Maggen växer =)

        DATUM: 2009-08-16 TID: 19:11:14



Därinne någonstans växer det en liten prinsessa. Det sparkar för fullt hela dagarna och jag bara njuter av känslan =)
Vi vågar dock inte köpa några kläder eller så ännu, man vet ju inte. De har ju haft fel förut =o

Nej en frisk och glad unge är allt jag begär, någon som jag få behålla hos mig så länge jag lever.
Hör du det GUD!!! Den här ungen får du inte..!! Du har redan tagit halva mitt hjärta och hela min själ, mer får du inte från denna mamma. =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

GUD vilken fin mage du har!

2009-08-16 @ 19:26:17
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Vilken fin mage! Och tänk att denna lilla prinsessa får växa och sparka i samma rum som Victor en gång gjorde!



Kramar!

2009-08-16 @ 19:56:10
Postat av: Tess

Vad vackert - ett litet mirakel som växer!

En liten sessa väntar på nu på er - och ni på henne. Med fina storebror Victors vakande öga som blickar ner från sin himmel, så kommer ni vara starka och orka vad som komma ska. Han finns i minnet välbevarat och lyser upp som den vackraste stjärna när allt känns mörkt. All lycka å välgång önskar jag er!

2009-08-16 @ 20:19:43
Postat av: Johanna

Så fin du är :-)



Jag väntar oxå barn men är tre veckor efter dig ungefär. Men det är spännande att följa dig med magen då jag vet att vi ligger ganska lika. Jag har BF 11 feb :-)



Fina charmiga bilder på goa Victor du har lagt in på inlägget ovan, hur söt som helst



Ha en trevlig kväll



KRAMAR

2009-08-16 @ 20:20:02
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Tess - 2 barns mamma

Vackert - tänk att därinne växer ännu ett litet mirakel! Victor sitter där på sitt lilla moln och håller ett vakande öga från sin himmel. Han hjälper er att vara starka att orka det som väntar. En stjärna som lyser upp för er när allt känns mörkt. All lycka & välgång önskar jag er!

2009-08-16 @ 20:31:13
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Fin magbild ;)

Åååå vad mysigt att känna sparkar och sånt, saknar det ibland. Det är en sån häftig känsla!

Kram

2009-08-16 @ 20:45:38
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vilken fin liten mage..E så fantastiskt att en liten människa kan växa å gro i kroppen!!



Victor kommer att hjälpa er hela denna väg,krama er när ni sover å hålla om er närhelst ni behöver det!!



Många kramar marie

2009-08-16 @ 21:16:33
Postat av: [ lilla fru werner ]

Vilken härlig mage!!!! Och grattis till att det är en liten tös, va kul!!! Och ja, Victor kommer bli en fantastisk skyddsängel!!! Kram på er.

2009-08-16 @ 21:24:46
URL: http://lisawerner.blogg.se/
Postat av: mamma till oliver

vilken vacker gravidmage du har..tänk va, så nära men man kan inte se det lilla miraklet..:)

victor kommer vaka över er och ta hand om sin lillasyster,det är jag säker på..:)

massa kramar

2009-08-16 @ 21:29:12
Postat av: Jessica/mamma till 2

Jätte fin mage!

Liten och underbara prinsessa ligger där och växer.

Önskar er all lycka i världen och lilla Victor kommer att va hennes allra bästa skyddsängel, fina prinsen.

Ni finns i mitt hjärta!

Massor av kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-08-16 @ 22:41:52
Postat av: Amanda

aaaw vilken fin mage du har :D självklart måste denna lilla prinsessan i magen får stanna hos dig så länge du lever. victor kommer att bli världens stoltaste ängla storebror. Kramar

2009-08-16 @ 22:57:17
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Emma

åååh vilken fin mage! och vilka fina kort på viktor! Han var väldigt fin eran son. Hoppas att du mår bra under graviditet! kram

2009-08-16 @ 23:32:53
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Verkligen roligt att vi fick se magen :) Jättefin! härligt det låter att hon sparkar och har sig hela dagarna. Tänk Den starkaste stjärnans lillasyster därinne!! Fantastiskt..



Ljus har tänts och lyst här hemma hela helgen och kommer så göras varje kväll för att hedra er Älskade Victor. För alltid i allas våra hjärtan!



Kramar till er Sofie & Peter

2009-08-16 @ 23:42:08
Postat av: ParadisFrida

Nej GUD, den där lilla prinsessan får du inte ta!! Sofie är redan en änglamamma så hon ska banne mig ha ett litet jordebarn hos sig.



En vacker och modig skyddsängel det har ni i lille Victor, han låter inget ont drabba sin familj.



Sååå härligt att få se din mage, den är superfin! Och det är ju bra att hon sparkas och lever rövare där inne, då är hon ju pigg och glad :)



Jag önskar er all lycka, av hela mitt hjärta!

KRAMAR



Victor för alltid i mitt hjärta.

2009-08-17 @ 00:45:15
Postat av: Tessan

Vad fint!

Detta ska gå bra. Jag håller alla tummar för det. Som någon skrev, det ser Victor till som den skyddsängel han nu är. Lilla killen!



Kram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-08-17 @ 07:33:00
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, det måste gå bra...det ska gå bra!!! Det ser finaste Victor till<3

Vad härligt att du känner mycket rörelser från lilla pyret...det är en så mysig känsla.=)



Kram

2009-08-17 @ 07:59:31
Postat av: Anna-Sara

Jag känner inte dig, men jag har läst om er och Victors resa till det oundvikliga slutet (eller början på nåt nytt, vad vet vi?). Er berättelse berör mig ända in i själen och jag måste bara få gratulera till den växande prinsessan i magen. Jag är övertygad om att Victor finns där någonstans och vakar över er.Victor har lärt mig att jag ska värdesätta det jag har, leva i nuet och att det enda som verkligen betyder något är att de vi älskar får vara friska. Jag förlorade själv min mamma i cancer för tre år sedan, och det far fruktansvärt att se hennes lidande och inte kunna göra någonting. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara om mina barn drabbades.

Kram från Anna-Sara, mamma till två prinsar och en liten sessa

2009-08-17 @ 09:20:36
URL: http://www.arcticgolds.se
Postat av: annika

Jättefin mage. Roligt att du ville visa den och att hon sparkar så mycket där inne. Säkert gör hon det för att tala om att allt står rätt till.

Och som sagt: godingen som ligger i magen måste få stanna på jorden många, många år. Victor är den bästa skyddsängeln.

2009-08-17 @ 09:24:54
Postat av: Melissa

Åhh vilken fin mage du har!! Vad mysigt att känna sparkar!! Jag själv är i v 14 och bara längtar tills jag får känna nånting :) (är i din ålder och väntar mitt första) Stort grattis än en gång till en lillasyster! Viktor är nog en otroligt stolt storebror, som kommer att vaka som en hök över lillasyster :)

2009-08-17 @ 10:48:19
Postat av: lovisa gardsiö

hej sofie! jag har ett namnförslag till er. Jag tycker att hon kanske kan heta Hanna.många kramar Lovisa

2009-08-17 @ 11:26:41
Postat av: Tess

Vilken fin mage du har, nu har du gått halvvägs va?

Tänker på er

Kram Tess mamma till 2 grabbar

2009-08-17 @ 11:40:48
Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Åh, så underbart att se din mage! Njut av det nya lilla livet mitt i all sorg för det förtjänar ni och inte minst den lilla tjejen! Så glad för er skull!



Jag håller med dig, er oturskvot är fylld med råge! Er lilla dotter kommer ha en egen liten skyddsängel - Victor! Jag är rädd varje dag att mista vår nya son t ex i cancer men jag hoppas att vi också besparas mer sorg.



Många kramar

2009-08-17 @ 13:22:43
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Nej, nu 17 ska allt bara gå så strålande bra! Alla ni som mist har ödet (eller naturen eller gud?) varit så elak emot så det räcker i all evighet och lite till.



Och lille prins Victor kommer helt säkert följa er på vägen och ta hand om er.



Kram / Yvonne

2009-08-17 @ 15:03:35
Postat av: Kajsa, Lewis & Brian

Grattis Sofie och Peter.

Vi är så glada för er skull och det ska bli underbart att få träffa er lilla Sessa nästa år.

Det var länge sen vi sågs, så vi får ta och ordna det snart.

Vi kommer dock inte hem förrän till jul så det kanske var lättare sagt än gjort...

Grattis igen.

Kramar

2009-08-17 @ 17:24:05
URL: http://redman.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Ett stort grattis!



Och tack för en super fin blogg, det går inte att lämna sidan utan att tårar har runnit ner för kinderna!

2009-08-17 @ 19:39:11
URL: http://raggardrottning.blogg.se/
Postat av: therese

Vilken FIN mage! Er lilla prinsessa ska skatta sig lycklig till att få er som föräldrar. =) kram

2009-08-18 @ 00:59:44
URL: http://holmstrom86.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Linda, ängeln Olofs mamma!



Kände att jag bara måste skriva en hälsning till dig när jag såg din kommentar till Sofie och Peter.

Tanken på att din älskade son och andra barn gått samma väg som Victor är så fruktansvärt tragiskt och hemskt. Ofattbart varför det ska drabba små=( Önskar dig och din familj Allt gott med er son! Säker på att Olof är en lika stolt storebror som Victor! Många kramar från mig

2009-08-19 @ 01:14:21
Postat av: Cattis K

Kära Sofie! Va glad och försök njuta av lilla Sessan som gror i magen. Va inte orolig! Hon har ju världens bästa skyddsängel! Kram från oss alla!

2009-08-19 @ 19:45:07
Postat av: Erika

Vad fin du är!

jag är en helt random läsare på din blogg som aldrig skrivit något här tidigare, bara läst.. Du är en otrolig människa! Så stark, så fin! Och som du skriver, tänk att någo kan sätta så fina ord på sina känslor, härligt.

Ett litet mumintroll är jag, från Finland alltså. Skulle vela beställa din bok, äger inget visakort.. Får ta ett snack med min mamma.

Vi har samma beräknade dag för bäbis :) Lycka till, hoppas du mår bra!

Kramar från tjejen i Finland

2009-08-21 @ 01:24:50
Postat av: Louise

jag läser din blogg med tårar!

2009-08-29 @ 22:54:54
URL: http://lovefourevertomyfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback