GRATTIS JOSSE!!!!!

        DATUM: 2011-04-26 TID: 22:43:15




Idag är det lillasyrrans födelsedag, så jag och skruttan har varit i Kungsängen hela dagen.

Efter en blåsig tur i lekparken bestämde vi oss för att det var både bekvämare och mysigare att stanna inne en stund innan all familj kom över.
Vi åt en god middag, delade ut presenter och fikade innan det var dags att bege sig hemåt.


Valborg står inför dörren och det blir nog fullt hus här som vanligt. Har nu varnat killarna att de bannemej får se till att de får fjutt på brasan den här gången, då tidigare tre försök misslyckats! Skräpning killar!!!




Usch, snart är det badsäsong och jag känner mig inte alls i form.
Allt hänger och putar ut där det inte ska, och jag känner mig allmänt ur form. Idag i bilen, var det nära att jag somnade av trötthet, och den känslan har jag ofta på dagarna. Är såå jädrans trött!

Visst att jag har en ettåring hemma, men ändå. Jag får ta och skärpa till mig. Måste ut och gå mer och röra på kroppen. Ska försöka börja jogga på kvällarna och finna motivation att hålla ut längre än tre dagar den här gången.  Är i grund och botten väldigt lat när det gäller motion och behöver lite piskrapp för att inte tappa focus.

Tråkigt men nödvändigt om jag skall orka med allt jag vill göra.



Har ni några bra träningstips när man har småbarn hemma ?? Hur hinner och orkar man med att träna mellan alla matlagningar, passningar och städningar?

Please help!!!!








Kommentarer
Postat av: Nina

Först och främst Sofie, så har du knappast en kropp att skämmas för. Två barn har du burit, och det hade man knappast kunnat gissa!



Men, en träningsform som jag tänkt försöka göra, för jag måste få lite mag- och ryggträning utöver konditionen, är att göra övningar på en pilatesboll när man ändå sitter framför tvn på kvällen. Det finns bra övningar på internet.



KRAM!

2011-04-27 @ 08:55:29
Postat av: Johanna (esmiso)

jag gillar inte att träna egentligen, men något som funkar för mig är Pilates. JAg kör ca 30 min kanske 3 ggr/vecka hemma framför dvd. Min lilla är bara 4.5 månad så hon ligger i gymmet bredvid =)

Sedan simmar jag också, det krävs ju att man tar sig ut visserligen...

Postat av: Anna

Hitta en träningskompis!! Det är toppen, då blir man så illa tvungen att följa med...haha!!



Jag försöker springa varannan dag och jag är ute ca 30-40 min, den tiden finns oftast över. Jag måste ut och röra på mig för att fungera som människa och mamma. Det är bara att bestämma sig....lycka till!!!

2011-04-27 @ 09:05:04
URL: http://mittlillarum.blogg.se/
Postat av: jenny

Ta med dig Wilma. Det finns bra vagnar man kan springa med. Kanske till bra pris på blocket.Då får ni ju båda frisk luft och barn brukar ju inte tycka det är tråkigt när man springer en stund med vagnen i vanliga fall.

2011-04-27 @ 13:54:15
Postat av: Jessica

Kolla dina värden också, om du inte redan gjort det, båda järnvärdena (finns två), B12 etc. Det är jättevanligt att vi kvinnor har brist på järn och b-vitamin och det gör oss väldigt trötta. Så vet du att du har rätt grunförutsättning, innan du drar igång med träning etc. =) Lycka till!

Och förresten så, Yoga på DVD som du kan köra hemma. Det tänker jag börja med.

Postat av: Anna

Du får läsa min krönika i helgen. Den kanske kan ge dig inspiration. :=)

2011-04-27 @ 22:01:21
URL: http://www.enahabo.se
Postat av: Anna

Läs min krönika i tidningen som kommer i helgen. Den kanske kan ge dig inspiration. :=)

2011-04-27 @ 22:05:01
URL: http://www.enahabo.se
Postat av: Johanna - Vendelas mamma

Jag ger mig ut när Vendela har somnat (kollar inte på några tv-program mellan 20 och 21) med ljudbok i öronen. Jag följer en träningsplanering som finns på Vårrusets hemsida och det är varierande och inspirerande, för man känner faktiskt att man får bättre flås.



En riktigt bra ljudbok gör det lättare att komma ut, man vill ju veta hur det går! :D



2011-04-28 @ 10:22:46
Postat av: K I Z N I C - Ung Mamma

Jag brukade alltid och och gå precis när det var sovstund för dottern, minst en timme i rask takt. En enkel metod är att köra GI :) och sen ta gubben i handen mot kvällen och gå en runda. Skippa tv:n och prata av er.



Kram

2011-04-29 @ 13:33:33
URL: http://kiznics.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hej du fina! Har följt din blogg ett tag och vill och hoppas kunna ge dig inspiration inom mitt eget område. Det finns så många träningsformer och så mkt du kan göra men det viktigaste är att hitta något som passar just dig. Något som är kul. Förhoppningsvis kommer du bli piggare och få mer ork när du börjar röra på dig, behövs inte mkt, är det lilla som gör skillnad. Ett tips är att verkligen planera in i kalendern när du ska träna och gå inte ut för hårt, kanske börja med 2 ggr i veckan. Lycka TILL!

2011-04-30 @ 20:36:33
URL: http://halsokatten.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

Gäller att bestämma sig för att det ska hålla mer än tre dagar, har oxå varit i tre dagars träsket =)

2011-05-01 @ 10:00:29
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback