Sommarlov

        DATUM: 2010-06-10 TID: 19:06:44

Sommarlovet är här och skolorna slutar.

Nog med läxor, tidiga mornar och långa skoldagar. Mina finaste minnen jag har från barndommen är när vi i Dalarna hade skolavslutning och tillsammans i klassen tågade ner till det lilla kapellet utanför skolgården, finklädda och med blommor i håret.

Varje år så hade man den där speciella känslan i magen, en liten lyckans fjäril som fladdrade där inne och ett särskillt spritt i benen när man for med tankarna på de många veckor av bad, glass och sol som väntade.  De vita trä bänkarna inne i den lilla lokalen stod uppradade och prydda med syren, midsommarblomster och prästkragar och längs de smala gångarna på sidorna stod hinkar med stora buketter uppställda.

Kanske hade man denna avslutning tränat på en speciell låt somskulle sjunga eller spelas, och då stod man där nervös i sin fina klänning och sitt nykammade hår, stirrandes ned i golvet. När lärarna hade hållit tal, och de många avslutningslåtarna sjungits så var det dags för rektorn att önska alla en härlig sommar. Sedan sprang vi alla barn ut ur kapellet, ut i friheten och värmen och togs emot av solen.

Nu var det sommarlov !! =)

Åh vad jag längtar tillbaka dit!  Till skolan, avslutningarna och den härliga känslan. Inga bekymmer i världen hade man och var totalt och fullständigt lycklig...




Therese, Josse och jag...


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Wow, va lik Wilma är den lilla tösen i mitten på bilden!

2010-06-10 @ 19:24:09
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Emelie

Trodde nästan den lilla var Vilma först! Jättelika tycker jag! :)

2010-06-10 @ 19:24:42
URL: http://empeliel.blogg.se/
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Nämen vilken underbar bild!

Vad fina ni är! Kram!

2010-06-10 @ 19:27:17
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag trodde faktiskt att bilden var nytagen och att det var Wilma i mitten :)

Riktigt lik :)

Ha en skön sommar!

2010-06-10 @ 19:28:14
URL: http://adriansmamma.blogspot.com
Postat av: En medmänniska

Trodde nästan först också den lilla var Vilma men sen såg jag ju texten under :) Vilken söt bild på er!!

Kram Malin

2010-06-10 @ 19:43:24
Postat av: Cicki

Victor är ju precis lik sin mamma! Så fint att se.



Kram Cicki



2010-06-10 @ 19:49:41
Postat av: Sandra

Jag kan bara hålla med i förgående kommentarer va lik Wilma är din syster! Å vad lik Viktor är dig! Kopior! Första kommentaren från mig läst om er kamp o lycka ett bra tag! Hoppas att få läsa länge till!



Kramar

2010-06-10 @ 20:11:49
URL: http://nyblivenmamma.blogg.se/
Postat av: Helène

Oj så lik Vilma är Josse, härligt sommar kort.

Kramar

2010-06-10 @ 20:12:54
Postat av: Yvonne

Man blir ju nästan full i skratt,Vilma är ju en kopia av Josse.Jättesöta var ni....

2010-06-10 @ 20:45:02
Postat av: Anonym

Man blir ju nästan full i skratt,Vilma är ju en kopia av Josse.Jättesöta var ni....

2010-06-10 @ 20:47:19
Postat av: sofie

oj ja trodde de va Vilma i mitten jättejättelika ju=)

2010-06-10 @ 22:15:53
URL: http://mammatillalice.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne(mamma till tre)

OJ så lik Vilma är moster Josse! Helt otroligt!



Och jag minns precis den där speciella sommarlovskänslan, man hade en hel eon av tid framför sig med sol, bad, lek och kompisar. För visst var det alltid soligt och glatt och varmt i vattnet och....ja så minns jag det iallafall. :-)

2010-06-10 @ 22:33:14
Postat av: Kristina

Hihihi jag säger som alla andra, trodde det var Vilma först. Så lika.

Det är en ljuvlig bild i alla fall.



Kramen

2010-06-10 @ 22:41:37
Postat av: Irene - mamma till 2

Haha... Jag får väl säga som dem andra, att jag trodde att det var Vilma i mitten :-)



Sååå söta ni e... :-)



Kraam

2010-06-10 @ 23:52:28
URL: http://ieen.blogg.se/
Postat av: Ida♥

Åh, vad söta ni är..

Måste hålla med, först var jag supersäker att det var Vilma som satt där i mitten, haha.

Kramar

2010-06-11 @ 07:51:02
Postat av: Maria

Men Gud jag trodde också att det var Vilma... Otroligt lika!



Kram

2010-06-11 @ 07:54:45
Postat av: Liiza

Jag hade kunna sätta huvudet på att det var Vilma som satt i mitten.

2010-06-11 @ 08:35:16
Postat av: Anonym

Men gud så lik Vilma är lilla flickan i mitten!!

2010-06-11 @ 09:06:46
Postat av: Tessa

Även ja håller me dom andra, trodde de va Vilma i mitten =0) Och Victor var ruskigt lik dej när du var liten =0)

2010-06-11 @ 13:19:56
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: A

söta (:

2010-06-11 @ 13:32:20
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Är både lärare och förälder och kommer ganska precis hem från skolavslutningen i kyrkan. Förstår precis hur du menar när jag tänker på min egen skoltid och skolavslutningar. En härlig känsla! Här regnar det för fullt och det är inte mer än 12 grader - hoppas på bättre väder framöver. Måste instämma med övriga kommentarer - Vilma är otroligt lik sin moster.

Kramar

2010-06-11 @ 14:01:23
Postat av: Christer morfar till Victor

Håller med dig till fullo Sofie det var en härlig tid och Vikarbyn var så vackert där vi hade utsikt från vårat hus över Siljans blåa vatten och alla berg.

Men snart är det Vilmas tur att få sina skolavslutningar och blommor i håret... tiden går fort så ta väl hand om den...

Stora kramar



pappa

2010-06-11 @ 19:58:11
URL: http://mckillen.se
Postat av: Maria

Men oj vad Wilma är lik moster Josse. Hoppas ni får en trevlig helg.



/Maria

2010-06-11 @ 21:02:18
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Ser att det är fler som tycker att det ser ut som Vilma i mitten. Det va min första tanke med, att det va Vilma! Shit alltså, ruskigt lika!:)



Jag är inte lika "duktig" på att kommentera längre, men jag är inne å läser här så ofta jag hinner! Så även om jag inte syns, så läser jag!:)



Kram kram

2010-06-13 @ 22:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback