Ultraljud

        DATUM: 2009-08-13 TID: 21:48:30
Hejsan allihopa. Jag kan gissa att många av er har väntat på att få höra hur ultraljudet gick idag.
Jag kan berätta att allt såg jätte bra ut. De kollade extra noga på organ, flöden osv så att vi skulle känna oss lugna.
Känns jätte skönt att veta att bebisen mår bra så här långt! =)

Tyvärr kan jag inte skriva vilket kön det är på bebben då vi inte kommer att berätta för familjen förens i morgon.
Så än så länge så är det hemligt, men så fort jag har berättat det så skall jag skriva ett inlägg här.

Annars så har dagen varit bra. Vi passade på att träffa lilla L som ligger inne på högdosen just nu.
Det kändes jätte underligt att komma dit, de hade fått samma rum som vi hade och jag sade till Peter att det kändes exakt som när vi själva låg där. Man nästan förväntade sig att se Victor ligga i sängen när man kom in.
Det var trots allt jätte roligt att träffas och få prata lite. Det var länge sedan vi sågs allihopa.
L är så stark och duktig och håller alltid humöret uppe den lilla solstrålen! =)

Jag lovar att skriva i morgon och berätta, är så förväntansfull över att få tala om vilket litet syskon Victor kommer att få =)

Godnatt och sov så gott allihopa!

Kram


Kommentarer
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Åhh, äntligen har du skrivit i bloggen! Har varit inne många gånger idag för att se om du skrivit något.



Förstår att ni vill berätta för familjen innan du skriver i bloggen om Victor ska få en liten bror eller en liten syster. Oavsett kön så är jag så glad för Er skull, ni är verkligen värda detta barn!



Så glad att allt såg bra ut, skönt för Er att dom kollade extra.

Många kramar!!!!!!!

2009-08-13 @ 21:55:50
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Vad skönt att allt såg bra ut och att ni nu kan känna er lugna - det var det allra viktigaste.



Kram / Yvonne

2009-08-13 @ 22:04:06
Postat av: Anonym

Åh så spännande!hihhihih Då passar jag på att gissa för att se om jag har rätt hihihi Då tror jag att det blir en tjej. Åh så spännande !. Så skönt att allt var bra på ultraljudet. Längtar själv nu på att tiden ska gå fort så att vi får gå på det stora ultraljudet. Jag väntar mitt sjunde barn nu. Har sex grabbar så det ska bli intressant och se vad det blir denna gång. hihih men jag gissar att vi får en pojke till en liten Frey.Det bara känns så.Men blir det en tjej så ska hon få heta Freya eller Troja. Hur mås det i graviditeten? Mår du illa nåt? Själv mår jag som jag skulle åkt karusell emellanåt. Hoppas att det snart går över. Så spännande det ska bli att läsa sen vad det blir . Må så gott och ta hand om varandra. Kram!

2009-08-13 @ 22:06:21
URL: http://www.ullahuligan.blogspot.com
Postat av: Fia

Ååå vad jag har väntat på att du skulle skriva om dagen...



Vad skönt att allt såg bra ut, jag har också varit in många gånger idag för att se om du skrivit något.



Jag tittar in imorgon igen....



Kramar i massor

2009-08-13 @ 22:07:13
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Ååå vad jag varit inne många ggr idag ;)



Skönt att höra att plutten mådde bra i magen..det allra viktigaste.

å bra att dom gjorde extrakoll på organen i kroppen!!

Ska bli så spännande att höra lite mer om Victors lilla syskon imorgon!!!Han kommer va världens stoltaste änglastorebror till detta kommande lilla underverk!

Tog ni reda på könet med victor oxå????



Hoppas ni får en god natts sömn:)

kramar om



2009-08-13 @ 22:12:02
Postat av: Martin

Jätteroligt att läsa!! Ser verkligen fram emot att höra resten, fast det spelar ju förstås ingen roll men man är ändå nyfiken!



Kram!

2009-08-13 @ 22:13:36
Postat av: En medmänniska

Hej på er :-)



Håller med Ännu en medmänniska/mamma till 3 om allt hon skrivit.. tänkt på er och undrat hela dagen. SJÄLVKLART förstår jag med att ni först vill berätta för familjen!

Skönt att de kollade extra noga och att allt såg bra ut! Också så glad för er skull Sofie & Peter :-)

Varma kramar från mig

2009-08-13 @ 22:14:01
Postat av: En medmänniska

Håller med alla..under tiden jag skulle skriva min kommentar hann fler före ;)

2009-08-13 @ 22:19:35
Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Åh, vad skönt att allt såg bra ut!

Jag kan tänka mig vad spännande det var att få reda på vad det är för kön. Jag har en gissning...



Kramar och sov gott!

2009-08-13 @ 22:27:06
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej Sofie och Peter!

Jag har varit inne några gånger idag! :)

Vad skönt allt såg bra ut, jag är så glad för er skull att Victor ska få ett syskon. Så underbart!!

Tänker så mycket på er och eran lilla Victor, ni finns i mitt hjärta.

Ta hand om varandra!

Kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-08-13 @ 22:43:08
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Va härligt å skönt att allt såg bra ut på Ultraljudet! Det är nåt helt fantastiskt att få se sin lilla bebis där på skärmen... Är väldigt nyfiken på könet, så jag ska kika in imorrn å se vad du skriver...=)

2009-08-13 @ 22:46:46
Postat av: Amanda

åååh vad skönt att allt såg bra ut på ultraljudet. är nyfiken på vad könet är. blir kul o läsa vad det är i morgon. ha en fin kväll. kramar

2009-08-13 @ 23:12:32
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Josse (Karlshamn)

Vad skönt att allt såg bra ut.. Har som många andra här tänkt på er extra mycket i dag=)

2009-08-13 @ 23:13:51
Postat av: Camilla (Melkers mamma)

Skönt att allt såg bra ut. Nu är man ju inte ett dugg nyfiken på vad det är för kön :).



Är så glad för er skull. Många lyckoönskningar.



2009-08-14 @ 00:00:36
URL: http://melkerostman.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad skönt att allt såg bra ut...det är en så härlig känsla att ligga där och titta på sin lilla plutt i magen.

Väntar med spänning på att läsa om det är en liten tjej eller kille...spelar ju egentligen ingen roll, men det är roligt ändå.



Kramar till er och finaste Victor!!

2009-08-14 @ 08:23:55
Postat av: annika

Åh, vad kul att du skrivit. Gick in flera gånger i går kväll men var tvungen att gå och lägga mig. Grattis till att allt såg bra ut. Fint av dem att kolla extra noga på alla organ. Kommer själv i håg att man liksom inte hade en tanke på att något skulle kunna vara fel men tyvärr hittar man ju konstigheter då och då. Superspännande att få läsa vilket kön det blir. Ser fram emot det.

Vill också säga att jag tänker extra på er och Victor i dag, fyra månader sen Victor gick bort. Har tänkt så mycket på honom sedan jag läste bloken. Måste också säga att jag först nu såg bilderna längst ner i vänsterspalten och jag tycker så mycket om bilden när du står med honom i famnen och tittar ut genom fönstret. Förstår att det var på slutet eftersom han har syrgasslangen efter sig. Tänker på hur du kände då. Får tårar i ögonen.

Hoppas ni får en jättefin dag i dag.

2009-08-14 @ 08:51:20
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Tänder ett ljus för victor ikväll!!!

Å ser med spänning fram emot att se ditt nästa inlägg :)



kram igen

2009-08-14 @ 09:16:43
Postat av: Tess

Jättekul Peter & Sofie, skönt att allt gick bra..

Underbart att det finns en så stor lycka i all dennna sorg...

Puss till dej lille Victor tänker på dej varje dag, hoppas du har det bra, du kommer bli en toppen storebror.



Kram Tess mamam till 2 grabbar

2009-08-14 @ 09:54:55
Postat av: Sofija

Jag kan bara försöka att föreställa mig hur bisarrt allt måste kännas. Dock så har ni mycket underbart att se fram emot och jag lovar att Viktor glädjs åt att få bli storebror.



Jag kommer att tända ett ljus för er både ikväll och imorgon.



Kram

2009-08-14 @ 12:52:44
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Läste att annika kommenterat bilden som finns längst ner på bloggens vänstra sida och den har jag också "fastnat för". Just att den är tagen bakifrån gör den speciell och samtidigt som den är sorglig är den ändå fin.

Nu ska jag gå och tända ett ljus för Victor!

Kramar från mig

2009-08-14 @ 21:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback