Fortsätt kämpa !

        DATUM: 2009-08-30 TID: 22:13:31

Blir skakad och ryser är jag läser hur många av er det är som har någon i familjen eller släkten som också har varit/är drabbad av cancer. Vissa som har gått bort och vissa som fortfarande kämpar.
Tänk vad vanligt denna hemska sjukdom igentligen är.

Därför blir jag också extra glad när jag ser att det fortfarande ramlar in pengar på Victor fond varje dag. Otroligt!!!! =)
Vi måste fortsätta kämpa mot denna sjukdom, drabbade eller inte. Vem vet, en dag kanske vi kommer att läsa i tidningen om läkaren som uppfunnit det som alla trodde var omöjligt.  "Botmedlet mot cancer.."

Vi kommer i alla fall alltid att fortsätta sprida budskap och att försöka samla in pengar så att det en dag kan bli sant. Det är det enda vi har kvar att göra för vår lilla Victor och alla de andra små som drabbats.
Blir även mycket glad för varenda inlägg där ni skriver att ni läst vår bok och delat vår berättelse. Då kanske ni får en liten inblick i livet vi levde och hur många av de familjer som sitter där har det just nu...
För även om vår kamp är över så fortsätter många andras, och det är dem som vi måste be för.






Till er som undrat vem det är som sjunger låtarna överst på bloggen så är det jag och mina systrar som spelade in dem till Victors begravning.

Hallelujah: Jag och Therese
Blackbird; Josefine
Another Day ; Jag och Josefine



Kommentarer
Postat av: Amanda

du har så rätt i det du skriver sofie, vi måste fortsätta kämpa för tillsammans är vi starka. Kramar!

2009-08-30 @ 22:21:22
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Elin Thor

Oj vilka fina låtar. Har alltid läst bloggen i Mozilla Firefox och där har det inte gått att trycka på länkarna, nu öppnade jag i Internet Explorer, och här funkar det. Såå fina låtar. Började gråta när jag lyssnade på Hallelujah, texten fick sån stor betydelse nu när detta har hänt :(

2009-08-30 @ 22:29:47
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: Joss

Måste bara säga att din blogg berör väldigt mycket. Det är ingen blogg man läser och glömmer bort.

Måste måste få säga att ni har otroligt vackra röster allihopa! Ingenting som ni tänkt satsa på?

2009-08-30 @ 22:30:51
Postat av: Elin Thor

Jag som kommenterade ovanför också, måste bara skriva igen, ni är så duktiga på att sjunga. Har funderat på länge att köpa din bok, men har tyckt det är lite dyrt som arbetslös, men nu var jag tvungen. Nu är den påväg till mig. Går några av pengarna till barncancerfonden eller tar vulkan allt? Vart bor du och Peter någonstans, stad alltså...

2009-08-30 @ 22:35:07
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Jag gråter när jag lyssnar på Hallelujah. Jag ser lille victor framför mig då. många varma kramar1

2009-08-30 @ 22:37:44
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Jessica/mamma till 2

Absolut ska vi fortsätta kämpa för livet och även för alla änglar som har blivit drabbade av den hemska sjukdomen som äter upp våra käraste och det bästa vi har i våra liv.

Låtarna är så fina och alla ni har en sån fantastisk röst, så vackert. Blir så rörd när jag lyssnar på låtarna, jag grinar och grinar.

Ni och eran fina prins Victor finns alltid i mitt hjärta..

Massor av kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-08-30 @ 23:20:02
Postat av: Anna Haapala Silfver

Stor Kram till Er, våra bästaste av vänner!

Måste planera in en träff snart, mycket snart...

Saknar ju er!

Hörs och syns /// Anna o Co

Postat av: Lotta

Det kan inte ha varit lätt att sjunga in dessa låtar?

Jag som sångerska,måste beundra era känsliga och vackra röster......jag gråter.....!

2009-08-31 @ 07:58:34
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Tess

Klart vi kämpar för Victor & alla andra där ute.. tror du fått upp ögonen för många Sofie...

Tänker på er & Victor varje dag..

Stor kram

Tess mamma till 2 grabbar

2009-08-31 @ 08:02:07
Postat av: Jenny

Så otroligt fint ni sjunger. Man kan ju inte låta bli att fälla tårar.

kram

2009-08-31 @ 09:59:16
URL: http://adriansmamma.blogspot.com
Postat av: Tessan

Har precis läst din bok. Tårarna rinner än. Ni är otroligt starka som gått igenom detta! Livet är verkligen inte rättvist men ni gör ändå det bästa utav situationen. Tänker på er dagligen och önskar er all lycka med Victors kommande lilla syskon!

Kramar Tessan

2009-08-31 @ 10:36:46
URL: http://tessanrudin.blogg.se/
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Jag o mina 5 syskon förlorade vår mamma i cancer 95, då va jag bara 8 år.

det är en hemsk sjukdom, och som du skriver, med allas hjälp kanske vi en dag kan få ett botmedel mot den äckliga sjukdom som äter upp dem vi älskar mest.



Victor har verkligen berört så många, fått människor att tänka om! Ja, lilla Victor e en sann hjälte, och honom kommer jag alltid att bära med mig, som en liten påminelse om allt det onda, men även så mycket gott!

Victor kommer fram genom dina starka ord, utan att känna er på riktigt, känner jag er själsligt!



Kämpa!



Kramar från skåne

2009-08-31 @ 10:38:20
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: Lotta

Hejsan,



din blogg är så otroligt stark och kraftfull. Blir lika berörd varje gång jag läser. Tack vare vad er familj har varit med om så kan jag känna att jag idag tar vara på min tid med min familj. Jag kan se förbi all trots hos min treåring. Jag kan se att det går över och att det är ett tecken på att han älskar mig. Istället för att bli irriterad och arg. Jag kramar lite extra. Pussar lite extra. Jag talar om hur mycket jag älskar min son varje dag. Tack för att du delar med dig, det betyder oerhört mycket.



Har precis varit inne på vulkan och beställt din bok. Jag vet att det kommer att vara jobbigt att läsa det, men det känns vikigt på något sätt.



Kram,

Lotta.

2009-08-31 @ 11:31:00
Postat av: Anna

Har skrivit till dig tidigare men måste göra det igen efter att ha hört dig sjunga, kalla kårar gick längs min rygg och tårarna trillade sakta ner... Att du kunde ha sådan kontroll att sjunga så underbart vacker på Viktors begravning, vilket återigen bevisar hur stark du är!

2009-08-31 @ 11:32:17
Postat av: Kristina

Har åter igen lyssnat på låtarna. Du o dina systrar sjunger oerhört bra o starkt.

Tårarna trillar på kinderna varenda gång jag hör dessa låtar.



Styrkekramar

2009-08-31 @ 12:43:47
Postat av: linda

satt och lyssnade på eran hallelulja och som vanligt kom en tår. sonen på 1år och 8 månader kom och pekade på bilden med victor sen kom han i knät satt och kollade bra länge. sen säger han fin. då brast det för mig. kramar linda med familj

2009-08-31 @ 13:46:03
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Veronica

Lyssnar på Another Day och tårarna rinner längs mina kinder. Så otroligt vacker och stark låt. Har läst er blogg i det tysta ett tag, den är helt fantastisk. Tack för att ni orkar dela med er av era känslor och tankar.

Har två små tjejer, den minsta föddes nästan exakt ett dygn innan er lilla prins lämnade.

Ta hand om varandra, ni är starka och fantastiska föräldrar.

Kramar

Veronica, Elin & Lina

2009-08-31 @ 14:11:06
Postat av: Helena

Så otroligt fina sånger ... hur sjutton klarade ni av att sjunga in dem? Jag skulle inte ha klarat av att sjunga ett ord utan att gråta. Jag gråter nu när jag hör er, det bara rinner ... men det måste kännas otroligt skönt och vackert att ha gjort det för er underbara ängel!



Alla kramar till er!

/Helena :o)

2009-08-31 @ 14:20:42
Postat av: Elin och Robert Larsson

Jag förlorade min pappa i cancer för exakt 8 år sen idag..

Det är så hemskt att de ska få hända!

Fick din bok hem i brevlådan förra veckan, och guud var tårarna rann... Du skriver rakt in i hjärtat Sofie!



Jag och Robert tänker på er jämt och lyssnar ofta på de fina låtarna ni gjort! Kramar

2009-08-31 @ 14:27:15
Postat av: Amanda

Hej

Jag har följt din blogg och läste ditt inlägg idag och håller precis med dig om allt du skriver, det är jätte bra!

Jag förlorade min mormor i cancer för ca 6 månader sen, det va fruktansvärt. Det grymmaste i det hela var att jag fick reda på det 4 dagar innan hon dog så det fanns inget att göra längre. Jag var så ledsen och fick aldrig säga hejdå!



Maila mig gärna :)

/Amanda

2009-08-31 @ 15:24:07
URL: http://aaadnama.blogg.se/
Postat av: annika

Klart vi fortsätter kämpa. Jag tycker ni var så otroligt starka som orkade gå ut i media bara några dygn innan Victor gick bort. Tänk vad många som fick upp ögonen för sjukdomen, för er fond, för Victor. Och all kärlek mellan föräldrar och barn, det viktigaste av allt.

Jag hoppas att han någonstans kan följa er - och oss andra som tagit del av er historia.

Många kramar från mig

2009-08-31 @ 16:10:52
Postat av: Matilda - kampen ur en fobi

Jag hörde på nyheterna i morse att cancervården för barn är mycket bättre än den är för vuxna och att man kan få barn vård vart man än befinner sig i landet. Det var riktigt skönt att höra, att vården går framåt och att fler kan räddas så att färre slipper gå igenom det ni går igenom.

2009-08-31 @ 18:05:44
URL: http://attlevamedfobi.blogg.se/
Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Finns texterna till låtarna någonstans? "Hallelujah" är en sådan låt som jag alltid får rysningar av för att den är så fin. Den texten har ni anpassat lite till lille Victor, va? Det är så fint!



Att du klarade hålla rösten efter allt som hade hänt och innan begravningen! Fint initiativ och starkt! Jag tycker om att sjunga och ville sjunga på min sons begravning men jag hade inte klarat behålla rösten.



Kramar

2009-08-31 @ 19:25:58
Postat av: Christina

Låtarna är helt underbara, ni är så otroligt starka som klarade av att sjunga dessa så fint..



Kram till er..

2009-08-31 @ 19:49:37
Postat av: Kajsa

Din bok är fantastisk. Jag har streckläst den, texten var knappt synlig med tanke på alla tårar. Jag beundrar din styrka.

Kämpa!

2009-08-31 @ 19:56:44
Postat av: Anonym

Din bok är fantastisk. Jag har streckläst den, texten var knappt synlig med tanke på alla tårar. Jag beundrar din styrka.

Kämpa!

2009-08-31 @ 19:58:51
Postat av: Anna

du har så rätt i det du skriver, man ska kämpa även fast det är svårt..



Minnen som rör våran hjärtan går aldrig förlorade.



Ta hand om er,

2009-08-31 @ 20:04:15
Postat av: Peter Ström

Hejsan Har följt er blogg nu och måste säga att den e verkligen gripande. Jag beundrar er styrka och vilja. Jag skulle gärna vilja höra låtarna men jag hittar inga länkar vare sig med Firefox eller explorer skulle nån vänlig själ kunna hjälpa mig med mitt problem så jag också kan ta del av vad jag har förstått ljuvliga toner? Annars vill jag bara säga Kämpa på och ta hand om varandra.

2009-08-31 @ 20:05:29
Postat av: En medmänniska

Till någon som undrade så fick jag hem boken efter 3 1/2 vecka.

Kunde inte samla ihop mig och skriva något precis efter jag läst boken (Djupt skakad och förgråten) och finner inga ord nu heller.

Vet bara att Victors historia måste spridas och Alltid minnas så jag hoppas så många som möjligt beställer boken.



Tänker på er alltid Sofie och Peter!



Er Älskade Victor som finns i våra hjärtan hos oss Allesamman!

2009-08-31 @ 20:09:58
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Du har så rätt..nästan alla känner någon eller vet nån som varit/är drabbad av cancer..

Den sjukdomen är så hemsk.. å drabbas en i familjen så drabbas alla på något vis..

Idag är det 8år sen min å mina syskons pappa dog i cancer..Alldeles för ung.

Så nu ikväll brinner det ljus både för honom och för er lille Victor!!



Tänk förr..då dog kvinnor i barnsäng,barn i lunginflammation och stelkramp,scharlakansfeber,människor i pest å malaria..

Idag finns det vaccin mot det mesta.annars penicillin å många sjukdomar e borta..

En dag ska tamesjutton oxå cancern besegras..å hjälps alla åt så forskningen kan fortsätta så ska vi en dag nå dit :)



kram till dej,peter,victor å bebis!!!

2009-08-31 @ 20:34:00
Postat av: carro

jag gråter och gråter varje gång jag är inne här hos er:( ska du fortsättaa att skriva om "delarna"? skulle vara roligt eller inte roligt men att veta hur allt gick till.

lycka till med nya bebisen och många varma och styrkekramar

2009-08-31 @ 20:43:24
Postat av: Moa

Hej. Väntar på att få min bok från vulkan, det är tre veckor sedan jag beställde den idag, dom har nog att göra ;) Hoppas jag får den imorgon (har varit väldigt ivrig att kolla brevlådan varje dag :p) och kan läsa mer om er kamp. Det blir säkert en väldigt svår men viktig bok att läsa. Många kramar!

2009-08-31 @ 20:55:29
Postat av: Jessica

Hej Sofie,



Ja, vi är många som på ett eller annat sätt drabbats av cancer. Min mamma har det för tredje gången. Känns som att har hon inte haft det nog nu. Det tär så otroligt mycket på en att ha någon man älskar som är sjuk. Jävla skitsjukdom. Jag önskar så att er Victor hade fått ett annat öde. Han borde fått leva.



Massor med kramar

/Jessica

Postat av: Anki

Har läst din bok idag. Väldigt bra skrivet och guuuud så många tårar det kom. Framförallt avsnittet om Victors sista timmar är så otroligt starkt och gripande, tårarna börjar rinna bara jag tänker på det. Livet känns så fruktansvärt grymt och orättvist när man hör er historia. Men som du själv skrev, Victor behövde i alla fall aldrig känna sig ensam och trots dramatiken på slutet så fick han somna in med vetskapen av er starka kärlek.



Jag hoppas att du Sofie förstår att ett bättre sätt att hedra Victors minne på än vad du har gjort finns inte. Du har fått människor att öppna ögonen och inse att livet kan få snabba vändningar, att man ska leva här och nu och ta vara på sina nära och kära.



Trots att jag aldrig har träffat Victor så har han fått en alldeles egen speciell plats i mitt hjärta där han för alltid kommer att stanna. Jag kommer att fortsätta bidra och kämpa för att denna djävulska sjukdom ska utplånas eller åtminstone kunna botas i framtiden.



Jag önskar er all lycka med er nya bebis och med Victor som skyddsängel så vet jag att allt kommer att gå bra.

Nu låter det kanske som att jag tackar för mig, men så är det absolut inte, jag kommer att fortsätta följa din blogg men jag vill att du ger dig själv en stor eloge för allt du gjort.



Massor med kramar

2009-08-31 @ 22:37:42
Postat av: Caroline L

Jag tror och hoppas att vi en dag besegrar cancern.



Mitt i ert helvete har ni ändå gjort så bidragen till barncancerfonden ökat, även om Victor är den största hjälten är ni, hans föräldrar också hjältar i mina ögon...



Vi ska hedra Victor och kämpa tillsammans mot den hemska sjukdomen.



Ta nu hand om varandra och lillasyster i magen,

kramar till er



2009-08-31 @ 23:06:34
Postat av: Helen Gustafsson

Läser Eran blogg nästan varje dag, har själv Frida 4 år sjuk i Akut lymfatisk leukemi, hon fick diagnosen när hon var 2 1/2 år... Träffade Victor med pappa Peter i Uppsala när vi var där för högdos. Det var precis innan stamcellstransplantationen på victor. Vi småpratade lite om Frida och Victor. Vi kämpar på med vår Frida, har "bara" 1 år kvar på behandlingen. Önskar er all lycka i världen med nya bebisen! Har förresten Hallelujah som ringsignal på min mobil. Grät varje gång jag lyssnade på den i början, men nu känner jag styrka i stället att fortsätta kämpa för våran Frida. Det gör så ont i mig att ni skulle behöva förlora eran prins i denna för jävligt vidriga sjukdomen.... Så orättvist..

Många styrkekramar till Er från Helen, mamma till Frida

2009-09-01 @ 09:20:05
Postat av: sunrisee

Tänkte berätta lite för dig/er låten ni har gjort Another Day lyssnar jag på väldigt mycke nu efter att jag förlora mitt barn fick missfall och varje gång jag hör den låten nu så tänker jag på de jag förlora. och dom andra två låtarna väker så många minnen med mig och min kille alla mysiga stunder vi hade när jag va gravid och innan jag förlora de vi ville ha. :'( måste bara säga att alla tre låtar e så fina.

2009-09-01 @ 10:20:14
URL: http://www.metrobloggen.se/sunrisee
Postat av: Lucas

Hej på er!

Först måste jag bara säga att de är en kanon fin sida du har om eran lille kille. Jättefina bilder filmer och sånger. Imponerande att kunna genomföra de i en så svår sitts som ni va/är ni.

Victor va en kempe som verkligen bet sig fast hos folk. Därför så blev de också så orättvist att han fick lämna de han älska mest och de som älska honom.

Han lyckades på ett fantastiskt sätt charma alla genom tv-apparaterna. Jättefin liten kille!

Tänker på er varje dag och hoppas att ni kan finna ett sätt som känns bra att sakteligen gå vidare, med Victor med i allt ni gör.

Jag jobbar på barnonkologen i Göteborg och träffar och berörs av många barn och familjer. De är frukstansvärt orättvist att denna hemska sjukdom ska drabba de små. Hur många barn och familjer man än träffar under veckorna så är de få barn som berör en så mycke som Victor gjorde..och han fick man "lära känna" genom tv-rutan. De visar vilken solstråle han var. Tycker de är kanon bra att du har gjort en sida om han och hans sjukdom. De får upp ögonen för omvärlden och på så vis kan man visa hur man kan hjälpa till och för att förhoppningsvis hitta nåt botmedel på cancer och alla dess former.



Jätte grattis till de lille tjej som ligger i magen.

Hon har en superbror:) Victor hade blivit den bästa storebror någonsin. Han kommer alltid finnas med allt som händer er alla, Sofie, Peter och hans fina syskon.



jag har beställt hem boken nu och ser fram emot att få läsa den.



Än en gång-jättefin sida om Victor och jättefint av dig att dela med dig om ditt liv och vad som händer i de.

Ni är urstarka båda två.



Ta hand om er allihopa.



/Lucas.

2009-09-01 @ 11:44:40
Postat av: Malin

Ja, era låtar är verkligen så fina...och när man vet att dom spelades på Victors begravning så förstärks allt så mycket. Går inte att lyssna utan att tårarna kommer.

Jag lyssnar mycket på Leona Lewis just nu....lyssnade precis på sången "Yesterday" och kom att tänka på er när jag hörde texten.....ingen kan i alla fall ta i från er alla fina minnen med er prins....



Tänker på dig Victor, varje dag, och önskar att allt hade varit annorlunda...



Kramar

2009-09-01 @ 13:57:59
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Hej!



Det är verkligen hemskt att cancer är så vanligt... Min pappa dog i det för 8 år sen (igår var det exakt 8 år sen, som mina systrar redan har skrivit här innan ser jag...)

Varje gång man hör ordet cancer stelnar man till och ett obehag sprider sig i hela kroppen. Men en dag kommer det ett botemedel som botar alla typer av cancer. Det är jag säker på, bara alla fortsätter skänka pengar till forskningen! Jag jobbar på ett forskningsinstitut, där dom b la har utfört vissa cancerförsök på råttor, så jag vet att forskarna verkligen gör ALLT för att försöka hitta olika botemedel och benahdlingssätt. Men det är verkligen hemskt att så många ska behöva gå förlorade innan dess...



Varje gång jag går in här lyssnar jag på minst två av era låtar och gråter varje gång... Dom är så fina! Det blir extra personligt och vackert eftersom ni gjort dom speciellt till Victor. Han är garanterat STOLT över sin mamma och mostrar som var så starka och orkade sjunga dom här sångerna i denna svåra stund...



Hoppas ni mår bra! Tänker på er!

Många varma kramar till er!

/Jenny - mamma till Emma och Alicia



PS: Alicia eller Emma är fina namn som passar med Victor tycker jag...;)

2009-09-01 @ 22:50:03
Postat av: johanna

hej sofie..

jag har följt er länge nu och stöder även victors insamling, jag undrar om jag får lov att ha en direktlänk till victors insamling i min blogg? Jag ska nämligen få en ny design av samma tjej som designat din fina blogg..

Kanske kan jag bidra med att fler går in och läser eran historia och kamp.. Och därmed får upp ögonen för barncanserfonden.

kramar johanna

2009-09-02 @ 10:25:49
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Moa

Idag fick jag äntligen boken! Så nu ska det läsas... Kram!

2009-09-02 @ 17:44:57
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Caroline

Usch ja, denna jäkla sjukdom! Otroligt obehagligt att den är så vanlig dessutom.



Ser att din babyticker börjag närma sig tvåsiffrigt. Minns så väl att jag längtade efter att se nr 99 på min, känns inte lika avlägset när det bara är tvåsiffrigt... man e ju lite tramsig hehehe. Ser fram emot att få se lite mysiga babybilder här i din blogg, lite lycka mitt i allt det trista. Här börjar fjärilarna i magen göra sig påminda... drygt 5 veckor kvar. Tänk att man än en gång ska in och bekanta sig med lustgasmasken och de sexiga nättrosorna...

2009-09-02 @ 19:35:38
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Tess W

Är det bara jag som inte kan trycka på flikarna högst upp?



Hoppas ni och magen mår bra!



Stora kramar Tess W

2009-09-02 @ 21:35:21
Postat av: Susanne

Cancer är en jädra skitsjukdom. Har haft många släktingar både på mammas och pappas sida som drabbats av det. Förra ca 10och en halv månad sen dog min morbror och mormor med fem dagars mellanrum båda p.g.a. den jädra cancern. Var en av de värsta perioderna i mitt liv, och jag hade otroligt svårt att ta det till mig. Tror fortfarande inte att jag har gjort det helt. Och det kommer då och då dagar då jag fortfarande kan börja gråta för att jag vet att jag aldrig mer få träffa dem. Och då kan jag börja tänka på dig som råkat ut för det värsta en förälder kan råka ut för. Och jag kan inte ens tänka mig den sorg och saknad du måste känna.



Jag är även väldigt rädd för att någon av mina föräldrar eller syskon skulle drabbas av cancer. Just nu är jag student så har inte riktigt råd att skänka pengar till cancerfonden men när jag har jobb sedan ska jag göra det.



Svar till Tess: Jag kan inte heller trycka på flikarna högst upp...

2009-09-03 @ 00:18:02
Postat av: Charlotte

Gick in nu och blev månadsgivare via autogiro hos barncancerfonden.

Har aldrig känts så självklart som nu.



KRAM

2009-09-10 @ 22:31:44
URL: http://kakan.se
Postat av: Helena

Jag sitter här och nästan gråter, för det är så fruktansvärt. Och nu kom det tårarna alltså, jag hatar verkligen canser. Och det gör ont att en sådan liten kille ska dö. Varför?

Ja, skulle vara helt underbart om man hittade ett botemedel mot canser. Men då den tiden Vicor levde. Så fruktasvärt.

2010-03-05 @ 16:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback