Victors plats...

        DATUM: 2009-04-22 TID: 21:00:08

Under ett litet vackert träd sprider sig en tät grön matta ut sig. Dess knotiga grenar sträcker sig över marken som en skydande hand. Luften är sval och frisk och högt över oss sjunger fåglarna de ljuvaste stämmor.
Platsen vi valt ligger inte öppet och kalt, utan i ett krön av en backe i ett skyddande hörn. Hit går bara de som har sina käraste som vilar brevid. Hit når bara fågelsång och vindens sus. På sommaren hör man det rogivande ljudet av vatten från den ringlande bäcken längre bort.
Du älskade vatten, det var det bästa du visste, och kanske sitter det en liten fågel hos dig i trädet när inte vi är där. Här kan du vila, känna ro och frid. Här kommer vi alla snart att samlas, för ett sista förväl. Men vi säger inte adjö för evigt. Nej nej nej. Här kommer en kämpe, en prins en kung att ligga. Det här är DIN plats.

Älskar dig., vi ses snart

/Mamma


Kommentarer
Postat av: annika

Hej! Vad fint det verkar vara där Victor ska vila. Eller kanske springa omkring och leka när ingen ser. Hoppa i vattnet en stund. Mitt varmaste deltagande till er från någon ni inte känner. Victor och ni mamma och pappa har berört så många med er berättelse och det känns bra att veta att Victor kände er värme och trygga famnar och händer in i det sista även om han verkade ha det kämpigt. ta hand om er!

2009-04-22 @ 21:10:05
Postat av: Annika

Hej! Vad fint det verkar vara där Victor ska vila. Eller kanske springa omkring och leka när ingen ser. Hoppa i vattnet en stund. Mitt varmaste deltagande till er från någon ni inte känner. Victor och ni mamma och pappa har berört så många med er berättelse och det känns bra att veta att Victor kände er värme och trygga famnar och händer in i det sista. ta hand om er!

2009-04-22 @ 21:11:32
Postat av: Mamma till 3

Det låter som en alldeles underbar plats för en prins. Fast jag ej känner er så tänker jag på er många gånger om dagarna. Massor av styrkekramar till alla er som är Victors familj!

2009-04-22 @ 21:16:01
Postat av: Christel

Jag gråter efter varje inlägg. Du skriver så fint och det är så fel att du ska behöva skriva om sådana här saker. Så otroligt ledsen för er skull. Det låter som en fantastisk fin plats. Det allra bästa för er lille prins. Vink, vink, lille Victor!

2009-04-22 @ 21:44:29
URL: http://froken-fraken.blogspot.com
Postat av: Bodil

Det låter som en jättefin plats, vatten, grönska och fåglar. Tänker massor på er, på Victor och på allt runt omkring. Stora kramar!

2009-04-22 @ 21:49:35
URL: http://badhusgatan.blogg.se/
Postat av: Elin A

Det låter som en väldigt fin plats till er lille son! Den finaste som ni kan ge honom som ängel. Tänker på er! Många varma kramar Elin.

2009-04-22 @ 22:02:10
Postat av: M

Jag hoppas och tror att lilla Victor har det bra. Det gjorde ont i mig när jag läste inläggen. Jag är verkligen ledsen för er skull... Jag finner inga ord. Ta hand om er och jag önskar er alla lycka i framtiden. Sånt här borde inte hända...

2009-04-22 @ 22:10:18
Postat av: Anna

På bilderna ni lagt upp ser man en liten pojke, med ett stort fint leende på läpparna.. Jag tror ingen någonsin kommer kunna föreställa er den smärta ni får gå igenom. Men jag vet att det är många som blir berörda och som tänker på er. Platsen låter underbar, och inte långt ifrån ligger en bäck, det var precis det som jag också älskade när jag var liten. Ta hand om varandra, jag tycker att ni är fantastiska föräldrar som orkar gå igenom något sånt här. Varma kramar till er!

2009-04-22 @ 22:10:44
Postat av: morfar till Victor..

Vill absolut inte ta åt mig någon ära, men det här är den kyrka som jag tyckte skulle vara den som Victor skulle vila vid. Jag har alltid älskat den över 1000 år gamla kyrkan och varit där några gånger tidigare och tänt ljus. Den vackraste plats som finns för lilla gubben, här kan vi hälsa på honom så ofta vi kan... Han älskade Rosa färg....

kramar

morfar Christer

2009-04-22 @ 22:13:21
URL: http://mckillen.se
Postat av: Angelica

fint skrivet (f)

han har det bra där uppe och kollar ner på er, han skyddar er från allt ont! Ta hand om er.

2009-04-22 @ 22:49:47
URL: http://angelicajoohansson.blogg.se/
Postat av: caroline

Låter fint där han ska få vila.

Usch jag är så himla berörd av det här!

Tårarna slutar aldrig att rinna.



Jag lånade en fin bild av er på lille victor tillmin blogg..jag hoppas att det var okej.

Ville så gärna skriva om honom där, samt uppmana om att skänka pengar till hans fond.

Vill ni inte att jag har bilden där så säg till så tar jag bort den direkt.



Ta hand om er.

2009-04-22 @ 23:07:15
URL: http://carolinekratz.blogg.se/
Postat av: Emilia

Det ni skriver berör en sååå, det låter som en underbar plats där han nu ska få vila. Gråter efter varje inlägg & beundrar er så att ni orkar gå vidare. Massvis av styrkekramar från en som ni inte känner men som följer er blogg varje dag.

Kram Emilia

2009-04-22 @ 23:09:21
Postat av: Sofia

tänker på er, hoppas viktor har det bra där uppe.

Kram <3

2009-04-22 @ 23:20:23
URL: http://rosaconverse.devote,se
Postat av: caroline

Låter fint där han ska få vila.

Usch jag är så himla berörd av det här!

Tårarna slutar aldrig att rinna.



Jag lånade en fin bild av er på lille victor till min blogg..jag hoppas att det var okej.

Ville så gärna skriva om honom där, samt uppmana om att skänka pengar till hans fond.

Vill ni inte att jag har bilden där så säg till så tar jag bort den direkt.



Ta hand om er.

2009-04-22 @ 23:21:22
URL: http://carolinekratz.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Å du skriver så vackert Sofie! Platsen som ni valt ut låter sååå fin, för den tappraste bästa lilla kämpen i hela världen. Eran underbara Victor!



Tänker på er.

2009-04-23 @ 07:01:26
Postat av: Anna Haapala Silfver

Älskade vänner,

Ni har absolut hittat den bästa av de bästa platser till lille Victor.

Han, vår käre, tappre, kämpe, kommer där med all säkerhet att må som den prins han är!

Skickar över all styrka jag har och de största av kramar till Er!

Ni finns i våra tankar dag som natt...

Hoppas vi ses och hörs snart igen! /// Anna

Postat av: Veronika

Du skriver så otroligt vackert om er underbara ängel. Tårarna rinner och rinner och man önskar att man kunde ändra världen.



Kom ihåg... När ni står där tillsammans, alla Victors när och kära, och tittar på hans plats där han ska få vila så sitter han på ett vackert vitt moln och tittar ner på er med sina änglavingar vakande över er.



Jag önskar er all styrka genom sorgen.

Tankarna går till er och er underbara lilla ängel.



Kramar i mängder

2009-04-23 @ 10:51:46
Postat av: Skriver igen

Har redan skrivit tidigare men kan inte låta bli att göra det igen... Som många andra redan har skrivit så är du väldigt duktig på att sätta ord på er förlust och stora sorg. Jag läser dagligen och tårarna kommer varje gång, det är så ledsamt att ni drabbats av en så stor sorg och många har gripits av er kamp för er son. Inte minst blir man ledsen över att Victor inte fick vara hemma den sista tiden. Ni är mina hjältar och även er son Victor som kämpade så för att få fortsätta att leva... Inget man skriver kommer att lindra er sorg men ni ska veta att vi är många många som tänker på er! Många varma tankar till er alla!

2009-04-23 @ 11:18:40
Postat av: isabella

<3

2009-04-23 @ 17:13:54
URL: http://isabellaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Emma

Jag läste om det här i tidningen (om vart han var tvungen att vara de sista dagarna). Jag är ledsen, ingen kan nog förstå vad som hänt. Men ni båda ska veta att jag gråter. Jag gråter för eran skull trots att jag inte känner er, detta berörde mig. Lycka till! Tiden läker sår. Det blir bättre! Sköt om er, ni klarar er - tillsammans

2009-04-23 @ 17:53:15
Postat av: Nina

Finaste vänner! Det låter som en jätte fin plats, värdig en prins, en strålande stjärna, eran Victor!

Våra tankar finns hos er.

Många kramar från oss i Köping

2009-04-23 @ 18:06:49
URL: http://ninni82sblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Fy det är så hemskt, så orättvist och så ofattbart!

Jag beklagar sorgen.

Styrkekramar i massor till dig/er!

2009-04-23 @ 19:23:01
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Zanna

Så vackert för den lille prinsen..

2009-04-23 @ 21:58:40
Postat av: Anonym

Känner sån medkänsla för de ord du utrycker. Du skriver det så rätt och med sån inlevelse. Gråter varje gång. Det är sjukt att orättvisan kommer och knackar på ens dörr, när man minst anar det. Det ska ju inte hända en själv, bara sånt som står i tidningar eller på film .. eller hur? Jag har full förståelse för din sorg .. och lusten till att fortsätta som vanligt. jag har själv gått igenom samma sak. Jag är nu fjorton år och förlorade min pappa för 8 år sedan. Det är fortfarande svårt att fortsätta utan honom. Men jag vet att vi kommer ses .. någon gång.

2009-04-23 @ 22:06:49
Postat av: Kajsa

Ord kan inte beskriva vad jag känner för er. Det går inte 1 enda dag (sedan jag hittat hit till er blogg) utan att jag tänker på er lilla ängel. Ni är så oehört tappra! Platsen som han ska få vila på låter helt underbar, där kommer han trivas! Jag ber för honom och för er. Styrke kramar / Kajsa

2009-04-23 @ 22:54:51
Postat av: peter

Victor min älskade son! Sitter här och tänker varför? Varför togs du ifrån oss? Saknar dej så det gör ont. Vaknar varje natt och och drömmer om dej!

Saknaden och att veta att aldrig få hålla om dej pussa och krama dej.Snälla ta mej här ifrån. Står inte ut!Jag hoppas vi ses igen. För mej finns du alltid kvar! Älskar dej för evigt!!! Puss/ din pappa

2009-04-24 @ 08:47:41
Postat av: Mathilda

Varkar vara en underbar plats ni valt åt Viktor! Han tittar nog ner på er och känner hur älskad och saknad han är, av både nära & kära, och fråmmande människor som verkligen gripits av er situation!



Viktor ska vara stolt över att få dig & Peter till sin mamma & pappa, han kunde inte fått några bättre föräldrar!



Jag känner er inte, men när jag läste och hörde om er så kändes det så nära, eller hur man ska säga. Jag är själv mamma till en kille på snart 16 månader, och jag jämförde mig själv med er, hur jag skulle känna om det var jag & min familj som var i er situation, och det gav mig kalla kårar!



NI är så starka, så otroligt starka, och har nog inspirerat många här i vårat avlånga land!



Viktor kommer alltid leva vidare...

Tänker på er och er lilla prins många gånger om dagen.



Massa styrkekramar!

2009-04-24 @ 09:13:49
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: gammelmorfar och Yvonne

Vår lilla hjälte,där i den knoppande grönskan och fågelsången.Där får han frid.

2009-04-24 @ 10:06:11
Postat av: Yvonne

En ängel kom och fattade din lilla hand

tog dig med till himmelens land

ängeln sa dit vi nu går

ej någon smärta och sjukdom når.

Kära Sofie och Peter,Victor kommer alltid att finnas med er,och oss alla.Underbart att ni hittat en så vacker plats där ni kan vara honom nära.

2009-04-24 @ 10:30:36
Postat av: Anonym

Låter vackert! Som den perfekta platsen!

Även om man själv inte ens i närheten kan förstå smärtan ni känner så känner man med er.

Tycker ni är SÅ starka trots alla motgångar!

Har följt er blogg sedan någon vecka tillbaka när jag hörde talas om den. Er styrka sprider sig genom landet.

2009-04-24 @ 22:36:15
URL: http://cissiblixt.blogg.se/
Postat av: Ida

jag tror viktor kommer älska denna platsen och där kan ha kul och leka.. Jag sörjer med er <3 Vikor är en riktig kämpe och han är en prins. Hoppas han leker uppe i himelen med min kompis som också lämnade världe i cancer. Ska be till honom att han tar hand om lille Vikto.. Rip Viktor

2009-04-27 @ 00:09:25
URL: http://babelovee.blogg.se/
Postat av: Klara

hej, jag kan inte förstå hur jobbigt det känns. man känner sig så maktlös när man inget kan göra.

jag ber för er och Victor varje kväll.

hoppas allt blir bra, kämpa på!

2009-04-27 @ 20:12:32
Postat av: mirjam

När jag läser er blogg så gråter jag. Inte bara utav medlidande utan också för att jag blir rörd av all denna kärlek som fanns, och alltid kommer att finnas, i er familj. Jag vill skicka med er ett litet bibelord om kärlek. 1 Kor 13:7 :" Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Kärleken upphör aldrig." 1 Kor 13:13 :" Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken. "

2009-04-27 @ 21:16:43
Postat av: Kaisa

Dina ord går rakt in i hjärtat, jag kan inte förstå er smärta men jag lider med er så, tårarna kan inte hindras när jag läser detta, det låter som en underbar plats ni valt ut åt lilla Victor. Varma kramar och tankar till Er.

2009-04-29 @ 02:32:39
Postat av: Sanna

Ja har följt Viktor sen ja hörde talas om den lille ängeln. Ja har blivit så berörd att ja flera ggr om dagen tänker på han och hur ni i familjen har de. Ja vet att de är många barn som blir drabbade, men ja blir så FRUKTANSVÄRT arg på att de sker. Ja önskar ja kunde göra nåt. De minsta ja kan göra är att sätta in pengar. Ja lider å gråter med er å beundrar er för er styrka. Ta hand om er.

2009-05-07 @ 22:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback