Det högg till i magen och jag blev så f***ad att något liknande har hänt igen.
När ska de sluta styra över människors rätt att sörja sina barn, och när ska de inse att man visst kan bli SJUK av sorg ?!!!


Jag hann inte mer än hem innan Aftonbladet och Expressen ringde och undrade över min åsikt och reaktion i frågan. Jag hoppas att jag inte lät alltför upprörd, och jag försökte svara på deras frågor så gott det gick.

Båda intervjuvena slutade med frågan; - Och vad vill du slutligen hälsa till Jimmy och hans familj?

Svaret var så självklart.  - Det finns inget värre än att förlora ett barn. Jag hoppas bara att han orkar. Ge inte upp!





Läs artikeln HÄR.




Kommentarer
Postat av: Hanna K

Läste hans inlägg på facebook och blev precis som du heligt förbannad hur människor kan få behandlas! Det är fruktansvärt. Avskyvärt.

Kramar.

Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Som du säger Sofie så finns det inget värre än att förlora ett barn och att dessutom ska man orka att brottas med empatilösa tjänstemän på FK!!??Patetiskt och känslokallt.Vi hade "tur"för handläggaren hade också förlorat ett barn.Det ska vara lika för alla oavsett från vilken kommun du tillhör för sorgen är lika vidrig för alla.Ha det bra,kram Kia

2012-05-09 @ 08:56:39
Postat av: Evelina

Jag skulle vilja be dig om hjälp med att sprida detta: https://www.facebook.com/events/140526386067872/ . Det är ett gäng kompisar till Philip som anordnar en fotbolls-cup där alla pengar kommer gå till Barncancerfonden. Vänligen Evelina

2012-05-27 @ 13:46:24
URL: http://www.evelinasfoto.se
Postat av: Moa

man blir så arg... jag vet inte hur FK behandlar personerna som har fysiska sjukdomar men som psykiskt sjuk kan jag inte låta bli att önska att man skulle kunna röntga personers psyken. sorg och psykiska sjukdomar går ju inte att visa med prover och röntgenapparater, det är de drabbade som får förklara allt och hoppas att de bestämmande förstår. och det finns alltid några som inte gör det.

2012-06-12 @ 19:12:13
URL: http://dayviews.com/legobit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback