Förlåt

        DATUM: 2012-09-10 TID: 21:02:33
Jag ber som hemskt, hemskt ,mycket om ursäkt över det långa uppehållet här på bloggen. Vet att det är många som har undrat hur det har gått för Vilma, och för er som inte har min Face Book så förstår jag att det har sett konstigt ut med detta plöttsliga avbrott.
 
Jag måste ursäkta mig med mitt kaos som jag lever i just nu. Både inombords och utanpå.
 
Efter olyckan så var det som att tiden stannade upp för mig, och även då vi fick komma hem och jag såg att det var Ok med Vilma så var det som att hjärnan inte ville släppa på bromsen.
 
Blandat med alla känslor över att nästan ha förlorat ett till barn, så har jag precis börjat ett nytt jobb så har vi även beslutat oss för att sälja gården och flytta till något mindre och mer centralt.
Det här är ett sita desperat förök att försöka rädda vår familj som bara tycktes glida längre och längre ifrån varandra. Vi hann inte ens med att ses på dagarna, det fanns alldeles för mycket att göra, och efter det som nästan hände så tvingas vi nu omprioritera våra värderingar för Vilmas skull.
 
Jag har hellre en familj som får vara tillsammans, än ingen familj alls.
 
 
Jag är såå tacksam för allt ert engagemang, då jag själv har varit så utmattad att jag inte ens har förmått mig att gå in här och skriva, eller ens läsa kommentarerna som ni skrivit.
 
Försäljningen av gården gick blixtfort och vi hann inte ens ha en visning innan det var en familj som nappade. Vi själva har hittat ett nygyggt litet hus, bara ett stenkast från Victors grav - och jag hoppas vi ska trivas.
Som jag nämnde tidigare så är jag inte direkt på topp med vad jag känner och vill just nu - utan hänger mest på och hoppas på det bästa.
Det enda som spelar någon roll är att Vilma lever och mår bra, resten ordnar sig alltid...
   

Kommentarer
Postat av: Fia

Hej!
Skönt att höra ifrån er o att Vilma är på bättringsvägen. Jag har undrat o undrat... Men nu vet jag! Och så ska ni flytta, oj. Men hoppas att allt bli bra o att ni trivs! /Fia

2012-09-10 @ 21:10:28
URL: http://www.metrobloggen.se/ihuvudetpafia
Postat av: Lena

Ta hand om dig och familjen!
Styrkekram

2012-09-10 @ 21:10:58
Postat av: Ulla

Härligt höra....Hoppas verkligen ni trivs med det nya huset,,Och får tid med varandra ....Ha det så bra så hoppas jag inte det blir lika långt uppehåll--Kramar till familjen...

2012-09-10 @ 21:19:03
Postat av: Elin.T

Ta hand om dig och familjen! Nu kanske du redan "är där", men var inte rädd för att be om hjälp, i form av samtalsstöd. Det kan vara skönt att få hjälp med att sortera tankarna... <3
Skickar massor av styrkekramar!!
Kram Elin.T

2012-09-10 @ 22:18:03
Postat av: Susanne

Skönt att höra att Vilma mår bra. Nu hoppas jag på att allt ska ordna sig för er som familj också. Kan inte ens föreställa mig allt hemskt du (ni) fått vara med om, först Victor och så nu Vilmas (och morfars) olycka. Jag hoppas att ni nu får mer tid över för varandra och att allt ordnar sig till det bästa för er. Förstår om det inte kommer att bli så mycket bloggande framöver men det var som sagt skönt att få läsa att allt är bra med Vilma iaf, har varit väldigt orolig och varit inne i stort sett varje dag för att titta om du skrivit.
Styrkekramar från Susanne

2012-09-10 @ 22:30:12
Postat av: Sissi

Skönt att höra från dig.
Ja, det är som du säger familjen är viktigast, allt annat är sekundärt.
Ta vara och hand om varandra.
Sköt om Er.
Kram
Sissi

2012-09-11 @ 08:11:04
Postat av: Ingalil

Skönt att höra ifrån dig! Ord bli så tomma sådana här gånger. Vill bara säga jag tänker på Er... hjärtevarma kramar till hela din fina familj. Var rädda om varandra.
Kram
Ingalil

2012-09-11 @ 09:14:55
Postat av: Annika

Så skönt att höra av dig. Tack för att du skriver. Hoppas det ordnar upp sig. Men viktigast av allt är att Wilma mår bra.

2012-09-11 @ 09:38:02
Postat av: Emma

Skönt att "höra" ifrån dej. Ta nu hand om varandra <3 Kram

2012-09-11 @ 12:23:45
Postat av: Hanna M

Ja, skönt att höra ifrån er! Ser att det är mycket just nu, och det förstår jag helt! Ta hand om er! Kramar!

Postat av: Felicia

Skönt att få höra från dig och jag tycker ni gör ett bra val att sälja gården man ska inte bo kvar om man inte orkar och som du säger man har hellre en familj som håller ihop istället för ingen. Ni har vart med om mycket först Victor och sen den stora hemska trafikolyckan med Vilma och din pappa! men det blir nog bättre när ni flyttar och inte får så mycket att göra.

Jag sänder massvis med stora varma styrke kramar till er!!!!! <3

2012-09-11 @ 13:10:14
URL: http://allaminaliv.bloggspace.se
Postat av: Anna

Skickar en styrkekram!

2012-09-11 @ 19:27:11
URL: http://www.lovemylife-blomman.blogspot.com
Postat av: Caroline

Hej,
Jag var här igår, första gången på länge, och blev som alla andra jätteorolig. Så att du nu hade uppdaterat var jätteskönt att läsa. Ett stort lycka till till er. Det kommer att gå vägen, det känner jag i magen.

2012-09-11 @ 20:22:54
Postat av: Josse (karlshamn)

Hej fina Sofie!
Det var längesen jag var här inne på din blogg. Och nu när jag läste fick jag en chock och tårarna kom direkt. Allt de hemska ni redan har genomgått ska inte behöva gå igenom något som är så hemskt igen. Jag blev väldigt lättad att de gått bra med vilma och hoppas lilltjejen mår så bra hon bara kan. Jag tänker ofta på er fina Victor och gråter lite då och då. Världens finaste! <3

2012-09-11 @ 20:52:11
Postat av: Teres

Åhhh vad härligt att läsa att allt är bra lilla sessan. Resten faller på plats tids nog.

God natt!

2012-09-11 @ 22:25:09
Postat av: Ewa

Skönt att lilla tjejen mår bra. Livet är inte alltid så snäll mot en. Hoppas allt blir bättre när ni flyttat till nytt.

2012-09-12 @ 11:47:02
Postat av: Emma, Mamma till Tuvaliee och gravid med nr 2!

Åh gud så skönt att få se att allt är bra med er efter omständigheterna. Önskar er all lycka med framtiden.. Kram

2012-09-13 @ 07:53:05
URL: http://aboutourslife.blogg.se
Postat av: Moa

Otroligt skönt att höra att Vilma mår bra! Ta all tid i världen för att ta hand om er själva och varandra för som du säger, det ordnar sig. Gör det som känns bäst så får det ta den tid det tar. Kram!

2012-09-13 @ 12:11:19
URL: http://dayviews.com/legobit
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Hoppas att det ordnar sig till det bästa för dej och familjen.Har man för mycket i bagaget så är det starkt jobbat att "gå vidare"och se det positiva i det jobbiga.Jag vet,har också mycket i min ryggsäck.Många kramar till er,ge den största kramen till sötnosen Vilma.Kia

2012-09-13 @ 20:32:46
Postat av: Malin

Kramar till er<3

2012-09-13 @ 23:08:15
Postat av: Therese

Lycka till med allt! Hittade hit av en slump och har tårar i ögonen.Fina barn har ni och är glad för er skull att ni kan komma nära graven som en hel familj och att olyckan inte tog er fina dotter!! Många kramar

2012-09-15 @ 22:16:28
URL: http://lillekott.bloggspace.se
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Snälla söta Sofie,kan du maila mej din nya adress vid tillfälle.Har en liten överraskning till Vilma som har med Simon och hans skola att göra.Kram Kia
Antar att du kan se adressen ,om inte så skriv det här om du inte kan se den.

2012-09-16 @ 20:47:22
Postat av: Melissa (Cazpers mormor)

Du ska inte behöva säga förlåt till oss. Herregud, efter allt du gått igenom, du har så klart haft annat att tänka på. Så skönt att Vilma mår bra. En flytt med allt vad det innebär är stort steg det också. Var hämtar du all denna kraft? Jag önskar er lycka till och en styrkekram!

2012-09-17 @ 07:58:26
URL: http://www.mestwest.blogg.se
Postat av: Anna Silfver

Finaste vännen, inte ska du be om ursäkt för att du inte hinner/orkar/vill uppdatera bloggen jämt.
Dina inlägg är välkomna, när som helst, hur som helst!
Ringer dig nån dag :-)

Om du får nån sekund över...Kika gärna in hos mig, där du fått en utmärkelse :-)

KRAM KRAM

2012-09-19 @ 04:01:37
URL: http://utrotaklumpen.com/
Postat av: En medmänniska /Malin

Håller med Melissa och Anna till fullo. Inte ska du be om förlåtelse. Detta är din/er blogg och du uppdaterar precis när Du vill och orkar. Vi som förstår det, finns ju här oavsett, alltid.
Styrkekramar ♥

2012-09-22 @ 15:09:07
Postat av: Lina Andersson

Håller med! Be inte om ursäkt! Jag tänker på er familj ofta. Så glad att lilltjejen är ok. Ta nu hand om er familj! Prioritera bort allt annat som tänkas kan! Stora kramar från Malmö

2012-09-22 @ 15:44:29
Postat av: Malin

Att Vilma mår bra igen är en enorm lättnad, och att ni som familj kämpar för att hitta tillbaka till varandra igen, är också helt underbart. Lycka till med allt!

Kontakta mig gärna :)

2012-09-25 @ 17:26:38
Postat av: sofie

Hej Kia!

Din mailadress syns inte här, maiade på en som jag hittade i ett gammalt inlägg - men vet inte om det kom fram ?

2012-09-26 @ 12:27:55
Postat av: Heidi

En jättestor kram till hela familjen <3 Jag satt och läste tidningen
Vi föräldrar igår kväll och plötsligt så såg jag artikeln om Victor och er. Vilken fin artikel det var, det kom många tårar. Vår son är 1,5 år nu och att föreställa sig ett liv utan honom går inte. Ni är riktiga kämpar som orkar gå vidare efter allt som hänt. Är så glad att Wilma mår bra nu, hon hade verkligen änglavakt. Ta hand om varandra & lycka till i nya, fina hemmet :)Kram från Cazpers moster

2012-09-27 @ 06:52:59
URL: http://www.smarrimums.blogg.se
Postat av: favoritskvaller.blogg.se

Hej jag har nyss startat en skvallerblogg om mina favoritbloggar:) Och varje gång jag får ett nytt besöksrekord så skriver jag om någon ny. Just nu e de 300 unika så hjälp mig att komma upp till 300 och tipsa och vem du vill jag ska skriva om :)

2012-09-28 @ 15:49:57
URL: http://favoritskvaller.blogg.se/
Postat av: Hanna Karlsson

Hoppas att det lugnar ner sig i ert liv nu och att allt ordnar sig till det bästa.

2012-10-08 @ 06:57:37
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: caroline

Sofie! Kikar in här lite då och då för att se hur det är med er. Såg dina senaste inlägg för en tid sedan och all luft gick ur mig. Jag är så glad och lättad att Vilma mår bra. Allt annat löser sig ska du se.

2012-10-08 @ 21:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback