Veckan

        DATUM: 2011-03-11 TID: 16:11:59

Ännu en vecka avklarad.

Vi har gjort lite av varje i form av besök på öppnaförskolan,  fikastunder, åkt pulka, tagit långa promenader samt haft besök av Gammo och Yvonne.


Från dopet i Lördags...


















Semmelfest på Tisdagen =)





















Bus med Gammo !











Lek på Förskolan =) Tjoho












PUSS







Jag har febrilt försökt hitta en bra låt att sjunga på Barncancergalan den 9:e April. Det kommer att vara två föreställningar, en kl 13.00 och en kl 15.00. Det är en "gala/konsert" som är framtagen som ett skolprojekt för treorna på Fridegårdsskolan i Bålsta.
Lite lokala artister och dansare, samt en barnkör skall förutom oss underhålla publiken under en timme.
Jag blev tillfrågad om jag kunde säga några ord på scen och berätta kort om min historia. Självklart ställer jag upp på det, trots min fruktansvärda scen skräck - och bestämde mig samtidigt för att, hmm, varför inte göra det lite värre för mig ? - och frågade om jag även fick framföra en låt till Victors minne.  

Så det är därför jag står här nu och väljer bland passande låtar, om ni undrar...

Min syster skall framföra en acoustic verision av låten "Fireworks" med Katey Perry, och jag var helt inställd på att sjunga "Lift me up" med Christina Aguilera.

Låten är ganska avancerad och det gäller att man har koll på nerverna och inte är det minsta nervös vid framförandet, vilket jag vet att jag kommer att vara.
Jag kommer även att framföra min låt tillsammans med Emma, (Cattis dotter), och jag vill vara säker på att tonarten passar oss båda.

Jag har letat hela gårdagskvällen efter ett annat alternativ, och kom fram till den här låten som du kan klicka in dig på HÄR.
Den heter "Safe Place To Hide" och texten handlar om hur viktigt det är att ha någon vid sin sida, när man går igenom något svårt.
Hoppas att jag inte börjar gråta bara, då speciellt texten "I`l fly trough the night, to get back to your side. I`ll be your safe place to hide..." känns som att det handlar om Victor och att han alltid kommer att finnas där och vaka över mig.
Tyvärr hittade jag bara en verision med någon konstig video till, men blunda och lyssna på texten så räcker det =)






I morgon skall vi fara på kalas. Lilla Wille fyller år och skall firas med tårta och presenter.
Nu är det dags att börja med middagen. VI hörs senare =)

Ha en trevlig Fredag!


Kommentarer
Postat av: annsoh



Vill du läsa nått intressant? Nått som du fastnar för Även följa en tjej som är 16 år & förlovad. Där en blogg innehåller bilder och fotografering och mode o sminkning och även tävla om att bli dagens blogg varje dag!? kan det bli bättre! Ja, du får även följa en av Eskilstunas största bloggar!

http://annsoh.blogg.se den rätta bloggen för dig!



och glöm inte bloglovin ;)

2011-03-11 @ 16:15:33
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vad modigt av dig att både berätta din historia och sjunga en låt trots din scenskräck! :)

2011-03-11 @ 16:22:11
Postat av: Malin Myrén

Gud vad Vilma är lik Victor då hon skrattar =D Såå himla söt hon är! =D



Hoppas ni får en kanon helg! =)

P.S. Din bok är suuuper bra! Har läst den 2 ggr =D

2011-03-11 @ 16:36:15
Postat av: annonym

Hoppas du lägger ut en länk när du och din syster sjunger på galan. Ni är ju bara så jättebra och lika röster. Det kommer att gå bra du är stark.

2011-03-11 @ 18:55:38
Postat av: Elin

Vilken otrolig vacker låt! Du är stark som klarar av att sjunga den :)

Kram!

2011-03-11 @ 21:04:03
Postat av: Hanna K

Åh vilken vacker låt jag bara grinar när jag hör den nu...Båda låtarna är vackra.!!!!! Det kommer säkert bli jättejättefint!! Jag hoppas du kommer fram till rätt val. =)

Jättesöta bilder från veckan, herregud Vilma är så bedårande söt!!!

Kram!!

Postat av: Minna

Hoppas på att få se lite videoklipp från galan!!

Och låten är helt underbar tårarna kom fort, när man tänker på dig och din historia.

Kram..

2011-03-11 @ 21:52:59
Postat av: Ida

hallå! jag älskar den här bloggen! åh, den låten är underbar.. och du jag har en fråga på min blogg som du kanske vill ta del av, jag undrar nämligen vad som händer med världen?.. kommer den snart gå under? tyck till på http://idanoorling.blogg.se/, ha en bra kväll :)

2011-03-11 @ 23:18:28
URL: http://idanoorling.blogg.se/
Postat av: jessi

Hej.,Phil collins, "you be in me heart" är en fantastisk låt med,..

Lycka till!!! & hoppas att du hittar rätt låt, och att ni får en underbar tillställning!

2011-03-12 @ 16:02:31
URL: http://besure.blogg.se/
Postat av: Nettan

Låten är fantastisk och buskapet stämmer så bra in på dig och Victor. Är säker på att han kommer att vara på plats på galan och vaka över sin modiga mamma och vara din safe place to hide.



Kram!!!

2011-03-12 @ 19:01:13
Postat av: pappa

Hej gumman.

Ett förslag från mig är Erik Claptons Tears in Heaven. Den är ju så vacker..och det är ju precis det som det handlar om, att orka gå vidare..



Stor kram till er alla

pappa

2011-03-13 @ 18:38:56
Postat av: Sara

Hej Sofie!

Jag har följt din blogg och jag tycker att du är fantastisk stark och jag beundrar verligen din styrka! Tänk vad ni har lyckats åstadkomma tillsammans med er fina lilla Victor, han är en sann hjälte! Vilken otroligt vacker låt du funderar på att sjunga, texten är så passande! Kan inte stoppa tårarna som letar sig ner för kinderna när jag tänker på er historia. Kram från mig

2011-03-14 @ 12:45:19
Postat av: Lotta Nyström

Hej Sofie!



Låten var helt underbar, och jag bara vet att du kommer att göra den rättvis.



Victor kommer sitta där på sitt moln och klappa händerna åt sin fantastiska mamma.



Varma kramar från Lotta i Västerås.

2011-03-14 @ 14:25:02
Postat av: Marie (En mamma med tre små barn)

Vilken otroligt fin låt,tror nog att du grejer det galant :)

Du e duktig på så otroligt mycket!!!

Å bilderna på Vilma.. jisses så lik victor hon e på dom där 2 bilderna där hon äter semla :)))



Kram på dig

2011-03-14 @ 18:21:23
Postat av: Tessa- Mathilda & Melvins mamma!

Så ursöt hon e, å gud så lik storebror!!!!!

2011-03-15 @ 14:27:07
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! tänkte tipsa om en låt, Karen taylor good- precious child är en jätte fin låt. Hur som, lycka till! Du kommer klara det :)

2011-03-16 @ 19:39:51
URL: http://prickenoverlivet.devote.se
Postat av: lovisa

haha söta iblder!

2011-03-16 @ 20:47:59
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Catarina

Lite sent men, då galan redan varit.. Men, en jättefin låt är Westlifes låt I'll see you again.. Hur fin som helst! En låt jag brukar lyssna på när jag tänker på en av mina bästa vänner från skolan som var med i en bilolycka..

Hoppas att det gick bra att sjunga på galan!

Mvh/Catarina

2011-04-09 @ 20:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback