Vi Föräldrar

        DATUM: 2009-08-20 TID: 21:47:23
Gud vilken fin artikel om Melwin med familj i Vi föräldrar. Vet att någon skrivit om det i ett tidigare inlägg.
Det känns lika konstigt att se deras ansikten och namn i tidningen som det gjorde att se Victor på löpsedlarna. Overkligt.
Vi håller tummarna och tänker på våra kära vänner i Fagersta =)
Hoppas vi ses snart !

Tack för alla fina namn förslag =)  Jätte fina ! 
Självklar så bestämmer vi oss inte förens bebben är född utan får ha några favoriter på lager. Och pojknamn har jag så många ifall att det skulle dyka upp en pillesnorre.

Peter säger alltid att det inte kan finnas ett finare namn än Victor, och självklart så känner man så för sitt barn, speciellt när det gått bort. Victor kommer ju alltid att klinga högst i våra öron.
Tycker om namn som betyder någonting också. Som tex;
Victor = segrare
Wilma = vilja
Lovis= hjältinna
Det var många som kom med förslagen Tuva, Tova och Maja som också är några favoritnamn.

Starka namn som samtidigt är mjuka.


Men pappa Peter har ju också något att säga till om, speciellt när vi kom överens om att han skulle få bestämma namn om det blev en tjej och jag om det blev en kille. =)
Har svårt att inte lägga mig i.
Ja ja, man är ju skadad som mamma. Kontroll på allt vill man ha =)  Fortsätt skicka förslag, det behövs !






 

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken fin bild på Victor och Peter!

Det gör så ont i hjärtat....jag vill INTE förstå att han inte finns hos er mer. F-N vad det är orättvist och fel!!!!!Lilla gubben<3



Kramar

2009-08-20 @ 22:03:06
Postat av: Veronica (med 3 små)

Vilken fin bild! Ser så mysigt ut :) Såg att det tillkommit en SLID till höger. Va inne där och tittade - helt underbara bilder!!!



Stora kramar //Veronica (med 3 små)

2009-08-20 @ 22:03:38
Postat av: Amanda

vad fint skrivet av dig sofie och vilken fantastiskt fin bild på dina killar. gör såå ont i mig och veta att victor inte finns kvar hos er :( men han finns alltid med er. glöm aldrig det.



kärlek <3 Amanda

2009-08-20 @ 22:18:46
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Verkligen en fin bild.. Säger så mycket mer än tusen ord :)

Kramar



Ps. Det finns många bra och fina namnförslag och oavsett vilket namn ni väljer så vet jag att det valet kommer att göras med omsorg & kärlek.

2009-08-20 @ 22:33:03
Postat av: Jennie

Sötaste bild på far och son! Super mysig. =)

Sen tänkte även jag komma med namnförslag som jag tycker är väldigt fina Elvira, Viola, Emilia. Några att lägga till högen =) All lycka till er alla! Och en stor kram sänder jag till Ängeln Victor! //



Jennie (med sonen Zigge)

2009-08-20 @ 22:38:11
Postat av: Kristina

Vilken vacker bild på dina favvokillar.

Härligt att det finns så många fina bilder på en sprudlande vacker liten kille.



Kram

2009-08-20 @ 22:42:01
Postat av: Tessan

Kärlek!!! Den finaste! Han ser så glad och nöjd ut, Victor. Lilla killen...



Nu måste jag köpa Vi Föräldrar.



Kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-08-20 @ 22:46:01
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det är aldrig fel med lite kvinnlig list på den punkten... man lägger fram sina favoritnamn och sen får han "välja" hihihihi. Det lustiga med vårt namnval är att min äldsta och bästa väninna som ska ha två veckor tidigare spekulerade i namn till sitt barn. Hon nämnde att de var inne på Isabella till en flicka och Mattis till en pojke. Eftersom vi har Lovis högst upp på topplistan blev det lite lustigt... Ronja Rövardotters föräldrar heter ju just Lovis och Mattis. Matchmaking redan i magen kanske...?!

2009-08-20 @ 22:57:00
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Caroline

Världens underbaraste bild på dina killar förresten. Jättefin!

2009-08-20 @ 22:58:16
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Anki

Vilken jättefin bild på far och son! Har inte läst artikeln om Melwin men ska göra det.



Kramar

2009-08-20 @ 22:59:31
Postat av: ParadisFrida

Vilken vacker bild! så mycket kärlek mellan far och son.

Du skrev ju att ni gillade namn som har en betydelse, jag hittade några!



Alice = Ädel

Freja = Härskarinna

Iris = Regnbåge

Nova = Ny stjärna

Signe = Ny seger

Stella = Stjärna



Valet är svårt, men jag är säker på att det kommer bli ett vackert namn till Victors lillasyster...eller om det blir en brorsa :)

Victor är såklart det finaste pojknamnet, det har Peter helt rätt i!



Kramar till er!



Victor för alltid i mitt hjärta <3

2009-08-20 @ 23:12:23
Postat av: Emelie

Vilken ljuvlig bild på far och son! Ja, det finns ju många namn att välja mellan. Men vad heter dom andra syskonen, ska namnet passa in med dom också? Jag tycker namnen Elvira och Amanda är fint =) Dom passar till Victor.<3



Nu ska jag krypa till kojs och läsa "Vi föräldrar"



Kram Emelie <3 <3

2009-08-20 @ 23:20:46
Postat av: Jessica/mamma till 2

Jätte fin bild på dina älsklingar, så mycket kärlek.

Härligt att se bilder på far och son.. lilla prinsen.

Har inte läst om lilla Melwin, måste göra det.

Tänker på lilla Victor och er varje dag!

Kramar

Jessica, Filippa och Kevin

2009-08-21 @ 00:19:18
Postat av: Lenen

Hejsan.

Har följt eran blogg ett bra tag. Ni e så otroligt starka personer, men antar att det är något man kanske växer in i när man drabbas av något så ofattbart som ni gjort.



Har iaf ett namnförslag om det blir en tjej, Vilda.

2009-08-21 @ 07:11:18
Postat av: Tess

Åhhh vilken underbara bild på Victor & pappa, fantastisk..

Det gör så ont i hjärtata när jag tänker på att han inte fick va kvar ibland oss, lilla fina Victor du är sååå saknad av så många även av oss som inte känner dej..

Önskar sååå Sofia & Peter att allt va annorlunda.

KRAMAR Tess mamma till 2 grabbar

2009-08-21 @ 08:21:26
Postat av: annika

Får alltid tårar i ögonen när jag ser bilder på Victor. Det är så svårt att förstå att han inte finns med er. Att små barn försvinner. Usch, det knyter sig i magen.

2009-08-21 @ 10:56:23
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Åh, nu tårades ögonen igen - underbar bild på Peter och Victor. Så mycket kärlek...



Förstår att namnet Victor alltid kommer att vara det finaste. Vi är många som tänker på hans namn med så mycket värme.



Kram / Yvonne

2009-08-21 @ 11:18:57
Postat av: Kråkmamman

Jag har följt "Siffes blogg" länge och ber för att klumpen ska vara utrotad. Jag måste bara säga att jag tycker att era bloggar bidrar till att man får upp ögonen och inser att man måste sluta ta varandra för givet. Det är fruktasvärt att Victor blev offer för den hemska sjukdomen, men han kan vara stolt över att ha så fantastiska föräldrar som i sin sorg väljer att fortsätta ha fokus på att hjälpa andra att inte gå samma öde till mötes.

Jag kan ödmjukt säga att jag förundras den styrkan du har och erkänner villigt att din berättelse fått mig att känna mer tacksamhet till livet och inte hänga upp mig på saker som egentligen inte spelar någon roll.



Grattis till det nya livet inom dig.

Jag tänkte på namnet Vilja, eller Vilya.



Vilja kan komma av ordet vilja, som "att ha en stark vilja". Vilja är också ett namn på en östeuropeisk variant av skogsrå.

Vilya stavat med y är ett namn från J.R:R Tolkiens Sagan Om Ringen - värld. Vilya är namnet på en av de tre magiska alvringarna.

2009-08-21 @ 11:36:07
Postat av: Caroline L

Usch ja, jag började läsa artikeln om Melwin igår på öppna förskolan men fick snabbt avsluta läsandet när tårarna kom (får läsa klart sen), tankarna vandrar ju direkt till er samtidigt hoppas jag så att de får behålla sin son.



Jag håller med de andra, bilden på Peter och Victor är UNDERBAR

Åh namn är jättesvårt :) men Alma tycker jag är jättefint och namnet betyder själ.



Victor är en segrare för oss alla även om han tyvärr inte vann sista slaget här men så tappert han kämpade er lilla underbara Victor, allas vår hjälte.



Tänker på er

2009-08-21 @ 12:49:18
Postat av: tove

namnet vilja är också fint :)

2009-08-21 @ 14:15:24
URL: http://tovelantz.blogg.se/
Postat av: Sara Nordberg

Vilken otroligt fin bild!!

Kram

2009-08-21 @ 14:38:51
URL: http://saranordbergs.blogg.se/
Postat av: Thilda

Vilken fin bild!!

2009-08-21 @ 15:57:57
Postat av: Martin

Jättefin bild, tänker så klart på filmen om Victor när jag ser den, då den är med på slutet där. Jag blir lika ledsen varje gång jag tänker på den, så sorglig!



Jag tror Victor är jättenyfiken på sin lillasyster o väntar ivrigt på att få vara hennes skyddsängel!

2009-08-21 @ 16:16:41
Postat av: Frida

det är så roligt att läsa om det nya spirandet livet i din mage, victor kommer bli världens stoltaste storebror där han sitter i himlen och tittar ner :)

Diora är fint namn som betyder: styrka som diamant, och det tycker jag passar fint för victor var en stark kämpe och ni är starka som orkar fortsätta och tänka positivt och förhoppningsvis blir er nya bebis lika om inte mer stark :)

2009-08-21 @ 16:25:24
URL: http://fritchen.blogg.se/
Postat av: Christine

Jättefin bild på Peter och Victor. Har inte insett än att ni inte har honom hos er i verkligheten, men vet en sak att han finns hos er och vakar över er och lillbebben.

2009-08-21 @ 16:56:43
URL: http://thewomanslife.blogg.se/
Postat av: Anna

Lyssnade precis på de tre otroligt fina låtarna du har länkat och måste bara fråga vem det är som sjunger låten another day, såå fin röst och kan inte annat än att gråta en skvätt när man tänker tillbaka på hela er historia när man hör den. Hoppas allt går perfekt med lilltjejen nu, all lycka till er!

2009-08-21 @ 18:35:20
Postat av: Marie (en mamma med 3små barn)

Vilken fin bild på Peter å Victor!!!

(klipp ut,förstora upp å gör den svartvit,å upp med den på väggen så blir den ännu vackrare :) )



Oftast ser man när bebben kommer vad han/hon passar till..

Vad hade ni för namnförslag till victor???



Ska läsa om lilla Melwin lite senare ikväll..usch..man önskar sååå att det fanns något mer man kunde göra för att hjälpa alla små människor och familjer som drabbas!!



Kram till er

2009-08-21 @ 19:06:12
Postat av: Nina (mamma till två)

Hej!

Måste säga att jag tycker förslaget som signaturen Maria kom med var så bra och passande, Tindra med tanke på att Victor är den starkaste stjärnan!!!

Ni är med mig varje dag, fortsätt kämpa!

Kram

2009-08-21 @ 19:12:49
Postat av: Mamma

Eftersom Victor har blivit en ängel, tycker jag Engla är ett självklart val.

2009-08-21 @ 21:39:34
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

En fin bild fylld av kärlek, såklart! Tänker på er idag med!

2009-08-21 @ 22:21:04
Postat av: En medmänniska

Jaa Alla tummar hårt för Melwin och hans familj, Styrkekramar till er!!



Tänker också på Victors film när jag ser bilden. Finns verkligen inga ord nog för denna bild. Älskade lilla Victor och pappa Peter = Underbaraste Ni !!

Ljusen lyser för Victor! Det är viktigt, varje kväll!!

Tänker på er. KRAM

2009-08-21 @ 22:25:26
Postat av: Jessica

Hej Sofie,

Vilken vacker film din pappa har gjort om Victor och hans viloplats. Jättefin. =) Kan återigen inte bli annat än starkt tagen. Så mycket kärlek.



Sköt om er och jag ska fundera på lite namnförslag.

Kramar

Postat av: Anna Haapala Silfver

Hej käraste, bästaste, underbaraste vänner!

Saknar er och hoppas också verkligen att vi ses snart, mycket snart...

Visst var Melwin och de andra gossarna ursöta, fast Morsan borde de allt ha retuscherat en aning innan tryck...;-)

Melwin har fått så mycket mera hår sen dess, det måste ni komma och se snart :-)

Sköt om er och lilla magen ( som inte är så liten länge till )

Tänker på er och älskade, finaste Victor varje dag, men det vet ni ju redan!

Stoooooora Kramen till er från oss /// Anna

Postat av: malin

Jag tycker Nelly är ett fint namn:)

2009-08-21 @ 23:44:31
Postat av: Thilda

Finns det någon länk till artikeln??

Tänker på er!

2009-08-22 @ 11:28:14
Postat av: Thilda

Leia är fint och betyder:

Blomma från ovan på Hawaiianska.Härskarinna på Hebreiska.

2009-08-22 @ 11:39:38
Postat av: Anna

Wilma = Vilja



Så varför inte ta Vilja som tilltalsnamn? Victor och Vilja. Fint, tycker jag! :)

2009-08-22 @ 13:17:07
Postat av: Thilda

Nu har jag även hittat 3 fina pojknamn!

Teo,som betyder Gud på Grekiska

Teodor,som betyder Guds gåva på Grekiska

Vincent,Segrande.Victor och Vincent låter fint ihop!

2009-08-22 @ 17:11:50
Postat av: Anonym

Lilla gulligull gubben.... Så jäkla orättvisst!!

2009-08-22 @ 22:19:26
Postat av: Angelica Telégin

hejsan!

en vän till mig berättade om eran blogg och jag bestämde mig för att läsa igenom den! det är en otrolig resa ni har fått vara med om och jag är grymt imponerad över eran styrka att kämpa vidare! jag tror att anledningen till att jag fastnade så nog för att den är så gripande, sen så har jag en lillebror på 7 år som hade epilepsi, vi fick reda på det när han var 2 år men anfallen kom inte förrens vid 6 års ålder, det blev värre och värre och till slut fick vi anteckna varje anfall och den var mellan 15-20 anfall om dagen. det lev för mycket helt enkelt så vi åkte in med honom till sjukhuset i örebro och där fick han ligga under en månads tid ungefär pga anfall, tester och observationer, till slut vart det så illa att han var millisekunder ifrån att dö vilket var hemskt, 16 årig storasyster får veta att lillebror kanske dör. det är nog den hemskaste upplevelsen i mitt liv, som tur var så fick han åka till uppsala akut och operera huvudet, ta bort epilepsin och det var riskabelt men dom lyckades, fick komma hem på sin födelsedag, dagen före julafton och jag tackar gud för det! när jag läst igenom eran blogg så fick jag tillbaka blickar och inser att jag nog inte än idag har föstått att han var på väg att mista livet...

ville bara berätta för jag tänker på er hela tiden och ni inspirerar mig!!:)

har egen blogg där jag inte skrivit mycket men där jag skrivit om lillebror under sjukhusperioden: Angelicatelegin.blogg.se

skulle uppskatta om ni ville läsa! grattis förresten till graviditeten:)

[email protected]

Med varma hälsningar Angelica

2009-08-22 @ 22:31:13
Postat av: Annelie

Måste verkligen säga att din blogg är helt fantastisk!

Som många andra skriver så är de ju erat val med namn!

Men jag har nog några på lager iaf! T.ex. Elva (Älva), Lilja, Nova, Minna, My ja de finns så många men de va iaf några!

2009-08-23 @ 16:24:28
URL: http://looveangel.blogg.se/
Postat av: Moa

Haha, jag är smått namnmaniac sedan fjorton års ålder, jag funderar redan på hur det ska bli för min framtida partner om han/hon inte har samma namnsmak på mig när det gäller namn på våra barn :p ;)

2009-08-25 @ 19:53:59
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

liv är fint!!

2009-08-25 @ 21:15:05
Postat av: Linda, ängeln Olofs mamma.

Vilken stark bild på far och son! Så fin!



Kramar

2009-08-27 @ 20:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback