Victors minnes sida...

        DATUM: 2009-08-04 TID: 19:14:52
Hade ingen aning om den här sidan för tre minuter sedan. Gick in, tittade, lyssnade och GRÄT!!!
Oj, det var många veckor sedan jag grät så mycket över Victor.
Jag var nog inte riktigt beredd på bilderna och låten och hade inte kunnat förbereda mig. Fy fan, jag saknar honom så otroligt mycket och ju mer jag tänker på hur absurd hela den här helvetes situationen är så gråter jag destå mer.
Jag blir så förbannad på den här jävla sjukdomen som tog vår fina prins, mitt enda barn och vår stora kärlek.
Varför skall NÅGOT oskyldigt barn drabbas? Vad har dom gjort för ont??!!!

Jag önskar så att cancern hade kunnat tagit mig i stället, fy fan vad jag önskar det!!!!!!!! Det fanns ingen som ville leva så mycket som honom och han fick inte ens en chans... inte en chans.

Jag kommer aldrig att få träffa mitt barn igen och bara det får mig att vilja ge upp och dö.



http://feie.tkphotography.se/VictorsSida.html

Kommentarer
Postat av: Jenni med barnen på T

Åhh fina Sofie vad jag lider med dig.. Ingen människa ska behöva begrava sitt barn!! Förstår att du gråter, sidan var verkligen fin och det måste kännas tungt att se.. Du får föröka att se alla fina stunder ni fick med Victor, även om det är lättare sackt än gjort.



Skickar en kämpa på kram

Jenni

2009-08-04 @ 19:24:25
URL: http://syskonent.blogg.se/
Postat av: mamma till oliver

åh,vad det värker i hjärtat,förstår att det är jätte jobbigt..=(

ingen ska behöva gå igenom något sånt här,ingen!!!!

läste din bok som ja beställde i e bok,jätte fint gjord sofie,du är helt makalöst duktig att skriva!

det gick rakt in i hjärtat allting och bara grät och grät... fast ja läst det mesta i bloggen så kunde ja ändå inte missa ett enda ord!

tänker på er och önskar det fanns något man kunde göra för att underlätta smärtan för er..=(



massa stora styrke kramar

2009-08-04 @ 19:42:16
Postat av: Nilla

Jag läser alltid din blogg och hur orkar ni? Det går ju inte ens att föreställa sig den smärtan som ni kommer att få leva med resten av livet. Man ska inte behöva begrava sitt barn, det är omänskligt! Tänker på er!/Kram Nilla.

2009-08-04 @ 20:05:45
URL: http://mirakelbarnet.blogg.se/
Postat av: annika

Vilken helt fantastiskt fin sida. Kunde inte höra låten men ska testa i morrn på jobbet.

Och gråt bara, det är nog det enda som hjälper. gråt, gråt, gråt.

2009-08-04 @ 20:18:24
Postat av: bettygirl.blogg.se

dina ord får mig att gråta för FY FAN precis som du skrev måste det vara helt förjävligt!!!! o naturligtvis ska VI föräldrar hellre dö än våra ungar, orättvist !!

jag vet inte ens va ja ska säga till dej sofie för denna sorgen är FÖR STOR för MÄKTIG för mig att sätta mig in i o hoppas vid gud att jag ALDRIG behöver uppleva,



en trogen läsare...massa styrkekramar elisabeth med familj

2009-08-04 @ 21:01:53
Postat av: Maria

Har inte skrivit någon kommentar på länge fast jag läst hela sommaren, men nu gråter jag innan jag tittat på länken.... bäst att göra sig beredd. När man som jag inte förlorat något barn så kan man verkligen inte förstå hur det känns, men bara blotta tanken på att förlora någon av dem kan ju göra mig galen.... Jag tror inte jag skulle inte komma över det, men möjligen lära mig leva med det.



Stora kramar till er!!

2009-08-04 @ 21:03:04
Postat av: Emma.

jag vet inte vad jag ska skriva. men jag tänkte att det är bättre att skriva det än att inte skriva alls. Tänker på er och jag förstår att det måste vara fruktansvärt!

2009-08-04 @ 21:04:17
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Vilka fina bilder!

Jag gråter och gråter.

Jag tycker det är så fruktansvärt att en sådan go liten kille inte fick leva ett långt liv.

Många styrkekramar till er. Tänker på er varje dag!

2009-08-04 @ 21:25:12
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Sofie,

Du är en så viktig person som har berört så många. Den andra bebisen behöver en sådan supermamma som du är. Tänker på dig.

2009-08-04 @ 21:33:27
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Har också sett länken - gått in tittat, lyssnat & gråtit.

Det är så orättvist när barn drabbas, barn som nästan inte ens hunnit börja leva. Jättefin sida var det i alla fall men förstår att du, speciellt när du inte var beredd, blev väldigt ledsen.



Önskar så att det hela hade slutat på ett bättre sätt.

2009-08-04 @ 21:40:28
Postat av: Ida

Du vet väl Sofie att den som vågar visa sin svaghet är den som är stark. Det är du verkligen. Genom de känslor du förmedlar här så ger du andra kraft och ork att kämpa vidare i livet och den tunga vardagen. Som jag skrivit förut så är ni helt fantastiska som orkat med livet under Victors sjukdom och efter att han ryckts ifrån er. Vilka fantastiska förebilder ni är för människor runt er. Det du skriver är så fint och du fångar verkligen känslorna och kapslar in dem i dina ord, din blogg och erat gripande öde berör på djupet.

2009-08-04 @ 21:48:31
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Var lite för snabb med att skicka kommentaren.



Vill så gärna skriva något som tröstar dig, men det finns ju inga ord som räcker till.



Det blir lätt så att man skriver hur ledsen man själv blir när man tänker på Victor och på hur ni hade det och fortfarande har det och det gör ju inte dig gladare kan jag tro.



Hur som helst så vill jag bara skriva att du är en otroligt stark person som jag verkligen beundrar. Extra många & extra starka styrkekramar idag.

2009-08-04 @ 21:50:18
Postat av: Amanda

åååh sofie, var in på minnes sidan och kikade. mina tårar rinner, kan inte förstå hur livet kan vara så orättvist? han var och är verkligen fin er älskde lille victor. nu är han himlens finaste ängel. du är en otrolig stark och fantastisk tjej sofie, som orkar dela med dig av allt. inte många som gör. Kramar i mängder

2009-08-04 @ 21:53:38
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Tessan

Så fint, fina bilder, fin sång... tårarna bara rann när jag tittade. :(



Jag kan inte annat än hålla med - jag blir också så otroligt förbannad!!! Det finns inget rätt i det. Det är så orättvist. Ett litet barn som inget hellre ville än att få leva! Jag lider så otroligt med er och kan bara försöka förstå hur ont det gör.



Jag önskar jag kunde göra något!



Styrkekramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-08-04 @ 21:56:18
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag såg nu när jag läste igenom mitt inlägg att det kanske kan uppfattas tokigt. Jag menar inte på något sätt att det skulle drabbat dig istället, utan det jag håller med om är orättvisan i det hela. Att barn ska drabbas, att någon ska drabbas...



Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-08-04 @ 21:59:00
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Anki

Gick in och tittade på Victors sida nyss och tårarna bara rinner, han är ju för go.

Jag hade missat sista avsnittet av sjukhuset så jag såg det för en vecka sen och jag blev så ledsen när jag fick reda på det som hänt, denna söta lilla pojke som charma en direkt, VARFÖR???

Det var när jag lämnade ett bidrag till Victors insamling som jag hittade din blogg som jag har läst och jag har gråtit, gråtit och åter gråtit. Det är så fint, alla bilder, hans film och allt det du skrivit. Du har berört många människor och Victors minne kommer för alltid leva vidare.

Har beställt din bok och jag vet redan nu att det kommer rinna många tårar när jag läser den.

Tänker på er...

2009-08-04 @ 22:30:03
Postat av: Anki

Gick in och tittade på Victors sida nyss och tårarna bara rinner, han är ju för go.

Jag hade missat sista avsnittet av sjukhuset så jag såg det för en vecka sen och jag blev så ledsen när jag fick reda på det som hänt, denna söta lilla pojke som charma en direkt, VARFÖR???

Det var när jag lämnade ett bidrag till Victors insamling som jag hittade din blogg som jag har läst och jag har gråtit, gråtit och åter gråtit. Det är så fint, alla bilder, hans film och allt det du skrivit. Du har berört många människor och Victors minne kommer för alltid leva vidare.

Har beställt din bok och jag vet redan nu att det kommer rinna många tårar när jag läser den.

Tänker på er...

2009-08-04 @ 22:30:44
Postat av: Malin

Usch vad jag lider med er...sidan är jättefin.

Det är så fel att Victor inte fick fortsätta sitt liv.Jä..a cancer!! När jag läser dina ord och känslor Sofie kan jag bara försöka sätta mig in i situationen...jag gråter och känner mig arg och så maktlös...hur du/ni mår och den smärta och saknad ni känner kan jag inte ens föreställa mig. Men jag beundrar er som orkar leva vidare som ni gör, som orkar göra kreativa saker.Fantastiskt!!



Jag är så ledsen för eran skull.....och för fina lilla Victor som inte fick vara kvar hos er. Han kommer alltid finnas kvar i mina tankar och i mitt hjärta....



Styrkekramar till er!!

2009-08-04 @ 22:34:52
URL: http://idaoliver.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag är en tjej på snart 24 år och jag förlorade min 49åriga pappa i cancer för 10 månader. Tänker inte säga att jag förstår, för alla har olika känslor, tankar och framförallt; sin egen sorg. Men när det kommer till det där hatet mot cancer... ja då jävlar. Finns inga ord för vad jag känner för den äckliga och vidriga sjukdomen!!!

Fin sida! Tusen kramar till dig! <3

2009-08-04 @ 23:18:59
Postat av: Nina (mamma till två)

Jag gråter med er och önskar såååå att någon kunde ändra på det som hänt.

Måste vara svårt att förstå att det är för alltid...

Tänker på er ofta, och sänder då massor med styrkekramar till er!

2009-08-04 @ 23:32:21
Postat av: Anna

sofie..ge inte upp! du kommer att ta dej igenom det här, och livet inom dej behöver ju sin mamma..kämpa vidare, jag vet att ni kommer klara det, det som har hänt er är så overkligt och hemskt, finns inga ord som tröstar, därför försöker jag att peppa, ge inte upp, kämpa för er skull, för barnet i magen och framförallt för victors skull...jag beundrar dejså, vilken styrka, vilken underbar mamma du är...tårarna rinner så ofta när jag tänker på er...

2009-08-05 @ 00:36:20
Postat av: Heidi

Blir så ledsen när jag läser vad du skriver.. det måste vara så otroligt jobbigt för er. Jag sitter här med tårar i ögonen och ont i hjärtat. Är så ledsen för er skull. Önskar att det fanns något man kunde göra. Massor med styrkekramar till er!

2009-08-05 @ 08:49:39
Postat av: Christina

Vilken fin sida, jätte fina bilder, tårarna rinner..



Skickar styrkekramar till er.

2009-08-05 @ 09:16:10
Postat av: Veronica (med 3 små)

Har inte skrivit något sen innan ni åkte på semester, men idag kände jag att det var dax igen. Som du skrev så känns det bara konstigt att skriva om man egentligen inte har något att säga.



Först vill jag bara säga - vilken söt liten valp ni har :)



Gick in på Victors minnessida och jag förstår verligen att du gråter och gråter. Jättefina bilder och jag blir så arg när jag tänker på att han inte finns här på jorden längre. Det är så orättvist!!!!



Beställde din bok som e-bok till en början. Kunde inte låta bli för jag ville läsa den på en gång. Tänkte beställa den "riktiga" boken när den är helt ok och det verkar den ju vara nu. Har tyvärr inte hunnit börja läsa än - vi håller på att måla om vårat hus och det tar all tid just nu. Läste någons kommentar som hade läst din bok och skrev lite om hur slutet blev. Kommer jag klara av att läsa det? Kommer mitt hjärta att värka fast jag inte ens har träffat er eller Victor? Förmodligen. . .

Jag kan inte ens föreställa mig hur ont du har i ditt hjärta.



Läste i aftonbladet om Elton som också har Neuroblastom (stadie 4). Då känner jag bara VAD ÄR DET HÄR!!! Låt barnen vara - de har inte gjort någon något. . .



Förresten, va roligt att det har samlats in över 300 000 kr!!!



Ja, nu måste jag jobba lite också :)



Stora styrkekramar till er allihopa och kämpa på - ni klarar det här. Ni är så underbara människor och jag beundrar er mycket!



//Veronica (med 3 små)

2009-08-05 @ 09:17:05
Postat av: Caroline

Vilken fin sida, förstår att det blev känslosamt. Sitter själv med våta kinder. Lillkillen... så himla fin och modig! Ge inte upp Sofie, du klarar detta med små små steg. Ni finns i så mångas hjärtan, hoppas på att även det kan skänka er styrka att gå vidare.

2009-08-05 @ 09:32:51
URL: http://lambisoft.blogspot.com
Postat av: Christel

Åh, vilken fin sida. Tårarna rinner och jag är så ledsen för att eran prins inte finns hos er. Men, han finns med er. Kram på er

2009-08-05 @ 09:34:17
URL: http://froken-fraken.blogspot.com
Postat av: maria

o så vacker minnessida,, gråter o gråter.. har inga ord! men det gör så ont,, ont! tänker så på er..det är så hemskt! o cancern ska inte få ta någons liv!! en hemsk o otäck sjukdom som inte ska få finnas, varför gör den det?! varför.../mamma till tre tjejer

2009-08-05 @ 09:48:56
Postat av: Mathilda - Mamma till Elliot 18 månader!

Har följt din blogg sedan jag läste om er första gången i aftonbladet, har lämnat nån kommentar då och då men inte på länge nu. Jag finner inga ord, vet inte vad jag ska skriva..



Precis som du skriver, så FY FAN för att begrava sitt barn. Ingen föräldrer ska behöva gå igenom en sådan sak. Det är det värsta man som förälder kan gå igenom. Jag fattar inte hur ni klarar det, hur ni lyckas klara er igenom dagarna? Jag hade gått ner mig totalt om jag förlorade min älskade skatt. Bara tanken..



Jag är mäkta imponerad av hur pass bra ni hanterar sorgen. Viktor är en stolt prins, sitter rakryggad däruppe bland molnen och bara ler mot er, hans underbara föräldrar!



Blåste blåsbubblor med min son efter dagis här om dagen, tänkte på Viktor då. Ska blåsa några idag ochså!



Kram från oss i småland!

2009-08-05 @ 09:49:56
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Annika

Lyssnade nu på morgonen och jag förstår varför ni valde texten på gravstenen: någon gång, någonstans möts vi igen. Åh, alla dessa fina bilder som minner om det som varit. Jag tycker så särskilt mycket om bilderna i svartvitt när ni håller hans händer. De är jättefina och starka. Så mycket kärlek, sorg och utsatthet men också närhet. Måste också säga att jag tycker den sista bilden i bloken är så fin när victor kliar sig på axeln.

2009-08-05 @ 09:59:17
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Så fina bilder på eran älskade Victor. Saknar ord...



Tänker på er.



Styrkekramar / Yvonne

2009-08-05 @ 10:27:38
Postat av: Kristina

Så fina bilder, så fin sång, så fina ord ifrån dig Sofie.

Jag lider med dig o din familj.

Inga ord kan trösta eller lindra, men du är en stark kämpe.

Tar var dag som den kommer. Vissa dagar kommer vara mer lindriga än andra tror jag.

Du är stark men det du gått/går igenom är olidligt.



Varma kramar Kristina

2009-08-05 @ 11:23:42
Postat av: En medmänniska

Minnessidan..finns inte tillräckligt med ord att beskriva den! Sitter här helt ifrån mig, inom mig rasar en massa känslor och tankar och det gör så ont att läsa dina rader Sofie.

Finns inga tröstande ord, vet bara att i din mage Sofie växer er Älskade Victors helsyskon Sofie och Peter! Ge inte upp kära ni!!!! Åå det är så frustrerande vet inte vad jag mer ska skriva. Jag känner så för er, VI allesammans här!

Styrkekramar till er båda och till alla Victors nära.

2009-08-05 @ 13:01:32
Postat av: Jytte Borgebäck

Har just läst Jenni80 (som ledde till din blogg) som är min brors dotter, man gråter en skvätt varje dag för Elton och hoppas att han inte får samma slut som din älskade Victor. Det är en djävla sjukdom som absolut inte borde ta sig in i små barn som har livet framför sig. Vi utomstående kan inte sätta oss in i er helvete. Beklagar trotts att det inte hjälper dig att få din son tillbaka, undra hur mycket tåra det finns det har gråtits runt om i stugorna när vi läst er blogg. Ha det så gott ni kan. Kram från en okänd vars brors barnbarn drabbats av canser.

2009-08-05 @ 13:03:29
Postat av: Jessica

Fin kille, fin sida och fina föräldrar.

Tårar rinner.

Tänker på er.

2009-08-05 @ 14:13:50
Postat av: ParadisFrida

Goa Fina Sofie!

åhhh, vad mitt hjärta värker och gråter med dig och din familj! Men Victor är inte ledsen där han är nu, men han är STOLT! Stolt över sin mamma och pappa som är starkare än järn. Jag vet att ni klarar er igenom det här, inga tvivel om den saken!! Ni har Victors lilla syster/bror att kämpa vidare för, hans kött och blod. Och sötaste Laban, såklart! Om jag fick ge mitt liv, då skulle det gå till ett barn.



Cancern måste besegras, och jag tror att forskarna kommer att lösa den gåtan i sinomtid! Jag vet att Victor inte dog förgäves, han är en kämpe och krigare för viljan och styrka! En riktig hjälte och förebild trots sin svåra sjukdom och unga ålder!!

Jag glömmer honom ALDRIG!

Jag önskar att jag kunde krama dig hårt, men jag skickar massor med stora kramar till er!



Lilla Victor för alltid i mitt hjärta.

2009-08-05 @ 14:15:07
Postat av: Jessica

Jättefin sida. Man kan inte bli annat än otroligt gripen. Var rädda om er!

Kramar

Postat av: Nadja

Jag beundrar dig verkligen.Tänker på er ofta. Kramar

2009-08-05 @ 14:58:09
Postat av: Petra H

Var en jätte fin sida! Så många fina bilder! Du är så söt Sofie, så ärlig och sann. Erat öde har fängslat många. Och många många gånger mig med. Varje gång jag ser ett barn hoppas jag att de är firskt och får uppleva livet! Jag hoppas den nya lillen kommer att leva ett friskt och långt liv, att ni nu ska klara er genom allt. Men det gör man med en sådan erfarenhet som eran. Måste bara säga igen att de låtarna ni sjunger är verkligen de finaste jag hört! Jag har nämt din blogg på min blogg och jag hoppas det är okej! Kramar från en främling!!

2009-08-05 @ 15:02:56
URL: http://petrajanina.blogspot.com
Postat av: Helena

Åh vad det skär i hjärtat när jag tänker på vad ni går igenom.

Jag förstår mer än något annat att livet känns både tugnt och ledsamt att bära.Kämpa på!! Vi finns här, vi tänker på er och önskar all kärlek och lycka framöver!

Kram Helena

2009-08-05 @ 15:24:20
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

så fint <3 det blev en del tårar här med.. det är verkligen så orättvist att man ska behöva förlora sina barn.. kram

2009-08-05 @ 15:58:44
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej på dig!



Jag har nyss hittat din sida , men jag läste om er i aftonbladet och följde er historia på "sjukhuset".

Jag vill bara säga att jag blir väldigt berörd av dina ord om Victor , tårarna rinner så fort jag tittar in här på sidan , jag försöker förmedla andra att läsa här , man får verkligen perspektiv på livet.

Jag har en egen liten dotter på 19 månader och jag har börjat krama om henne ännu mer än vanligt efter att jag har läst om Victor..

Önskar jag hade några tröstande ord att förmedla till dig , men det finns inga , denna sorg är för stor..

Jag önskar dig all lycka i framtiden med din nya bebis när den kommer!

Jag kommer för alltid att vara en trogen läsare och Victor kommer alltid att finnas i mitt hjärta också fast jag aldrig har träffat honom..

Sköt om er , kram Maria

2009-08-05 @ 15:59:04
Postat av: Ida

Hej.

Jag finner inga ord. Är så berörd av denna sida och av eran starka lille Victor. Klumpen sitter i halsen, tårarna är på väg. Han verkar vara en sån underbar liten kille som kämpade tappert in i det sista. Ja som sagt jag finner inga ord, vet inte vad jag ska skriva för jag är så berörd. Men jag beundrar er som är så starka och eran lille kille finns hos er hela tiden. Han vakar över er och över sitt kommande småsyskon. <3



Skickar med en låt som är fin. Se det som att det är Victor som sjunger till er.

(Hittade inte helt rätt på youtube så bry er inte om vad som är på bilderna utan bara lyssna på låten)

http://www.youtube.com/watch?v=fefYy8sMlzo



Kramar Ida

2009-08-05 @ 16:28:48
URL: http://petterssonida.blogspot.com
Postat av: Willes mamma

Ville bara skriva att jag tänker på er.Kram.

2009-08-05 @ 17:54:45
Postat av: Camilla

Hej Sofie. Har läst din blogg varje dag ända sedan du startade och måste bara säga WOW!!

Du verkar vara en sådan otrolig människa och fin mamma.

Jag är själv en två barnsmamma och jag läste i tidningen Mama att det kommer att hållas en tävling där man kan nominera vem som skall bli årets "Mama hjälte 2009", och jag kunde inte komma på någon bättre än DU!



Jag menar, här har du suttit med din son på sjukhus i 8 månader, kämpat dag och natt vid hans sida, hållt hans hand när han dog, planerat begraving, slagits mot FSK, kommuner och mycket annat.

Bara det är det nog inte så många som skulle klara av. Och inte nog med det, utan fastän du visste att han skulle gå bort så orkade du ta upp en kamp mot Håbo kommun, sitta och bli intervjuvad dagarna innan och dessutom göra ett radioframträdande samma dag han gick bort.

Och inte för att det kunde hjälpa er! Nej, utan för att inte andra skulle hamna i samma sits! Det är ju beundransvärt starkt!!!!



Nu har du dessutom finnit styrkan i att skriva en bok om händelserna som skedde under året allt för att Victors minne skall hållas levande.

Bara att din blogg finns, hjälper så otroligt många människor som kanske själva bara skulle gett upp.

Du ger oss tro på att man klarar vad som hellst bara man älskar någon tillräckligt mycket.

Och tack vare bloggen så har det samlats in över 300 000 kronor till barncancerfonden... Otroligt!



Du är inte mindre mamma nu efter Victors död, snarare MER!!! Du har aldrig slutat kämpa för din son, varken före eller efter han levde.



Jag uppmanar nu alla läsare på denna blogg att gå in på tidningen Mama och nominera Sofie till denna tävling!



Ingen är värd den titeln mer än henne!!!!!!!!



Många kramar Camilla

2009-08-05 @ 17:57:07
Postat av: Linda

KRAM!!!!

2009-08-05 @ 18:11:27
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Så bra skrivet av dig Camilla! Instämmer helt och hållet med det du skriver. Ska genast kolla in Mama:s hemsida.

2009-08-05 @ 18:12:46
Postat av: Camilla

Glömde ju bort att skriva att du faktiskt nu också kämpar vidare för ett nytt litet barn, och bara det är värd en heder.

Du får alla att se att det faktiskt finns en fortsättning efter en sån här hemsk tragisk händelse.



Kram på dig

2009-08-05 @ 18:22:26
Postat av: Yvonne - en mamma i Handen

Camilla - så bra skrivet! Jag ska leta mig in på Mama's sajt och nominera en i alla avseenden alldeles lysande mamma - Sofie!



/ Yvonne

2009-08-05 @ 18:43:40
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Hoppas fler gör samma sak, d v s nominerar Sofie till "Mamahjälte 2009".



För en mamma & en hjälte är du Sofie verkligen i högsta grad - sista dagen att skicka in en nominering är 20 augusti.

2009-08-05 @ 19:27:01
Postat av: marie (en mamma med 3små barn)

Camilla-håller med dej helt å hållet.tittar genast in på deras sida!!



Man önskar att man kunde ta bort det onda,ändra det som faktiskt hänt eller åtminstone ta bort en del av din börda..

Det ÄR fruktansvärt,men tvivla aldrig på dej som mamma eller person.

Du har gått igenom å klarat mer på några månader än vad en del inte ens hinner på ett liv.

Ni har varit med om den största förlusten en förälder kan vara med om...MEN ändå har du gjort så himla mkt.

En liten killes liv blev alldeles för kort men han har satt avtryck i så många hjärtan och han kommer ALLTID leva vidare!!!TACK VARE DEJ!!



Jag sänder alla styrkekramar jag bara kan!!

Och vi är många som finns här närhelst du behöver.



Å som sagt såg jag sidan om Victor innan du publicerade den här.otroligt vacker gjord!!

Han var och är något alldeles extra!!



kramar om er

2009-08-05 @ 19:36:33
Postat av: Ann-Sophie

Ånej varför gick jag in på den länken!!!

Tror mina tårar tagit slut min dator genomblöt

jag tänker på er han var sååå fin Victor.

Varför är världen så orättvis????

2009-08-05 @ 22:23:07
Postat av: Sussi

Älskar alla era låtar på denna sidan som är för Victor. Förstår att ni gråter för det gör jag varje gång jag hör dom. Tack för att jag får forsätta att följa eran vardag.



Kram Kram

2009-08-05 @ 22:28:56
URL: http://www.bellaochputte.se
Postat av: Anna Haapala Silfver

Hej kära vän,

Vad du är duktig som orkar hålla på med så mycket, trots allt som hänt och lill*n i magen.

De är en beundransvärd person Sofie, det har jag tyckt enda sen jag lärde känna dig och Peter ( o lille Victor såklart ). Du går från klarhet till klarhet...

Det finns så mycket jag skulle vilja skriva, säga och göra för dig, lindra den smärta du har inombords, men jag vet ju egentligen att det inte går.

Fast nu är det inte alls länge kvar innan vi kommer hem till "rätt land" igen. Då kan vi prata och träffas oftare och lättare...

Ser fram emot det, saknar ju ER!!!

På lördag flyger vi hem igen, redo att möta vardagen, med allt vad det innebär!

De största kramar till dig och Peter /// Anna o Co

Postat av: Tessan

Åh, jag ska också gå in och nominera Sofie, världens bästa mamma!



I morgon fyller min lille Tim 2 år. Han är precis som Victor var, väldigt intresserad av motorer. Allra helst motorcyklar och traktorer. Så i födelsedagspresent har vi köpt en likadan motorcykel som Victor fick. Min sambo monterade ihop den i garaget nu i kväll och kom sedan in med den i hallen. När jag såg den började tårarna forsa. Jag tänkte på lilla söta Victor - hur glad han var när han åkte på den, hans glädjetjut, och hur den nu står ensam i hans tomma rum. Jag sprang in i tvättstugan och storgrät under tiden jag slog in Tims paket. Varje gång jag tittade ut i hallen började jag stortjuta igen. Usch, vad det är orättvist! Lilla, lilla Victor - varför?!



Många kramar,

Tessan, mamma till Ida och Tim



2009-08-05 @ 23:23:16
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skickar de största och varmaste kramarna till er//Sandra Nicklas Max

2009-08-05 @ 23:46:38
Postat av: Camilla (Melkers mamma)

Jättefin sida. Förstår att det kändes att se den. Jag hade en klump i magen när jag hörde låten också. Orkade inte ens lyssna på hela. Å hur ska då du känna... Fy fan för cancern.



Fortsätt kämpa som ni gör. Många kramar till er.

2009-08-06 @ 06:25:14
URL: http://melkerostman.blogg.se/
Postat av: annika

Köpte lustigt nog senaste mama i går och läste att det nu är dags för nominering till årets mama. Minns att jag skrev ett inlägg om det för ganska länge sen så nu är det ju kul att det är dax för det.

2009-08-06 @ 08:38:00
Postat av: anette

Herregud, tårar direkt.

Viktor, hur söt som helst, så orättvist. Dumma sjukdommar.

Mina tankar är hos er...alltid.

kram kram kram

2009-08-06 @ 10:43:46
Postat av: Ullis

Läser ofta din blogg, det gör så oerhört ont i mig att eran fina prins inte längre finns här. Jag har sett avsnitten från sjukhuset och jag har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv. Jag tänker ofta på er, Och eran söta prins kommer alltid att finnas inom mig. Vilken kämpe han var! Har Victor en hemsida? Jag kunde inte komma till länken du skrev efter inlägget. Vill oxå se.



många styrkekramar från mig

2009-08-06 @ 12:18:37
Postat av: Jenny i Skåne (mamma till tre)

Har varit bortrest ett tag men har nu läst i kapp det jag missat när jag varit iväg. Vill så gärna kunna skriva något som kan vara till tröst, men vad skulle det kunna vara.... Jag har beställt din bok på Vulkan och hoppas få den hem i brevlådan snart. Längtar efter att få läsa den samtidigt som jag kan känna ett visst obehag inför den sanning som ni tvingas leva i. Men jag ska läsa en bok som jag kan lägga undan när det blir för jobbigt, något som är er verklighet. Det är nästan obegripligt.



Mitt i allt detta finns det en framtidstro hos er båda, med ny valp (bedårande), Victors kommande syskon och Peters äldre barn. Du skriver att du allra helst vill lägga dig ner och dö, men du gör ändå inte det. Det är beundransvärt!



Skickar många varma och stärkande kramar!



2009-08-06 @ 12:46:06
Postat av: zandra

jag kollade in minnessidan och jag grät.. han var ju så vacker! jag trodde jag hade de jobbigt men när jag läser din blogg så förstår jag att min smärta är inte ens hälften av din smärta. jag tycker du är stark som ens orkar ta dig igenom dagen. du ska veta att jag tänker på victor när jag tittar upp mot stjärnorna. de är så orättvist att en sån liten kille som inte gjort någon nåt ska behöva försvinna.



kramar zandra



p.s jag la ut länken till hans minnes sida på min blogg.

d.s

2009-08-06 @ 14:46:07
URL: http://zlove.blogg.se/
Postat av: Ullis

Åh nu har jag hittat Victors minnes sidan, det gick inte att klicka på länken du har , men fann den i bloggen av zandra som skrev innan mig som la ut länken i sin blogg. Gud så jag grät ! Vilka jätte fina bilder! Och vilken fin musik. Jag har nog aldrig gråtit så mycket i mitt liv.Många kramar till er!

2009-08-06 @ 20:07:50
Postat av: Helena

Åh vad han är fin lille Victor!

Kram Helena

2009-08-06 @ 22:35:40
Postat av: Liza

hej,



ville bara säga att viktors minnnes sida var otroligt fin, det kommer tårar i ögonen på mig när jag tittar på bilderna, hoppas allt är bra med er.

Mvh Liza

2009-08-09 @ 12:09:13
Postat av: Jenny - tvåbarnsmor

Gud vilken fin sida. Tårarna bara rinner. Å jag kände inte ens Victor, har bara träffat dig och Peter på vänta barn-träffarna, så jag kan bara föreställa mig hur det känns för er föräldrar och alla andra närstående... Fy fan vad livet ska vara orättvist! Många kramar till er!

2009-08-13 @ 20:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback