NI räddar liv !!!

        DATUM: 2009-11-04 TID: 19:24:43

Jag blir så glad när jag ser att det fortfarande ramlar in pengar till forskningen på Victors fond.

Det är helt otroligt, vilka änglar ni är! =) Jag menar, är det inte otroligt att de pengar som kommer in, faktiskt är från privata, givilda människor som er!?


Vårat mål var först 10 000 och sedan 100 000 och nu är vi uppe i otroliga;



 315 390 kr!!!!





Ett litet meddelande från Marie Schölling, Busungar 2010



Beställ, beställ, beställ !!!

 




















Kommentarer
Postat av: Caroline

Spelar ingen roll hur många foton jag ser av lille prinsen, blir lika tagen varje gång. Det är precis som om det sjunker in på nytt varje gång man ser ett foto av honom, att den här ljuvlige lille pojken inte längre finns. Tack gode gud att fonden växer fortfarande, ska gå in igen och bidra med en slant. Ha en bra kväll!

2009-11-04 @ 19:39:55
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Madelen

Hur gör man när man ska beställa??

2009-11-04 @ 19:47:57
URL: http://svardiabetesochjag.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Hittade detta i en blogg. Tror att den på ett bra sätt beskriver vad ni varit med om och vad ni fortfarande går igenom för oss som inte vet eller har varit i samma situation. Kram



Någon beskrev för mig cancersjukdom som "en knivman som jagar dig". Den knivmannen har slagit följe med oss sedan den 12 december 2008. Knivmannen "plankar på vårt tåg" och har ett skriande flåsljud som väser i vår familjs öra. Knivmannen har skrämt upp oss och fått mig att jagande rusa fram genom livet, tillsammans med min livspartner och mina två små ungar i vardera hand. Paniken har blivit vardag och med andan i halsen har vi fäktats med våra kroppar för rätten att stå stilla en stund, tillsammans, vi fyra. Knivmannen har vid flera tillfällen kommit ifatt oss, men vi har hunnit undan. Hunnit undan - men, med djupa skärsår i huden. Till sist tog knivmannen vår son. Det är tre månader sedan. Knivmannen tog vår fina pojke.



Man kan lockas att tro att knivmannen och cancer tog slut där - att knivmannen gav upp, var nöjd, vände åt ett annat håll. Till och med vi trodde att kampen var förbi, att vi skulle få stanna upp. Men nej, han jagar i våra hälar ännu. Kniven har dragit över oss, oss tre som är kvar. Såren på vår hud är oläkbara. Vi har svårt att springa nu. Vi blöder. Jag och min livskamrat bär nu tillsammans det barn vi har i behåll, i våra armar. Vi bär barnet för att skydda det med våra kroppar. Vi bär också en gemensam kunskap om att en knivman förföljer oss - för resten av livet. Vi kommer oupphörligen att hemsökas av denne knivman. Cancer och knivmannen lämnar inte den familj som fastnat i väven. Tiden kommer inte att hjälpa. I vår familj fattas ett barn. Den förlusten blir inte lättare att utstå. Någon som saknas blir inte mindre frånvarande för att tid passerar!



Jakten är inte över. Knivmannen ger aldrig efter. Knivmannen besöker även andra. Andra, som jagas genom det som kallas livet. Någon säger att knivmannen tappar fart. Kanske ökar knivmannens avstånd till vår familj ibland. Stundvis märker vi att vi får små pauser för att hämta andan. Men knivmannens skugga omger oss ändå av ett mörker och återkastningen av ljus från knivbladet bländar ändå.

Vi kan fortfarande springa.....! Någon berättade om en knivman. Jag har följe med knivmannen.

2009-11-04 @ 21:26:02
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Det känns som att det är det lilla man kan göra, att sätta in en liten summa då och då. Så enkelt och praktiskt att göra det via mobilen också. Min dotter fyllde 9 år häromdagen och fick en av de fina kalendrarna i present - hon hade önskat sig det!



Vilken bra text du hittat, "Ännu en medmänniska/mamma till 3"!



Kramar i höstrusket!

2009-11-04 @ 21:36:18
Postat av: En medmänniska

Fantastiskt!



ALLA kan vi göra något!!



Skakande text du hittat "Ännu en medmänniska/mamma till 3.



Kram Malin



2009-11-04 @ 23:17:55
Postat av: Emma

Jag och sambon har beställt kalendrar till alla vuxna i släkten som julklapp, det är det minsta vi kan göra tycker vi.

2009-11-05 @ 08:28:18
URL: http://emsorpemsor.blogspot.com
Postat av: Anna WWmor

Hej Sofie,



Har nu beställt 2 kalendrar!!



HOppas du får lindriga besvär av sprutan. Jag tog den i tisdags, och är fortfarande öm i armen. FIck även lite ont i kroppen igår, men idag är jag mycket bättre..!



Tycker också texten från "ännu en medmänniska/mamma till 3" var jätte bra.. hemsk, men mycket mycket berörande!!



Tror säkert bilderna på dig blir superfina!! HOppas du lägger in ett eller ett par smakprov..!!



En varm kram /Anna

2009-11-05 @ 13:44:25
Postat av: Carola

Hej! Hur gör man en beställning av kalendern? //Carola

2009-11-05 @ 18:42:01
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

vilken stark text du hittat Ännu en medmännsika/mamma till 3.



Att en liten summa pengar från olika håll kan göra så mkt.. :) Många bäckar små....

Det e det minsta man kan göra..men man önskar att det fanns mkt mkt mer för att hjälpa!!



Jag tog sprutan idag och 2av barnen..det gick bra men får se hur man mår imorg.. ;)



kram till er

2009-11-05 @ 20:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback