Den 4:de September....

        DATUM: 2011-09-04 TID: 17:34:03

         



         




       


Det är många emotionella saker som pågår inombords just nu, och hjärnan är i en enda röra.
I kväll åker vi till graven för att ännu en gång fira vårt barns fördelsedag.
Det är så bisarrt och hemskt och - tro det eller ej - fortfarande overkligt.


Pappa Peter skall ännu ett år, snickra ihop - denna gång en fyra - i garaget, strax innan vi åker, och den tänder vi sedan tillsammans vid kyrkan.
Jag och mamma har tidigare i veckan, planterat och gjort höst fint, så allt är förberett.






Lilla vän, lilla prins vad vi saknar dig. Tänk om vi i stället fått vara tillsammans på din födelsedag, på riktigt med paket och ballonger. Inte vid en kall gravsten med endast symboler som vittnar om din existens.

Det är tur att vi bär en sådan klar bild av dig inuti våra hjärtan, och att den bilden aldrig bleknar.
I år är Vilma så pass stor så att hon kan lägga blommor på din grav och hon kan få uppleva det vackra i allt det mörka.

Vi skall sjunga för dig vår älskling, precis som vi alltid gjort - och jag vet att du hör våra toner där du är.


Jag lägger in några fina bilder på dig och din lillasyster, där ni båda busar på samma ställen. Så länge sedan men ändå så nära varandra.


                           





                  









            
Låt ett ljus brinna för dig idag Victor! Du är alltid SAKNAD!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Nettan

Grattis Victor på födelsedagen!



Sofie, återigen rinner tårar på mina kinder när jag läser dina ord och i dem kan utläsa och verkligen känna all den kärlek du har till din son.



Jag känner också en styrka bakom dina ord och den har funnits där i alla dina inlägg redan innan Victor lämnade er. Du är stark och är och har varit en underbar mamma.Var så säker på att er lille prins lyssnar på er sång ikväll! Själv tänder jag ett ljus och skickar styrkekramar till er alla!

2011-09-04 @ 18:37:47
Postat av: Kimsan

Å så fint och tänk va tiden går, Vilma har blivit så stor och det är så synd att hon aldrig fått träffa dig på riktigt, ni hade lekt så fint ihop! men i drömmarna där kan ni leka och busa, skratta och trösta för nog tror jag allt att du besöker henne lite då och då!

Tänkt lilla du fina prins Viktor firar din 4:e födelsedag, hoppas änglarna uppvaktat dig extra mycket idag <3



Stor kram till hela familjen! Vi ska tända ett ljus för er!

2011-09-04 @ 18:40:31
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/
Postat av: En medmänniska /Malin

Inte ett öga torrt hos mig heller. Victor och ni alla har funnits i mina tankar hela dagen. Kanske är ni hos Victor, vid hans viloplats just i detta nu. När jag postat min hälsning till er ska jag gå och tända fler ljus för Victor♥

Styrkekramar till er Peter och Sofie och Alla Victors nära o kära.

2011-09-04 @ 19:04:02
Postat av: Marie

Tiden går så fort, men minnena av de vi mist och saknaden finns alltid där, de finns hos oss, så synd att Wilma aldrig fick träffa sin vackra och fina storebror, finaste stjärnan på himmlen är han nu och därifrån så finns han alltid hos er, som en skyddande ängel..Kramar till er ...på denna dagen.....

2011-09-04 @ 20:08:11
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Finaste Victor GRATTIS! på din 4-årsdag.♥

2011-09-04 @ 20:50:46
Postat av: Cattis & Hasse

<3

2011-09-04 @ 21:11:08
Postat av: Emilia

Grattis fina Victor på din 4 års födelsedag.

Ljuset brinner bara för Dig i kväll.

2011-09-04 @ 21:16:19
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Har tänt ljus för våra älskade änglar idag.Det är overkligt som du skriver Sofie.Fattar fortfarande inte trots 3.5 år har gått sedan Simon lämnade oss.Den enorma saknaden kommer alltid vara en följeslagare.Vi får leva efter måttot CARPE DIEM,det är inte lätt men vi kämpar alla vi som har förlorat ett barn till cancermonstret.Det gäller naturligtvis alla som har förlorat ett barn.Kram Kia

2011-09-04 @ 21:33:14
Postat av: Yvonne

Grattis prinsen...Hoppas du har det bra där du är och att du får vara frisk

2011-09-04 @ 21:34:52
URL: http://unggammalmamma.blogg.se/
Postat av: Joanna i Frankrike

Kära Sofie,

Jag hittade din blogg strax efter att eran älskade Victor gâtt bort och har sedan dess läst eran historia frân början och följt bloggen dagligen. Har aldrig kommenterat fastän jag frân första början skriver pâ ett lângt, lângt brev till dig, ett brev som aldrig tycks bli färdig-formulerat...

Hade kunnat fylla en sjö med alla târar jag fällt för eran underbara lilla Victor.

Ville bara säga att jag känner sâ med er pâ denna speciella dag och att det i vâr trädgârd, lite utanför Paris, växer ett träd som planterats till Victors minne. Och även här kommer ett ljus att brinna ikväll.

Skickar er massor av kramar - hade sâ innerligt önskat att ni fâtt ha Victor hos er, även om han säkerligen är med er ikväll.

Joanna

2011-09-04 @ 22:46:59
Postat av: Hanna K

Lilla Victor, fina killen, du borde fått vara kvar i livet och fira din 4-årsdag...

Postat av: Moa

Grattis finaste Victor på din dag!



Sofie, jag finner inte riktigt min ord, men ger mina varmaste kramar till er.

2011-09-05 @ 00:28:54
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Lille fransmannens mormor!

Sofie,vi tänker varmt pâ Victor o Dig m övrig familj

i dessa dagar,vâr Oscar föddes pâ samma födelsedag,

âret efter Victor,i Paris!

Kramar till er alla!

2011-09-05 @ 10:11:53
Postat av: Felicia

grattis lilla ängla prins på din dag <3

2011-09-05 @ 12:53:45
URL: http://heavenlysnowflake.wordpress.com
Postat av: Annika

Hoppas ni fick en fin stund vid graven i går.

2011-09-05 @ 13:18:16
Postat av: Johanna

hamna här inne av en slump och sitter nu med tårar i ögonen! Skickar en stor kram!

2011-09-05 @ 18:11:55
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Det finns en överraskning hos mig i ett inlägg hos mig. Du kommer absolut uppskatta det! Någon har skänkt dig en extra tanke!

2011-09-06 @ 20:32:42
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Anna R

Åhh fina Sofie!

Det gör ont i mitt mammahjärta över din sorg!!

Jag, som alla andra här, önskar så förfärligt att din

fina, fina lilla prins fått fira sin födelsedag hos dig!! Är så ledsen för er skull och önskar er allt gott i världen!!!! Alla mina tankar från mitt hjärta till dig, Victor, Wilma och Peter <3

Kramar Anna

2011-09-06 @ 20:57:14
Postat av: Elin

Tänker på er och lille Victor som jag tror att trots att han inte finns fysiskt hos er sitter där bredvid er ändå och blåser blåsbubblor pch tillsammans med er firar sin födelsedag. I era tankar och känslor är han levande och kommer därför alltid att vara med er! Jag tänder ett ljus för en fin liten prins på sin födelsedag!!! Varma tankar/Elin

2011-09-06 @ 21:23:20
Postat av: linda - en vimsig mamma

här hemma tände vi ljus och sjöng lite för victor! Hoppas ni mår bra i övrigt! kram

2011-09-07 @ 13:01:06
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Så fint ni firar hans födelsedag även om han inte längre är med er. Sänder en tanke till er!

2011-09-07 @ 13:12:04
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Felicia

Älskade Victor grattis på 4:års dagen!! Återigen rinner tårarna ner för mina kinder när jag läser detta inlägg. Du är en underbar mamma och jag är säker på att han kommer o lyssna ikväll på sin mamma, pappa och lillasyster♥



Grattis igen Victor på din 4:årsdag♥.

2011-09-07 @ 16:34:05
Postat av: Marie (En mamma med tre små barn)

FINASTE LILLA ÄNGELN <3

2011-09-07 @ 20:31:53
Postat av: L

Tänker på er varje dag, har precis som många andra följt bloggen från start. Victor finns inte med fysiskt längre men jag är säker på att han har gjort att många, inklusive mig själv,inte tar livet för givet på samma sätt som tidigare och inte hänga upp sig på småsaker. Han har verkligen fått mig att tänka på vad som är viktigt i livet. Många styrkekramar till er.

2011-09-08 @ 23:12:23
Postat av: Sandra

Underbara fina victor.... :'(



massvis med kramar till er...

2011-09-10 @ 20:42:17
URL: http://orginoox.blogspot.com
Postat av: Heidi

Söta, fina Victor! Grattis på din stora dag! <3

2011-09-17 @ 20:57:53
URL: http://heipan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback