Knutten på språng...

        DATUM: 2009-04-10 TID: 18:23:01
Kan man känna lycka i så stark sorg. Får man glädjas trots det hemska? Idag har ialla fall jag gjort det. Det har varit en härlig dag idag. Fint väder och kärt besök. Victor fick träffa sina systrar, sin gammelmorfar med fru och min mormor. Vi grillade korv nere på gården utanför lekterapin och sedan fikade vi på verandan på avelningen.
Victor var någorlunda pigg men ändå sådär konstigt trött men jag skall snart komma till det härliga. Ca 30 minuter efter att besöket åkt hem igen så vaknade plötsligt Victor ur sin middags sömn och var, ja faktiskt nästan som vanligt. och tror ni inte att den lilla grabben pekade på sin motorcykel och tjatade om en åktur. ja ja tänkte vi, han kanske i alla fall orkar sitta på den. Men tji fick vi. Ut for Victor genom dörren med sin röda keps, precis som inget hänt. Sedan åkte han runt runt i full fart utan paus i nästan en timme! jag menar det här är samma unge som för en natt sedan var så dålig att läkarna inte trodde han skulle klara sig.
Under den lilla timmen så kändes allt precis som förut, ungefär som att Gud hade get oss denna lilla stund för att orka med resten av resan. En timme för oss alla att kunna pusta ut och samla krafter.
Sedan körde han helt sonika in på rummet igen, parkerade nedanför sin säng och pekade att han ville lägga sig. Fem minuter senare sov han.
Ja denna kille är inte av denna värld, så är det bara...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad skönt att plutten mådde bättre idag iallafall! =) Kramisar

2009-04-10 @ 19:19:25
URL: http://readmeto.blogg.se/
Postat av: Nina

Det är helt otroligt vad den lille killen kämpar! Så härligt att ni fick dessa ljusglimtar tillsammans idag.

Många kramar!

2009-04-10 @ 19:31:58
URL: http://ninni82sblogg.blogg.se/
Postat av: Morfar Christer

Det var en underbar dag med Victor och er alla och se att han är så stark. Det bådar bra inför att kanske få sätta honom på den stora motorcykeln med morfar i morgon påskafton. Ska bli kul.. hoppas han mår skapligt då och att natten blir lugn för er alla.



kram moffa

2009-04-10 @ 19:49:50
URL: http://mckillen.se
Postat av: Nina

När den käraste som finns på jorden

blir sjuk och allt känns svårt

samlas hela änglahjorden

och håller varandra tyst och hårt



små änglar hand ihand runt barnet

vakar bredvid mor och far

i skymning, natt och gryningstimma

de lovar oss att stanna kvar

2009-04-10 @ 20:30:27
URL: http://ninni82sblogg.blogg.se/
Postat av: Anna Haapala Silfver

Vilken otrolig fighter han är lille, goa Victor!

Fantastiskt att få läsa att ni fått ha en sån underbar dag tillsammans, håller tummarna hårt för fler såna stunder!

Kramar och åter kramar till er alla ///Anna

2009-04-10 @ 21:38:25
Postat av: Sandra

Vad skönt att läsa att ni haft en sådan fin dag tillsammans!



kram

2009-04-10 @ 22:14:30
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: Kajsa, Brian & Lewis

Det fick mig att må bättre att läsa ditt inlägg, så jag förstår hur ni måste känt det i den timmen.

Kram till vår lille fighter från oss tre.

2009-04-11 @ 08:42:45
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Elin

Har precis hittat hit via en annan blogg och blir både ledsen och glad för er skull! Det är så härligt att läsa om er fighter, han har minsann inte gett upp och han tänker leva livet så länge han orkar. Tänker på er! Kram

2009-04-11 @ 14:29:50
Postat av: Elin A

Hoppas så att lille Victor orkade åka med morfar på motorcykeln idag! Fint att läsa om den stunden som er älskling var pigg igår.

Många varma kramar och tankar!

2009-04-11 @ 22:06:57
Postat av: Morfar Christer

Oj oj..så lycklig jag är!!,, Victor trots att han var så svag sjuk och trött när jag kom.. SKULLE bara åka med mig på MC.n. Vi åkte många varv först runt gatan vid lasarettet, men han ville mer. Så då drog jag på mig hjälmen och han sin cykelhjälm, och vi åkte ner på stan, ca 2km i Uppsala Centrum med Victor framför mig på sadeln diggandes musiken från högtalarna till skön musik och vi fick en fantastisk stund.....

2009-04-12 @ 00:58:08
URL: http://mckillen.se
Postat av: Morfar Christer

PS..ibland undrar jag när vi ses, Victor och jag,. om Victor någonsin kommer att ge upp,..en sån otrolig vilja..styrka..kraft...glädje.. kärlek.. som han har, och som han ger till oss, vad kan ta död på den....INGEN.............!!!!!!!!!!!

Han kommer alltid att finna inom oss..

2009-04-12 @ 01:09:08
URL: http://mckillen.se
Postat av: Ewa

Känner er inte, men ni finns ständigt i mina tankar..Ni finns i mina böner, mina önskningar att Viktor ska bli frisk, för han verkar vara en enorm liten kämpe. Jag har själv cancer, men jag är i alla fall 52 år, och ni ska bara veta, vad denna lilla härliga kille, gett mej styrka. Tänker på hans leenden, då jag själv har det jobbigt.Tänker så på er, hans nära o kära, och skickar önskningar om styrka till er alla!! Kram Ewa

2009-04-12 @ 08:43:33
Postat av: Cazpers moster Heidi

Hej! Jag läste er artikel i tidningen idag och det var svårt att hålla tillbaka tårarna. Det ni går igenom nu måste vara något av det jobbigaste en människa kan gå igenom i sitt liv.

Cazper ringde oss sent i lördags kväll och frågade om han fick komma hem till oss. Jag tror han behövde komma ifrån allt en liten stund och tänka på något annat. Så han fick följa med oss till landet i Norrtälje. Där hittade han genast några kompisar som han busade med hela dagen. Han fiskade även med min sambo Fred (inga napp!) och på kvällen åkte vi hem till oss och hyrde film och köpte massor med godis :)

Jag ville bara sända er en liten tanke. Kämpa på!

En stor kram till er alla från Cazpers moster Heidi

2009-04-13 @ 13:39:44
Postat av: Jenny,Mats,Viktor & Liten,

Vilken kämpe eran lilla Victor var, tänk vad barn kan vara så totalt obekymersamma och bara leva för dagen. Mina tankar är med er och jag är säker på att Victor tittar ner på er uppifrån på sin lilla motorcykel ;).

kramar ifrån Jenny

2009-05-18 @ 12:04:39
Postat av: annika

Hade inte läst inläggen här tidigare om Victors motorcykelåkande på påskafton. Så himla fint att han fick göra det och vad härligt för morfar att han fick den stunden med sitt barnbarn.!!

2009-05-19 @ 10:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback