Glad i all sorg

        DATUM: 2009-08-02 TID: 20:04:49
Jag blir rörd när jag läser era fina inlägg och de betyder väldigt mycket i dessa svåra stunder av sorg.
Det var inte en lätt uppgift att skriva bloken och var oftast helt utmattad psykiskt efter varje del, men nu när allt finns på papper så känns det ändå skönt på något sätt.

Jag blir även väldigt glad när jag ser att det är många av er som har beställt den och jag hoppas att ni finner den välskriven trots att jag inte har varit vid mina sinnes fulla bruk när orden skrevs.
Jag älskar tanken på att Victor inte dött förgäves och blir lycklig när jag läser att ni till och med har förändrat er syn på livet efter det som hänt. Det har ju vi med! =)

Klarar vi av det här som har hänt utan att fullständigt packa ihop, då klarar vi tamefan vad som hellst!!!


STORA kramar till er alla!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Milla

En stor kram till er som genom lever detta!!! Min livssyn har ändrats totalt, nu vet man vad som är viktigt på riktigt! Kramar Milla

2009-08-02 @ 21:01:38
Postat av: Tessan

Det finns ingenting som öppnat mina ögon på samma sätt som denna händelse. Det är/var något särskilt med er älskade lille son - finaste Victor! Han berör som ingen och inget berört mig tidigare, och jag har verkligen ändrat mina tankar. Givetvis har jag alltid älskat och uppskattat mina barn och visar dem kärlek men nu försöker jag ta vara på VARENDA minut med dem. Det är ju så svårt att glömma bort att känna tacksamhet för det man har mitt i all vardagsstress och allt vad det innebär att vara småbarnsförälder. Eftersom Victor hela tiden finns i mina tankar är det mycket lättare att bli påmind om att inte ta någonting för givet. Jag tar till vara på små saker hela tiden - ett leende, en doft...



Så tack Sofie och Peter, för att ni delar med er av er underbara son, er stora sorg och all er styrka! Ni och Victor är mina hjältar! Jag ser fram emot att få läsa boken och hoppas den kommer med posten snart.



Hoppas ni får trevligt i Helsingland!



Stora och många kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-08-02 @ 21:09:36
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: annika

Sofie, er historia har berört mig så mycket, jag kan inte riktigt förklara riktigt. Men som jag skrivit tidigare, bilden när victor tittar in i kameran med nappen i munnen, den där blicken, den lämnar mig aldrig. Den har satt igång så många tankar, fått mig att gråta så många tårar för er och för min egen skull, fått mig att tänka annorlunda om saker jag trodde var huggna i sten.

Det är helt fantastiskt att Victors, din och Peters historia nu finns i b(l)okform. Att du skrivit en liten bok. Även om jag innerligt och med hela mitt hjärta önskar att anledningen till bloken varit någon annan. Jag har inte hunnit beställa men läst smakprovet som gick att ladda ner. Jag ska beställa pocketformen i morgon. Har inte haft tillgång till internet mer än sporadiskt de senaste veckorna men har nu hunnit läsa igenom allt. jag blev så glad när jag läste om er vecka i Varberg och att den verkar ha varit givande för er. jag hoppades ni skulle tycka just det, att träffa människor med liknande erfarenheter.

Ha en fin kväll och morgondag!

2009-08-02 @ 21:14:34
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Nu ligger din bok etta över mest sålda!!!!!!! har inte tid att skriva ngn längre kommentar - måste i säng men ville bara berätta den roliga nyheten.



Jag håller med om det Tessan skrivit, "mitt-i-prick" för så känner jag med. Hoppas även jag att ni får en bra semester i Hälsingland. Kram

2009-08-02 @ 22:23:08
Postat av: Anonym

vart kan man beställa/ köpa boken?

2009-08-02 @ 22:28:22
Postat av: annika

Herre Gud, jag laddade ned e-boken i alla fall nu på kvällen och sträckläste fram till victors bortgång.

Kära, kära ni, så fruktansvärda syner ni bär med er från Victors sista timmar. Jag kan bara inte förstå varför er lilla pojke var tvungen att gå igenom den där allra sista timmen. Jag har förstått att han haft det så jobbigt men det här... Tårarna och mascaran bara rinner. Jag måste gå in till min egen dotter och bara hålla om henne. Vad finns det för mening med all denna smärta och ångest. Varför, varför, varför. Lilla, lilla vännen.

2009-08-02 @ 22:28:53
Postat av: bettygirl.blogg.se

jag var 19 år när jag fick mitt första barn, en son, som idag är fyllda 13. jag var så omogen, kunde inte ens ta hand om mig själv o det resulterade i att mitt barn fick ta konsekvenser genom att få en mamma som inte var närvarande o som hellre var ute o festade varje helg o även mitt i veckan. efter några år började mitt liv blev bra, då va min sons pappa med om en dumpers olycka o låg på intensiven i över 8 veckor, han krossade hela bäckenbenet,delar av ryggraden o ända ner till knäna, 26 år gammal hamnade han i rullstol. jag väntade då mitt andra barn. efter den tragedin blev min son så djupt depprimerad att han ville ta sitt liv. han klarade inte det dramatiska som skedde hans pappa. min son blev så djupt depprimerad att han började skada sej själv o efter att ja kämpat med BUP i 6 år så fanns de inget annat att göra än att min son fick flytta till ett familjehem där dom va jättebra på just sånt här, min son hamnade på annan ort o mitt tredje barn föddes då, 070830. jag tog mina döttrar o flyttade till den ort som min son hamnat på, vi lämnade allt bara för att ja ville ha min son nära. nu efter 3 års kamp för att han ska må bra har det nu blivit en ståtlig o glad 13 åring som älskar sitt liv ! han flyttar hem snart ! häromdagen så satt vi tillsammans o läste viktors blogg o då lägger han armarna om mig o säger : vilken tur att jag o viktor fick så bra mammor :)



hur som helst, detta är inte MIN blogg, men kände att ja ville dela med mig.



som sagt, så har du fört mig ännu närmare mina barn, numera slåss jag inte bara för att mina barn ska må bra, jag komemr slåss för att alltid visa att mina barn inte bara är mitt hjärta, utan hela mitt universium <3



kram elisabeth

2009-08-02 @ 22:41:35
URL: http://bettygirl.blogg.se/
Postat av: Amanda

Självklart klarar ni vad som helst. Jag har också beställt din bok, väntar med spänning efter och få läsa den. kramar

2009-08-02 @ 22:45:26
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Caroline L

Jag tycker det är jättestarkt av dig/er att du skrev bloken, att ni orkar dela med er av er sorg.

Har varit inne och beställt boken nu.



Som så många andra skrivit så är det något speciellt med er underbara Victor och ditt sätt att skriva och förmedla som berör så långt in i hjärtat man kan komma, det är få som kan. Man kan inte annat än att ändra sin syn på livet, så Victors död är absolut inte förgäves.



Åh vad glad jag blev av att läsa att veckan i Varberg blev som ni hoppades, det är väl precis så Uno Svenningsson sjunger, glädje och sorg går hand i hand...



Ha det nu så mysigt i hälsingland



2009-08-02 @ 22:45:52
Postat av: Malin

Kan bara säga att jag håller med alla som skrivit före mig....eran fina kille kommer alltid att finnas kvar i mina tankar och mitt hjärta.



Hoppas ni får det bra i Hälsingland!



Kram

2009-08-02 @ 23:19:40
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Heidi

Det glädjer mig att vi som skriver glädjer er mitt i all sorg :) Jag har också beställt boken nu, hoppas att den kommer snart!! Bamsekramar!

2009-08-03 @ 09:03:15
Postat av: mamma till oliver

kan också bara hålla med alla andra att victor har verkligen berört mig så himla mycket och verkligen ändrar min syn på livet..

det känns så hemskt att det ska behöva hända något sånt här för att man ska öppna ögonen och börja tänka men tyvärr så tror jag det funkar så oftast..

ja beundrar all er ork,styrka och allt ni gör!!

hade det varit jag som varit i er situation så hade jag nog suttit inspärrad på säters sjukhus..Vill verkligen att ni ska veta hur duktiga och starka ni är!!!

victor kommer alltid finnas i mina tankar och mitt hjärta,även ni..

vad tråkigt att det blev tryckfel på boken..men säkert ingen man tänker så mycket på!

massa kramar

2009-08-03 @ 10:35:48
Postat av: Christina

Har skrivit det förut..jag beundrar ert mod och styrka och att ni orkar dela med er av er sorg.

Du skriver rakt in i hjärtat..

Vikctor kommer alltid vara med i tankarna..



Självklart så ska jag beställa boken :)



Ta hand om Er.



2009-08-03 @ 12:15:28
Postat av: En medmänniska

Har skrivit det förrut men man kan aldrig skriva detta nog. Er älskade Victor och ni Sofie och Peter har berört än för livet!





2009-08-03 @ 12:28:29
Postat av: Caroline

Tycker ni redan nu kan klassas som personer som klarar vad fan som helst. I fyra månader har ni kämpat på och även om ni inte själva kanske märker det så märker vi som läser här inne att ni är oerhört starka och beundransvärda personer. Det var oerhört smärtsamt att läsa om Victors sista stund här på jorden och det smärtar oerhört att de bilderna för alltid kommer att sitta fastetsade i era minnen. All kärlek till er! Ni är mycket starkare än ni tror.

2009-08-03 @ 15:54:20
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Caroline

Ville bara tillägga att tryckfelen absolut inte var något som störde eller gjorde meningar osammanhängande på något sätt. Jättefint skriven tycker jag att den är!

2009-08-03 @ 15:56:12
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Tess

Tänker på Victor och er varje dag......

Ser fram emot och läsa boken..

Massa kärlek



Tess mamma till 2 grabbar

2009-08-03 @ 19:21:13
Postat av: marie (en mamma med 3små barn)

Kära ni...

man finner inga ord för er styrka!!

Det ni gått/går igenom...och kommer få leva med hela livet måste vara det smärtsammaste man kan utsättas för.

Ni greppar varje halmstrå,å samtidigt som ni ska leva själva så gör ni allt runt victor så himla ljust fint,å ni delar dessutom med er till alla oss andra.Nära som okända.

Uppförsbackar kommer det alltid att vara..bitvis raksträckor,men med tiden kommer vägen att bli rakare och lättare att gå.

Victor är en underbar liten ängel som måste vara oerhört stolt..

och jag tvivlar inte en sekund på att ni klarar vad som helst!!!



Många kramar



2009-08-03 @ 20:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback