Söndag

        DATUM: 2009-04-27 TID: 23:00:05

Idag åkte jag, mina två systrar och min nära vän Sandra ut till ett stall utanför Sala, där vi under tre timmar spenderade en underbar ridtur i det strålande solskenet.
Vi red på välutbildade barockhästar (andalusier/lutsianos/) och avnjöt en mysig fika stund i skogen.
Det var min syster som drog iväg mig på det här och jag kan säga att det behövdes! Det var länge sedan som jag kunde koppla av och bara tänka på annat för en stund. Uppe på hästryggen känner jag mig lycklig och fri, konstigt nog.
Det var toppen kul att Sandra följde med också. Hon kan verkligen få mig att skratta.

Efter ridturen så åkte vi tillbaka till min  äldre syster och åt tårta, lilla Josse fyllde nämligen år. Sedan bar det iväg till en studio i Västerås där vi spelade in fyra låtar till Victors begravning. Ingen av oss kommer orka sjunga den dagen, men vi vill ändå att det skall vara så personligt som möjligt så detta blev kompromissen.
Resultatet blev helt ok med tanke på den korta tid vi hade på oss. Jag som vanligtvis aldrig sjunger inför NÅGON, kände att jag fick kraft genom Victor och sade till mig själv att nu jävlar skall det bli av. Det får bära eller brista.

Jag kanske lägger upp en ljudfil efter begravnigen så får ni lyssna.


Kommentarer
Postat av: morfar till Victor..

*Så glad att du äntligen kunde ta din ridning du fått och vädret var ju toppen. Ser fram emot att lyssna på framförandet från er.. spännande..



kram pappa

2009-04-28 @ 00:08:34
URL: http://mckillen.se
Postat av: Linn

Ja de vill jag höra, beklagar verkligen sorgen! jag fäller en tår för varje inlägg.



Det låter som att ni är väldigt stakra:)



2009-04-28 @ 09:07:41
URL: http://lindhe.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Så skönt att du har dina systrar,ni är så sammansvetsade och har en otrolig styrka i varandra.Det var fint av er att sjunga till Victor,det tycker han om.Kram Yvonne och gammelmorfar Kurt.

2009-04-28 @ 21:53:28
Postat av: En medmänniska

Glad att ni hade sån härlig ridtur tillsammans i söndags. Det behövde du verkligen Sofie.



Gulligt gjort, förhoppningsvis lägger du ut en ljudfil sen så vi får lyssna på låtarna som kommer spelas för er Älskade Victor imorgon. Sänder all styrka jag har till Dig och Peter och övriga familj, nära kära som är med er imorgon. Många kramar till Er alla.

2009-04-29 @ 09:48:26
Postat av: mona

Vilken styrka! Va lycklig lilla Viktor är som ser ner på sin mamma och pappa vad ni gör . Jag har själv misst ett barn innan födseln och vet hur det var men detta.... Stora Kramar till er alla, en medmänniska

2009-05-11 @ 15:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback