Midsommar

        DATUM: 2011-06-27 TID: 21:49:11

Ja då var det Måndag idag igen...

Midsommar har passerat och med ens har man flutit samman med vardagens alla bestyr.

Vi åkte som bekant till Uppsala redan i Torsdags, och kom hem sent igår kväll. Jag satt uppe till klockan ett och försökte hinna föra över alla bilder från kameran innan jag gick och lade mig - men datorn segade och till slut så gav jag upp och hoppade i sängs.

Idag har jag försökt lägga in detta inlägg 3 GÅNGER!!! utan resultat. Blir snart galen och nu gör jag ett sista försök.





Vi har iaf haft det jätte trevligt med fint väder, underbart sällskap och god mat.




Blev konstigt nog lite väl förfriskad på Torsdagen (vet inte hur det gick till -Hi hi), så jag vaknade på midsommaraftonsmorgon med ett illamående och en sådan sprängande huvudvärk - att jag trodde jag skulle trilla av pinnen.
Har ett svagt minne av att Danne försökte lära mig bugg, men att det inte gick något vidare...


Med påtryckningar och"goda råd" från sällskapet runt omkring så var tydligen en återställare det enda som skulle hjälpa. Jag tänkte inte låte min dumdristighet få förstöra midsommar.

Efter att jag kräkts, druckit resorb och lite "annan medicinering" så försvann i alla fall huvudvärken. Nu var jag tvungen att ta tag i bestyren med maten. Lite halvt ihopkrupen, med böjd rygg och skakiga knän, skivade jag fisk, melon och fetaost. Vilma gjordes i ordning och till takten av "På egna ben" med Carola så tog jag ett djup andetag och begav mig ut till de andra.


Vilma och Peter åkte traktor med resten av gänget och jag och Monica gick till fots till firandet. Det gjorde susen och väl framme så mådde jag 1000 gånger bättre.
Vi dansade runt midsommarstången och trots att mina "grodhopp" kanske inte var speciellt entusiastiska - så var det roligt ändå. Lunchen var underbart god och vädret strålande.



Efter att alla ätit, och var nöjda och glada så gick vi tillbaka hem till Olsson igen. Firandet fortsatte med dans, bad och skålande. Kvällen var ung och alla på toppen humör!

Middagen som innehöll det mesta från grillmenyn, påbörjades lite senare på kvällen och gissa om jag var hungrig efter nattens bravader.









Tilda och Vilma är redo för dans=)









Glass monster














































Danne stjäl en puss av Vilma









































































Vem har sagt att polskyddet måste vara av för att man skall kunna bada ??





























Vilma varvar ner med mig i soffan och tittar på Spöket Laban innan det är dags för henne att sova. På Lördagen kommer mormor och Kent och hämtar henne till Västerås.








Tre tjejer som inte vill fastna på bild....







Nytt försök då tjejer !!















Bilden nedan är ett litet minne som jag lämnade till familjen, kvällen i ära. Ett konstverk kan man säga!

Det som hände är följande. Jag kommer glatt skuttande - ja eller kanske lite småspringandes in i garaget där killarna precis har startat gräsklipparen.
Det som hände är vad jag har fått berättat för mig, för själv så blev allting liksom lite upp och ner kan man säga.

Jag kommer som sagt injoggandes igenom förrummet till garaget, halkar på en oljefläck eller något annat blött, och liksom bara "pang!" - försvinner ner på golvet, glider in halft på rygg och smäller in knät i dörren.
Alltså här talar vi om en RIKTIG vurpa, ja en sån där som man ser på film när någons ben bara försvinner.
Ha ha!!!

Det enda jag hann uppleva var golv, tak, dörr och att jag sedan låg halft under en snöskoter.

Mitt stackars knä var alldeles blått och fötterna alldeles svarta av olja. Men det bjöd jag på, de andra fick ju sig ett gott skratt i alla fall.





Signad och allt =)









Lördagen bjöd på lite regn under någon timme...






Men lika glada är vi för det ! =)








Avslutar med en bild där jag efter önskemål lär ut min och syrrans "indiska dans" till barnen och några entusiastiska vuxna.  Den som faktiskt ser mest intresserad och koncentrerad ut - ja det är hunden till höger !



Bilderna som jag har lagt är i majoritet från Fredagen, och sedan blev det inte så många fler då batteriet på min kamera tog slut. Och ni vet ju vad man säger... Detså roligare man har, destå mindre lust får man att vara praktisk!


Hoppas verkligen att ni alla har haft det lika trevligt i helgen som vi. Nu skall jag krypa ner i soffan, slå på reprisen av Glee och äta en skål med popcorn!

Se ya!

Kommentarer
Postat av: En medmänniska

Tack för allt du delar med dig Sofie. Så kul att läsa och se alla bilder. Va massa skoj ni haft =) glad för er skull. Önskar er en fortsatt fin sommar!

Kramar Malin

2011-06-28 @ 15:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback