Jag är världens gnälligaste och tröttaste människa idag!

        DATUM: 2009-11-02 TID: 13:24:56
Dagarna är så fruktansvärt långa när man är ensam och timmarna kryper sakta sakta framåt och tycks aldrig röra på sig.
Så vad gör man med sin tid när man varken har barn, jobb eller vänner som är hemma?
Igentligen har jag ingen större lust till att aktivera mig heller, eftersom att jag är så nedrans trött hela tiden. Allt, precis ALLLT känns jobbigt. =(

Försöker hela tiden slå bort tankarna när de börjar krypa sig mot Victor och det som hänt... Försöker blockera allt negativt och fokusera på.. ja vadå?
Att min ena pelargon börjar se lite vissen ut, skall nog vattnas snart... hmm, det skulle behövas sopas på trappen så att det inte blåser in löv i hallen så fort man öppnar dörren... Ja just det, måste stryka den där gröna löparen till köksbordet så att den kommer upp någon gång...
Orkar inte, har ingen lust, vill inte! *suck* *stön*

Har vid minst tre tillfällen idag, lyckats hejda mig själv från att gå in i vardagsrummet och slå på gamla inspelade band med Victor, från hans uppväxt... Vet ändå hur det slutar, och hur jag mår efteråt.
Kommer bara att förstöra hela dagen och sitta och hulka med en värkande smärta i bröstet av total saknad.
Nej, ingen bra idè.

Utanför blåser det halvstorm så någon lång promenad blir det icke idag.... Skulle behöva tvätta, har inga rena lakan eller underkläder, men då måste jag först gå in i ungarnas rum, koppla ur elementet, för att sedan flytta sladden till tvättstugan och koppla in den i tvättmaskinen i stället.... Usch vad jobbigt.,.,

Laban har jag föresten stängt in i sovrummet. Jag tror han har skadat ögat, för det är lite blåaktigt och kladdar en massa i det. Han kan inte vara i samma rum som Biffen just nu, för de bara busar och bråkar hela tiden och då kan han råka få en klo i ögat och göra det ännu värre. *suck*
Måste hinna iväg till apoteket för att köpa ögondroppar så att det får läka någon gång... Usch vad jobbigt...
Då måste jag duscha också... Luktar inte fräscht och har skitigt hår... Bläää


Ja, jag är en gnällig , lat, tråkmåns idag, jag vet! Men det sitter så djupt så jag kan tyvärr inte göra något åt det just nu... Jag får helt enkelt släpa mig igenom denna dag också och hoppas att morgondagen blir bättre.


Bye bye









Kommentarer
Postat av: Anonym

Sänder dig massa styrkekramar!!!!

2009-11-02 @ 13:42:38
URL: http://malinsweb.blogspot.com
Postat av: Tessan

Sofie, vi har alla sådana dagar. När allt känns kämpigt, jobbigt, tråkigt och meningslöst. När minsta lilla sak känns oövervinnlig. Till skillnad från de flesta andra så har du verkligen en anledning att känna så (jag önskar så att du inte hade det!!!). Du har verkligen all rätt att tycka att livet är skit just nu. All rätt! Må inte dåligt för att du gör som du gör. Du får klaga och gnälla. Förstår att det måste kännas ännu jobbigare när alla andra lever vidare i sina liv. Jobbar osv. När man är ensam och framförallt när man känner sig ensam så har alla tankar en förmåga att bara snurra runt runt tills man nästan blir tokig... Det man får hålla sig uppe med, och som du också gör, är att det kommer bättre dagar. Förhoppningsvis känns det lite lättare redan i morgon. Jag är alltid så rädd att skriva något som kan missuppfattas... jag menar inte att sorgen blir lättare.. men det kanske blir en lättare dag.. Äsch, jag tror du förstår hur jag menar...



Du ska veta att jag beundrar din styrka så otroligt. Att du orkar dig upp på dagarna och trots allt ändå orkar leva, hur tungt det än är.



Många varma kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-11-02 @ 13:47:26
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du ska absolut inte skämmas över att du har en sån dag. Du har som de skrivit tidigare, anledning att känna så.

Jag vet hur det känns såna dagar, man måste få ha någon sån dag ibland också tror jag för att kroppen på något sätt ska få hämta sig lite.

Du är en jätte stark människa Sofie. En person jag ser upp till.

Massa styrkekramar

2009-11-02 @ 13:58:41
Postat av: Fia

Usch, sådana där dagar är inte roliga. Du får ta och unna dig något riktigt mysigt och försök lägga de mörka tankarna åt sidan. Tänk på den lilla i magen och tänk positiva tankar så kanske det känns lite bättre. Kram

2009-11-02 @ 14:04:42
URL: http://lusth.blogspot.com
Postat av: isabella

hoppas du mår bättre sen och ser framåt på saker. jag känner också så, alltid. men jag försöker, vilket inte är lätt.



kramar =)

2009-11-02 @ 14:29:46
URL: http://izabellaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Malin

Säger precis som dom andra...du har väl all rätt i världen att känna dig som du gör...fast det är så tråkigt när man gör det. Beundrar dig och ditt sätt att orka ändå, över huvud taget....alla dagar.

Hoppas att i morgon blir en bättre dag.....1 dag närmre lillasyster =)



Kramar

2009-11-02 @ 14:33:07
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Meli

Det är verkligen inte konstigt att du inte orkar något. Jag hoppas att det blir lite bättre med tiden. Det blir det nog... snart har du ditt andra barn att ta hand om...



Så fint det var vid Victors grav. Han njuter nog när han kikar ner på den.



Många kramar.

2009-11-02 @ 14:42:50
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Håller med det som alla andra skrivit. Vi har alla sådana dagar och du har all rätt i världen att känna så med tanke på allt som hänt. All min beundran till dig trots dagar som denna! I morgon känns det säkert bättre och som Malin skrev, en dag närmre Vilmas födelse!

Kram

2009-11-02 @ 15:34:34
Postat av: Caroline

Håller med om att du minsann har rätt att gnälla och känna att allt e skit. Det är jobbigt nog med slutskedet av graviditeten och du har dessutom sorgen att bearbeta. Inte konstigt att du känner som du gör. Jag hoppas (och tror) att tillvaron ljusnar lite när lillasyster väl är född. Hoppas att tiden går snabbt fram till ditt beräknade datum.

2009-11-02 @ 15:51:22
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Tess W

Håller med vad de andra har sagt!



Stora kramar Tess W

2009-11-02 @ 16:05:36
Postat av: Anna

Gud, det känns nästan som jag känner dig eftersom jag har läst din blogg så länge. fast ändå har jag aldrig träffat.

Du har all rätt att känna dig trött och nere en dag, med tanke på vad som har hänt och så, dessutom är du ju i slutet av graviditeten och då blir man ju lite extra hängig och trött, men du blir säkert piggare och gladare när lillasyster kommer,

Jag undrar, vilket datum är hon beräknad till?

2009-11-02 @ 16:07:24
Postat av: Anonym

kram och kärlek du kan sätta ord på vad andra ibland känner men inte kan förklara.



kram kram

2009-11-02 @ 16:13:34
Postat av: En medmänniska

Lider med dig när jag läser ditt inlägg men som alla redan skrivit är det ju inte ett dugg konstigt att du känner som du gör efter allt.

Jag måste också säga som många.. beundrar dig något kollossalt mycket Sofie. Undra om du kom iväg till apoteket sen iallafall så att Laban fick sin salva/droppar till de skadade ögat :( så att det läker!

Önskar jag hade kunnat ringa på er dörr med något gott och hållt dig sällskap en stund. Istället får säga jag finns här som alla andra, vi finns här ute, för dig, för er Sofie och Peter. Låter fjuttigt ja vet men jag skriver det ändå.

Hoppas det blir lite bättre imorgon och precis.. en dag närmare Victors lillasyster Vilmas födelse :)



Stor kram till dig Sofie och givetvis till Peter också.



Malin



2009-11-02 @ 16:18:16
Postat av: Linda

Gumman då.. vi har alla sånna dagar tyvärr...

Du får lägga dig under täcket med en kopp Te och kolla på film? Inga på victor då kanske =).



varma pussar och kramar...

2009-11-02 @ 16:24:59
URL: http://lindawidellsandh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du Linda ovan det var inte ett dugg roligt om du tror det. Välj dina ord nästa gång du tänker skriva något till Sofie.

2009-11-02 @ 16:40:11
Postat av: Anonym

Lilla hjärtat... livet är så orättvist. Kan bara säga dig en sak... Något jag vet.. Är att det blir lättare, det blir bättre. Du kommer att kunna skratta igen, på riktigt. Nu känns det inte så, men det kommer. Victor kommer alltid att vara i ditt hjärta och tankar. Men en dag kommer du kunna tänka på honnom och känna glädje istället för sorg. En dag kommer du kunna tänka på honnom och förstå att han vill att du ska vara lycklig. Att ni kommer mötas igen!! Kramar...En som vet!

2009-11-02 @ 17:57:19
Postat av: Lindis

HU vad jag önskar att jag kunde ge dig en kram å att den skulle hjälpa nåt pyttelitet. Fast du känner inte mig och jag inte dig. Ert öde har berört. Skickar många kramar såhär....

2009-11-02 @ 18:03:59
Postat av: Hanna

kan inte förstå vad du går igenom men kan sända en stooor kram med styrka till er.. efter jag hade läst din blogg igår fick jag själv bloggat av mig å jag hoppas inte du tar illa upp att jag skrev om din blogg i min.. har nu sett avsnitten av sjukhuset med victor...vilket charmtroll alltså så underbart söt när han satt där å sa buuuu buuuu... så orättvisst att han inte fick va med här nere på jorden mer.. men är säker på att han ser på er hela tiden å beundrar eran styrka.. kram

2009-11-02 @ 18:15:57
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Anitha

Hej igen!! Vet du vad???? Du har all rätt i världen att må dåligt o att inte ha humöret på topp.

Om du kan tillåta dig själv, att må dåligt ska du se att det blir lite lättare. Vi som står vid sidan av dig, ser ju vad du går igenom på ett annat sätt, än vad du gör själv..

Tänker på dig!!!!

Kram Anitha

2009-11-02 @ 18:34:12
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Man FÅR ha jobbiga dagar! Alla har dom ibland, och du behöver verkligen inte känna dig gnällig för att du hade en sån dag idag. Jag hoppas att du får en bättre dag imorrn!



Många kramar!

2009-11-02 @ 19:33:33
Postat av: Jossan

Man får ha sånna dagar också, det är bra att du tillåter dig själv att ha det, jag har fått lära mig det nu att man inte alltid behöver vara på topp hela tiden, tänker på er och hoppas lilla bebis magen mår bra.

Kram Jossan m familj

2009-11-02 @ 19:43:00
URL: http://jossanjosefin.blogg.se/
Postat av: Ammi

Tänker på dig! Hoppas morgondagen blir en bättre dag.

Kramar i massor

2009-11-02 @ 19:58:09
Postat av: Sandra

S - sund å snäll

O - omtänksam och rar

F - fantastisk människa

I - inspirerar mig

E - en toppentjej som jag träffar allt för sällan



Massor massor massor med kramar till er, jag tänker ofta på er... -KRAAAAAAM-

2009-11-02 @ 20:43:32
Postat av: ParadisFrida

Vet du vad Sofie?! Ha en dålig dag, skit i att tvätta håret, stryka kläder eller städa! Det kan man göra dom dagarna när man känner sig mer Taggad och har ork :) Snart kommer ju lilla Vilma pyret!!



Kan bara hålla med flera av ovanstående skrivare, DU har all rätt i världen att ha en riktig pissdag!! Men Även att du själv känner dig tråkig så inspirerar du massor av människor som ser upp till din styrka!



Härliga människa <3



Massor av varma kramar till dig!!



Victor för alltid i mitt hjärta.....

2009-11-02 @ 21:14:49
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

håller med flera ovan...

Alla har dagar då man inte orkar göra ett smack..eller tvingar sej å göra det.. men du har iaf en.. eller flera bra anledningar till varför..

Men det e skitjobbigt..iaf om man en kreativ männsika som e van att hålla många bollar i luften samtidigt. Men ibland måste man stanna upp,tappa någrta bollar,börja om eller byta håll.. det e inte fel.. bara hälsosamt ;)



å snart e det januari å då kommer som sagt var sessan ut.. å hon lär underhålla dina dagar lite mer..å få något att fokusera på.

å att det snart e januari påminner mej om att min minsting blir ett år då... å min sista föräldrarledighet börjar nå sitt slut.. hoppsan va fort det gick..



kram på dej victor å bebben

2009-11-03 @ 10:43:01
Postat av: Camilla

Jag har suttit och sträckläst din blogg och tårarna har runnit mest hela tiden. Vilken underbart fin och charmig kille Victor var! Jag beundrar er styrka och vill ge er en eloge som fortsätter kämpa och jag gläds åt ert kommande barn. Har själv blivit mamma till världens finaste kille och han är mitt allt. Jag vet inte vad jag skulle göra om jag förlorade honom och hoppas och ber att han ska få vara frisk och må bra. Tänker på er. Kram Camilla

2009-11-03 @ 22:15:21
URL: http://camiillaa.blogg.se/
Postat av: Kristina

Men man får ha dåliga och bra dagar, alla manniskor får det.

Skickar extra många styrkekramar idag.



2009-11-04 @ 03:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback