Till Victor

        DATUM: 2009-08-11 TID: 16:06:28
När jag sitter i ditt rum och blundar, så känns det som att du är där.
Alla dessa saker finns runt omkring, som du en gång hållit kär.
.
När jag håller din nalle i min famn, så minns jag ditt busiga skratt
Våra mysiga sång stunder med visor som du sjöng så glatt
.
Men jag minns också allt det sjuka, hemska och svarta
Allt det onda, fula, och dina tårar varje gång jag dig skulle natta
.
Jag tänker på allting som du inte fick se
Och alla de små saker som fick dig att le
.
Du var så stark och modig min prins, min pojke, min son
En himmelens ängel, som vi bara fick till låns
.
Jag drömmer om oss vid havet, dansandes i de salta vågorna
Borta är all oro, sjukdom och de oroliga frågorna
.
Tänk om vi bara fick en enda stund till
Ja, om vi fick göra vad vi vill
.
Då skulle vi dansa tätt intill varandra
Mamma, Pappa , prins
Och aldrig släppa taget, så länge kärleken ibland oss finns...
.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad fint skrivet Sofie, som vanligt...



Är så ledsen för att ni inte fick ha kvar eran fina prins =(



Kram

2009-08-11 @ 16:25:20
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Åh, om det bara fanns en möjlighet att kunna ge er den stunden med er lille prins - en stund som räckte i evighet. Du skriver så fint som alltid.



Kram / Yvonne

2009-08-11 @ 16:29:55
Postat av: annika

Åh, så jättejättefint och sorgligt. Sitter på jobbet med jobbiga grejer och så kom jag att tänka på Victor och gick in här. Saker och ting får perspektiv. Önskar så att jag kunde ge dig den där stunden och många fler.

2009-08-11 @ 16:43:27
Postat av: Johanna<3

Fint skrivet. Jag kan aldrig tänka mig er sorg, jag har upplevt sorg, men inte den slags sorg ni går igenom.

Fortsätt kämpa på!



Kramar

2009-08-11 @ 16:55:02
URL: http://nana.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, va jag gråter. vilken fin och sorglig dikt...

Önskar av hela mitt hjärta att ni fick den där stunden med honom, hur många stunder ni vill. usch, va sorgligt det är.

2009-08-11 @ 16:55:31
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Dina ord är som alltid vackra. Mina ögon tåras och jag önskar så att ni kunde få den där stunden.



Kram

2009-08-11 @ 17:03:58
Postat av: Mathilda

din ord är vägda på guldvåg, du skriver så fjäder lätt men ändå så gripande. orden rymmer allt men tyngst väger ändå kärleken



kärlek krammar och värme till er prinsen, peter, sofie och det lilla mirakel som gror av kärlek i dig

2009-08-11 @ 17:34:09
Postat av: Linda

Gud va fin den e. Mina tårar rinner längs med mina kinder.



VARMA KRAMAR.

2009-08-11 @ 18:04:23
URL: http://lindawidellsandh.blogg.se/
Postat av: Malin Källström

Tack för att jag fick länka :)

Ha nu skrivit nåra rader åxå,ni kan väl kika in å säga va ni tkr? :)



MVH Malin

2009-08-11 @ 18:45:05
URL: http://loveandhate.bloggagratis.se/
Postat av: Elin Thor

Så väldigt fint!

2009-08-11 @ 19:07:14
URL: http://elinthor.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Så gripande vacker dikt du skrivit till Victor.

Smärtar så i mig för er och för er älskade lilla Prins!

Rasar en massa tankar genom huvudet..tänker så på Er Sofie och Peter.

Varmaste kramar från mig.

2009-08-11 @ 19:18:06
Postat av: Fia

Åååå... Vad fint du skriver.



Han finns runt er och vakar över er hela tiden, er fina lilla skydds ängel...



Kramar till dig , "magen", Peter,

2009-08-11 @ 19:18:10
Postat av: Milla

Hejsan! va duktig du är på att uttrycka dig i skrift! Otroligt fint skrivet. Blogg designen är jätte fin. Kramar om er Milla

2009-08-11 @ 19:30:22
Postat av: marie (en mamma med 3små barn)

ååh vad man önskar att ni kunde få den stunden tillsammans..utan sjukdom å allt hemskt!!

Du skriver lika vackert som alltid!!



Å snart e det ju UL för er :)

jag kommer sitta klistrad vid datan ;)



många kramar till er,prinsen å lillplutt!!

2009-08-11 @ 19:49:48
Postat av: Andrea

Du är en av de underbaraste personen som jag har följt, tack vare dig har jag börjat uppskatta varje dag och minut med mina barn! Jag skulle aldrig kunna gå igenom detta du har gjort! Du är sååå stark! många krammar Andrea!

2009-08-11 @ 20:03:59
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: bettygirl.blogg.se

åååå mina tårar fullständigt SPRUTAR !!!!!! <3<3<3 lilla söta viktor !!!!!

2009-08-11 @ 20:29:44
Postat av: Christina

Tårarna öser ner..vilken fin dikt!!!



Tänker på er.

2009-08-11 @ 20:33:08
Postat av: Cicci

Så makalöst vackert skrivet. Så många känslor.

Tårarna trillar längs mina kinder.

Tack för att du lär mig uppskatta mina barn jag bara har till låns.

Kramiz

2009-08-11 @ 20:40:14
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Kristina

Så vackert skrivet. Det är djup kärlek bakom vartenda ord.

Förundras över din styrka och tapperhet.

Fortsätt kämpa tjejen.



Kramar

2009-08-11 @ 20:47:41
Postat av: maria

åh så starkt o fint..gick rakt in i hjärtat <3 Tårarna rinner.... VARFÖR??!! har sj varit/är i en tuff sitution..(inte som eran)..våran äldsta tjej har en mycket svår krampsjukdom o autism..hon har genomgått flera operationer för sina kramper..bla annat en hjärnoperation, hon var dålig o vi satt vid hennes sida o denna ovisshet..vill inte uppleva det igen.. älskade barn, särskilda barn...är ju ens allt! <3 kan inte ens föreställa mig hur tufft o ledsamt det varit för er, så orättvist att oskyldiga barn ska drabbas av en så hemsk smärta o sjukdom som cancer..tänker på er varje dag!, Kramar till er... /maria mamma till tre tjejer..

2009-08-11 @ 20:54:00
Postat av: bella

vad fin sidan har blivit!!!! =)

väldigt fint skrivet!

ni är alltid i tankarna <3

kram på er

2009-08-11 @ 20:54:06
URL: http://bellariiki.blogg.se/
Postat av: maria

0 du/ni ger mig styrka.. man ser lite annorlunda på livet,,

2009-08-11 @ 20:56:09
Postat av: sofija

Åh jag bara ryser.. Det var så otroligt fint skriver och jag kunde verkligen känna hur ont du måste ha i själen.

2009-08-11 @ 20:58:34
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: En trogen läsare

Jag läser varje dag, lider med er/dig. Varje gång jag läser rinner tårnarna längst mina kinder, och jag kan inte ens föreställa mej er sorg. Kämpa på och stort lycka till med Victors syskon. Ni är värda all lycka.

Underbar dikt. Du har talang.

2009-08-11 @ 21:07:38
Postat av: ParadisFrida

så vackert som bara en älskade mor kan skriva till sitt barn, sitt lilla änglabarn! Önskar att jag kunde ge dig din fina lilla Victor till dig, men jag är säker på att du kommer få den där stunden ihop med honom..... någon annan stans! Det kommer en dag när ni alla 3 får hålla om varandra och dansa och aldrig mera släppa taget.



Stora Kramar till dig och Peter!



Victor för alltid i mitt hjärta.

2009-08-11 @ 21:11:44
Postat av: Angelica

Så fint du skriver, hur fint som helst.

sidan är jättefin!!!



många styrkekramar

från mig till er

2009-08-11 @ 21:19:39
Postat av: Anonym

Du skriver otroligt vackert Sofie. Jag blir rörd till tårar.

Postat av: Josse (Karlshamn)

Så fint du skriver Sofie, tårarna bara faller!

2009-08-11 @ 21:38:51
Postat av: Tessan

Så underbart fint. Orden går rakt in i hjärtat. Som andra skriver - jag önskar så att jag kunde ge er en endaste stund till med er älskade prins! Men jag är övertygad om att ni kommer träffas igen. Ingen vet hur, ingen vet när men det kommer bli. Det måste vara så!



Kramar om,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-08-11 @ 21:47:00
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Josefine

Ett måste varje dag är att läsa din blogg, varje gång fylls mina ögon av tårar! Du skriver på ett sådant bra sätt, man känner allt du skriver! Det ni gått igenom borde ingen få gå igenom!

Vet inte om jag uttrycker mig på fel sätt när jag skriver att Prinsen har de bättre nu! Han slipper all sjukdom och lidande. Men han finns med er hela tiden fast in inte ser honom och han väntar på dagen när ni kommer återförenas!

Önskar Er all lycka...



Kram Josefine



Är det oki om jag länkar till din sida från min blogg!

2009-08-11 @ 22:25:40
URL: http://mywerner.blogspot.com
Postat av: Ida

Så himla vackert skrivet, tårarna rinner..

2009-08-11 @ 22:43:10
Postat av: Anki

Jättefin dikt, tårarna rinner som de alltid gör när jag tänker på Victor, er och allt det ni har gått igenom. Önskar så att jag kunde ge er den stunden.



Kramar

2009-08-11 @ 22:47:06
Postat av: Jessica/mamma till 2

Åh så fin och sorglig dikt, mina tårar rinner!!

Det ni går igenom ska ingen behöva göra, det är så hemskt och sorgligt. Det Bästa och Finaste man har är sina barn, att man måste leva vidare utan dom är ofattbart och hemskt.

Jag lider så med er och jag har inga ord som tröstar. Eran fina prins finns med er hela tiden fast ni inte ser han, han hör er, han vet att ni Saknar och Älskar honom enormt mycket.

Jag önskar av hela mitt hjärta att han fanns hos er nu och att han aldrig skulle fått den hemska cancern. Jag blir så arg och ledsen att han inte finns kvar.

Fina Victor är himlens finaste och gladaste ängel och nån dag kommer ni att återförenas.

Varma kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-08-11 @ 22:59:23
Postat av: Veronika

Sofie - du har ett enormt stort hjärta av kärlek.

Dikten är så fin och sorglig men ändå fylls den av så mycket kärlek.

Tårarna rinner av sorg och ilska att detta ska behöva drabba barn. Barn ska springa runt och leka, busa och göra jäkelskap... Inte drabbas av denna hemska cancer.

Det finns inga ord som tröstar men jag önskar er all styrka för att kämpa er framåt dag för dag.

Varma kramar

2009-08-12 @ 01:29:43
Postat av: Anette

Hejsan på er!!!

Vilken underbar vacker dikt du skrivit till Victor,den går verkligen rakt in i hjärtat!!!

Du är så otroligt duktig på att skriva och hoppas att detta är ngt som du kommer att fortsätta med.

Tittar ju in till er varje dag för att kolla hur ni mår,se de vackra korten på Victor,följa Victors lillebror/syster och håller tummen för att allt kommer att bli bra...(det kommer att gå bra,det ser Victor till)

Vart jättebra"ny"blogg.

Kramar om/Anette

2009-08-12 @ 09:58:53
URL: http://edinge.blogspot.com
Postat av: Veronica (med 3 små)

Åååå va fint du skriver. Du är en sån underbar mamma!!! Tror Victor är stolt över dig där uppe där han sitter och kikar ner.



Började läsa på boken igår, men jag hann bara tills ni blev inlagda (dit har jag läst på bloggen, men jag ville läsa igen). Sen blev jag avbruten. Men jag får läsa lite itaget. Har den bara på datorn, men jag måste verkligen köpa själva boken sen. Tror den kommer att vara värd mkt :)



Kramar från Veronica (med 3 små)

2009-08-12 @ 10:17:25
Postat av: Jeanette änglamamma till Sabina

Åhh tårarna rinner, du skriver rakt in i hjärtat Sofie. Tänk om vi bara kunde få en stund till med våra barn. Har tänkt mycket på er sen vi kom hem från Almers och jag är tacksam för att vi fick ta del av erat liv. Ta hand om er och var rädda om er !! Kram och hälsa Peter

2009-08-12 @ 15:27:06
Postat av: kajsa - 2 barns mamma

Åh, så fint skrivet!



Tårar...

2009-08-12 @ 17:21:53
Postat av: gabbi

vilken underbar blogg du har, blir helt rörd av den så fort jag öppnar bloggen. men jag har en liten synpunkt. är det fel på min dator eller går det inte att klicka på kategorierna högst upp i bild tex. victors låtar. kram

2009-08-12 @ 20:24:50
Postat av: Jessica

Åh, vad fint skrivet. Många varma kramar

2009-08-12 @ 20:46:46
Postat av: Tuva, 16

Jag blir alltid lika rörd när jag läser din blogg! Du skriver verkligen jättefint. Jag miste mitt syskon för snart ett år sedan, som var i Victors ålder! Nu dansar nog prinsarna tillsammans i det blå, utan vita rockar, stick och långa sjukhuskorridoer.



Kram

2009-08-13 @ 11:44:32
Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Så fint skrivet!



Jag kollade på Victors film. Grät, grät, grät... Han var så fin er lille prins!

Livet är så orättvist!!!

Jag har själv haft lite jobbigt, Olofs tvåårsdag var nu i juli. Hoppas de båda änglabarnen leker i himlen.



Önskar er all lycka!



Många kramar

2009-08-13 @ 15:27:44
Postat av: Hanna K

Så vackert, otroligt vackert men sorgligt skrivet! Önskar så ni kunde få hålla honom hos er!!!!

Kramar!

Postat av: Malin (mamma till Lucas)

Mina tårar rinner.. så oerhört fint skrivet och så sorgligt..

Fast jag inte känner er så berörs jag så otroligt mycket av ert öde. Det är så himla orättvist.. er prins är så fin så fin...

Tänker på er ofta. Ta hand om er!

Många kramar

Malin (mamma till Lucas 2 år)

2009-08-13 @ 21:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback