Du var ALLT....

        DATUM: 2009-09-10 TID: 19:54:24
Hur orkar jag leva utan dig?
Jo jag vaknar, minns och funderar. Jag kommer ihåg styrkan som omgav dig och hur du aldrig slutade kämpa.
Så hur skulle jag nu kunna ge upp? Det vore ju att svika dig älskling.
Jag oroar mig så för hur du har det nu. Du är väl inte ensam rädd och övergiven? Mamma och pappa finns här och ägnar varje tanke och minut till dig.

Jag hoppas att du ser och känner av oss, fastän jag har svårt att känna av dig. Jag försöker så att se alla tecken du kanske ger mig, men lämnas bara kvar i besvikenheten över hur tyst och stilla allting är.
Det är inte ens 5 månader sedan du lämnade oss, med det känns som att vi har levt i en evighet utan dig.

Jag känner hur det rör sig djupt inne i magen, hur ditt syskon sparkar och för liv. Jag ler åt känslan och längtar så efter att få hålla en varm liten kropp tätt intill mig igen.
Snabbt kommer skuldkänslorna fram. Kommer jag någonsin att kunna älska någon som jag älskat dig? Tänk om du tror att vi glömt bort dig och gått vidare, och att det nya barnet tagit över din plats.
Nej nej nej... Så får det inte vara! Tro inte så!

I all evighet skall jag minnas dig, känna dig och älska dig. Du var ALLT för oss. ALLT!!!
Nu när du är borta, kan jag knappt andas, som om du var syret som jag levde på. Tänk vad kort tid vi fick tillsammans, men hur stor och enorm vår kärlek var för varandra.

Aldrig mer får jag höra dig säga "Mamma" eller hålla din lilla hand. Aldrig mer får vi vårda eller rå om dig.
Din kropp har bytts ut mot en gravsten, det enda vi nu har att ta hand om.

Jag hoppas att du har lärt dig gå nu, eller att dina vingar bär dig vartän du vill. Att dina ärr är borta och din hud är hel och fin. Dina ögon lyser så som dom en gång lös. Fulla av liv!

Jag vet inte vad jag skall säga eller förmedla till dig, men du vet hur jag känner. Vi kommer alltid att kämpa vidare för dig och det DU kämpade för, nämligen livet!
Glöm inte bort oss lilla prins för vi glömmer aldrig dig... Det vet du... Den starkaste stjärnan som finns...















Vi älskar dig......









Kommentarer
Postat av: mathilda

mina ögon blir blanka och tårar dropar. för ibland dåligt samvete när jag gråtter. för jag tänker på hur jobigt ni har det. du skriver så det skär i mitt hjärta



kram värme och kärlek till er ni så starka

2009-09-10 @ 20:02:50
Postat av: Anna Spiik

Du skriver så oerhört fint, det går rakt in i hjärtat. Många många kramar

2009-09-10 @ 20:12:02
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Du skriver som vanligt rakt in i hjärtat!!

Tårarna rinner...

Herregud Sofie vad jag önskar att jag hade något "läkande" att säga eller göra för er!!

jag ska samla mej lite å skriva så fort jag bara kan ikväll.jag tänker på er hela tiden!!!

Å bilderna på Victor e ju för härliga,dom säger allt!!



kramar om

2009-09-10 @ 20:14:15
Postat av: Helle

Du är verkligen duktig på att beröra med dina ord. Än en gång upptäcker jag att jag sitter med tårar som rullar nedför kinderna, efter att ha läst dina starka rader.



Kanske är det så att man inte riktigt kan förstå hur det är eller känns att förlora ett barn förrän man faktiskt gjort det?

Man kanske inte förstår, men man kan sätta sig in i situationen. Speciellt om man upplevt kärleken man känner för sitt eget barn.



Sättet du skriver på, är så utlämnande och naket, att man känner smärtan, längtan, ångesten, saknaden, sorgen mm som du beskriver. Och det gör ont.



Jag önskar så att du aldrig fått uppleva det du upplevt. Samtidigt glädjs jag åt att er Victor ska få bli storebror. Han ler nog mot er alla från sin himmel och vet nog att ingen kan ersätta just honom, utan att han är och alltid kommer att vara speciell.



Styrkekramar till dig från mig

2009-09-10 @ 20:29:16
URL: http://fjaaant.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är såå orättvist, så hemskt, så ofattbart, så vidrigt, det finns inga ord :( , jag bara gråter.

2009-09-10 @ 20:30:18
Postat av: Moa

massa, massa, massa styrke kramar till dig...



(jag har precis röstat på dig som årets mama hjälte)

2009-09-10 @ 20:40:00
Postat av: Linda

Fasen va bra och fint du skriver känns rakt in i magen och hjärtat som en kniv och tårarna rinner längs med mina kinder.



Varma och känslofulla kramar

2009-09-10 @ 20:47:51
URL: http://lindawidellsandh.blogg.se/
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Å bilden längst ner...ögonen på victor!!!Han ser rätt in i själen på en.Trötta men sååå kärleksfulla ögon!!Inte det där busiga glittrande längre,men dom där små kloka ögonen..

när togs bilden?? den går in i hjärtat!!!!



Å nu har jag samlat mej lite...å nu gör den där tanten ,mej ännu mer förbannad!!!!

Er vackra prins har all rätt att ha kvar sina saker,så är det bara(har svarat på det inlägget)

Jag sänder så många styrkekramar jag bara kan.

2009-09-10 @ 20:54:05
Postat av: Lovisa winther är mitt namn :D Va e ditt?

måste säga att jag fick tårar när jag läste detta, jätte fin blogg och en underbar mamma och pappa!

2009-09-10 @ 20:57:28
URL: http://lovisawinther.blogg.se/
Postat av: Nadinesmamma

Finner inga ord, tårarna räcker :( KRAMAR OM

2009-09-10 @ 21:01:38
Postat av: Malin

Ååå Sofie, jag vill bara krama om dig och göra allt bra igen. Jag vill att ni ska ha eran Victor hos er, så som det ska vara.

Bilden längst ner på Victor har för alltid fastnat hos mig....den är så fin och sorgsen, dom där ögonen...lilla vännen!



Du finns alltid i mina tankar Victor!

2009-09-10 @ 21:02:16
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Anonym

aw så fint skrivet, direkt från hjärtat!

en kram till dej <3

2009-09-10 @ 21:05:05
URL: http://florraya.blogg.se/
Postat av: Ann-Sophie

Tänker så oerhört mycket på er..Fan vad livet är orättvist!!!!Victor så fin

2009-09-10 @ 21:05:16
Postat av: Anna Spiik

Bilden längst ner på Victor, den säger så mycket.



Åh lilla Victor..

2009-09-10 @ 21:18:40
Postat av: Caroline

Just när jag trodde att jag inte kunde gråta mer än vad jag redan gjort här inne... Vilken obeskrivlig smärta ni måste leva med varje sekund på dygnet. Du ska inte ha dåligt samvete för den lycka du känner för det lilla syskon som växer djupt inom dig. Du ska bara få se att den lilla individen kommer att bli lika djupt älskad av sina föräldrar som sin storebror. Jag befinner mig inte på något sätt i samma situation som dig men jag minns att jag då jag var gravid med vårt andra barn hade dessa funderingar. Skulle jag kunna älska den nya lilla individen i magen lika mycket som min lilla dotter som kommit att bli hela vår värld.? Svaret fick jag i samma sekund som vår lille son lades på mitt bröst. Du ska se Sofie att allt kommer att ordna sig vad gäller den biten.

2009-09-10 @ 21:23:20
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: tina

gud, jag börja gråta <33

de är så orättvist, vrf just de små<3

2009-09-10 @ 21:29:05
URL: http://missfakehair.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Som alltid är det du skrivit så vackert, kärleksfullt men samtidigt så sorgligt att tårarna kommer. Ni ska inte ha några skuldkänslor för det barn ni nu väntar. Det barnet är en gåva från Victor till Er och samtidigt en hyllning till livet.



Fantastiskt fina bilder, fastnar speciellt för den sista. Dom ögonen säger så mycket.



Styrkekramar, varma tankar & all min beundran!

2009-09-10 @ 21:31:12
Postat av: Jessica/mamma till 2

Sofie, du skriver rakt in i hjärtat.

Så fint och så sorgligt...Mina tårar bara rinner och rinner, det gör så ont i mig och när jag tänker på dig och Peter så blir jag helt förstörd.

Ni lever med den enorma saknaden och sorgen efter eran älskade Victor. Det är så himla hemskt, FEL och FEL att det hände.

Jag finner inga ord som kan trösta er lite grann bara sorg att känna, lider så med er!

Jag och många andra finns här för er..

Tänker på er och fina Victor varje dag.

Bilden längs ner är jätte fin , lilla prinsen!

Kramar och kärlek till er

Jessica

2009-09-10 @ 21:42:27
Postat av: Anki

Åhh Sofie, du skriver som vanligt rakt in i hjärat. Tårarna strömmar ner längs kinderna. Jag önskar så att allt varit annorlunda, att ni hade eran prins hos er. Jättefina bilder, bilden längs ner säger allt...



Massor med kramar

2009-09-10 @ 21:51:26
Postat av: Charlotte

Kan knappast va ett öga torrt efter att ha läst den här texten.. :(

Vet inte om jag skulle klara av att leva vidare om min dotter (1½ år) skulle lämna mig.



Stor kram.

2009-09-10 @ 21:52:06
URL: http://kakan.se
Postat av: Sara Fageräng Söderlund

Du skriver så fint Sofie, går rätt in i själen. Önskar så att Victor fanns kvar hos oss :'(

Kramar

2009-09-10 @ 21:53:48
Postat av: Sara Fageräng Söderlund

Lille fina killen!!! Puss på dej!!

2009-09-10 @ 21:55:54
Postat av: Annika

Jag vet inte vad jag säga Sofie, får ideligen torka ögonen. Bilden på victor och peter är så fin och sorglig och kärleksfull. Åh, vad jag önskar att ni slapp allt detta, precis som någon sa ovan, det går bara inte att riktigt förstå hur ni egentligen har det, men du förmedlar så vi anar en skärva av det.



Marie, mamma till tre, bilden är från aftonbladet 14 april, så fin, sorglig, bedjande, det var den bilden som fick mig att börja följa victor och familjen. Den gick bara rakt in i min själ, ända längst in. Brörde mig som inget annat gjort tidigare.

2009-09-10 @ 21:59:40
Postat av: Helena

Vilka otroligt fina bilder!! Den sista bilden på Victor är min favorit. De ögonen går rakt in i hjärtat.

Vilken sorg ni bär på......Vi finns här

Kram Helena

2009-09-10 @ 22:02:48
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Jag känner mig så frusterad, hjälplös och ledsen när jag läser... Man SKA inte behöva förlora sitt barn! Men jag är säker på att Victor vakar över er, även om han kanske inte har visat det än. Han kommer vara så stolt över sin lillasyster! Men avundsjuka finns hos alla syskon, så liiite avundsjuk kommer han nog allt att bli!;) Men sånt är bara charmigt och visar att dom älskar varann.



Du kommer att älska det nya barnet precis lika mycket som du älskar Victor, det kan jag lova dig! Kärleken till sina barn är något alldeles speciellt. Det spelar ingen roll hur många man har, man älskar alla lika mycket.



Jag ser att det är flera som har kommenterat det sista fotot på Victor. Och det va faktiskt det fotot som gick djupast in i hjärtat på mig me. Det är något speciellt med det fotot. Det är så starkt, och säger så mycket! Det är svårt att förklara, men man får en speciell känsla när man tittar på det...



Kram



Kram

2009-09-10 @ 22:06:13
Postat av: Amanda

åååh sofie, som alltid skriver underbart vackert så mina ögon tåras o tårarna rinner. jätte fina bilder på er älskade lille prins. jag gillar den sista extra mycket, de underbara ögonen glömmer man aldrig <3



finns här för dig, glöm aldrig det. Kramar!

2009-09-10 @ 22:09:29
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Melissa

Åh så fint du skriver! Det tåras så i ögonen, det är så rörande, så otroligt vackra bilder på er. Han var så söt er lilla prins. Ingen kan någonsin ta minnena ifrån en- det är det sista som lämnar en, det tar vi med oss i graven, så lill prinsen er kommer aldrig att förglömmas. Vi ska aldrig glömma vilken kämpe han var!!

2009-09-10 @ 22:12:56
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Victor kommer ALDRIG att glömmas bort.

Han har satt så djupa spår i så många, spår som aldrig kommer att försvinna..



Åh kära ni, önskar jag kunde göra något, men finns här o läser varenda ord du skriver. Tänker på Victor jämt o ständigt.. fina lilla killen.

Hoppas så att han har det bra nu, långt borta från allt det onda.. Kära lilla prinsen!

2009-09-10 @ 22:18:24
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Tessan

Alla ovan har redan skrivit det jag har i mina tankar. Jag gråter när jag läser dina ord, hela mitt hjärta skriker. Jag vill så gärna göra något för Victor och för er och det går ju inte!!!



Sista bilden, är de ögonen min dikt till Victor handlar om.



Lilla hjärtat!



Stora kramar,

Tessan,mamma till Ida och Tim

2009-09-10 @ 22:19:38
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag hann inte skriva allt jag ville tidigare. Men vill också bara säga att Victor måste ha det fint där han är nu. En sån liten kille kan bara komma till ett bra ställe. Till en sån plats som du själva tecknade förut Sofie.

Och bilderna igen: Nyfödd och så fin och ovetande, bilden på Peter och Victor, jag funderar så på vad Peter tänkte på när Victor somnat i hans famn, hur orkar man, och den sista bilden: vad tänkte victor, vad kände han, förstod han? Hans ögon är så kloka, så medvetna om något han inte borde vara medveten om.

Lilla, kära vännen,

Sov gott var du än är,

2009-09-10 @ 22:35:15
Postat av: Emma

Nu kom tårarna. Så vackra bilder!!

2009-09-10 @ 23:13:36
URL: http://emmaanystrom.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Åh den där bilden på Victor, det gör så ont att se de kloka sorgsna små ögonen som tittar djupt djupt in i kameran. Det känns som att han ser rakt igenom allt. Och det du skriver, jag vet inte ens hur jag ska kunna kommentera det. Jag är så säker på att med all den kärlek Victor fått med sig från er så kan han inte annat än att känna sig trygg, varm och säker. Han är med er, det måste vara så. Lilla gubben.



Kärlek till alla sina barn, det har man alltid plats till. Det är inte en viss mängd som man ska portionera ut till var och en, utan det föds en ny kärlek med varje syskon, så upplever jag det. Man älskar inte sina barn på samma sätt, men alltid lika mycket.



Varma Kramar till er!

2009-09-10 @ 23:13:38
Postat av: ida

Läste dina senaste inlägg på jobbet, å tårarna kom såklart, som alltid... Jag är övertygad om att Victor känner eran ortoligt starka kärlek till honom, å han har de säker så fint å bra som teckningen du ritade.

Det måste vara outhärdligt för er... ja jag vet inte vad jag ska skriva... så fruktansvärt hemskt å orättvist... bilderna är alla jätte fina och som alla skriver går den sista rakt in i hjärtat, de där ögonen, hjärtat går sönder... önskar åxå att jag hade kunnat lindra eran smärta, att man hade kunnat gör något...

Lovar att ni kommer älska lilla pyret i magen lika mycket som Victor.



å den där tanten, hur kan man vara sån, hon kan inte ha något hjärta, i sånna fall är de av sten, obegripligt!

- "de var dumt gjort" som André brukar säga när någon varit dum



massor med kramar å styrka till er alla från oss i Norr

vi tänker på er

2009-09-10 @ 23:59:39
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag bli alldeles tom på ord.. Shit så vackra ord! Bilderna är underbara! <3



Kramar

2009-09-11 @ 00:07:16
URL: http://loveandhate.bloggagratis.se/
Postat av: Caroline L

Det gör såå ont att läsa det du skriver, (skärmen blir helt suddig av alla tårar) att detta är er verklighet. Den sorg och smärta ni bär, ingen ska behöva uppleva det.



Victor kommer alltid ha en alldeles egen plats fylld med gränslös kärlek i era hjärtan, men du kommer inte älska hans lillasyster mindre för det.

Bilderna på Victor är helt underbara finns inga ord som kan beskriva dem.



kramar

2009-09-11 @ 00:53:42
Postat av: bettygirl.blogg.se

viktor <3

2009-09-11 @ 00:55:55
Postat av: h

Som så många ovanför mig skriver...den nedersta bilden säger allt, går rakt in i en! Och det du skriver går också rakt in i en, en så stor sorg...

Den största kramen jag kan få till skickar jag!

Postat av: Tessan

Var tvungen att gå in nu igen och läsa och titta på de fina, fina bilderna. Tårarna strömmar ner som vanligt. Tänkte på det du skrev när jag lagt mig i går och kunde inte somna. Jag har legat och tänkt på Victor och er hela natten. Har kramat om min dotter (som alltid vill ligga nära) och blött hennes hår med mina tårar över er stora sorg.



Jag är övertygad om att Victor vet hur mycket ni älskar honom!



Jag förstår att du känner skuldkänslor, men gör inte det. Man kan älska två barn precis exakt lika mycket. En bekant till mig, som är lite äldre, sa till mig när jag fått Tim att med andra barnet kommer det dåliga samvetet och skuldkänslorna. Att man aldrig känner att man är tillräckligt rättvis, oroar sig över att ett barn känner mer kärlek än det andra osv. Innan Tim föddes så tänkte jag att det kommer inte finnas så mycket kärlek över till honom, för Ida har ju all kärlek jag bara kan ge. (Jag hoppas du inte tar illa upp för det jag skriver, jag vet att min situation inte på något sätt kan mätas med din, vill bara dela med mig av en tanke som hjälpt mig.)När Tim kom upptäckte jag att det inte är så. Man har inte en pott med kärlek som man delar ut och som tar slut. Man kan älska sitt barn gränslöst och ändå ha lika mycket kvar att ge till nästa barn. Kärleken kan aldrig ta slut, och ju mer man ger, ju mer får man och kan ge vidare. Sedan är barn olika så man kan känna på olika sätt för barnen, och behandla dem på olika sätt. Det ska man inte heller ha dåligt samvete för. De är ju sina egna individer. En del kräver mer omsorg, andra klarar sig mer själva. Men kärleken är ALLTID lika stor!



Victor kommer aldrig glömmas bort - inte av er och inte av oss som fått ta del av hans historia. Aldrig! Han kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta, lilla gubben.



Stora och många kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-09-11 @ 08:10:13
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Tess

Åhh Victor du saknas här på jorden.. Jag önskar så att jag kunde utföra ett mirakel så du fick komma tillbaka till din mamma & pappa...



Jag vet inte vad jag ska tänka eller känna Sofie när du skriver, allt blockeras av en känsla av fel, orättvisa, hur kunde det bli såhär, vad är meningen..

Men glöm aldrig att Victor finns alltid med er fast på ett annat sätt och visst måste det vara så att han kan se er och känna er.. Jag tror på det iaf och jag tror även att någon gång så möts vi igen..



Va inte orolig för kärleken till din flicka, den finns där och kommer va vara lika stor som kärleken och saknaden efter Victor..Gränslös till dem bägge..



Kram

tess mamma till 2 grabbar

2009-09-11 @ 08:19:26
Postat av: Tess

Åhh Victor du saknas här på jorden.. Jag önskar så att jag kunde utföra ett mirakel så du fick komma tillbaka till din mamma & pappa...



Jag vet inte vad jag ska tänka eller känna Sofie när du skriver, allt blockeras av en känsla av fel, orättvisa, hur kunde det bli såhär, vad är meningen..

Men glöm aldrig att Victor finns alltid med er fast på ett annat sätt och visst måste det vara så att han kan se er och känna er.. Jag tror på det iaf och jag tror även att någon gång så möts vi igen..



Va inte orolig för kärleken till din flicka, den finns där och kommer va vara lika stor som kärleken och saknaden efter Victor..Gränslös till dem bägge..



Kram

tess mamma till 2 grabbar

2009-09-11 @ 08:20:17
Postat av: Tess

Åhh Victor du saknas här på jorden.. Jag önskar så att jag kunde utföra ett mirakel så du fick komma tillbaka till din mamma & pappa...



Jag vet inte vad jag ska tänka eller känna Sofie när du skriver, allt blockeras av en känsla av fel, orättvisa, hur kunde det bli såhär, vad är meningen..

Men glöm aldrig att Victor finns alltid med er fast på ett annat sätt och visst måste det vara så att han kan se er och känna er.. Jag tror på det iaf och jag tror även att någon gång så möts vi igen..



Va inte orolig för kärleken till din flicka, den finns där och kommer va vara lika stor som kärleken och saknaden efter Victor..Gränslös till dem bägge..



Förresten underbara bilder på Victor, kärlek!!!

Fina kille..

Kram

tess mamma till 2 grabbar

2009-09-11 @ 08:22:24
Postat av: Anonym

Åhh Victor du saknas här på jorden.. Jag önskar så att jag kunde utföra ett mirakel så du fick komma tillbaka till din mamma & pappa...



Jag vet inte vad jag ska tänka eller känna Sofie när du skriver, allt blockeras av en känsla av fel, orättvisa, hur kunde det bli såhär, vad är meningen..

Men glöm aldrig att Victor finns alltid med er fast på ett annat sätt och visst måste det vara så att han kan se er och känna er.. Jag tror på det iaf och jag tror även att någon gång så möts vi igen..



Va inte orolig för kärleken till din flicka, den finns där och kommer va vara lika stor som kärleken och saknaden efter Victor..Gränslös till dem bägge..



Förresten underbara bilder på Victor, kärlek!!!

Fina kille..

Kram

tess mamma till 2 grabbar

2009-09-11 @ 08:22:25
Postat av: Tess

Förlår för mina tusen inlägg, vet ej vad som hände;-(

2009-09-11 @ 08:23:13
Postat av: Nadja

Vad vackert skrivet, och vilken underbar liten prins. Beklagar verkligen sorgen.



Kram

2009-09-11 @ 10:27:32
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilket helvete ni går igenom! Kan inte ens i närheten förtå hur det känns. Du skriver verkligen så det går rakt in i hjärtat... tårarna rinner..

Önskar er all lycka i framtiden!

/Mia

2009-09-11 @ 10:47:42
Postat av: Elvira

Kära Sofie....

Du skriver så fint det märks att varje ord är noggrant och kärleksfullt utvalt. Jag hoppas verkligen att ni finner åtminstonde någon styrka och hopp från alla dessa kommentarer som ni får. Det ni har varit med om vill man inte ens önska sin värsta fiende...Ta en dag i taget och älska varandra ta hand om varandra. Önskar er det allra bästa för det är ni värda...Kram.

2009-09-11 @ 12:06:13
Postat av: Anna

Viktor vet att ni älskar honom och att den nya bebisen inte kommer att ta hans plats. Älska den lilla tösen och minns er Viktor, ha inte dåligt samvete. Min mamma gick bort för snart 5 år sedan i canser, min pappa har börjat träffa en ny kvinna nu. Är glad för att han kommit över den värsta sorgen och gått vidare, men blir ibland rädd för känslorna jag själv får- för hon är underbart snäll och go... Även fast man ibland känner att det är lättare att tycka om henne som finns här och inte mamma. Men i nästa stund så saknar man mamma igen ;-)

2009-09-11 @ 12:09:38
Postat av: Jennifer

Sofie och Peter!

Vill att ni ska veta att våran dörr alltid, alltid står öppen för er. Vi finns här.

Stefan och Jennifer

2009-09-11 @ 12:20:57
Postat av: Petra H

Så fyllt av kärlek...! vad mer kan man säga..? Undrar också om det är okej att jag lägger en länk på min blogg hit till din? Mvh Petra

2009-09-11 @ 12:27:34
URL: http://petrajanina.blogspot.com
Postat av: Elvira

Sofie jag har ett tag funderat nu om jag ska skriva om en händelse som har hänt i min familj men jag gör det nu hoppas att du ser det fina i det...

Det är så att jag är från Bosnien och min pappa förlorade sin storasyster genom en tragisk olycka när hon var 5 år. Min farmor och farfar har fått två barn efter olyckan, de barnen var unika och mycket älskade men ingen tog deras dotters plats. Där olyckan hände har min farmor planterat en rosenbuske som alltid skulle påminna henne om hennes dotter. När vi flydde från kriget blev alla husen förstörda men när min farmor och farfar återvände efter kriget gissa vad helt otroligt men rosenbusken var där. Min farmor blev helt till sig vi hade aldrig sett henne så glad. Olyckan var för över 40 år sedan men minnen från henne lever hos alla idag. Alla barnbarna har hört så mycket om henne och min pappa har hennes foton inramat och den står i bokhyllan så att alla kan se hans fina storasyster. Mina farföräldrar bor i Bosnien nu när jag var där förra året märkte jag att min farmor och farfar håller kvar vid samma gammla traditioner. När de vaknar så dricker dom kaffe vid rosenbusken....och de är ofta vid hennes grav. Min farmor sa till mig att hon kommer alltid att sörja sin dotter men hon minns fortfarande de goda stunderna....Jag tänker på dig varje dag och hoppas att det blir lite lättare med tiden...massor av kramar.

2009-09-11 @ 12:58:48
Postat av: Sofija

Kärleken till sina barn är starkare än någon anan kärlek. Känslan man känner för dom är allsmäktig. Ingenting kan någonsin förändra det man känner för sina älskade ungar. Jag kan inte i min värsta mardröm förstå hur ni mår, hur ni klarar av vardagen och hur ni ens man stå på benen. Överlevnadsinstingt tror jag att det kallas.



Lider så oerhört med er och alla andra som förlorar sin älskade barn.



Kram

2009-09-11 @ 13:10:17
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: DW

Totalblank i ögonen saknar jag ord, sånt här får bara inte kunna hända!! Jag hoppas av hela hjärtat att ni alla får det bra på era håll och önskar all lycka som finns åt er i framtiden!

2009-09-11 @ 14:02:13
Postat av: Camilla

Du är min mama hjälte! Det du och din familj har varit med om kan varken jag eller någon annan förstå men jag gråter varje gång jag läser din blogg. Du skriver så vackert. Ta hand om er o stort lycka till med lillasyster. //Camilla

2009-09-11 @ 14:11:26
Postat av: Malin

Vad säger man? Jag kom till den här bloggen via Mama.nu, där du är nominerad till Årets Mamma. Jag kan inte läsa allt du skrivit, tårarna rinner för mycket och jag sitter på jobbet och jag orkar inte läsa för då längtar jag för mycket efter min egen dotter som det aldrig aldrig ALDRIG får hända något med. Läser jag för mycket inser jag för tydligt att det inte går att styra. Jag kan bara säga att jag lider oerhört med dig och din familj. Jag håller tummarna för er. Stora kramar, tack för att du delar med dig!

2009-09-11 @ 14:39:16
Postat av: Anonym

mitt hjärta brister :( tårarna bara faller när jag går in på din blogg... kan inte sätta mig i eran situation men jag lider med er

2009-09-11 @ 15:18:36
Postat av: Sandra

Finner inga ord..livet Är så orättvist varför får inte barnen leva varför??



Du är min vinnare i mamma hjälte du är min förebild...

Kämpa på vi finns alla här för er!!!

2009-09-11 @ 15:50:46
Postat av: Mikaela

Alltså dessa jävla kärringar, har dom inga liv?! Jag blir så jävla förbannad! hade jag varit du hade jag sökt upp henne och frågesatt vad hon säger för hemska saker! Nej usch! Kolla nyss på victor´s film som jag säkert sett 100 gånger dom senaste veckorna, kan bara inte sluta att titta på den och jag gråter floder varje gång, hur kunde den lilla pojken med dom fantastiska ögonen och underbaraste leendet gå bort, jag förstår inte! Jag önskar er all lycka och Victor kmr att bli den stoltaste storebrorn!

2009-09-11 @ 16:36:02
URL: http://mikkanhellman.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej Sofie,



Jag såg att det var någon som klagat på Victors grav. Det är fanimej helt jävla sanslöst att det finns såna människor. På vilket sätt skulle det störa denna kärring... Vissa människor är helt sanslösa. Man tror inte det är sant. Jag höll på att smälla av när jag läste ditt inlägg. Folk är idioter, jag blir så otroligt förbannad för er skull. Ni gör helt rätt som inte ger er. Gå till pressen om det så skall vara, låt allmänheten få veta vilka jäkla puckon det finns. Jag är lika förvånad över prästens agerande. Jag tycker han bara kunde svarat denna kärring att hon skulle hitta nåt annat att ägna sitt liv åt och att Kyrkan självklart tillåter Victors fina utsmyckning. Jag hoppas verkligen att ni får rätt, för att behöva ta ner Victors saker...Det vore som du säger, verkligen otroligt kränkande. Jag håller tummarna hårt hårt för er och Victors skull.



Var rädda om er!

Kramar Jessica

Postat av: Willes mamma

Lilla söta goa Victor.....Så fin.

2009-09-11 @ 18:56:59
Postat av: En medmänniska

Finner inga ord..



Älskade käraste lilla Victor. Precis tänt ljusen för dig!



Styrka och kramar i massor till er Sofie o Peter,

tänker på er alltid.



Malin



2009-09-11 @ 19:15:11
Postat av: janet

Jag beundrar verkligen dig att du är så stark. Jag skulle inte ens kunna tänka tanken hur det skulle gå för mig om det hände min son :/ Ända sen jag började läsa din blogg så har det inte gått en enda dag utan att jag tänkt på er. Världen är så grymt orättvis!

2009-09-11 @ 20:02:59
URL: http://janetadell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du skriver så fint om ert barn och vilka fina bilder...Stora kramar till er..

2009-09-11 @ 20:39:27
Postat av: Angelica

nu har jag röstat på dig!

jag tycker det står mellan dig och en till när jag läste era motiveringar. spännande.

du skriver så fint så fint



tänker på er, skit att det blev såhär!

2009-09-11 @ 21:18:06
Postat av: Fanny

SOFIE! vilken tjej du är, du skriver rakt in i hjärtat. kan inte låta bli att fälla en tår för din fina pojk!

2009-09-11 @ 22:44:19
Postat av: Filips mamma

Jag läser din blogg varje dag. Och varje dag kramar jag min son en extra gång och tänker på hur lyckligt lottat jag är som har honom. Jag lider så med Er och beundrar Er för att ni orkar leva vidare.

Vi planerar ett barn till och får vi en pojke till så ska han heta Victor, döpt efter en prins!

2009-09-11 @ 23:12:08
Postat av: Jessica från Gävle

Tänker på er varje dag!!!

2009-09-11 @ 23:21:37
Postat av: jennifer

Jag tänker på er!

Ni verkar vara en så mysig familj!

Kan inte ens föreställa mig hur ni har det:(

Kram

2009-09-12 @ 11:03:57
Postat av: Linda

Saknar ord ..

Gripande , man blir så arg , så lessen..

Victor är den finaste lille killen och den starkaste stjärnan på himmelen.

Helt fantastiska bilder !

Det strålar kärlek om er ..

Han kommer alltid vara med er , aldrig glömma er !

Han kommer vaka över er för alltid så som ni vakade för honom !

Jag kan bara säga att jag beklagar och tänker på er !

Men glädjs åt det lilla liv ni väntar ...

All lycka önskar jag er



Kramizar i massor från mej

Linda en trebarnsmamma

2009-09-12 @ 13:51:34
URL: http://eaglestar77.blogspot.com
Postat av: ParadisFrida

Lilla Victor, han har en egen plats i mitt hjärta!



En tapper kämpe och modig prins...

Den sista bilden är så stark! Det gör så ont i hjärta och själ, jag önskar så att det fanns något som jag kunde göra!



Stora kramar till dig och Peter!



Victor för alltid i mitt hjärta...

2009-09-12 @ 15:21:32
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Åh, vad jag känner med dig och med er när jag läser dina ord. Tårarna kommer direkt och alla "aldrig mer" hugger i hjärtat. Underbara, värdefulla bilder på er lilleman - den sista så hjärtkramande.



Jag tror på det du skrev tidigare att Victor och du "är varandra". Och så kommer det alltid, alltid att vara.



Syrkekramar / Yvonne

2009-09-12 @ 20:24:12
Postat av: Therese

Åh fina, fina du!

Har aldrig någonsin läst något som har berört mig så som då du beskriver din saknad och längtan efter din fina son.



Och tro mig det finns kärlek till alla.Både till Victor och hans lillasyster.

Kramar

2009-09-12 @ 21:45:45
URL: http://familjelivet.wordpress.com
Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Gråter. Ser knappt vad jag skriver. Det är hemskt vad er lille Victor fick utstå och lida.



Det är klart du ska och har rätt att njuta av det nya lilla livet. Victor förstår att ni aldrig kommer glömma honom och att ingen kan ersätta honom. Han skulle själv vara så glad och stolt över ett lillasyskon. Men jag förstår din känsla jag kände den när jag väntade barn igen och den slår mig ibland allt eftersom tiden går. Vi glömmer aldrig!



Många kramar

2009-09-12 @ 23:37:06
Postat av: carro

jag grinar gud vad fint du skriver <3<3

2009-09-13 @ 19:29:02
Postat av: Therese

Victor var en underbar söt liten människa, jag kan inte föreställa mig den oerhörda smärta ni måste känna. Kan bara läsa om er resa i livet och samtidigt känna i mitt hjärta ångest över er förlust samtidigt som jag känner den glädjen ni måste fått uppleva genom att få haft honom till låns i era liv.



Jag tackar så oändligt mycket för att jag får läsa om Victor och ert liv.

2009-12-31 @ 00:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback