Hurra!!!

        DATUM: 2009-08-14 TID: 22:41:19
DEN 22 JANUARI SÅ VÄNTAS DET KOMMA EN LITEN LILLASYSTER !!!!

Det vad med mycket möda och krångel som damen vid ultraljudet lyckades se vad som dolde sig bakom de korsade benen. Först var handen i vägen, sedan navelsträngen, benen var korsade och så fort hon skulle titta noga så vände sig hon sig snabbt om åt ett annat håll.
Men tillslut sade hon efter ungefär 5 försök, att hon är nästan 100 % säker på att det blir en liten tös!

Herre GUD! En tjej, vad läskigt. Vi har varit vid graven och berättat nyheten för Victor och jag är säker på att han hör och ler där han är. Vi har tänt ljus överallt, både hemma och vid stenen och när vi kom till kyrkan så föll det en stjärna precis framför oss. Det var säkert han som ville hälsa =)

Åh Victor, en liten lillasyster. Hon kommer att få den bästa, modigaste skyddsängel man kan få, och du kommer alltid att vaka över henne!



Kommentarer
Postat av: Mirre

Jätte grattis till lilla flickan! Kram från Mirre

2009-08-14 @ 22:51:31
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

grattis! och all lycka till er...

2009-08-14 @ 22:52:21
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: SANDRA PAVLIC

GRATTIS,GRATTIS TILL FLICKAN!!!!

2009-08-14 @ 22:54:30
Postat av: Amanda

åååh vad roligt för er att det blir en liten flicka :D grattis grattis :D lille victor är säkert jätte glad där uppe i sin himmel :D han kommer bli världens bästa ängla storebror det är jag säker på. kramar

2009-08-14 @ 22:57:06
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis och lycka till :) Han kommer alltid att skydda er :)

2009-08-14 @ 23:02:56
Postat av: En medmänniska

Tårar i ögonen över inlägget. Åh det var säkert Victor som ville hälsa till er att han är en stolt storebror till lillsystern i magen :)

Ljusen har lyst även här hemma hos oss för Victor både på dagen och ikväll. Ljus ska alltid lysa för honom!

GRATTIS!!! från mig också och varma kramar till er Sofie och Peter

2009-08-14 @ 23:11:28
Postat av: Veronika

GRATTIS och ALL lycka till er!



Kramar i mängder

2009-08-14 @ 23:13:15
Postat av: Moa

Grattis till den lilla tjejen som kommer komma! Vilken fantastisk skyddsängel hon kommer ha från allra första stunden :)

2009-08-14 @ 23:20:48
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Veronica (med 3 små)

Grattis!!! Va gulligt att ni ska få en liten tjej.



Helt otroligt att ni fick en liten hälsning från Victor när ni kom till kyrkan. Han är nog stolt över att få en lillasyster som han kan vaka över och skydda.



Har nästan läst ut boken - många tårar rann när jag läste om dagen han blev ängel. Kunde han inte bara ha fått somna in utan att känna något. Stackars er som fick uppleva och se allt det. Kan inte säga tillräckligt många gånger hur mkt jag beundrar er. Tror inte jag hade klarat allt som ni fått vara med om. . .



Styrkekramar från mig //Veronica (med 3 små)

2009-08-14 @ 23:22:30
Postat av: Do

Hej:) har läst i eran blogg några gånger men har inte sett den nya designen än, men den var jättefin, gillar det verkligen! :D Och GRATTIS till er!! va roligt att ni kommer få en söt liten flicka, Victor hade blivit en underbar storebror! :') Ha det bra!

2009-08-14 @ 23:22:44
URL: http://www.dobloggar.blogspot.com
Postat av: Elin och Robert Larsson

Grattis Sofie och Peter, och så Victor förståss som blir ängelstorebror :)



Det brinner ljus för victor i vårat hem ikäll!

Kramar från Elin och Robert

2009-08-14 @ 23:24:49
Postat av: Ann-Sophie

STOR Grattis kram till er...har väntat med stor nyfikenhet på detta inlägg :-) Jag och min dotter blåste upp lite såpbubblor till Victor idag..

2009-08-14 @ 23:25:10
Postat av: Jenny & Johhny Backlund

grattis!!! Så skoj, spännande!

2009-08-14 @ 23:27:43
Postat av: Martin

Grattis!! Är helt säker på att Victor är jättestolt över att bli storebror åt en syster o kommer att vaka över henne! Ett ljus brinner för honom och blåsbubblorna är på väg upp till himlen för att kittla honom lite...



Kram!

2009-08-14 @ 23:28:44
Postat av: Rebecca

GRATTIS! Så otroligt glad för eran skull! Har ni funderat på namn än? KRAMAR!

2009-08-14 @ 23:44:26
Postat av: Caroline L

Oj vad glad jag blir för er skull, Victor kommer bli den stoltaste storebror man kan tänka.



Mina tankar har varit extra mycket hos er idag.



Många kramar till er

2009-08-14 @ 23:44:30
Postat av: frida

Grattis , tänker på er dagligen och är så glada för eran skull . Tänk vad glad lilla victor måste vara . Han sitter nog däruppe och berättar för alla änglar hur stolt han är , tror du inte ? :)

Kram frida

2009-08-14 @ 23:46:57
URL: http://fraajs.blogg.se/
Postat av: Fia

Grattis och Lycka till med tjejen !!!!!



Kramar till er....

2009-08-15 @ 00:50:01
Postat av: carola

Grattis vad roligt. Jag har tittat in flera gånger idag för att få se om du skrivit. Nu hade du det. Jättekul ut och handla rosa klänningar i massor till sommare det är REA nu. Carola

2009-08-15 @ 01:38:53
Postat av: Christine

Grattis, vad roligt. Styrkekramar till er!!

2009-08-15 @ 01:58:21
URL: http://thewomanslife.blogg.se/
Postat av: therese

Grattis!!! =) Vad skoj för er! Kramar

2009-08-15 @ 01:58:30
URL: http://holmstrom86.blogg.se/
Postat av: Emma

Stort Grattis till Er!!!

2009-08-15 @ 05:03:40
URL: http://ewima.wordpress.com
Postat av: Nettan

Massor av Grattiskramar till er!!!

2009-08-15 @ 08:06:39
URL: http://blogg.anneth.se
Postat av: Tessan

Åhh, vad roligt! En liten tjej, Victors lillasyster. Jag tror också Victor sitter och ler och funderar på vad han ska hitta på för bus med henne.



Ett år sedan ni fick veta - det måste kännas så hemskt! Tänker på er och Victor idag som alltid.



Stor kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-08-15 @ 08:10:23
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Tessan

Åhh, vad roligt! En liten tjej, Victors lillasyster. Jag tror också Victor sitter och ler och funderar på vad han ska hitta på för bus med henne.



Ett år sedan ni fick veta - det måste kännas så hemskt! Tänker på er och Victor idag som alltid.



Stor kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-08-15 @ 08:10:38
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va roligt, grattis :)

2009-08-15 @ 08:21:11
Postat av: Camilla (Melkers mamma)

Va roligt, grattis :).

2009-08-15 @ 08:21:53
Postat av: Sofie

Stort grattis till lilltjejen! :-)



Klarar knappt av att läsa din blogg, du skriver så fint om Victor och er vardag. Men ändå dras jag hit och läser och gråter en skvätt ;-)



Heter ju också Sofie och har en Viktor (2 1/2) och en liten Vera (9 månader)(namntips kanske? ;-))



lycka till med bebis och familjen!

2009-08-15 @ 08:24:42
Postat av: Christina

Victor kommer få en lillasyster :)Stort grattis, vad kul.



Styrkekramar

2009-08-15 @ 08:43:52
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Stort GRATTIS till Er! Vad spännande att redan nu veta att det blir en liten tjej!



Den där stjärnan som föll, det var säkert Victor som ville hälsa -precis som du skriver.



Vad han kommer att vaka över sin lillasyster, hon har fått den finaste av skyddsänglar...



Många kramar & varmaste lyckönskningar till Er två!

2009-08-15 @ 09:18:07
Postat av: Malin

Vad roligt med en liten tjej=) Grattis!

Tror oxå att Victor är glad och stolt där han är nu...finaste skyddsängeln<3



Tänker på er!



Kram



2009-08-15 @ 09:20:38
Postat av: Anonym

Jag har följt din blogg i rätt många månader nu! Jag fattar inte hur man kan vara så stolt över någon som man faktist inte känner, nog väl ska jag erkänna att vi har gått i samma skola haft en gemensam vän (men vi har aldrig umgåts)osv. Men när jag läser din blogg blir jag så glad. Jag känner mig stolt och glad.



Det är jätte kul att victor ska få en lillasyster. det är helt underbart.



Tack för att ni är så starka även fast nu har haft det så himla jobbigt, många tårar och mycket med smärta. jag får insperation av att läsa din blogg och eran kamp.



Lycka till!

2009-08-15 @ 09:32:52
Postat av: Melissa

Åh, stort stort grattis till er! Lyckan är total, och storebror är nog så nöjd som man bara kan vara, en liten lillasyster!!! Jag blir så rörd över alla inlägg du skriver! Det här var otroligt kul att höra! stort grattis än en gång!! kramar!!

2009-08-15 @ 09:45:42
Postat av: Anette

GRATTIS,GRATTIS:O)

Oh,vad roligt och den lilla tjejen kommer att vara skyddad av den bäste skyddsängeln som finns....

Kramar om er allihopa och tittar upp mot himmelen och säger"Grattis Victor"du ska få en lillasyster:O)

2009-08-15 @ 09:46:49
URL: http://edinge.blogspot.com
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Stoooort grattis till er,snart blir victor en stolt änglabror :)

Han kommer vaka över sin lillsyster,på samma vis han vakar över er!!!!

Dom kan allt vara luriga dom små i magen ;) men det känns underbart att allt gick så bra med bebben!!



Ikväll brinner det ljus för victor!!

precis som igår.



Många kramar till er och grattis än en gång

2009-08-15 @ 09:49:34
Postat av: Caroline

Tjoho! Gud va roligt och mysigt med en liten syrra. Nu blir det till att bita sig i knogen på flickavdelningen bland alla söta hello kitty saker (fniss). Även vi väntar med största sannolikhet en liten tjej till, två månader kvar!!!!! Stort grattis till er! Skönt att allt såg bra ut på ultraljudet.

2009-08-15 @ 09:57:18
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Sophie mamma till Nellie

GRATTIS till er!

Så roligt med en liten tjej.

Det är sant hon kommer få riktig änglavakt.

Läste aldrig här igår. Men idag tänder jag ljus här hemma för den lille, som snart blir store prinsen =)

Många Kramar!

2009-08-15 @ 09:57:31
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Åh vad härligt! Detta inlägg andas verkligen hopp och glädje! en lillasyster! Och så mysigt med en liten hälsning från er lilla stjärna!



Kramar!



2009-08-15 @ 10:15:31
Postat av: Jessica/mamma till 2

Jätte grattis till lilla prinsessan!

Lilla prins Victor blir den bästa skydds ängel man kan få och världens bästa storebror.

All lycka till er och jag är så glad för er skull, så härligt!!

Tänder ett ljus för lilla hjälten idag, ni finns alltid i mina tankar.

Massor av kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-08-15 @ 11:17:41
Postat av: Maria

Såå underbart. Kram Maria

2009-08-15 @ 11:32:56
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Jessica

Grattis Sofie och Peter!!! Vad kul med en liten tjej. =)Och Victor sitter med all säkerhet däruppe i himlen och skrattar och väntar med spänning på hans lilla-syster. Skönt ändå att det händer positiva saker nu, mitt i allt det tuffa.

Kramar till er och ha en skön helg! =)

Postat av: maria

Men Åh grattis! ,, vad roligt o spännande! Glad för er skull o Victor blir storebror åt en liten lillasyster <3 /Maria mamma åt tre...

2009-08-15 @ 11:39:45
Postat av: bettygirl.blogg.se

mina armhår reste sig rakt upp när jag läste att det är en liten tjej därinne !!!! GUD va jag har kollat din blogg sen igår !!! ååååå ja är så fruktansvärt glad för er skull !!! nu gråter jag GLÄDJETÅRAR!!!! tusen pussar till er alla 4 <3<3<3



kramar Elisabeth, tommy, andreas, emilia o alicia från mellerud :)

2009-08-15 @ 12:29:46
Postat av: Emma

Stort grattis! Det är väldigt skönt att läsa att ni är så glada trots det som har hänt. För ni förtjänara att vara glada!

2009-08-15 @ 12:36:10
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: ♥isabella♥

åh grattis, så kul! :)

två dagar efter min födelsedag haha

2009-08-15 @ 12:42:16
URL: http://isabellaiingvarsson.blogg.se/
Postat av: ParadisFrida

Åhhhh! Hon var nog lite blyg, lilla prinsessan :) eller så ville hon bara busa lite med er, hon är ju Victors lillasyster eller hur!! Stjärnan som föll är såklart Victor som hälsar att han är så stolt och glad över sin lilla familj nere på jorden, han kommer vaka över er för alltid.



Igår blåstes det blåsbubblor som virvlade omkring i vinden och lite senare på kvällen brann 2 ljus under äppelträdet för lille prins Victor!



Önskar er all lycka!

Stora kramar till dig, Peter och lillsessan.



Victor för alltid i mitt hjärta!

2009-08-15 @ 12:53:28
Postat av: Lotta

Ett stort och varmt grattis till er bägge,en liten fin tjej som får underbara föräldrar och ett eget litet skyddshelgon i Victor!



Innerliga Kramar!

2009-08-15 @ 12:57:31
URL: http://tenderee.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad kul med en liten lillasyster/dotter!! All lycka! Kanske kommer hon på min födelsedag :) Ha det bra. Kram Fia

2009-08-15 @ 13:02:54
URL: http://www.metrobloggen.se/ihuvudetpafia
Postat av: annika

Stort grattis igen. Det är så kul att veta vad det blir. Tyckte själv att det blev mer intimt och lättare att skapa en relation till barnet där inne i magen. Och Victor blir förstås den bästa av skyddsänglar. I dag är det ju ett år sedan ni fick reda på att Victor var allvarligt sjuk. Och redan fyra månader sedan han gick bort. så mycket ni fick stå ut med under den korta tiden, men så mycket kärlek ni också fick uppleva. Jag har många gånger tänkt på det du skrev i inledningen på boken; att du upptäckte ganska sent att du var gravid och hur ni skulle ha gjort om ni vetat att Victors korta liv skulle bli så fyllt av smärta och sjukdom. Som utomstående går det inte riktigt att sätta sig in i de tankarna men det måste finnas en mening med allt detta. Som du säger; all den kärlek, all fina stunder, allt ni lärt er av Victor och allt Victor fick från er; kärlek, närhet, trygghet. Det finns alltid inom er som en mjuk och varm hand runt hjärtat.

Alla tankar till er i dag som igår.

2009-08-15 @ 13:12:05
Postat av: Sara Fageräng Söderlund

Stort grattis!!! Hoppas allt kommer att gå bra :) Och det kommer det göra med :) Kramar till er båda

2009-08-15 @ 13:20:07
Postat av: Elin

Åh Grattis till den lilla tösen i magen! :) Följer din blogg sen jag såg er alla tre i Aftonbladet! Eran blogg har fått upp ögonen för mig att hemska saker kan faktiskt ske, ingen av oss är odödliga! Så nu tar jag vara på livet och tar inget för givet! Tack för att ni finns! <3 Många kramar från mig

2009-08-15 @ 13:51:37
URL: http://elinmariacalles.blogg.se/
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Ett varmt grattis till en liten tjej! Och Victor - den allra bästa av skyddsänglar till sin lilla syster.



Tänker på er idag.



Kram / Yvonne

2009-08-15 @ 14:31:46
Postat av: Johanna

grattis!!! Skönt att ha UL gjort kan jag tänka mig! =)

Victor har säkert träffat sin syster redan på andra sidan och har ett starkt band med henne.

2009-08-15 @ 15:04:17
URL: http://jojo75.bloggsida.se/
Postat av: Anki

Ett stort GRATTIS! Victor kommer bli den bästa skyddsängeln man kan få.

Tänker på er och tänder ett ljus för Victor ikväll liksom jag gjorde igår.



Kramar

2009-08-15 @ 15:19:19
Postat av: Johanna

Fy vad kul! Hoppas allting går bra :) Kramar

2009-08-15 @ 15:40:07
URL: http://facemycare.blogg.se/
Postat av: bella

grattis till er båda :D

hoppas ni mår bra.

kramar i massor

2009-08-15 @ 16:11:55
URL: http://bellariiki.blogg.se/
Postat av: Elina

Stort grattis till lilla tjejen :)

Viktor kommer absolut att vaka över henne.

Kramar!

2009-08-15 @ 17:19:50
URL: http://evanjelina.blogg.se/
Postat av: Zanna mamma till Theodor

Stort Grattis till den lilla flicka som inte ens är född än.. Victor ler nog åt nyheten att han ska bli storebror!

2009-08-15 @ 18:22:24
URL: http://theospappamamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh vad roligt med en liten tjeja :-)



STORT GRATTIS!!!!



Så klart att Victor är en stolt blivande storebror!!!



STOR KRAM

2009-08-15 @ 18:29:40
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Stort stort grattis!!! Nu gråter jag, glädjetårar för er skull förstås. Victor är er stolta skyddsängel.



Jag kan avslöja att min gissning var rätt - att det är en liten tjej.



Önskar er allt lycka och många kramar!

2009-08-15 @ 18:30:57
Postat av: Johanna

ett stort grattis =) hoppas allt går bra så kommer Victor bli stolt storebror

2009-08-15 @ 19:28:04
Postat av: Theresa

Grattis till Lilltösen :)

2009-08-15 @ 19:40:24
URL: http://theresanilsson.blogg.se/
Postat av: Tina

Åh grattis till er så himla underbart...

En liten tjej gud så spännande:)

Kramar Tina Leo och Tomas

2009-08-15 @ 20:19:06
Postat av: Malin (mamma till Lucas)

GRATTIS!!!! Så roligt med en lillasyster..



Kram på er!

2009-08-15 @ 20:57:54
Postat av: Ida

Hej

är på semester men har läst ikapp alla inlägg som jag missat...

ååå vad jag blir glad när jag läser om eran bebislycka, tårarna rinner av glädje, å victor är garanterat jätte stolt över att få bli storebror, den bästa en liten lillasyster kan få!!!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS =)

Kramar från Göteborg denna gång

2009-08-15 @ 21:04:49
URL: http://idanilden.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Vill bara säga att ljusen lyst för Victor här hemma hos oss ikväll. Har två lyktor kvar i sovrumsfönstret som jag ännu inte förmått mig att släcka. Tänker så på honom och er och Victors lillasyster!!!

Många varma godnatt kramar till er

2009-08-15 @ 23:25:19
Postat av: wickey

Hej jag har tänt ett ljus för lille victor i dag s¨å hemskt de som har hänt finner inga ord för allt :/:/ Grattis och lycka till med lilltössen :D:D ¨må victor vaka över henne viket jag vet haN gör:D

2009-08-16 @ 02:35:01
Postat av: mamma till oliver

åhh grattis till en liten flicka!!=)

vad roligt och skönt att allt ser bra ut!

är jätte glad för eran skull..:)

tänker på er som alltid!



gud vad fint ni gjort på sidan..!!

massa kramar

2009-08-16 @ 07:51:21
Postat av: Marie S Bålsta

Åhhh, nu kommer det tårar igen , men denna gången av glädje!! Åh va mysigt! Grattis! En tjej. Jag lovar att det var Victor som ville säga hej och tala om hur stolt han är när ni såg stjärnan falla.



Min fd svärmor sa till mig en gång ( hon förlorade sin son, sitt andra barn i leukemi för 30 år sen nu, han blev drygt 2 år) men hon sa att hon tyckte i efterhand att det var bra att barnet efter det blev en tjej, för hon ville inte jämnföra för mycket, vara rädd att hon skulle säga fel namn och så.. Jag kommer ihåg att de alltid gick till graven dagen han gick bort men de at alltid tårta och pratade om honom hela familjen på hans födelsedag. Jag tyckte alltid att det var lite sorgligt, för det blev båda gråt och skratt dessa dagar men samtidigt att det var lite mysigt att sitta och höra historier om deras lilla pojken. Jag tror att den 14de kommer att bli lättare att hantera med tiden...



Jag önskar er all lycka med lilla tjejen. Har ni nått namnförslag ännu? =)



Stor kram på dig Sofie, glöm inte bort att för mig är du Super-mamman! Kram

2009-08-16 @ 08:45:05
Postat av: Heidi

Grattis till lilltjejen :) Vad roligt för er :)

2009-08-16 @ 09:24:29
Postat av: Frida

Grattis grattis grattis! :)

2009-08-16 @ 13:42:40
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: linda

Grattis till er ...sååå roligt för er...tände ett ljus för viktor den 14 och skänkter er en exttra tanke den 15 fy vilken mardröm att få veta att ens barn är sjuk



många kramar



Linda

2009-08-16 @ 16:42:51
Postat av: Tess

Va kul, jätte grattis till er!!!

Lycka till med allt

Stor kram Tess mamma till 2 grabbar

2009-08-16 @ 17:44:43
Postat av: Nathalie 21år

Grattis på er.. o lycka till!

vet att victor kommer vara en sån stolt storebrosa...



en liten fråga har ja till er här?

är så ja beställde en bok, men har inte fått den ännu!

har ni fått era?

tack för att du bloggar om allt sofie du är en underbar person...

2009-08-16 @ 19:08:43
URL: http://natttaas.blogg.se/
Postat av: Helena

Bror och syster=)

Underbart! Grattis...och en än gång: Sluta aldrig att skriva..du berör så många människor!



Kram Helena

2009-08-17 @ 21:13:49
Postat av: jessica

grattis, vilken jätte fin mage :)

2009-08-19 @ 09:30:39
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Anonym

samma dag som jag fyller år :)

2009-08-24 @ 11:13:34
Postat av: Patricia & Patrik, unga föräldrar till Saga

åh grattis! :)

kramar

2009-08-27 @ 19:16:04
URL: http://popblogg.nu
Postat av: Johanna

stort grattis! önskar er all lycka! :)

2009-09-18 @ 16:49:21
URL: http://johannaostblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback