Barnfamilj i svår krasch...

        DATUM: 2010-03-28 TID: 19:48:19

Vilken förälders största mardröm, och min nya stora fasa - bilolyckan!

Är alltid nervös när jag sätter mig i bilen med Vilma och fantiserar ständigt på OM vi skulle köra in i trädet längre fram på vägen, eller OM vi skulle frontalkrocka med bilen som kommer mot oss - vad skulle hända då?

Skulle jag hamna i den situationen att jag skulle förlora ännu ett barn, ja då tackar jag för mig och följer raka vägen efter.
Satt kaffet i halsen när jag läste den här artikeln i aftonbladet idag, och jag ber för att hlea familjen skall vara oskadd, eller åtminstonde inte allvarligt skadade.


Ta det lungt i trafiken där ute och var rädda om varandra!!!



                          






http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6858174.ab


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja, fy tusan...:(

Jag vet, tänker också så där när vi åker...tänker om jag kommer leva en timme till? Ja, usch...

KramKram



2010-03-28 @ 19:53:48
Postat av: Yvonne

Hej....det är hemskt.

Jag hade turen med mig i maj -09..hade lämnat min dotter hos mamma när jag frontade med en annan bil(bilderna finns i bloggen tror jag...maj 2009)..som tur var så var det bara jag den gången.

I juli -09 så var jag på g från stallet och hade då min äldsta dotter med mig och en kvinna kör in i min förardörr....dottern satt på samma sida fast bak självklart.

Jag var livrädd för hennes skull,mig struntade jag i....hade jätteont i ryggen men tänkte inte på det då:(

Folk som orsakar olyckor ska inte vara på vägen.

För många som inte kan regler,håller hastighet,anpassar efter väglag m.m



Håller tummarna för att alla ska klara sig.

2010-03-28 @ 23:37:30
URL: http://unggammalmamma.blogg.se/
Postat av: Anitha Leidefors

Hej Sofie!!

Håller med dig, jag kan bli superstressad när jag har barnbarnen med mig i bilen... Då tänker jag oxå, tänk om det händer något!?

Det har blivit ännu värre, sedan jag var med i trafikolyckan själv förra året! Då var jag glad att jag var ensam i bilen...

Tur att man inte vet hur många opålitliga förare vi möter på vägarna...

Ha det så bra du kan...

Kram Anitha

2010-03-29 @ 06:39:39
Postat av: ENTREVISTA, - lär känna bloggarna!

Usch, så hemskt.. :/



Ha en bra dag iaf!

2010-03-29 @ 07:28:58
URL: http://entrevista.blogg.se/
Postat av: Anna Haapala Silfver

Hej kära vänner,

Har nyss kommit tillbaka från en mycket givande vecka vid Ågrenska, Göteborg. Det var en familjevistelse för familjer med barn med hjärntumör i förskoleåldern. Vilket kanonställe, underbar personal och så proffsiga föreläsare. Tänkte tipsa er om att v. 47 har de "vi som mist" vecka som jag tror skulle vara skönt för er att komma iväg på, nu när allt är som det är...

Tror att Eva ( hon var väl er konsultsköterska ) eller er kurator kan hjälpa till och anmäla er.

Nu är det snart påsk och vi vill så gärna bjuda över er hit om ni då har tid/lust/ork...Vore så roligt om ni ville komma hit på lite "mat o prat"...:-)

Vi kan väl höras!

Stor Varm Kram /// Anna

2010-03-29 @ 09:23:59
URL: http://utrotaklumpen.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är hemskt och ibland om min son Benjamin och hans pappa/min make Magnus åker iväg själva blir jag iskall, tänk om nånting skulle hända dom och jag blir ensam kvar?!? Det finns så många galningar i trafiken så det spelar ju ingen roll hur ansvarsfullt man kör själv!HEMSKA tanke!!!

2010-03-29 @ 13:06:01
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: maria

uppdatera mera!!! Det går lite trögt med det tycker jag. skärpning

2010-03-29 @ 18:54:41
Postat av: En medmänniska

Hörde också om den olyckan. Så hemskt. Undra hur det är med dom =( Hoppas verkligen de är OK hela familjen.



Va rädda om er också Sofie o Peter, kör försiktigt.

Hoppas det är bra med goa Vilma :)



Kram Malin



2010-03-29 @ 20:05:00
Postat av: Anonym

Ful onödig kommentar utav dig maria!

2010-03-30 @ 06:46:54
Postat av: maria

Det tycker inte jag, har man en blogg måste man ju uppdatera annars kan man lika bra stänga ner den

2010-03-30 @ 09:10:19
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Vill börja med att säga till dig maria att Sofie uppdaterar sin blogg precis hur ofta eller sällan hon vill. Du behöver inte vara här inne och läsa och du ska komma med en sådan onödig och spydig kommentar!

2010-03-30 @ 10:58:47
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Nu kan jag skriva det jag egentligen tänkte från början innan jag såg marias kommentar...



Så hemskt med olyckan! Jag är oxå alltid orolig när jag ska ut och åka bil med barnen. Jag är alltid rädd att vi ska krocka. Men man får se till att köra försiktigt och vara uppmärksam och hoppas att alla andra gör detsamma.



2010-03-30 @ 11:02:56
Postat av: En medmänniska

Håller fullständigt med dig Jenny - tvåbarnsmor ang.

marias kommentar.

Bra skrivit Jenny!!

Varm kram till dig.

Malin

2010-03-31 @ 19:09:12
Postat av: Anonym

Fan vad ni är löjliga då, det e ju sant det jag skriver ju, inse det. Har man en blogg får man ju uppdatera!!! Är ni några jäkla försvars mammor eller, tror ni inte hon kan försvara sig själv, utan att ni ska bry er!! Jäkla fejkare som lurar i denna familj att ni bryr er!

2010-04-01 @ 21:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback