Aftonbladet på besök...

        DATUM: 2009-04-12 TID: 22:19:03
Söndagen är här och Victors mage blir bara större och större. Det är en hemsk känsla att bara sitta brevid sitt älskade barn och vara maktlös. Inte kunna bota, trösta eller kunna säga att allt ordnar sig. Det vet vi ju att det inte gör...
Aftonbladet var hos oss idag och intervjuvade oss för en artikel som kommer att publiceras i Aftonbladet i morgon. Den handlar om det oerhörda sveket från Håbo kommun gentemot oss, att Victor inte får tillbringa sin sista tid i livet hemma utan tvingas vara kvar på sjukhuset.
Vi vet att det är försent för Victor och oss att få komma hem, men det kanske kan hjälpa en annan familj som sitter i samma situation. Det ska inte vara ett privelegium att få dö hemma, utan en självklarthet.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag kommer hänga på låset imorgon för att köpa tidningen =) Helt sjukt att ni inte får komma hem med honom! Hoppas dom ändrar sitt beslut... Kram

2009-04-12 @ 22:24:01
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Elin A

Tänker på er och ska läsa artikeln imorgon! Vad är det som gör att ni inte får åka hem med honom? Det borde väl kunna följa med en sköterska som kan ge morfin och annat som han behöver den sista tiden för att inte ha ont.

Många varma kramar Elin.

2009-04-12 @ 22:41:06
Postat av: Emilia

Läste artikeln precis & blir så berörd av er berättelse, självklart ska Victor tillbringa sin sista tid hemma bland sina nära & kära. Hur kan ens sjukvården ej tillåta sådant i vissa kommuner? Det ska inte spela någon roll vilken kommun man bor i, vi bor ju alla i samma land. Men som sagt i och med denna artikel hoppas jag verkligen att kommunerna i Sverige tänker till... Skickar en massa med styrkekramar till er alla.

2009-04-13 @ 10:04:58
Postat av: Anna Haapala Silfver

Har nyss läst om världens bästa Victor, och om er såklart, underbara vänner!

Önskar så att ni hade hunnit komma hem en sväng och det är rent utsagt förjävligt att det inte redan finns resurser att möjliggöra det bästa för små oskyldiga barn...

Hoppas fortfarande så starkt på ett mirakel att hända!

Ni är fantastiska och jag önskar så att det fanns något mer jag kunde säga eller göra för att lindra er och lille Victors smärta.

All kärlek till ER och VI finns här ALLTID för ER!!! Anna och hela familjen

2009-04-13 @ 10:30:42
Postat av: Katta

Har precis läst artikeln i Aftonbladet, hemskt att ni inte får vara hemma. Tänker på ER och hoppas att Håbo och alla andra kommuner tänker till lite nu.

2009-04-13 @ 16:55:10
URL: http://kaattaaa.blogg.se/
Postat av: morfar Christer

Finns inga ord för vad jag känner..

2009-04-13 @ 18:27:54
URL: http://mckillen.se
Postat av: Anna

Har läst artikel om eran lilla son Viktor..Hoppas att ni hinner hem med eran son så ni får lite lugn och ro..Jag kan inte fatta varför det ska vara så svårt att sätta in en personal på Viktor i eran kommun? Jag blir så arg och upprörd så tårarna rinner hela tiden..Stora bamse kramar Anna

2009-04-13 @ 18:45:38
Postat av: Malin

Läste precis om eran lille prins Viktor. Sänder kärlek och styrka till er och lille Viktor.

Är skamligt att ni inte ska kunna få den sista tiden hemma, tillsammans som en familj.

Tänker på er, hela familjen.



Varma kramar.

2009-04-13 @ 19:14:23
Postat av: Anonym

Läste om er i aftonbladet idag. Tårarna bara forsade och jag fick lov att gå ut en sväng för jag ville inte visa barnen hur ledsen och upprörd jag var, Varför varför varför?

Vår Tobbe klarade sig och det är jobbiga känslor när vi fick behålla vår son men inte ni..

Nästan så man känner skuld , jag vet det är sjukt och jag är så tacksam för honom men jag önskar ju att alla ska få behålla sina barn..

Jag känner ilska. Ilska på cancern.

Måtte dom hitta ett bot.

Lilla Victor... Hoppas att han får somna in lungt och fint utan smärta...

Massa kramar Susanne

mamma till Tobbe neuroblastom stadie IV 02

2009-04-13 @ 20:55:36
Postat av: Ulla-Brita Londin Gammelfarmor till Viktor

2009-04-13 @ 22:05:45
Postat av: Gammelfarmor till Viktor

kademiska å då var han så glad åt sin motorcykel som han fått av pappa å morfar.Han kunde köra den själv å var. stolt för det.Jag vet inga ord att trösta för det finns inga.Jag älskar Viktor och hans närmaste,och att de får allt det stöd de behöver, Farmor

2009-04-13 @ 22:23:21
URL: http://den starkaste stjärnan
Postat av: David

Helt sjukt att dem inte låter honom få vara hemma. blir både arg och ledsen, när dem som inte vet någonting om hur det är, ska få bestämma. Hemskt. finns inga andra ord.

2009-05-10 @ 20:56:34
URL: http://rosagolfboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback