Perspektiv

        DATUM: 2009-12-28 TID: 22:09:27
Jädrans vad jag har gått och retat mig på Försäkringskassans överklagan, fast jag vet att jag inte borde.
Har ju så mycket viktigare saker att tänka på och bry mig om, men ändå... Faaan, kan inte låta bli...

Åhhh, veeem är det igentligen som går och bestämmer vilka saker som skall drabba vissa människor? Föddes jag på helt fel datum som tillbringade en evig förbannelse över mig, eller är det helt enkelt den där jäkligt irriterande slumpen igen?

Jag kan med största ärlighet säga att jag vågar knappt tänk på nyårsafton. Jag FASAR för att råka slänga ur mig "Gott Nytt År" till någon och därmed förlänga min förbannelse med minst 20 år.
Tänk bara om nästa år blir lika hemskt som detta, jag menar, det var ju ingen av oss som kunde förutspå att 2009 var året som vi skulle förlora vårt barn i cancer.

När du minst anar det så tar livet en drastik vändning och du faller pladask hårt till marken, ofömögen att kunna resa dig upp.
Ett sådant fall tar lång tid att återhämta sig från, om du någonsin gör det.

Rädsla för mig är inte att hoppa från ett stup eller att krascha med ett plan, Nej rädsla för mig är att förlora någon man älskar och att man aldrig mer kommer att ses.
Perspektiv är vad som formar oss och skiljer oss från varandra, och denfinitionen av "rädsla" och "fara" skiljer sig vilt beroende på vem du frågar.




Jag hoppas ialla fall att vi har turen på vår sida denna gång och att vi kan få lite andrum att bygga upp vårt tilltrasade liv igen.
För jag vill fortsätta leva, det vill jag verkligen, för HANS skull.






Vargamöte -06, Kålmården


Livet är farligare än att stirra en varg i ögonen =)


Kommentarer
Postat av: Amy

vilken fin bild :) Jag hoppas ni får ett jätte bra 2010!

2009-12-28 @ 22:38:18
URL: http://olimy.blogspot.com
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Kikar in och önskar en en god fortsättning! För nu är det verkligen er tur att få lite gott i livet!!! Hoppas tv-repotaget kan hjälpa er att få rätt mot försäkringskassan! Det är verkligen heeelt sjukt att dom inte bara kan släppa det och betala ut pengarna.

Jättefina bilder på graven, från julen, det på dig med vargarna. Och verkligen en JÄTTEFIN liten overall ni fått till Vilma! Gud så duktig hon är som har gjort den! Helt underbart söt! Och så fantastiskt att skänka pengarna för försäljningarna till barncancerfonden! Tänk så fina människor det faktiskt finns här ute i världen.



Många varma kramar

2009-12-28 @ 22:53:57
Postat av: Noel´s mamma

Ojojoj.. Hittade hit via en annan blogg och har nu suttit i tre tim och läst er historia. De har pendlat mellan tårar, ilska, skratt, glädje. Det har varit så givande och gett mig så mycket styrka att ta vara på varje sekund med vår lilla son. Tar allt för ofta mycket för givet i livet, er hitoria ger perspektiv... kan inte mer än säga TACK för att ni delar med er!



Ber för att ni får ett vidare rikt liv utan otur, all lycka är ni värda!



Styrke-kramar från vår familj!

2009-12-28 @ 22:58:58
Postat av: Malin Källström

Varför kan dom inte låta er va ifred nångång?

Ni ha väl lidit tillräckligt ändå! Shit,va förbannad jag blir..



Ni kommer att få en underbart år 2010 =)

Många styrkekramar till er alla!

2009-12-29 @ 00:02:24
URL: http://loveandhate.bloggagratis.se/
Postat av: Åsa

Jag hoppas att ni får ett underbart fortsatt liv.

2010 kommer bli ett underbart år.

Fin bild från kolmården... var där i oktober i år.. vilken känsla wow...

2009-12-29 @ 11:04:07
URL: http://www.franmolnen.blogspot.com
Postat av: Jennifer och sonen Lukas

Jag hoppas så att ni får ett underbart 2010!

Och att försäkringskassan ger upp och låter er va. Ni har fått gå igenom så mycket, har dom ingen skam i kroppen kan man ju fråga sig!



Jag önskar er ett gott nytt år :)

Många kramar från Jennifer

2009-12-29 @ 11:14:30
URL: http://ettuddanamn.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag hoppas innerligt att 2010 blir ett underbart år för er alla.

Vem förstår sig på försäkringskassan??? Vad är det för personer som arbetar där, inga medmänniskor i alla fall. Att sedan överklaga ert beslut är ju HELT sinnessjukt, klart att ni vinner igen men det tar ju sååå mycket energi av er att ens behöva tänka på det...



Lycka till med allt nu, snart är det dags för Vilma att se dagens ljus, så ett stort Lycka till med allt!!!

Kramar Emilia m. familj

2009-12-29 @ 12:16:40
URL: http://barnpalatset.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag förstår att du irriterar dig på FK, vem skulle inte göra det??? Det är ju helt otroligt att de kan vara så himla omöjliga.



Sedan jag började följa er "historia" så är perspektiv verkligen något jag har fått. Det finns så mycket som man stör sig på och stressar upp sig över helt i onödan. Man måste lära sig att uppskatta de små sakerna man vet aldrig vad som väntar...



Kram och önskan om ett riktigt bra 2010!

2009-12-29 @ 12:23:17
Postat av: Anonym

åh, bara 11 dagar till döttra din kommer! =) Jag är så avis, jag måste vänta till maj!



Var stark sofie, det klarar du, snart har du massor av mysiga saker att tänka på.



2009-12-29 @ 13:13:25
Postat av: Jessica

Jag hoppas att ni har haft ert onda nu, för en livstid. Så att 2010 och alla andra kommande år kommer att vara bra. Att ni får behålla hälsan allihop och att ni får uppleva många positiva saker framöver. Önskar hela familjen ett GOTT NYTT ÅR och sköt om er!

KRAMAR

Postat av: Wille och Sagas mamma

Hej Sofie!

Jag såg Dig, Peter och Victor på Tv idag (tv8 repris på sjukhuset). Åååå jag vill bara ge dig en stoor kram. Önskar er ett riktigt gott ny år och att försäkringskassan får en riktigt hård spark därbak. Var finns medkänslan??

Många kramar

2009-12-29 @ 15:13:31
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Hej, förstår din rädsla, tror tyvärr att man aldrig blir av med den, på något sätt måste man försöka hitta ett sätt att leva med den.. Inte alltid enkelt!

Häromdagen sa min 5-åriga son att han hade ont i magen, började genast kontrollera: äter han bra?-ok, avföring bra?-ok, kom på mig själv att klämma på hans mage efter tumörer... faan...

Rädslan finns där i alla former.



Hoppas verkligen ni vinner mot f-kassan, de krånglade en hel del för oss helt i onödan...



Önskar er ett riktigt Gott Nytt År av hela mitt hjärta! Ett nytt år med spännande möjligheter på ett positivt sätt...

2009-12-29 @ 16:15:58
Postat av: Elin

läste artikeln i aftonbladet .. jag håller på er och hoppas ni får rätt .... stå på er

2009-12-29 @ 16:44:42
Postat av: Anonym

Så rätt det du säger - perspektiv på tillvaron formar oss. Och ni har på ett omänskligt smärtsamt och tragiskt sätt fått erfara vad riktig rädsla är. Och den kunskapen gör er - om än ofrivilligt - till två av de modigaste människor som finns.



Jag önskar er ett fridfullt 2010 med lugn och ro och det andrum som du önskar dig och er. För ni är verkligen värda att få börja leva igen - även om det aldrig kommer att bli som förr.



Stor kram / Yvonne

2009-12-29 @ 16:50:04
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Inlägget ovan var från mig. Namnet hann slinka undan...



/ Y.

2009-12-29 @ 16:52:08
Postat av: Jonelin

Jag hoppas verkligen på att allt kommer gå er väg.. För oturen måste väll vända ngn gång också! :-)



Det kommer bli ett bra år 2010 för er.



Ja alla har verkligen olika referenser när man pratar om "samma" sak..

2009-12-29 @ 18:46:24
URL: http://jonelin.wordpress.com
Postat av: lilla u

Hej!

Jag har följt din blogg nu ett bra tag men inte kommenterat förut. Du har en fantastisk bolgg och jag tycker verkligen att du förtänade utmärkelsen du fick tidigare i höstas. Jag har en son som har autism och adhd och livet är stundtals mycket kämpigt. Framför allt hade vi ett supertungt år 2008 (vill inte alls jämföra med hur hemskt det måste vara att förlora sitt barn). När nyåret kom så skålade vi in 2009 med orden: 2009 ett bättre år, och 2009 har varit ett bättre år..... Jag är helt övertygad om att 2010 kommer vara ett bättre år för er. Er sorg kommer naturligtvis finnas där men ni har ju också mycket att se fram emot. Jag önskar er verkligen ett bättre år!

Kram lilla u

2009-12-29 @ 22:23:07
Postat av: Carita

Hoppas verkligen 2010 blir ett bättre år för er.

Hemskt att förlora en så liten människa.. Så otroligt orättvist.



Hoppas ni kan säga Gott nytt år utan att känna er rädda. kram



2009-12-30 @ 22:13:10
URL: http://www.welcometillminblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback