Lek, bus och kanelbullar

        DATUM: 2011-01-11 TID: 22:43:18
Äntligen fungerar vår internetuppkoppling igen!!

Blir gaaalen när saker och ting som man betalar för inte alls vill klaffa... Ja ja, jag och Vilma har haft det så himla mysigt de senaste dagarna så det gör inget =9


Idag spenderade vi två timmar på Öppnaförskolan för första gången efter jullovet. Eftersom att hon blir ett år nu så har vi fått byta grupp och därmed även tider och dagar.
Man märkte hur glad hon blev att se sina små kompisar igen =)


Efter det att de stängt kl ett så begav jag och Nina oss iväg till centrum för en lunch och en kaffebrake. Där mötte vi även upp Katja och lilla Elma.
Vi samtalade om allt i från födelsedagar till mammapennigar, ja ni vet sånt där som vi mammor brukar snacka om när vi ses!
Efter ett par timmar med ytterligare bus för barnen och snack för oss vuxna så gav vi upp och återvände hemmåt. Väl i huset igen så skummade jag igenom mina recept efter inspiration till godsaker som skall serveras på Vilmas kalas i helgen. Vill göra en tårta med Spöket Laban och lilla Anna på men är ganska sent ute, så jag kommer att få det tufft att få tag på bra grejer att baka med.


På Fredag så är det mest min familj som skall komma, då de jobbar i helgen men själva "kalaset" infinner sig på Lördagen. Vilma kommer nog att vara helt slut efter all uppmärksamhet så vi får ta det lungt och skönt på Söndag i stället =)




Har bakat dubbla satser med kanelbullar i kväll, efter ett recept från min kokbok, men jag blev inte alls nöjd med resultatet. De blev inte sådär saftiga och kletiga som jag vill ha dem... =(  Suck...
Får skumma igenom internet nu när det funkar och se om jag hittar någon bättre variant.

Eller är det kanske någon av er som har något kanom resept på kanelbullar ??? Dela gärna av er isånt fall!


Godnatt!!





Kommentarer
Postat av: Anna Haapala Silfver

Så lugnt och skönt på söndag vet jag inte om det blir, för då kommer VI, hela familjen och grattar :-)

Ska bli så roligt att träffas igen!!!

Hörs på telefon innan helgen om tid...

STOOOOORA KRAMEN till er alla /// Anna

2011-01-11 @ 22:58:33
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: Anna Haapala Silfver

Så lugnt och skönt på söndag vet jag inte om det blir, för då kommer ju vi hela familjen och grattar :-)

Ska bli så roligt att träffas igen!!!

Hörs senare i veckan på telefon om tid....

STOOOORA KRAMEN till er alla /// Anna

2011-01-11 @ 23:00:39
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: Anna Haapala Silfver

Så lugnt och skönt på söndag vet jag inte om det blir, för då kommer ju vi hela familjen och grattar :-)

Ska bli så roligt att träffas igen!!!

Hörs senare i veckan på telefon om tid....

STOOOORA KRAMEN till er alla /// Anna

2011-01-11 @ 23:02:39
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: Anna Haapala Silfver

Så lugnt och skönt på söndag vet jag inte om det blir, för då kommer ju vi hela familjen och grattar :-)

Ska bli så roligt att träffas igen!!!

Hörs senare i veckan på telefon om tid....

STOOOORA KRAMEN till er alla /// Anna

2011-01-11 @ 23:04:21
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: Anna Haapala Silfver

Men åhhhhhh, först ser det ut som om det inte gick iväg någon kommentar, så då testar jag igen...Då kommer alla tre med :-( Drygt!

Sorry, är väl jag som är talanglös som vanligt ;-)

2011-01-11 @ 23:06:14
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: Johanna (från mammagruppen)

Tipsar bara om att tartdecor.se brukar vara galet snabba på att leverera tårtgrejer. Jag la en beställning nu ikväll och hoppas innerligt att den hinner komma innan helgen då jag har lovat bort en tårta.



Sen finns det faktiskt en ny (nygammal?) butik i Järfälla också med massor med prylar. De brukar ha öppet på onsdagskvällar. Kolla in www.kakburken.se



Annars får du gärna låna av mig om jag har något du behöver? Har alla möjliga färger, utstickare, bokstäver osv.



Hör av dig om du behöver, om du inte har kvar mitt nummer så har Nina det.

2011-01-11 @ 23:20:15
Postat av: Catrine

Först måste jag bara säga att jag gillar din blogg. Du skriver otroligt bra. Läst varenda inlägg du skrive. Du inspirerar verkligen med att visa hur otroligt stark en människa kan vara. All lycka till din familj. Och hoppas tårtan blir bra i helgen. :) tips på bull recept. Så brukar jag göra de på kungsörnen (är de så de heter) mjölsorten? Finns iaf recept på påsen. De brukar jag göra. Och vräka på massor med smör på degen sen massor med strösocker, kanel och vaniljsocker. Då blir dom super saftiga och goda. Massa smör är viktig! Lycka till. :)

2011-01-12 @ 02:32:27
URL: http://theworldbychu.blogg.se/
Postat av: Lilian

Hej, även jag gillar skarpt din blogg, Wilma är sååå sööööt! Tipset till bullbaket är att du skall använda rumsvarmt smör o klicka i degen, samt en tsk bakpulver, men även jäst såklart. Sedan även smör, kanel o riven mandelmassa som du stör över innan du rullar ihop o gör bullar. Lång jästid, lycka till

2011-01-12 @ 10:28:55
Postat av: Hanna K

Ojoj tänk att hon redan fyller 1 år! Gud så söt hon är! Vi hade ju samma BF på bebbarna, men Tiril fyller inte förrän 7 februari, men det är alldeles för snart det med...=)

Kram!!

Postat av: Carina

Hejsan!

Om du gillar att baka roliga tårtor och annat så kan jag rekommendera en site, www.kakburken.se

De är hur mycket saker som helst! Finns butik i Järfälla oxå. :-)



Kramkram

2011-01-12 @ 12:08:14
Postat av: Malin

Min morfar är konditor och han river alltid mandelmassa över degen innan han rullar ihop den (över socker och kanel såklart). Prova det, det blir superkletigt och gott =)

2011-01-12 @ 20:20:18
Postat av: sandra

Helt fantastiskt söt är vilma.. man blir helt till sig. :) hiihiih...

2011-01-12 @ 22:59:04
URL: http://orginoox.blogg.se/
Postat av: Syster Therese

Jag har kanonrecept, bara att ringa det vet du :)

2011-01-12 @ 23:32:55
URL: http://feie.blogg.se/
Postat av: Blondiie

jag gjorde dessa builar och dom var DET GODASTE JA ÄTIT!!!!

http://blondiies.blogg.se/2010/december/varldens-goaste-bullar.html

2011-01-13 @ 17:07:33
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback