Graven

        DATUM: 2009-08-17 TID: 20:52:38

Har som vanligt varit vid graven och tänt ljus. Det är så vackert och mysigt när man tittar ner över kyrkogården på kvällen och ser Victors gravplats lysa upp av värme.
Gräset börjar lägga sig som en matta över jorden som täcker hålet ner till kistan. Usch, det känns verligen att man lägger på ett permanent och evigt lock över hans kropp som aldrig mer kommer att se solens ljus.
Slår genast bort tankarna på honom där i kistan, det är så smärtsamt och obehagligt att ta in.

Hörde att de första böckerna har börjat anlända i brevlådan nu. Vi har inte fått våran än, men den kommer väl vilken dag som hellst.
Jag är så glad att det är någon som vill köpa och läsa vår berättelse, det betyder mycket att få föra den vidare.
Vill ge en bok till framor och mormor, men vet inte riktigt om den kanske är för jobbig att läsa för dem. Delen där Victor går bort är ju ganska magstark att läsa om man är känslig och gammal.
Får se hur jag gör...

Tack alla ni att ni finns och skriver till oss.

Kramar


Kommentarer
Postat av: Teza

Nu har jag läst hela din blogg sida från januari o till nu.. Har setat här o fält en o annan tår.

Beundrar er styrka.

Jag skulle vilja ge en liten grej till lilla Victor men har tyärr ingen möjlighet att ta mig dit... Kan man skicka den till er om man får fråga efter eran adress:S Kramar från Teza

----------------------------

Min älskade lilla skatt

att se dig le

att höra dig skratta

det måste vara det bästa med att vara mamma och pappa



en lite varm kram

en stor blöt puss på kinden

du är en skatt från himlen.

2009-08-17 @ 21:03:53
Postat av: Anonym

Ville bara säga att jag följer din blogg och eran resa. Kan inte i min vildaste fantasi förstå eran sorg..har själv en liten 1-åring pojke hemma som får extra många pussar tack vare din blogg:-) Lycka till med bebisen i magen!

2009-08-17 @ 21:06:03
Postat av: Helena

Känslorna slår alltid med ett slag i magen när man läser din otroliga blogg. Ni finns alltid i mina tankar, trots att vi aldrig mötts. Stora avtramp i mitt liv gör du ständigt genom det du så varmt innerligt och fint beskriver!

kramar i massor Helena

2009-08-17 @ 21:07:18
Postat av: Anonym

håller om dej i tanken sofi...***** dina ord fick mig återigen att gråta !



kram betty

2009-08-17 @ 21:42:16
Postat av: annika

Sitter och kollar på friidrotts-VM. Världens bästa stavhopperska har missat medalj för första gången på många år. Hon gråter. Ja, vi har olika problem att tampas med. Men inget, inget kan vara så hemskt och meningslöst som att förlora och begrava sitt barn.

Fick din bok i dag. Glad att jag beställde den och inte bara e-boken. En riktig pocket är ju speciellt. Tack för att du delar med dig även om en del - precis som du skriver i inlägget - är oerhört tungt att ta del av.

2009-08-17 @ 21:56:32
Postat av: Johanna

Hej! Grattis till den lilla flickan, hoppas verkligen att det blir bra nu! Har läst mycket om Victor och blivit väldigt berörd och nu när jag såg att du hade skrivit en bok så undrar jag var man kan få tag på den? Känner att det är något jag gärna skulle vilja läsa!

Lycka till i framtiden!

2009-08-17 @ 22:00:24
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Låter verkligen som att Victors plats är något alldeles extra, jag hoppas att jag får tillfälle att besöka den någongång, även om jag bor långt borta.



Väntar också på boken som jag hoppas kommer i brevlådan snart. Ville också beställa en riktig bok. Anar att det kommer att vara bitvis mycket svår läsning som jag kan behöva lägga ifrån mig. Och det är ju just det som är så orättvist, för ni kan aldrig lägga ifrån er de svåra bitarna.



Varma Kramar från ett mörkt och blåsigt Skåne.

2009-08-17 @ 22:14:56
Postat av: Amanda

Hej sofie.



Jag har beställt din bok liksom flera andra och väntar med spänning på dagen, då den dimper ner ibrevlådan. ska verkligen bli spännande att läsa. stora kramar till er.

2009-08-17 @ 22:15:02
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Dina rader gripande som alltid :( Kan tro det är jätte Vackert o Victors plats lyser upp med stor värme och kärlek och Laban finns hos honom hela tiden!

Ljusen lyser för honom här hemma!

Styrkekramar till er Sofie & Peter



2009-08-17 @ 22:26:24
Postat av: frida

Ni är så otroligt starka , önskar att alla vore så starka som er när det gäller bortgång utav en närstående.



massa kramar till er

Frida

2009-08-17 @ 22:40:55
URL: http://fraajs.blogg.se/
Postat av: Tessan

Hela dagen har jag tänkt på de fina bilderna i inlägget tidigare - "Lycka har många ansikten". Varje gång har det svidit i ögonen och jag har fått en stor klump i magen. Detta fina barn!



Jag ser fram emot min bok, hoppas den kommer snart. Håller med Jenny i Skåne om det orättvisa i att vi som läser kan lägga i från oss boken. Ni lever i det hela tiden. Ni har så mycket styrka!



Ska snart besöka Victors fina plats igen...



Stor kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-08-17 @ 23:02:27
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: mamma till oliver

jag vill så gärna åka till victor plats,kan tänka mig det du skriver att det är så rofyllt och vackert där bredvid trädet med massa ljus som lyser för prinsen.. fina lille kille!

kul att böckerna börjar komma,jag beställde i e-bok men ska beställa boken också så man får ha den hemma,du skriver så himla bra och man blir lika berörd varje gång man läser. har säkert läst den 3 ggr nu och hoppas ändå varje gång på ett annorlunda slut..:(

ni finns i mina tankar väldigt många gånger,varje dag!!

stor kram

2009-08-17 @ 23:29:57
Postat av: Anna

En tanke från mig till er. Tänker på er varje dag. Ni har berört mig på ett vis som ingen annan någonsin har gjort. Det finns inte ord för hur starka ni är. Ser verligen upp till er och lille Victor som kämpade som en riktig krigare. Livet är så orättvist. Har precis läst din bok och det gjorde ont i hela själen. Har en liten dotter här hemma på 9 månader och hennes favorit är oxå lasagne. All styrka till er.. Grattis till lilltjejen =)

Många varma kramar Anna

2009-08-18 @ 00:00:09
Postat av: Emma.

Viktors grav kommer vara en grav som det alltid lyser om tror jag. Vad jag kan förstå så var han så omtyckt så att när folk går där förbi om flera flera år, så kommer det fortfarande lysa varmt..i flera generationer tror jag!

2009-08-18 @ 00:24:59
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej!

Jag är berörd av dig och det du gått igenom. Skulle vilja läsa din bok men min ekonomi tillåter det inte just nu:( Går det att låna boken på biblioteket? Kram E

2009-08-18 @ 00:30:59
URL: http://www.elinmariacalles.blogspot.com
Postat av: emma

Nu har jag beställt din bok. vill att den ska komma nuu!

2009-08-18 @ 00:36:35
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Ja, det är verkligen en vacker plats Victor har där på kyrkogården, kan tänka mig att det är fint i mörkret med ljusen som lyser för honom.



Jenny i Skåne formulerade sig så bra tycker jag, det orättvisa i att ni aldrig någonsin kan lägga ifrån Er dom där svåra bitarna. Fast man vet hur det hela slutade önskar jag också på något konstigt sätt att boken hade ett annorlunda slut.... - precis som annika också skrev.



Vi finns här och läser och skriver till Er - Ni Victors bästa & finaste föräldrar!



Många kramar och varma tankar!



Tack till Er som delar med Er - Vi kommer att läsa och skriva till Er

2009-08-18 @ 06:11:29
Postat av: Elin

Jag beundrar dig/er, som tar er igenom detta!

Ni är starka.

Förresten.. ska flickan heta Victoria? :)

Jag tänkte att det vore fint och ett till minne för viktor :)

Lycka till med allt<3

2009-08-18 @ 06:46:22
Postat av: Linda

Men gumman. han ligger inte i kistan utan han e runt er hela tiden. Och nu é han jätte stolt och glad över att få bli storebror och få en lillasyster =) GRATTIS.

2009-08-18 @ 08:01:46
URL: http://lindawidellsandh.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!

Jag skulle jätte gärna vilja veta vart jag kan beställa boken någonstans? Skulle vilja läsa den!

Kram på er!

[email protected]

2009-08-18 @ 08:11:17
URL: http://saragyllensten.blogg.se/
Postat av: Malin

Dina ord träffar som alltd rakt i hjärtat Sofie. Ni är starka!

Jag har läst din bok i e-bokformat, men väntar även på att den ska komma hem i brevlådan. Har skrivit det förut, men delen där du berättar om Victors sista tid går inte riktigt att ta in, det är för hemskt....o det har ni varit med om på riktigt. Finner inga ord! Fina lilla Victor...



Kramar till er och extra många till prinsen

2009-08-18 @ 08:33:29
Postat av: Angelica

hej!

jag läste precis om någon bok som man kan köpa om victors resa. vart får man tag på den?



många kramar till er, fortsätt kämpa på!

2009-08-18 @ 09:37:04
Postat av: lina

hej å grattis till flickan!! hoppas allt går bra..



hur beställer jag din bok, vill mer än gärna ha den!



ha d gott!!

kram

2009-08-18 @ 10:19:51
URL: http://lainajohansson.blogg.se/
Postat av: Malin (Ellas mamma)

Är så glad för er skull Sofie över Victors lillasyster =) Jag undrar också hur man beställer boken,vill sååå gärna ha den..

Kramar från Grillby

2009-08-18 @ 11:00:19
Postat av: Elin Thor

Hej! Samma fråga som dom andra,var beställer jag boken? Kramar

2009-08-18 @ 11:25:17
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: veronica - mamma till kevin

grattis till tösen i magen! :)



jag har som många andra också köpt din bok och den kommer nog snart, mycket spännande!



lycka till med den nya graviditeten och många kramar!

2009-08-18 @ 12:00:46
URL: http://vronka.blogg.se/
Postat av: nadja

fick boken igår,läste ut den på engång. Finns inga ord,mådde så fruktansvärt illa resten av kvällen. den boken tog hårt i hela kroppen.riktigt bra skrivet! beundrar er verkligen.victor finns bland oss alla.lycka till med allt! kramar

2009-08-18 @ 13:17:36
Postat av: Jessica/mamma till 2

Hej på er!

Jag fick boken igår, började läsa på en gång och mina tårar rann hela tiden. Gör så ont i hjärtat att han inte finns hos er längre..lilla prinsen..

Sofie, du skriver rakt in hjärtat och själ, finns inga ord som kan trösta, men han finns med er hela tiden eran fina Victor.

Ni finns i mitt hjärta.

Varma kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-08-18 @ 14:02:29
Postat av: tess

jag undrar samma sak som många andra..vart kan man få tag på boken? Här el bokhandel.



Ni är beundransvärda!



Kram på er.

2009-08-18 @ 14:23:07
Postat av: Nathalie 21år

ja jag hoppas min bok kommer snart, känns fel o säga jag längtar efter o läsa men på nått vi är de så.. gillar verkligen o följa er o läsa hur ni mår, ni är en stor del av min vardag nu.. tänker ofta på er o undrar hur den lilla prinssesan mår i din mage... lycka till med allt.. o hoppas böckerna kommer snart... kramiiis på er

2009-08-18 @ 15:17:58
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Victors plats är så fin och fylld med värme och kärlek...Man riktigt känner all kärlek när man är där!!



Du skriver rakt in i hjärtat varje gång!!



Många kramar

2009-08-18 @ 21:00:08
Postat av: mari

Hej, jag har läst din underbart fina bok, jag fick den i förrgår i brevlådan och jag läste ut hela boken på en och samma dag, det slutade aldrig rinna tårar. Jag har en medkänsla utan dess like och jag är bara glad för er skull att ni ska få ett till barn och att ni har klarat av den otroligt påfrestande resan, som ni faktiskt har varit med om, som är så tragiskt.

Ger er en tanke varje dag!



Kram från mari i piteå!

2009-08-19 @ 13:23:25
URL: http://forstaelse.blogg.se/
Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Usch ja, tankarna på att ens barn ligger nergrävd i en kista är hemska. Jag försöker slå bort dem när de kommer men de kommer tillbaka emellanåt ändå.

Ni är starka!



Många kramar

2009-08-27 @ 20:37:17
Postat av: ulla-brita lundin

Jag har läst allt som alla underbara människor skriver till Er, det värmer att se , att ni inte är ensamma som sörger Er Prins,jag tänker på ER när jag vaknar och innan jag somnar,ja ni är alltid i mina tankar,jag älskar Er,Kramar Farmor

2009-09-20 @ 22:15:23
URL: http://Viktor den starkaste stjärnan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback