Boken

        DATUM: 2009-08-18 TID: 15:49:26
Hejsan, ser att det är många som skrivit inlägg om att de vill köpa boken. Det lättaste är ju att gå in på länken till vänster på Victors blogg som ser ut som boken, där det står "Läs den gripande historien om Victors kamp".

Om ni inte kan trycka på den av någon anledning så kan ni gå in på adressen www.vulkan.se och hitta den där.
Den finns bland annat i listan över "Bäst sålda just nu" och ni kan även söka på den i "Sökfältet" högst upp.
Den heter "Någon gång, någonstans möts vi åter igen..."
Klicka bara på "Köp" och följ instruktionerna.

Det var någon som undrade om den fanns att låna på biblioteket, men svaret är nej tyvärr. Tror att biblioteket själva måste köpa in den då, och jag tror inte att det är så många som vet om den här sidan och att boken ens existerar.
Jag vet också att priset för boken är väldigt högt, och det är nog för att Vulkan endast trycker exakt det antal exemplar som beställs. Hade boken publicerats i ett vanligt bokförlag, tex Bonnier så gör de ju massupplagor av den och säljer den då till mycket billigare priser.
Men jag var ju tvungen att lägga in den på Vulkan pga nomineringen till Årets Blok. Hoppas att ni ändå tycker den är värd pengarna och beställer en egen så Victors historia sprids.

Många kramar Sofie

Kommentarer
Postat av: Victors morfar Christer

Väntar med spänning på min bok....



kram

pappa

2009-08-18 @ 16:21:50
URL: http://mckillen.se
Postat av: Anonym

jag har köppt din bok, om man beställer den som e-bok så blir det lite billigare. En välskriven bok som andas kämparglöd och som griper tag och släpper inte förräns man läst hela. Jag sträckläste den på en gång, tack Sofie för att du delar med dig och får oss att reflektera över vår egen tillvaro. kram mari

2009-08-18 @ 16:38:24
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Fick min bok idag och har läst den från pärm till pärm. Många tårar fälldes vill jag lova, både över er förlust av Victor, kampen som slutade så fel och den fruktansvärda ångest både ni och han måste ha upplevt under hans allra sista tid. Jag kunde aldrig föreställa mig att slutet skulle vara så smärtfyllt. En så fruktansvärd bild att minnas. Förhoppningsvis tar alla andra fina minnen överhanden, och bilden av Victor som den oehörda lilla glädjespridare som han verkade vara. Jag log stort genom tårarna när jag läste om hans trolleri och andra bus som han orkade med, ända in i det sista. Som du skriver i boken, Sofie, så behövde Victor iallafall aldrig känna sig ensam, och han var ständigt omgiven av er starka starka kärlek. Genom den tror jag att han fick all sin kraft att orka leva fullt ut den korta tid han fick.



Tack för att jag får läsa om er lilla stjärna!

2009-08-18 @ 17:32:24
Postat av: emelie

hej !

köpte din bok idag och har nu läst hela . tårarna forsade och tankarna bara for runt i huvudet . hur kan man klaga på små saker som inte betyder någonting ? du fick mig på andra tankar och jag fick en annan syn på livet tack vare din bok . du är en stor förebild sofie och otroligt stark !

och vilken stark kämpe han var victor !



jag vill önska dig all lycka med din gravidtet ! jag kommer verkligen fortsätta följa din blogg .



många varma kramar emelie

2009-08-18 @ 19:01:08
Postat av: Ung Mamma - 16 År & Gravid

jag ska köpa boken , vill verkligen läsa den , tycker de är så sorgligt & synd de som hänt verkligen =(

2009-08-18 @ 19:10:05
URL: http://www.metrobloggen.se/ungmamma16
Postat av: Moa

hej

jag har självklart beställt boken! vulkan är bra, funderar själv på att ge ut en bok där (tror inte jag kommer sälja några kopiösa mängder), men visst är det synd att priset blir så högt. kram!

2009-08-18 @ 20:13:43
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: annika

Sofie, den är verkligen värd att läsa. Vet inte om det finns så många böcker som beskriver ett barn med cancer så ingående och gripande. Hoppas som någon skrev ovan att era fina minnen av Victor hjälper er att sudda ut slutet. Undrar om ni fått någon förklaring till att han måste ha så ont trots så mkt smärtlindring. Det kändes så jäkla orättvist. Jag tänker jättemycket på det och kan inte förstå. Först en sån oerhörd kamp mot sjukdomen och så måste det sluta så smärtfyllt.

Tänker på er!

2009-08-18 @ 20:43:04
Postat av: Jessica

Hej Sofie,

Jag köpte boken för nån vecka sen och läste den i ett streck. Den var väldigt bra skriven, men så otroligt jobbig att läsa. Så mycket som ni har fått gå igenom, jag blir arg bara jag tänker på det. Det är så orättvist.

Jag vet inte om du minns att jag skrev att jag håller på med en sak till er, en liten present. Jag har dock en ganska viktig del som fortfarande saknas och det verkar som att just det jag är ute efter inte växer på träd direkt. =( Men jag hoppas att jag snart ska ha den klar, så att ni kan få den. Jag tänkte lämna den vid Victors grav, så får ni hämta den. Men jag säger till när jag har den klar och jag kan ta mig till Bålsta.

Sköt om er så länge.

Kramar Jessica

Postat av: Ann-sophie

Ska beställa boken el jag vill men vet inte om jag vågar,klarar jag att läsa utan att bryta ihop helt!?

Jag gråter som en tok när jag läser bloggen och ser de fina fotona på Victor.

Ser inte länkarna i denna nya blogg vart ska de finnas? kanske fel på min dator...tänker på er massor ni är så starka kram på er

2009-08-18 @ 21:07:55
Postat av: Jessica

Kom av en slump in på bloggen och har nu köpt boken, man blir verkligen berörd av eran historia. du är stark som på ett sådant fint sätt kan beskriva om Viktor och om eran kamp.



Ni är starka.

2009-08-18 @ 23:58:11
Postat av: En medmänniska

Väntar på boken, en del av er har fått hem den i brevlådan kan jag läsa. Se om den kan tänkas dyka upp denna vecka även hos mig.

Kändes självklart och mycket viktigt att köpa den och hoppas fler gör det!



Vidhåller fortfarande hur märkligt och dåligt det är att flera av er FORTFARANDE inte kan stava Victors namn rätt =(



2009-08-19 @ 00:47:20
Postat av: annika

God morgon!

Vill bara berätta att Sofies och peters vänner familjen Haapala Silfver med sonen Melwin medverkar i senaste numret av Vi föräldrar. Läste artikeln i går kväll. Den handlar om melwins kamp mot sin hjärntumör. Hade inte förstått vilken otroligt kämpig behandling han går igenom i schweiz. Vilka hjältar alla dessa små kämpar är. Och deras föräldrar.

2009-08-19 @ 07:46:57
Postat av: Caroline

Wilma var vi inne på från början till vårt tredje barn som är beräknat i oktober. Det är ett jättefint namn, men nu har vi då äntligen bestämt oss för Lovis. Lovis Astrid för att vara mer exakt. Måste bara få säga att jag tycker det är så vansinnigt roligt att se hur lite positiva saker börjar smyga sig in i er vardag.

2009-08-19 @ 21:33:35
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej!

Sofie, boken är så gripande och så himla sorglig. Det är jätte jobbigt att läsa, för att jag måste ta många pauser för att gråta. Mina tårar rinner hela tiden och det gör så ont i mig att eran fina lilla prins inte är hos er.. Ni kämpade så länge, det är så hemskt och orättvist att cancern tog eran underbara son.. Blir arg och så jätte ledsen..

Himlens finaste ängel är eran lilla son och så är han min lilla hjälte..

Ni finns i mina tankar varje dag!

Ta hand om varandra!

Massor av kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-08-20 @ 10:08:21
Postat av: ParadisFrida

Boken är värd varenda krona!!

Det är ett privilegium att få läsa om lille Victor och att få fortsätta läsa din blogg Sofie.



Du skriver så fantastiskt bra, man kan nästan ta på känslorna!

Stora kramar...



Victor för alltid i mitt hjärta

2009-08-20 @ 11:28:06
Postat av: Maria

Hej! Jag har beställt boken för några dagar sedan och direkt när jag fått den så läste jag ut boken direkt. jag kunde bara inte sluta alltså. Jag satt och grät hela boken igenom, den är så gripande och jag känner med er så!!!!! Han va så fin er lille Viktor! Många Kramar Maria

2009-08-20 @ 20:59:12
Postat av: En medmänniska

Förstår inte hur vissa utav er gång på gång skriver Victor med K ?? Slöhet eller vad, nu får ni allt skärpa er :-(



Ingen bok i brevlådan idag heller :( En fråga till er som fått hem boken? När beställde ni er? Jag beställde min den 1 augusti. 3v sen ju, hur länge fick ni vänta?

2009-08-21 @ 22:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback