Upprörd

        DATUM: 2009-08-12 TID: 11:32:11
Usch, blev påminnd om denna hemska historia när jag läste Aftonbladet i morse.

2007:    17 månader gamla babyn Peter Connelly dör. Han har 50 olika skador, bland annat bruna revben, bruten rygg och inga naglar.
Tortyren utfördes utav hans mammas pojkvän samtidigt som hon påstod sig sitta vid datorn och surfa.
2012 har hon avtjänat sitt fängelsestraff och skall bli lovad "ny identitet" på grund av hotrisker och lynchmobbar som är ute efter henne.
Hon har skrivit till sina vänner att när hon släpps ut så vill hon ut och festa och resa.

FY fan!!!! Jag blir så jävla upprörd när jag läser om sånt här. Mår illa inombords när jag tänker på den stackars babyn som fick lida så fruktansvärt och bli troterad till döds utav de människor som han trodde älskade honom mest.
Tack och lov att han är fri nu, från smärta och hat.
Varför skaffar man barn om man bara vill utsätta dem för ett helvete?? Det finns så många föräldrar som inte ens får behålla sina barn i livet, trots att det är allt de önskar, och så finns det de som gör allt för att plåga och bli av med dom på de hemskaste sätt de bara kan.

Jag hoppas nästan att hennes nya identitet spricker och att den där lynchmobben får fatt på dem till slut. Att hon får lida precis lika mycket som hennes rara lilla pojke fick.
Och vem vet, om ett par år så kanske hon har skaffat ett nytt barn som går samma öde till mötes. Nej, att vem som hellst kan få skaffa barn. DET är helt otroligt.
Vissa människor borde få ruttna bakom lås och bom.

Ursäkta mina hårda ord, men man läser om det här så ofta i tidningen, och jag blir lika upprörd varje gång.
Är lite extra känslig just nu =(


Gå in och läs själva

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5631467.ab   

     
Vila i frid lilla Peter....

Baby P torterades till döds.

Kommentarer
Postat av: Sofija

Det är furuktansvärt der som lilla Peter blev utsatt för och jag håller med dig helt och fullt om det du skriver. Hur kan man ens vara kapabel till att skada sitt barn, det så sjukt! Så ofattbart och så jävla fruktansvärt.



Vila i frid Peter och hoppas att du har det bra där du är nu tillsammans med Viktor och alla andra änglabarn!

2009-08-12 @ 11:45:44
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: Tess

Håller absolut med.. det är fruktansvärt.. stackars lille pojk, tänk va rädd han måste ha varit.. Känner mej spyfärdig när jag tänker på det, så trött på alla j-vla sjuka människor som skadar andra..Detta kan det väl ändå aldrig finnas någon ursäkt för.. Satt och läste det om och om igen på aftonbladet igår. Vad är det för fel på dem, bryter ryggen av den lilla pojken när han sitter och tittar på tv, han måste ju varit konstant rädd, tänk och leva så 1 år gammal..

60 besök av socialen på några månader, hur kunde de har missat det... trött på att de vuxna och andra ansvariga inte har några skyldigheter längre och inte tar det ansvar som krävs av dem... NÅGON måste ju ha sett vad som pågått och stått upp för den lille..

Ush, jag vet inte vad jag skulle ta mej till om jag träffade mamman till den pojken..



Fy sorry för hårda ord här med men jag blir så upprörd av det här... Världen är en sjuk plats i bland.



Kram

Tess mamma till 2 grabbar

2009-08-12 @ 12:00:38
Postat av: Maria

Håller med fullständigt , ibland önskar man att de som vill skaffa barn ska få genomgå psykiatriska tester för att se om man är lämpad eller ej!!!

Kram Maria ( mor till en underbar liten tjej )

2009-08-12 @ 12:34:00
Postat av: Malin

Man blir mörkrädd! Stackars lilla barn...hur kan någon människa vara så grym. Världen är verkligen så orättvis....en del längtar och försöker få barn men kan inte eller förlorar sina älskade barn i olyckor eller hemska sjukdomar, medans andra som uppenbarligen inte borde ha barn får barn. Tänk vad den där lilla killen måste ha lidit.

Håller med dig Sofie, hoppas lynchmobben får tag på dom....Usch vad man blir ledsen och arg!

2009-08-12 @ 12:36:42
Postat av: Johanna mamma till "Bus"Erik

Jag mår så illa när jag läser sånt här.Nä det är helt otroligt hur man kan skada sitt lr någon annans barn, det gör så ont i hela min kropp. Kan ej hålla tårarna tillbaka.

Vi vet att det finns dessa helt sjuka människor å tyvärr kommer dom ej att försvinna.Men hur kan rääväsendet vara så sjukt i huvet å låta sådana mäniskor få slippa undan!? Jag håller helt med dig Sofie låt dom ruttna....



Ps Har fällt många tårar för det som har hänt dig och din familj. Jag förstår saknaden av ditt underbara barn Victor. Lycka till med grviditeten. Du Kämpar på bra, fortsätt med det Ds

2009-08-12 @ 12:50:24
Postat av: En medmänniska

Minns allt för väl att jag läst om denna lilla babyn förrut och hur fruktansvärt man mådde efteråt. Håller såklart med dig till punkt och prickar. SÅ JÄVLA HEMSKT FINNER INGA ORD..

2009-08-12 @ 12:53:51
Postat av: Sara Fageräng Söderlund

Håller helt med dej Sofie, dom skulle få ruttna bort bakom lås och bom, för så förjävligt är de, varför ska dom få det så bra, när dom har dödat en annan människa?? Sjukt är det!

Kramar

2009-08-12 @ 13:06:12
Postat av: Martin

Det är när man läser om sånt här man vill införa tortyrstraff till döds! Jag skulle inte tveka en sekund att döma de berörda peronerna till det!

2009-08-12 @ 13:11:08
Postat av: annika

Låter som en helt fruktansvärd historia. TÄnker på mamman i bromma som plågade sina barn i flera år - lät dem bland annat ligga direkt på ribborna i sängen - trots att soc var där flera gånger.

Förstår att du blir extra upprörd som förlorat ditt fina, härliga barn som du älskar så mycket.

2009-08-12 @ 13:59:22
Postat av: annika

Hej igen, vill bara önska lycka till på ditt ultraljud i morgon. För det var väl i morron! Jättespännande!

2009-08-12 @ 14:26:46
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Att ge sig på ett oskyldigt barn är väl den största dödssynden som finns! Håller fullständigt med Martin!



Det är när man läser sånt här som i alla fall jag inser att det finns situationer där jag skulle kunna ta någon av daga utan några som helst betänkligheter! Jag kokar när jag läser.



Även jag skriver "Vila i frid lilla Peter"...



Kram / Yvonne

2009-08-12 @ 14:48:14
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Usch, blir riktigt rädd när jag tänker på vad många barn får stå ut med dag ut och dag in, vecka efter vecka, månad efter månad och t o m år efter år! Håller med tidigare kommentarer, hoppas mamman själv får smaka på sin "egen medicin"!

2009-08-12 @ 14:56:52
Postat av: Caroline

Så jävla vidrigt! Det är svårt att tycka annat än att dödsstraff är det enda rätta i sådana lägen. Så sjukt att man knappt kan andas när man tänker på det. Stackars pojke, hur fan kan sånt få passera obemärkt då de tom haft besök av socialen hela 60 ggr

2009-08-12 @ 15:13:05
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Tessan

Jag kokar inombords när jag läser sådant här.

Stackars lilla barn!



Hur kan människor som utför sådana här handlingar eller som i detta fall inte ingriper, ha några som helst rättigheter. Kedja fast dem nakna på torget och låt folket avgöra deras öde!!! Jag skulle gärna gå dit, dra ut deras naglar och sparka på dem.



/Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-08-12 @ 15:29:33
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Emily ♥♥ Mamma till Vince 6 mån.

Blir helt förstörd inombords bara jag går in på denna fina sida. Victor var såå alldeles ljuvlig.

Varför ska de bästa människor försvinna? Finns så många hemska människor som fasen är envetna in i det längsta ända in i ålderdomen - Victor borde fått leva så länge. Livet är orättvist och ni är sååå duktiga som orkarr !!! Grattis till det nya livet... Stora kramar.

2009-08-12 @ 15:53:24
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Amanda

det är fruktansvärt, finns inget annat att säga. ryser bara vid tanken av vad denna lille prins pojke fått ustått för smärta :O fruktansvärt. hur kan man göra så? det går inte att förstå. hans mamma borde inte alls få något liv tillbaka, det är hon inte värd .kramar

2009-08-12 @ 16:27:59
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Victors morfar Christer

Finns bara ett ord FÖR JÄVLIGT. Spärra in dom jävlarna på livstid..



Så sant som det var sagt..



2009-08-12 @ 16:57:02
URL: http://mckillen.se
Postat av: Kajsa - 2 barns mamma

Kalla kårar i hela kroppen..



Så otroligt SJUKT!!! Hur kan man skada det vackraste man har? Hur kan man låta någon annan skada det dyraste man äger? Helt oförståeligt.



Stackars lilla killen.. FYFAN!!

2009-08-12 @ 17:15:48
URL: http://kaaisaaa.blogg.se/public
Postat av: bettygirl.blogg.se

jag är mycket engagerad i sånt här, vet inte om du läst om baby briana Lopez, det kan du söka på youtube, men ja varnar för att man grpter ögonen ur sej, hon våldtogs av sin pappa o farbror från födseln fram tills hon va sex månader då dom slutligen efter många våldtäkter slängde henne med huvudet före rakt i backen, vilket också ledde till hennes död ! jag var sååå förbannad när ja såg denna fruktansvärda film som handlade just om brianna , hon är det värsta barnmisshandelsfallet i USA o jag kräktes efteråt, o jag kunde inte sova på MÅNGA nätter ! o då tänkta ja på lilla viktor som hade UNDERBARA föräldrar men ändå inte fick leva ! efter allt detta har jag bestämt mig för att läsa till socialpedagog för att kunna arbeta med barn bla som far illa eller medverka i att det faktiskt inte sker !!! jag tänder ljus för alla dessa plågade barn o alla som lidigt av våld i hemmet ! hoppas dom ruttnar i helvfetet är min mening !!!



många kramar Elisabeth med familj



här är länken till briana lopez



http://www.youtube.com/watch?v=PztTA5EVGQU



OBS MYCKE SVÅRA BILDER !!!!!!

2009-08-12 @ 17:17:35
URL: http://bettygirl.blogg.se/
Postat av: Heidi

Fy f-n för såna människor! Hon borde aldrig få komma ut ur finkan... Har du läst "Pojken som kallades för det" Det var några år sen jag läste den men den var också helt hemsk. Stackars barn! :(

2009-08-12 @ 18:11:25
Postat av: johanna jordgubbe

brukar inte göra reklam.. men se hit!!



se en BEDÅRANDE FLICKA och skänk sedan 20:- och njut av att ni gjort dagens goda gärning



http://jojordgubbe.blogg.se

2009-08-12 @ 18:54:31
URL: http://jojordgubbe.blogg.se/
Postat av: Therese

Håller med di! Man blir så arg och man önskar så att man kunde få ta sig an honom istället.Och att han fick vara hos folk som älskar och tar hand om honom som han förtjänar.Men nu är det försent för all hjälp.

Usch man blir arg och man känner maktlöshet.Håller med dig i att VARFÖR ska denna människa som utsatt ett oskyldigt barn för detta obeskrivliga helvete!Så ska hon skyddas,HON ska skyddas?? HJÄLP!

Många kramar till dig.

Therese

2009-08-12 @ 19:33:07
URL: http://familjelivet.wordpress.com
Postat av: Ann-Sophie

Fy fan!! redan avtjänat sitt straff,hon skulle fått livstid!!!

Det är så orättvist endel förlorar sin små barn endel kan inte få barn och så finns det dom som kan och gör så här!!!!oförlåtligt /Ann-Sophie

2009-08-12 @ 20:53:42
Postat av: Malin

En till artikel i Aftonbladet i dag, det är så fruktansvärt och hemskt....läs själva om ni vill:



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5636192.ab



Vad är det för fel på folk??!!

2009-08-12 @ 21:07:57
Postat av: Lexi

Usch, den var jättehemsk. Jag hittade en annan på sidan också om en Jamie Bulger. Läste en artikel om honom och spydde efteråt. Hur kan man göra så mot ett barn?

2009-08-12 @ 21:11:59
URL: http://bexilexi.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Upprörd e det minsta man blir, helt förstörd--

Håller med om att dessa människor som gör sånt här, skadar barn både psykiskt och fysiskt och utnyttjar dem borde ruttna för all evighet och gärna genomlida ett helvete medans dem gör de!

Små försvarslösa barn som blir illa behandlade av dem somborde älska dem mest i välrden är så himla hemskt så det finns inga ord att sätta på de...

Klarar inte va att läsa sånt alls =(



aTT många får skAFFA barn hur somhelst utan att ens ta hand om dem eller älska dem är skrämmande...Man ska ta körkort för att köra bil och man ska va i en viss ålder för att köpa alkohol men nått dem BORDE ha är ett test för blivande föräldrar (och djurägarwe)

2009-08-12 @ 21:19:01
Postat av: Anonym

Nej fy..

Kollade på länken baby briana Lopez, det va nog det värsta jag någonsin sett..

Hjärtat bara värkar.. Hur kan det va möjligt att vara så j-vla störd... stackars stackars lilla bebis...

Jag har inga ord för vad jag känner när jag ser sånt här...

Tess mamma till 2 grabbar

2009-08-12 @ 21:40:44
Postat av: maria

Ja stackars stackars lille pojke!! blir så arg, förbannad o lessen..på hur en människa kan göra nåt så grymt o fruktansvärt mot ett oskyldigt barn!! finns så många sjuka personer i denna värld som inte skulle existera!! hoppas dom går samma öde till mötes!! hon kan gott gå ut ur det fängelset..(som helst skulle ruttna i) som den hon är! vad är det för larv om att skydda?! hon får väl för fan komma ut o möta alla människor som hatar henne (med all rätt).. o så såg jag av en tillfällighet på you tube om lilla baby lynn (tror hon heter så) en 6 mån flicka som föräldrarna förgrep sig på o bet o torterade till döds..ville kräkas efter..o jag grät för denna lilla flicka... så tragiskt.. vad dessa barn måste vara rädda o försvars lösa,,fick dom någonsin någon tröst, mat o en torr blöja.. älskade små barn.. o som du säger så finns det dom som kämpar för att få ha sitt barn vid sin sida!..fruktansvärt.. o så ska dom till på köpet få skydd efter det dom gjort!? o för er som förlorat en fin prins som victor måste detta kännas hemskt..

2009-08-12 @ 22:18:03
Postat av: Josefine

Hejsan!

Vill bara meddela att jag har skrivit lite i mitt senaste inlägg på min blogg om din sida! Bifogade även adressen hit! Vill du får du gå in och kolla så kan jag sedan göra ändringar efter dina önskemål!



Kjam Josefine (Werners mamma)

2009-08-12 @ 22:46:12
URL: http://mywerner.blogspot.com
Postat av: ParadisFrida

Stackars lilla pojke! Är det konstigt att det finns så starkt hat mot sådana här människor? eller människor är inte rätt ord, odjur!! Hur i helvete kan en mor låta sin pojkvän göra såhär mot sitt egna kött och blod?? Hon ska aldrig mer kunna skaffa barn, tvångskastrering/sterilisering vore det enda rätta innan man långsamt plågade dom här idioterna till döds! Förlåt att jag skriver såhär, men det är så jag känner! Fängelse är inget straff för det som dom gjort mot sitt barn. Ett oskyldigt litet barn som aldrig bett om att få komma till dom som inte vill annat än att skada och göra illa!! Det gör så ont i både hjärta och själ att sådant här händer runt om i världen! Jag är EXTREMT känslig jag också mot all typ av orättvisa, utnyttjande och plågeri mot barn och djur! Dom är lätta att utsätta för sånt här derför att dom dels inte kan försvara sig och dels för att dom litar in i döden på sina föräldrar eller husse/matte... FY FAN! vad ledsen man blir :.(



lilla victor, för alltid i mitt hjärta!

2009-08-12 @ 22:50:41
Postat av: Jessica

Heej!

Jag förstår vad du menar och jag håller helt och hållet med dig. Såna personer borde inte få skaffa bran. Barn är också människor och ska behandlas på samma sätt som en vuxen människa.

Lilla Peter, vila i frid

Lilla Victor, vila i frid

2009-08-12 @ 22:56:00
Postat av: Anki

Fy Fan, jag fattar inte hur man kan behandla ett försvarslöst barn på detta sett. Jag hoppas de får smaka sin egen medicin och ruttna i helvetet.

2009-08-12 @ 22:59:39
Postat av: En medmänniska

Hej Peter och Sofie!



Vill bara säga att jag tänker på er imorgon. Ja inte bara jag utan MÅNGA..MÅNGA fler såklart!



Varmaste kramar till er.

2009-08-13 @ 00:02:19
Postat av: bettygirl.blogg.se

idag kommer jag tänka på er HELA dagen !!!! alla lyckoönskningar i världen, kärlek o ljus från min familj!!!!!!!!



<3<3<3



elisabeth med familj

2009-08-13 @ 07:44:36
URL: http://bettygirl.blogg.se/
Postat av: Malin

Tänker på er idag!!



Kramar till er och Victor

2009-08-13 @ 07:55:12
Postat av: Tess W

Tänker på er idag med stor glädje!

Ultraljudet gör ju allt lite mer verkligt speciellt för pappan, det tycker i alla fall min man.

Så Spännande!!



Stora kramar Tess W

2009-08-13 @ 08:50:43
Postat av: Lotta Nyström

Blir precis lika upprörd som alla andra, av att läsa den hemska nyheten om lille oskyldige Peter, saknar ord för den ilska jag känner....



2009-08-13 @ 09:04:27
Postat av: Sara

Hej!

En liten fråga till dig bara.

Är intresserad av den där boken, men hur gör man om man vill ha den? :)

Kram på er!

2009-08-13 @ 10:40:40
URL: http://saragyllensten.blogg.se/
Postat av: marie (en mamma med 3små barn)

fy faan vad arg man blir när man läser sånt här..

Det e fruktansvärt!!!

Stackars lilla pojke :/

Det var inte alldeles för längesen jag läste om en liten flicka som blev torterad till döds,å sen han pojken här i Sverige..10åringen bobby!!!'



Vill inte ens skriva ner vad jag tänker..ARG

när man läser om sånt här...det e så fruktansvärt vidrigt!

Fy faaaan



älskade små barn hade väl kunnat få komma till någon annan istället!!



kram

2009-08-13 @ 11:25:56
Postat av: marie (en mamma med 3små barn)

å lycka till idag..väntar ivrigt på uppdateringen :)

2009-08-13 @ 11:27:17
Postat av: Tilly

Hej:)))



Vi är många nu på facebook som gör allt för att få regeringen att skärpa straffen mot dessa hemska indevider Baby Peters momorium går att stödja, visa att straffen är urlöjliga å hade hoppats hon hade komit fr Texas så hon hade hamnat på deathrow där benådning inte finns på menyn.....



Där finns inga tillräkligt hårda ord för vad man känner för dessa j-la as.

må hon få ett HELVETE på kåken....rip her to pices..



Bara tvungen att kommentera.



Tänker på er ock hoppas att allt går väl med pyret i magen.

Viktor finns i mina tankar ock om jag någonsin är i närheten ska jag besöka hans fina Bu stenen:))))



Tilly 2 barns mor

2009-08-13 @ 12:43:15
Postat av: Emma

jag blir lika upprörd som du, du behöver inte be om ursäkt för hårda ord...! det är så fruktanssvärt så det är inte klokt. Att hon ens ska få chans till en ny identitet är ju inte klokt, har hon gjort något så fruktansvärt så ska hon la få sitta av sitt straff och sen släppas ut och få klara sig själv. Sjukt att hon får chans till ett nytt bättre liv när hon dödade en annans liv.

2009-08-13 @ 17:31:31
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Hanna K

Håller fullständigt med, man mår så illa när man läser sånt här, och den stackars stackars lilla killen, hur kan man bara göra sånt!??? Helt fruktansvärt sjukt...Vem som helst borde inte få skaffa barn. Du behöver inte be om ursäkt för hårda ord, det är nog inte många som inte håller med dig! Och att hon sen ska få hjälp att skaffa ny identitet...nä, man förtjänar inte en ny chans om man gör nåt sånt här!

Inte för att jag vill göra dig mer upprörd eller ledsen, men fallet påminner om fallet med "Baby Brianna Lopez" som det finns klipp om på YouTube...Sjuka människor!!!



Stora stora kramar till dig!

Postat av: Malin (mamma till Lucas)

Jag håller verkligen med dig...

Detta är så fruktansvärt att jag knappt finner ord. När jag läste artikeln om honom så kunde jag knappt sitta still.. Fylldes av sånt obehag att det bara kröp i mig och jag mådde illa.

Hur i hela friden kan man göra nånting sånt??? Fattar inte hur det står till i en del människors huvuden.. De borde ju inte få komma ut i frihet igen någonsin..

2009-08-13 @ 21:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback