Vinnare

        DATUM: 2009-08-06 TID: 20:22:38
Oj, jag har precis läst alla era inlägg om Mama-hjälte 2009 och jag kan inte säga annat än att jag blir jätte glad och jätte hedrad över era ord.
Har aldrig sett mig själv som en hjälte, tvärtom så har man känt sig rätt misslyckad den senaste tiden över att man inte kunde hjälpa Victor och att han inte klarade sig.
Hjälplösheten får en att känna sig misslyckad som mamma, fastän jag vet att jag gjorde mitt bästa i att vara just en bra sådan.

Att jag inspirerar andra, glädjs jag åt, att det har kommit in så mycket pengar på barncancerfonden, det är jag stolt över. Men vi får inte glömma att jag aldrig hade kunnat gjort allt det här själv, inte utan alla er!
Och det finns så många mammor därute som sitter i samma sits som jag gör och som kämpar varje dag. Jag skulle vilja ge ett pris till allihopa, att det fanns en officiell Mama-hjälte dag dit alla mammor var inbjudna och fick koras som vinnare.

Tack i alla fall, för det är vad ni tycker som spelar roll.

Kram



Kommentarer
Postat av: Hanna

vad du går igenom går inte att förstå. Vi försöker finnas och stötta fast på avstånd och hoppas att det på något vis kan kännas lite lättare..! stor kram till er!

2009-08-06 @ 21:04:38
URL: http://hannana.blogg.se/
Postat av: Sara Fageräng Söderlund

Du är den bästa mamman Victor någon gång kunde få!! Du är så otroligt stark! Du är värd detta priset du fått. Stora kramar!!!

2009-08-06 @ 21:11:22
Postat av: bettygirl.blogg.se

jag tänkte på dej idag, hur det måste snurra mycket tankar nu när viktor är borta, tankar som "varför gjorde jag inte så eller så" det måste va jättejobbigt !!!men så tänkte jag så att vi alla mammor gör det som känns bäst DÅ vi kan inte veta vilken utgång allt har, o tänk all TRÖTTHET som ni fått gå igenom, vem kan tänka rätt förstå rätt eller ORKA allt då ? jag kan bara tänka mig hur du tänker, att du känner dej helt misslyckad, emn vet du ? inget är ditt fel o jag lovar att du o viktors pappa gjorde allt ni kunde för viktor som stod i er makt ! o huvudsaken är ju att viktor inte lider längre.. jag förstår alla dina känslor, hade jag förlorat ett av mina barn så hade jag gått över eld o vatten av ilska o sorg, jag hade aldrig mer orkat eller blivit mig själv, när ett barn dör försvinner den viktigaste delen av hjärtat..en sån sorg kan aldrig läkas.



alla tankar till dej, o det vet du <3



kram elisabeth

2009-08-06 @ 21:13:05
Postat av: Isabella

Du är verkligen en underbar hjälte !! Allt du skriver får mig att få tårar i ögonen. Bloggen är jättefin ! Vi får fortsätta kämpa vidare i livet. Jag kan inte alls mäta min sorg med din , men jag vet att det gör fruktansvärt ont ! Massor av kramar <3

2009-08-06 @ 21:20:51
Postat av: marie (en mamma med 3små barn)

Du har helt rätt i det du skriver Sofie..ALLA mammor som kämpar på samma vis som du e värda samma pris..UTAN TVEKAN!!

ALLA mammor som har eller haft ett barn med sådan hemsk sjukdom är värda det.ALLA mammor som kämpar för sina barn oavsett är värda det.

MEN du har (på något vis) blivit "ansiktet utåt" för det hemska som faktiskt kan drabba vem som helst..

Sjukhuset,bloggen,aftonbladet..allt har öppnat upp folks ögon..det som hänt er och händer familjer runt om har blivit så nära...OCH DET ÄR TACK VARE DEJ!!

DU har verkligen delat med dej av det käraste ni har!

Å allt annat som du faktiskt orkat gjort!!

DET ÄR BEUNDRANSVÄRT...

Du är helt klart värd det!!



ALLA TANKAR TILL DESSA FANTASTISKA MAMMOR SOM KÄMPAR FÖR SINA BARN!!!Ni är alla beundranvärda.



MÅNGA KRAMAR // marie

2009-08-06 @ 22:33:23
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Vad glad jag blir att du skrivit ett inlägg i bloggen, har tänkt mycket på dig och hur du mår efter ditt inlägg angående Victors minnessida.



Du ska verkligen inte känna dig misslyckad som mamma, du gjorde det du kunde och lite till. Tyvärr räckte inte det men det kunde du inte göra något åt. Du fanns där för Victor under hela resan och kämpade verkligen för hans bästa hela tiden.



För mig och många, många andra är du verkligen en hjälte i allra högsta grad.



Har börjat skriva på en nominering, svårt bara att begränsa sig till en halv A4-sida eller 600 ord. Det finns så mycket jag vill skriva om dig och vad du gjort och fortfarande gör.



All beundran till dig!

Kram

2009-08-06 @ 22:36:49
Postat av: Tessan

Sofie och Peter, ni måste vara de finaste människor som finns! Ni orkar bry er om andra trots det som hänt er! De flesta, inklusive jag själv, skulle stänga in sig i ett mörkt rum, gömma sig under täcket och inte komma fram på månader, kanske år.



Vi blev så glada för grattishälsningen!!! Sitter med tårar i ögonen ytterligare en gång och denna gång för ni är så underbara! Tack! Ska skriva i min blogg i morgon och lägga ut några bilder. Jag ska också börja skriva på en nominering till mama. Det finns ingen jag tycker är värd detta pris mer än du.



Bamsekram,

Tessan, mamma till Ida och Tim

2009-08-06 @ 23:00:17
URL: http://tessanova.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej Sofie,

Jag måste hålla med alla som skriver. Du är verkligen värd utnämning som året mama, så jag hoppas du får den. Så som du kämpat för Viktor, för dig själv och för din familj, bloggat, läst våra inlägg, förlorat ditt älskade barn, fortsatt bloggat, skrivit om din sorg, delat med dig, inspirerat, fått andra att tänka om. Det om nåt är fantastiskt tycker jag. =) Du ÄR en fantastisk i mina ögon, även om du själv inte känner så.

Kramar

Postat av: Amanda

du är visst en hjälte, både du och din man sofie. ni är dom mest fantastiska föräldrar som lille viktor någonsin hade kunnat få. finns inga mer ord ord och beskriva hur otroliga ni är. kramar

2009-08-06 @ 23:18:38
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: En medmänniska

Precis som Ännu en medmänniska/mamma till 3 håller jag verkligen med om att det är svårt att begränsa sig till en halv A4-sida eller 600 ord. Det finns inget slut när det kommer till dig Sofie, all beundran och självklart till din Peter med! Du representerar alla kämpande mammor och pappor därute på ett makalöst sätt och du är redan för mig och MÅNGA fler en Mama-hjälte! En mycket vacker sådan! Många kramar från mig.



PS: Till er som fortfarande inte förstått så stavas den starkaste stjärnan, VICTOR.. med C ... INTE med K !!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-08-06 @ 23:54:48
Postat av: annika

Sofie, du, peter och resten av era familjer gjorde det viktigaste för victor: fanns där för honom, hela tiden, gav all kärlek, ömhet, tröst, allt, allt, allt han behövde. Resten; sjukdom, mediciner, behandling, som du skriver i din blok: ni kastas in i något ni inte kan kontrollera. Det är bara att lita till experterna.

Jag funderar på formulering till mama. Jag tycker att någon här tidigare skrivit en bra sammanfattning, minns inte vem det var, men det var under inlägget om minnessidan.

2009-08-07 @ 08:52:52
Postat av: Anki

Jag måste helt instämma i vad Marie skrev. I och med allt som du/ni har gjort för Victor och låtit oss få ta del av er sorg, så har du öppnat upp ögonen på människor och blivit ansiktet utåt, du är helt klart värd priset.

Jag tror att Victor i sin himmel ler när han stolt på sina föräldrar ser ner.

Massor av kramar

2009-08-07 @ 11:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Innan du kommenterar, har du läst inlägget?:


Trackback